Az Ikarus 400-ok formavilágát, 1974-75-ben találták ki.
Az első 400-as 1977-es a második 1979-es.
Az autóbusz piacon is van divat.
Az Ikarus új hullámát hamar követte a Mercedes MB 405, az M.A.N. a 200-as családjával és még számtalán másik gyártó a '80-as években.
ez a divat is lefutot.
A Skoda Tr 21 tipusú trolibusz, amiről a képet betetted akkor csatlakozott ehhez a divatirányzathoz amikr a többiek kezdték kicsit gömbölyiteni a sarkos formákat.
jó 10-15 év késéssel.
ilyen trolibuszból 1 db közlekedik hazánkban is, Szegeden, pont a protótipus darab.
Ez egy Skoda 21Tr típusú trolibusz, tudomásom szerint főleg Csehországban járnak ilyenek, de Mo-n is van egy darab Szegeden, illetve 2002. őszén Debrecenben is járt tesztelésen egy.
Az Ik 400 szériához szvsz semmi köze, ez a kép se igen hasonlít egy 415-ösre, élőben pedig még nagyobbak a különbségek (a 21Tr sokkal rondább... :-) ).
Nem küldünk el sehova, de ennek a busznak nem sok köze van a 400-as Ikaruszokhoz. Bár a lámpája kétségtelenül hasonlít, de asszem a többi az szigorúan Skoda cucc.
eddig csak neha-neha beleolvastam ide, azert, hogy egyaltalan legyen valami lovetem a buszokrol, de hozzaszolni nemigen tudtam (volna).
Viszont ez a 415os kep gondolkodtatoba ejtett. Szoval, lehet, hogy nagyon nem fog nektek tetszeni hogy beteszem a kepet, de nincs valami koze a 400as ikarusoknak ezekhez:
?
Szoval koppintott a Skoda vagy veletlen a hasonlosag? Egyaltalan tud valaki valamit errol a buszrol? (Vagy jol elkuldetek valahova? :) )
Úgye jól számolom, hogy a legtöbb azonos típusú és évjáratú busz beszerzése a 435-ösök vásárlása volt 94-95-ben? 170 db összesen. A maradék egy, a táblás 05-83-as ( ex BU-09-65) már egy évvel korábban megvolt. Persze most nem 100 éves időszakra gondolok, inkább csak az elmúlt 20 évre.
"Voltak még Prágások, az tuti, a 17-38, 40, 41 közül valamelyik 86-os, a másik kettő 85ös ha jol emlékszem (most meg nem mondom melyik) Gondolom anno voltak még társai is. 260-ból is van még Prágaváltós-bolygóajtós-feketefülkés.És ezek is MVG-hidasak, nem trilexesek. Meg asszem az exmiskolciak közt van még 87-es is. (Amugy a 280.15 miben tér el a 280.00-tól?)"
Norboy!
Amire ezt reagáltad, abban pontosan ugyanezt leírtam én is:"Az már csak sejthető, hogy azért jöttek még Praga váltós kocsik is, mert a KGST így diktálta, de a következő évi beszerzésnél azok aránya már jóval kisebb, majd szépen el is tűnnek." Mivel a hozzászólásaimban a 85-ös évet konkretizáltam, ezért a fenti idézetben a "következő évi beszerzés" az egészen valószínű, hogy 86-ra vonatkozott!!! :-)
Aztán a másik:
"halkan jegyzem meg h bolygóajtós készült már 1977-ben is!"
Halkan én is megjegyezném, hogy tudom, de itt konkrétan a BKV 85-ös beszerzéséről volt szó, a bolygóajtó azelőtt pedig ismeretlen volt a BKV köreiben. Megint csak :-)