Vannak új ellenőrök, amíg a betanítás zajlik és nem vizsgáznak le hivatalosan, addig formaruha sem szükséges. Majd ha hivatalosan állományba veszik őket, akkor kapnak, de ez nem egyedi eset, általában így van, szerintem máshol is.
A napokban vettem észre, hogy sima utcai ruhás ellenőrök is vannak. Már nem kötelező a céges egyenruha? Vagy nincs belőle elegendő a cégnél?
A másik: a CNG-ken ha épp ellenőrzés van, többször is belépnek így nincs jegykezelő blokkolás. Ez csak egyedi, vagy volt belőle probléma és átálltak erre?
Ja igen, akkor jól emlékeztem, hogy eredetileg a vasúrinál akarták megállítani. :) Szerintem jobb döntés a tapolcai elág. De önmagában nehéz mit kezdeni a 280-al...
Ha valóban annyira megnő az ottani igény, akkor reggel vagy be kell vinni pár 9-est és 19/67-est (90 indulása helyett), vagy csatlakozást kell biztosítani a vasgyárnál a 90-esre - igaz ez utóbbi néhány esetben megvalósul.
Nem vettek ki egy járatot sem a 6-osból..... Nem tudom milyen menetrendet néztél. 22:57-es lett átrakva 23:00-ra. Ugyanannyi a fordulószám, hétvégén detto.
90-es viszonylat marhaság,6-os viszonylatból is kivetek pár db járatot ,Perecesiek többször kérték 17 és 18 óra között több busz járjon abból se lett semmi !
Épp az, hogy most a Centrumnál is lesz 40 perc szünete (11:55-12:35). Gondolom bemegy a Búza térre, vagy átszerelés lesz itt. Egyébként délután 25 perceket fog állni odakint az Auchannál. Abba még a bevásárlás is belefér a járművezetőnek. :)
Még pár észrevétel: A 280-as végül mégis a Tapolcai elágazásnál fog megállni. És sikerült itt is szétverni a 30 perces követést, ennek köszönhetően lesz, amikor egyszerre indul a 2-essel.
Ha valóban megnő majd a forgalom a Diósgyőri kórháznál, akkor indokolt oda a többletjárat. De ez a 90-es akkor is egy marhaság. Miért nem pl. a 19-es kanyarodik be? Egyébként ezt is sikerült igazi MVK-san megoldani. A Főtértől szépen ütemesen fog indulni a 29-essel, viszont úgy számoltam, hogy vissza együtt fognak jönni. Vagyis a kórháztól eljön két busz egymás mögött, aztán 20 perc csönd. Ez rosszabb kiszolgálás, mint tavaly, amikor a 29-es magában járt negyedóránként...
Persze, nyilván nem tűpontos ez, de nem is az volt a célom. Csak egy vázlat. Szerintem ebből is jól látszanak a sarkalatos pontok, csúcsidőben meg nagyjából arányosan változik mindegyik járat menetideje, lényegi változás, és lényegesen jobb nem lesz.
az én ízlésemben ez az elég rossz kategóriának felel meg.
Viszont csak hogy egy apróságot kérdezhessek: itt a menetidőt hogyan adtad hozzá? Mert ugye az MVK időszakoktól függően különböző menetidőket használ, ami a pl. 14-esnél már elég jelentős eltérést tud adnia Csabai kapu végére. A megállóhelyi menetrendekben és a digitális adatbázisban jól vannak az indulások, de ezekben a PDF-ekben csak egy átlag menetidőt ír, és ha ezzel számoltál, akkor ez a táblázat még változhat.
(ezért is mondtam, hogy lusta vagyok számolgatni, én megvárom, hogy digitálisan is kijöjjön)
Viszont most hol fog pisilni az AU1 vezetője? Mert ahogy eddig figyeltem, eddig a Centrumnál végállomás, aztán rezsibe elment a Búza térre, és onnan is ment vissza. Vagy lesz vonali vezetőváltás?
Amiről nem esett szó: AU1. Jó ötletnek tartom az útvonal módosítást, már rég meg lehetett volna lépni, szerintem több utas is lesz rajta.
Visszatérve az egyetemre: 13:30 körül egész jól az óravégzésekhez van igazítva a menetrend, ott nem nagyon lehet probléma. Jobb mint tavaly volt. 15:30 utánra lehetne még berakni egy járatot, mondjuk a 15:25-öst 15:40-re, igaz ekkor borulna az ütemesség.
Más: megnéztem a Csabai kapus hangolások egy részét, ami a Reptérre közlekedő járatokat érinti, plusz hozzávettem a 22-est is. Alant látható az eredmény, mindenki értékelje ízlése szerint.
Csak nagy vonalakban néztem át, részletekbe nem annyira bocsátkozom. Látom folytatódott az ütemes menetrend készítése, ld. 1-es, 2-es stb. autóbusz, nekem ezzel sincs bajom, sőt... (látom azért az 5-ös szám lett a favorit :)
- 1V 6 óra után szerencsére rendbe lett rakva, lett betéve plusz két indulás, ez is mindenképp pozitívum.
- A délutáni egyetemes 2-esek köszönhetően a 12-es tili-tolizásának már egész jól eloszlanak a 12-22 között.
13:30 környékére ha vetünk egy pillantást, 5 percen belül (13:35, 38, 39/40) el fog menni a belváros felé 3 különböző járat. Itt feleslegesnek érzem bevinni a kettest, igaz, hogy óravégzések vannak ekkor, de ez már enyhe túlkínálat.
- Ha már 12. 6 órára visszakerült az 58-as indulás, az a 7 órás 6 perces követés egész szimpatikus, eddig volt ott egy 10 perces lyuk. BE irányba az ütemesség teljesen elveszett, KI is eltűnt a jó kis 00-15-30-45-ös ütem, de sebaj, ha a csabai kapus hangolás miatt, akkor nem gáz. Majd meglátjuk élesben, kíváncsi vagyok megérte-e.
- 22-es BE irányú menetrendje az érdekes inkább, remélem eltűnnek azok az állandó 20 perces kiállások az egyetemen, és többet, jobb ütemben fognak majd fordulni. Szintén kíváncsi leszek a hangolásra, ez is élőben derül ki egy 3 hét múlva. Én mondjuk 14 helyett 15 órakor sűrítettem volna be 4 indulásra, akkor jóval többen végeznek mint a 14-15 között.
- 29 reggeli egyetemi körei remélem csuklósítva lesznek. Ha már így sikerült elcseszni az egészet. Napközbeni 20 percezés.... A vasgyár jobban ki van szolgálva lassan mint az avas-főtér tengelyen utazók. Pedig egy fokkal többen lennének. A fentebbi ütemekben élők lassacskán egyértelműen jobban járnak a 38+villamos kombóval.
12-esen eddig is megvolt a 14 helyett 15 perces lyuk 14 óra előtt.
- 280-hoz lassan kódfejtő kurzust kell végezni. Nem lesz tehát plusz kocsi, kettővel megoldják, cserébe szét lett verve az ütemesség. Az, hogy a tamperei lakosok mennyire fognak örülni a 35 perces lyukaknak... Köszönjék a középszerieknek.
- 29.... Szörnyű. Talán ez az a pont amit a legkevésbé sikerült eltalálni. Borzalom. Hozzá sem kellett volna nyúlni. 29-est gyakorlatilag ezzel az agyament 90-el sikerült kinyírni. Ráadásul, változatlanul bent kering még az is a vasgyárban. Legalább vették volna ki onnan, ha máskor nem akkor a 90-es üzemideje alatt (meg reggeli csúcsban, ha minden kötél szakad).
Na, az a helyzet, hogy a 90-es és 280-as buszok maguk szörnyűek, és ugyanakkor jól mutatnák a magyarországi megyeszékhelyek (kivéve Pécs) fő problémáját, hogy nincs egy közlekedésszervező, és ehhez még hozzá társul hogy a vezetőség kakil az egészbe, és a régről megörökölt vonalhálózat úgy változik, ahogy a városházi emberek a speciális igényeig szerint összefirkáltak pár vonalat a térképen.
Maga a menetrendi hirdetmény:
Igen, az a 280-as menetrendje értelmezhetetlen, de hogy megmondjam az őszintét nem is nagyon érdekel már. Ha komplikáltabb útvonalat keresek, akkor google térkép útvonaltervezője, ha meg egy konkrét viszonylat vagy viszonylatcsoport menetrendje, akkor meg mobil alkalmazást (a HC Linear vacakját, ami csak egy pénzfelvétel elintézésére volt jó nem veszem mobilalkalmazás számba) használom. Egyáltalán ami a megállóban is van, ezt az aláhuzogatósdit nem szeretem, megnézem mobilon és kész. Majd a jelenlegi menetrendet is akkor fésülgetem át, ha kiadják a hivatalos GTFS-t. most így lusta vagyok kiszámolni, hogy mennyire jó vannak hangolva a közös szakaszon.
Mindenesetre kíváncsi vagyok, hogy ez a szintén öreg néniknek indult 90-es járat meddig fog élni, mert ez egyszerűen fölösleges, de legalább annyi jármű km-t nem pazarol el, meg a főtérről beugorgatnak buszok, így a járműkiadás sem nagyon emelkedik. de meglátjuk, lehet hogy a végén a 29-es rásegítőjárataként 1-2 indulás megtartható, lehet hogy mind fölösleges. (A többi busszal való hangolást majd szintén akkor nézem, ha lesz mobilon menetrend)
A 280-as meg nincs mit kezdeni, erős politikai lobbi. Mondjuk igaz, hogy ha a választási időszakban az a rendkívül okos önkormányzati képviselő személyesen vinné fel az öreg nénik piaci cuccát azon a pár lépcsőfokon még talán szavazatot is többet kapna, de nem, barmoljunk szét egy rendes járatot hogy az a korcsoport, akinek tényleg nincs ideje átsétálni a szomszéd utcába el tudjon menni a piacra.
Arra a meggyőződésre jutottam, hogy egy dologra jók az elmúlt időszak változásai (és különösen azok kivitelezései), hogy be lehet mutatni őket elrettentő szakmai példaként...
Ha már olyan fontos volt a csuklós CNG-kbe átszerelni a reklámmonitorokat, jó volna átnézni azt is, hogy melyiken mi megy. Sokszor van, hogy rég nem aktuális, 1 éve lejárt hirdetések futnak, cink.
Más: Ma voltam kint egy 68-assal Bükkszentlászlón, és láttam hogy az Alsó megálló környékén kiépült egy buszöböl-szerű terület (KI irányba) némi aszfaltozással, útszélesítéssel, és egy olyan tipikus zöld fedett utasváróval ami ugye a legtöbb miskolci megállóban van. Erről lehet tudni valami bővebbet? Esetleg lesz ott egy új megálló, vagy valamelyik átkerül?
Van abban egy olyan ok is időnként, hogy a járdán nem tud végighajtani,mert nincs mindenhol akadálymentesítve, önerőből ezzel egy egy járdaszegélyről se le se fel nem tud hajtani.
Várható volt, hogy egyszer valami komolyabb baleset fog történni, ugyanis az ezt használó személyek jórésze kamikaze módon közlekedik a városban, áthágva az összes szabályt. A kedvencem az volt, mikor a Búza téri piacról ezzel a járgánnyal kihajtott az úriember egyenesen a 3-as főútra, majd jobbra a 26-osra fel a szentpéteri kapu felé...
Hogy lesz-e a 280-as járaton kívül más új járat azt még kérdéses
Nehogy már még több új járat legyen már, a meglévők rovására... 2007 előtt is az vezetett a nagy "racionalizáláshoz", hogy ész nélkül indítottak járatokat mindenfelé.