Keresés

Részletes keresés

István Gyuri Creative Commons License 2015.06.02 0 0 40420

pótló: Ui.: Nyáron egy kocsit sem kidobni, kecskemétiek, 200-asok minden maradjon meg őszre! Plusz további beszerzéseket kell sürgetni

Aha. Szerinted, ha minden más tételben meghúzás van, akkor pont erre lesz pénz?

Előzmény: Törölt nick (40419)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.02 0 0 40419

De sajnos nagyon is igaz... Pláne egy másik kérdésben, de azt inkább le sem írom.

Elég ha csak a 31-eshez hasonlítom, ami az ország egyik legnagyobb lakótelepét járja be kerek 60(!) percenként, ami abszurdum. 

Egyébként a bérletek árát csökkentették ezzel a nagymértékű rombolással? 

 

Ui.: Nyáron egy kocsit sem kidobni, kecskemétiek, 200-asok minden maradjon meg őszre! Plusz további beszerzéseket kell sürgetni, hiszen ha valóban 30 millióval csökkentik a járműjavításra szánt pénzt, akkor a maradék kocsik is peregni fognak.

Neoplanok, Skodák klímáira, hogy lesz így pénz?

Előzmény: István Gyuri (40418)
István Gyuri Creative Commons License 2015.06.02 0 0 40418

pótló: Sajnos -jelen állás szerint- halálra van ítélve az egész Miskolc város közlekedése.

Sajnos ez az egész megye egyre inkább Ukrajnára hasonlít. Nem hiába szeretnek a gyárak idetelepülni... Téma off.

Ezek mindegyike azért erős túlzás.

Ami a nagy problémám, hogy (egy esetlegesen nagyon nagy balhé után) a most megadott "politikai" kapcsolatokat már nehéz lesz elvenni, és még nehezebb lesz egy értelmes hálózatot kialakítani.

 

Esetleg még annyit jegyeznék meg, Pesten az éjszakai járatok sűrűbbek mint itt a nappaliak. 

Erős túlzás. A pesti belvárost nem kellene a pl. szirmai járatsűrűsséggel összehasonlítani. "Pesten" is az éjszakaiak 30-60 percenként járnak jellemzően, pláne a külsőbb részeken.

Előzmény: Törölt nick (40415)
suraki1 Creative Commons License 2015.06.02 0 1 40417
Kedves leendő érdeklődők!

A ráncajtós találkozó az MVK Zrt. Múzeumok Éjszakája rendezvénye miatt - mivel a nagy számú érdeklődőnek szeretnék a 707-est is megmutatni - megegyezés alapján másnapra,
2015. június 21. vasárnapra kerül át.
A találkozás a BPO-479-el kora délutánra jöhet létre, 12-13 óra körül, és max. 17:30-ig tart.
Előtte, 10:00-tól a Tiszai pu-ról indulva néhány megszűnt, vagy megváltozott útvonalat járunk be, pl. 23-as, fordított 32-es, hosszú 24-es.
Tervek szerint közösen meglátogatjuk Görömbölyt, az Avast és a Majális parkot is, de minden apró ötletet szívesen várok.
Jelentkezés: kormondirobert (a) gmail com.
Ára : kb. 2500ft., létszámfüggően.
Előzmény: suraki1 (40270)
Woodyka Creative Commons License 2015.06.02 0 0 40416

Tavaly lehetett volna másképp is dönteni, bár elég sok embert egyáltalán nem érdekelt, hogy is lesz...

Előzmény: Törölt nick (40415)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.02 0 0 40415

Szirmáról munkanapokon 08:33 után csak 09:03-kor indul busz! 30 perc(!)

Ugyaninnen szombati napokon a Búza téri délelőtti csúcsforgalom idején 08:25 majd csak 09:03-kor indul 3-as busz(!)

Mennyire fontos az Auchanhoz kijárni... Cserébe kapsz egy teljesen értelmetlen menetrendet... 

Sajnos -jelen állás szerint- halálra van ítélve az egész Miskolc város közlekedése. Megköszönhetjük a politikusoknak, akik a legújabb luxus autóikkal furikáznak a millióikat felvevő munkahelyükre, mit sem tudva az igazi magyar valóságról. 

Szokott itt valaki stadionozni. Hogy amiatt nincs pénz a közlekedésre. Ez lehetne igaz is, de Miskolcon még stadiont se akarnak építeni, abban is csak a hitegetés megy. Majd a következő választáskor megmondják, 4 éven belül felépítjük. Sajnos ez az egész megye egyre inkább Ukrajnára hasonlít. Nem hiába szeretnek a gyárak idetelepülni... Téma off.

Esetleg még annyit jegyeznék meg, Pesten az éjszakai járatok sűrűbbek mint itt a nappaliak. 

Persze lehet erre is azt mondani, hogy az Pest, meg nyomja őket az állam, 2 millióan lakják.

Nagyon csalódott vagyok amiért erre a sorsa juttatják Miskolcot...

István Gyuri Creative Commons License 2015.06.01 0 0 40414

LTNLTN: Nem értem kell megkeverni az utasokat jelenleg még nem létező viszonylatokkal.

Ez informatikai probléma lehet. Nyilván nem szándékos a dolog, sajnos, nem egy high-tech, könnyen használható szoftver az új informatikai rendszer, pláne, ha nincs is hozzá rendes oktatás, nulláról kell kiismerni, ezért én nem bántanám a dolgozókat. Aztán, ami kiexportálásra került az utastájékozató rendszerek felé, azt már nem igazán lehet villámgyorsan javítani.

Előzmény: LTNLTN (40411)
GARAZSMENET Creative Commons License 2015.06.01 -1 1 40413

Természetesen, aki érdekelt a témában tudja.

De gondolom te sem örülnél, ha a szobádat mutogatnák a neten.

Van egy olyan szabály, hogy telephelyekről készült fotókat nem rakunk ki a netre.

A polgári találkozón megnézheted augusztus végén.

Előzmény: Atzo (40409)
LTNLTN Creative Commons License 2015.06.01 0 0 40412

Nem értem kell megkeverni az utasokat

 

Helyesebben: Nem értem, miért kell...

Előzmény: LTNLTN (40411)
LTNLTN Creative Commons License 2015.06.01 0 0 40411

Szombaton már a Centrumnál lévő megállóhelyi kijelző is 35R-t írt ki, és a némely Neoplanba felszerelt utastájékozató monitor szintén. Nem értem kell megkeverni az utasokat jelenleg még nem létező viszonylatokkal. Ráadásul egy soha nem létező állapotot mutatnak: a Centrumnál "35R Avas kilátó felé", a buszon lévő monitoron "35R Centrum", ami ugyebár jún. 15. után sem lesz igaz.

Előzmény: István Gyuri (40410)
István Gyuri Creative Commons License 2015.06.01 0 0 40410

Valaki szóljon az illetékesnek, hogy a netes online menetrendben a 35É helyett már 35R viszonylat jelenik meg már a mai napra is.

Viszont június 15. utánra nem ad találatot a kereső (pedig érdekelne néhány részmenetidő :D), holott már úgy mutatja, hogy 16-ig bent van a menetrend...

trizs77 Creative Commons License 2015.06.01 0 0 40408

Nem véletlen , hogy lassan már heti szinten cserélődnek az igazgatók.

 

--------------

 

Most, amikor még (talán ??) emlékeztek rá, hogy az elmúlt 10 évben:

 - ki ?

 - mettől-meddig ?

volt igazgató az MVK-nál, most írjátok össze.

 

Ugyanezt 5 év múlva már nehéz lesz visszagömbölyíteni.

 

 

Előzmény: Woodyka (40368)
Woodyka Creative Commons License 2015.06.01 0 0 40407

"Ez majd igazából szeptembertől lesz probléma, mert addig a mostani menetrendet plusz kocsik, plusz menetek beállításával tudják toldozni-foldozni, de ehhez a viszonylatrendszerhez, megfelelő járatsűrűséghez nem lesz elég busz."

 

Magyarán vagy megint újabb igazgatót keresnek, a régire meg rákeni az önkormányzat, plusz muszáj lesz megint selejtezett buszokkal feltölteni a flottát? Lassan elmúlik a Zöld nyíl + Skodák körüli dicsfény is...vagy a rosszabb, hogy recseg a vár és lassan összedől. Egy darabig lehet fényezni, mázolni, de ha kiveszik alóla a tartófalat...

 

Félek tőle, túl későn fog majd eszmélni a rendszer, hogy erre is kellene költeniük, nem lehet minden évben megszorítani, mert hiába menekülnek a városból sokan, hiába ülnek át sokan autóba, ilyen ütemű leépítéshez még kevés. És ami előnyünk volt 20 év ezen a téren nyugattal szemben, most lassan de biztosan épül le, és megint egy jócskán leépült elmaradott rendszer lesz ez is, és lehet nulláról kezdeni az utas visszaszerzést mint nyugaton már elkezdték. Ami egy elmaradott leszakadó régióban...

 

Előzmény: István Gyuri (40405)
Woodyka Creative Commons License 2015.06.01 0 0 40406

3.) A nyugatabbra eső városrészekből a Búza tér, Pláza, NAV, bíróság, Rendőrség, stb. elérése ill. a Vologda-Jókai lakótelep szintén nyugattal való kapcsolata.

 

Ezt a párhuzamosságot bármi áron szüntessük meg, ezt nem tudom sose megérteni, mint egy szemellenzős lóval imádkozni. Egy olyan városban, ami kb.500m-2km széles, de 15km hosszú ott csak párhuzamosan lehet megoldani a keskeny végről a szélesebb vég minden részére való eljutást. Debrecenben azt mondanám, oké, gondoljuk át, hogyan merre, de ott bármerről bármerre lehet menni. Miskolcon keresztirányban gyakorlatilag 2-3 megállónál nincs több a fő tengely mentén. A külön busznak kevés, gyalogolni sok.

Előzmény: Charleston (40403)
István Gyuri Creative Commons License 2015.05.31 0 0 40405

Charleston: de azért a nap egészéhez képest ez egy csekélyke töredék tömegközlekedési utasforgalom

Én úgy gondolom, hogy 10 utas +30 perces hazajutása jóval nagyobb utassérelem, mint 60 utas 5 percnyi utazási többlete napközben.

Ezen kívül arra is gondolni kell, hogy az utolsó vidéki buszokat/vonatokat is el kell érni.

 

Így az egész napi menetrend jó megtervezésére kell törekedni.

Stimmel. A késő esti időszakban akár külön ("éjszakai") viszonylatrendszer is jobb lenne, mint számtalan 20-30-40 percező járat az Avasra, ahogyan most lesz.

 

- Felsőzsolca felől a 7-es buszról át se lehet szállni normálisan a villamosra.

- Görömböly felől a busszal kicsit kerülő a városközpont, a villamosra csak a központi rész keleti csücskében lehet átszállni.

Stimmel. De ugyanígy Szirma felől is csak a Búza térig lehet bejutni. Össze lehetne vonni pl. a 3-as és a 7-es járatot a Vologda, Erzsébet tér érintésével egy, a hivatali negyedet körül ölelő hurokjárattal. Ehhez vagy a külső vá-kon kell tartózkodót építeni, vagy vonalközi váltás kell, vagy a Városház tértől nyugatra egy kis végállomást építeni, ahol a reggeli csúcsban a plusz menetidő miatt továbbhaladnak csak a buszok, egyébként pedig kapnak ott 5 percet, amikor váltani is lehet...

Ezzel az ÉTM-en szükséges kapacitást is meg lehet adni, ráadásul úgy, hogy mind a két irányba el tudnak onnan indulni a belváros felé.

Régi terv, hogy a Búza teret bezárni, de azt el kell fogadni, hogy "piacidőben" a Búza tér (ahogyan a kórházak) elérése is sarkalatos kérdés - és igen erősen belelovalta már magát a helyi politika a viszonylatok rendszerébe. Igazából most abból lesz a legnagyobb gond, hogy lesznek (részben) "jó"-nak mondható viszonylatok is, csak mivel a szummateljesítményt a villamos növekedésével együtt is szinten kellett tartani (sőt), ezért a korábbi sűrű viszonylatok felezve lesznek, de a kialakított új viszonylatok a 15-20, de jellemzően 30-40 perces követésükkel nem lesznek eléggé vonzóak az önkéntes átterelődésre.

 

Aztán miért van még mindig a villamossal ilyen hosszan párhuzamos 1-es busz?

Ez a No. 1. közlekedéspolitikai kérdés a villamosprojekt óta: hogy az 1-es buszt nem lehet megszüntetni.

Erre volt az a javaslatom, hogy a LÁEV és az ÚF között a 21-es vonalára kell beterelni, ezzel a párhuzamosságok is csökkennek, érdemben lehet buszt kinyerni, és a 6-os busszal is lehet továbbjönni a belváros felé, pl. a 21-es vonalán, majd akár az ÉTM felé átvágva...

Szóval sok mindent lehetett volna, számos terv született, de egyiket sem gondolták végig.

Bár, amíg a No.1. nem engedi a betétvillamos járat indítását, addig érdemben nem lehet sűríteni sem a villamosokat, így nagyon nem is lehet a párhuzamos buszokból elvenni...

Ez majd igazából szeptembertől lesz probléma, mert addig a mostani menetrendet plusz kocsik, plusz menetek beállításával tudják toldozni-foldozni, de ehhez a viszonylatrendszerhez, megfelelő járatsűrűséghez nem lesz elég busz.

Előzmény: Charleston (40402)
Törölt nick Creative Commons License 2015.05.31 0 0 40404

túlzott Búza téri központúság


Mert ugyebár mindenki! a villanyrendőrig utazik... illetve az ÉMKK járművei is a belvárosból indulnak, nem pedig a Búza térről...

Előzmény: Charleston (40403)
Charleston Creative Commons License 2015.05.31 -1 0 40403

A hálózaton még mindig vannak mára elavult megfontolások, pl. túlzott Búza tér központúság, 1-es villamossal való párhuzamosság, nem?

 

Feltételezve, hogy manapság nem a Búza tér az atyaúristen, hanem a városközpont egészének, mint intézményi területnek az elérése fontos, felmerülnek például a következők:

- Felsőzsolca felől a 7-es buszról át se lehet szállni normálisan a villamosra.

- Görömböly felől a busszal kicsit kerülő a városközpont, a villamosra csak a központi rész keleti csücskében lehet átszállni.

 

Aztán miért van még mindig a villamossal ilyen hosszan párhuzamos 1-es busz? Ennek a busznak két valósan szükséges funkciója van, a lényegtelen apróságoktól eltekintve, 1.) a Vologda városrész és a Búza tér bekötése a Tiszai pályaudvarhoz, 2.) a Vologda városrészből és a Búza térről az eljutás biztosítása Diósgyőr felé. Ezek teljesítéséhez nem kell ilyen hosszan párhuzamos buszvonal, hanem megoldható átlapolt vonalakkal is, és akkor a villamossal való gyakorlati konkurálás csökkenthető.

 

Ti ismeritek jobban a város specifikus sajátosságait, de korszerűnek gondolt mérnöki szemlélettel az ilyesmiken változtatni kellene, nem?

 

Előzmény: István Gyuri (40381)
Charleston Creative Commons License 2015.05.31 0 0 40402

Fontos és izgalmas szakmai feladat a 22 órai munkavégzésről való hazajutás megszervezése városszerte, de azért a nap egészéhez képest ez egy csekélyke töredék tömegközlekedési utasforgalom, még egy iparvárosban is. Az egész napos csatlakozások, összehangolások összességében sokkal több utast érintenek. Így az egész napi menetrend jó megtervezésére kell törekedni.

 

 

Előzmény: Törölt nick (40397)
Törölt nick Creative Commons License 2015.05.31 0 0 40401

Kifelejtetted az egyik irányba járó 9 indulással rendelkező 34-est.

Előzmény: gábris (40399)
Woodyka Creative Commons License 2015.05.31 0 0 40400

Szabadságharc könyékét annyira nem sajnálom, mert van egy olyan érzésem, ők kérték, hogy ha lehetne minél kevesebb buszt akarnának látni. Már korábban is voltak megmozdulások, hogy an block az egész 35 meg ami ott járt, azt tegyék bárhová onnan, csak el...

Előzmény: gábris (40399)
gábris Creative Commons License 2015.05.31 0 0 40399

"30-31: és a Derkovits utcánál lakókkal mi lesz?"
Ahhoz képest micsoda avasi reformok lesznek, azért a Kazinczy Ált. isk. meg a Szabadságharc valóban durván megszívja: 31 beritkul, 31Y és 35É eltűnik, sokszor csak óránként lesz itt busz. Éjjel pedig a 35R szépen elkerüli ezt a részt.
A múltkor szóbakerültek a táblák, pénteken láttam vadi új 31Y táblát (de lehet csak nekem volt még új), Avas vk/Avas kilátó végállomásokkal. Ugye ez a járat két hét múlva megszűnik. Gondolom egy költséghatékony átfestéssel ezek lesznek majd a 31-es táblái...

Előzmény: JGergely (40385)
Woodyka Creative Commons License 2015.05.31 0 0 40398

Ott a pont.

Előzmény: Törölt nick (40397)
Törölt nick Creative Commons License 2015.05.31 0 0 40397

Én értelek és el is hiszem amit mondasz. Nekem egyszerűen annyi a bajom, hogy ezentúl nem lesz ilyen lehetőséged, hogy hazajuss munkából. Csak ha vársz tök feleslegesen.

Lásd pl. Gömöri pu. 22:30-as 32-es likvidálása. És stb...

 

De egyébként érdemes megnézni az autók számát a városban! Nem véletlen... Még annak ellenére sem, hogy egy igazi falut akarnak csinálni a városból.

Előzmény: István Gyuri (40396)
István Gyuri Creative Commons License 2015.05.31 0 0 40396

Biztosan voltak ilyenek is (max. 5-6 fő átszállóra emlékszem erről a villamosról), meg azért sem jutott ez eszembe, mert személyesen is ismertem a Petőfi tértől az 1-es buszról a Hősök terére cigizve átsétálókat is... (és ha esett, akkor a 14H-ssal mentek fel a VR-ig...)

Előzmény: Törölt nick (40394)
Woodyka Creative Commons License 2015.05.31 0 0 40395

Ha már képviselőkig való hang: úgy látom a 35R az nem annyira a reptérrel való kapcsolatról szól mintsem arról, hogy adjunk vmi pluszt, ne hogy balhé legyen, hogy már este fél 10-től lezártuk a buszok elől a Szabadságharc utcát. Reméljük NEM TREND, hanem csak egyszeri így sikerült kényszerlépés a dolog.

Előzmény: István Gyuri (40392)
Törölt nick Creative Commons License 2015.05.31 0 0 40394

Vélhetően az összes avasi dolgozó járt villamossal, hogy elérhesse a 22:44-kor induló 35É-t. Ezért jártak villamossal. Pedig a busz ott van, csak azzal nem éred el. :/

Előzmény: István Gyuri (40392)
Törölt nick Creative Commons License 2015.05.31 0 0 40393

A Te hozzászólásodat már vártam, igaz itt most nem igazán esett szó a valóságról, de nagyon megértem!

Még egy emberét várom, LT-ét, kíváncsi vagyok még arra.

Előzmény: JGergely (40385)
István Gyuri Creative Commons License 2015.05.31 0 0 40392

pótló: De még szerencse, hogy a 21:50-kor induló 15-ösről garantáltan át lehet szállni a 22:12-kor induló 1-es buszra.

Nem szerencse, hanem tudatos, ahogyan az indulási időpontja sem véletlenül nem "szép, kerek" 22:10 vagy 22:15. Mert 22:12-re már odaér a Chinoinból a busz, és ezzel még kényelmesen el lehet érni a volánbuszokat és a vonatokat is.

 

Valóban használják, elég sokan, de a villamost is. 

Vélhetően azok, akik nem akarnak átszállni a villamosról, mert pl a Thökölynél is szállnak le és nekik az a kényelmesebb ;)

 

Papíron 22:40-re érkezik az 1-es busz, a 35R 22:39-re. Mind a kettő valamennyivel hamarabb fog érkezni este, de bevárhatja.

Mi az, hogy "papíron" 22:40-re? A menetrendkönyvben szereplő menetidővel ne számolj késő este. Ott már le van véve a (rész)menetidő.

Elég rossz lenne a vidékieknek, ha 22:40-kor még csak a Petőfi térnél lenne az az 1-es busz...

Azt nem tudom, hogy mennyire tudatos a 22:31-es 35R (azon kívül, hogy ne teljesen együtt menjen a 14H-val a Reptértől a Tapelágig (ez mutatja, hogy mennyire elbaltázott viszonylat a 35R, hogy nem lehet neki jó menetvonalat találni, mert ha jó csatlakozásokat akarsz, akkor a 14H közelében kell mennie, a vonalon belül pedig nincs szükség rásegítésre...).

Szóval, ha tudatos, akkor viszont a csatlakozási leírásokban kellene szerepelnie... (de legalább utólag rakják bele, illetve elvileg a szoftver alkalmas arra, hogy ezeket a csatlakozásra várásokat automatikusan felügyelje, várakoztassa előre megadott ideig a járműveket).

 

Közben látom, hogy a 32-es utolsó járatát, ami ehhez a 14H-tól adta meg az avasi dolgozók hazajutási lehetőségét előre hozták 22:40-re (így majd a 35R a Tapeláig a 14H előtt, utána a kilátóig a 32-es előtt mehet majd pár perccel tök feleslegesen... Miközben máshoz meg ezerrel húznak le járatokat, hogy a szent km-teljesítménycsökkentést el lehessen érni... Ennyit szerintem nem ér meg néhány tucat utas közvetlen hazajutása.)

A 32-esnél törölték a 22:30-as munkanapi csonkamenetet is a Gömöritől, ez megint szimpla kicseszés azokkal, akik már így is gyalog mennek át tökön-paszulyon át a Besenyői-Zsigmondy utcai kisebb telepekről (és nem érik el a 8-ast), hogy hazajussanak (OK, hogy csak tucatnyian vannak, de nekik ez elég nagy kicseszés, mert a nagy részük még átszállt pl. a 22:37-es villamosra a Szinvaparkra. Most meg majd a 22:50-es 1-es buszt tudják csak elérni. De hát, az ő igényeik biztosan nem "valósak", és a hangjuk nem hallatszik el a képviselőkig, meg a hülyék nem mentek el a lakossági fórumokra sem... :-/

Előzmény: Törölt nick (40390)
Törölt nick Creative Commons License 2015.05.31 0 0 40391

A gyárkapunál egyébként nincsen kirakva a betérő járatokról szóló lap.

Előzmény: István Gyuri (40381)
Törölt nick Creative Commons License 2015.05.31 0 0 40390

Nem mindenki jár 1-es busszal. De még szerencse, hogy a 21:50-kor induló 15-ösről garantáltan át lehet szállni a 22:12-kor induló 1-es buszra. Valóban használják, elég sokan, de a villamost is. 

Nekem az is jó, ha a 22:12-es 1-essel el lehet GARANTÁLTAN érni a Petőfi térnél a 22:31-kor Repülőtérről induló 35R-t! Csak akkor várja be!

Papíron 22:40-re érkezik az 1-es busz, a 35R 22:39-re. Mind a kettő valamennyivel hamarabb fog érkezni este, de bevárhatja.

Így most már 3 verzió is van melyiket válassza a cég! 

Előzmény: István Gyuri (40387)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!