Más: Reggel megyek a városba, orrom előtt elmegy a 44gy, a 76gy, meg a 130gy (garázsmenet). 3 perce múlva érkezik a 31-es (négyzetvonal-székszék) és egy másik 76gy a garázsból, apróbb késésben.
A 31-essel mentem, az elég lassan ment, maximális sebessége 60 volt:) Bezzeg a második 76-os! Az az 50-60-nal haladó autókat szépen megelőzte. A legnagyobb poén az volt, hogy megállt az Egyenes utcánál. Az Örsön viszont már sebességének köszönhetően nem is láttuk. Ellenben a 31-es beérte a 44gy-t és a 130gy-t.
"A 2-es, 3-as, 4-es típust szokták keverni egy kocsin is, tehát nem egyformák kerültek fel ugyanarra, de az 1-essel soha. Ennek mi lehet az oka, és mitől függ, hogy melyik kerül fel?"
Az Általad ábrázolt 1 -es fajtával azért nem keverik a többit, mert az tömlő nélküli keréktárcsa, és a rá szerelt tömlő nélküli abroncs mérete (200 -as szériánál, általában) 12R22,5.
A 2-es, 3 -as, 4 -es keréktárcsa tömlős abroncsokhoz van, melyek mérete 10.00 R 20 vagy 11.00 R 20.
A tömlő nélküli, 22,5" -os pántméretű abroncs méretei (szélesség, átmérő, oldalfalmagasság) eltérnek a tömlős 10.00 vagy 11.00-20 -as abroncsoktól, ezért nem keverik őket.
Ellenben a 2 -es, 3 -as vagy 4 -es ábrán látható tárcsákat nyugodtan keverhetik egymással, amennyiben a méreteik (osztókör, szélesség, stb) megegyeznek.
Egyébiránt, ha jól emlékszem a 10.00 R 20 és 11.00 R20 -as tömlős abroncsoknak a váltómérete a 12 R 22,5 -es tömlőnélküli abroncs, a hozzávaló keréktárcsával. Nem vagyok biztos benne, de a tömlős tárcsa mérete 8,0-20, a tömlőnélkülié 8,0-22,5.
(Mindkét befoglaló méret collban értendő, a kisebb a lapos vagy mély ágy szélességét jelenti, a nagyobb pedig az átmérőjét).
"Biztos szakszerűtlen leszek, de a nem-trilextárcsák nevei érdekelnének, ha tudja valaki, és mi az a "tárcsa", ami a rögzítőcsavarokon vagy rajta van vagy nincs.
Én csavarvédőként hallottam emlegetni."
Én is. Vagy díszkarikaként.
Végül is mindegy, a szerepe kb az, hogy ha az ember fia szorosan a járdaszegély mellé parkol, ami esetleg magas, akkor ne a kerékanyákat (és tőcsavarokat) tegye tönkre, hanem ezt a karikát nyomorgassa össze. Ezt könnyebben le lehet "venni" egy flexszel ilyen jellegű sérülés esetén, mint a megnyomorgatott anya+tőcsavar kombót, mert ahhoz már hegesztőpisztoly kell, és ez esetben korántsem biztos hogy nem sérül a felni.
"Az újabbak már tömlő nélküli gumikhoz készülnek, de a típusukat nem tudom."
Én meg úgy tudom, hogy ezeket az MVG hidakra készült keréktárcsákat (tehát ami nem a trilex), legyen az lapos- (tömlős) vagy mélyágyazású (tömlőnélküli), a Borsodnádasdi Lemezgyár (is) gyártotta/ gyártja.
Gianmarcó
A keréktárcsákhoz nem tudok hozzászolni, de az irásodba KÉP1/a ha rányomok és ott a buszok közt lapozok a 6/128 képen látható BPI-704 es busz tette rendbe a Csepeli Tanácsház teret tavaly Dec 4.-én.
Csütörtökön :-)
Kedden és pénteken végzek legkésőbb, 15.50-kor, de akkor meg megyek haza, mert pont elérem a buszt. Talán februárban megyek Pestre, nem jó úgy?
Nézegettem a finnországi EAG buszokat, kérdésem:
Ezen, vagy a tupolev oldalán lévő buszon mi az, ami a második és a harmadaik ajtó felett van, kis fekete valami? Egyszerű lámpa vagy esetleg kamera? :)
Szeva!
Nem sorrendben, de:
A keréktárcsák(közkeletűbben felnik) a régebbi időben Fergat(NDK) gyártmányok voltak-ezek azok, amelyeket hiányolsz, hogy már nincsenek.Ezek(és a későbbi Tátra felnik is tömlős gumihoz készültek, övperemmel és rugós rögzítőgyűrűvel.
Egy időben forgalomban volt ugyanezzel a rendszerrel a Star keréktárcsa, ennek vannak elnyújtott ovális alakú nyílásai.
Az újabbak már tömlő nélküli gumikhoz készülnek, de a típusukat nem tudom.
Nem tudom, segít-e ennyi, én kb ezt tudom.
Biztos szakszerűtlen leszek, de a nem-trilextárcsák nevei érdekelnének, ha tudja valaki, és mi az a "tárcsa", ami a rögzítőcsavarokon vagy rajta van vagy nincs.