A kőbányainak ős hátfala van. Ez mindent eldönt. Ezen kívül D11-es motorja, míg a német próbakocsiban valószínű MAN motor volt. Kőbányai alvázszáma: 415.04-001 84
Azért attól még messze van, még van mit csiszolni rajta. Pl. tupi 415.11-ese még megoldatlan, ráadásul Busman szerint két 440-es volt, és volt 441-es proto is.
Hmmm, biztos, hogy a kőbányai telepen álló 415-ös a 415.02? Jobban hasonlít erre a német protóra, mint a 415.02-re. A 415.02 meg Kazahsztánba kerülhetett. A kőbányai 415-ösnek látta valaki az alvázszámát?
Egy ladalámpás 415-ös még kimaradt a múltkori gyűjtésből:
415.11, német bemutatóbusz, 1990-ben készült el és 1992-ig turnézott Németországban. Vele mi lett? Amúgy erős a gyanúm, hogy ezt is egy korábbi protóból építették át, mint a 435.02 német bemutatóbuszt. A rendszáma PIR-D 802 volt.
"Aha, tehát ő akkor szintén 435.10 kivitel, de nem került ki."
De kikerült. A C AS 222 leégése után, 1995-ben ugyanis az Autobus Sachen kapott egy kölcsönbuszt, egy teljesen fehér 435.10-est, MAN motorral. Szerintem ő a későbbi GAT.
Másfél. A két schönebecki ezután fél évvel, közvetlenül a '95-ös BKV-s széria, valamint az FCK/FCL-ek legyártása után készült el. A GAT meg utánuk. (Visszamaradt megrendelés lehet, mindazonáltal HU van a VIN-jében.)