Persze, hogy jobb:-)
A 412-esben olyan megoldásokat alkalmaztak, amivel azonos padlómagasság mellett nagyobb lehet a hasmagasság (pl függesztett padló, előfeszített szerkezet, teherviselő kapaszkodórudak).
Akkortájt jártam a Főműhelyben, amikor kezdték a zöldkorlátosítást. Akkor felírogattam a bentlévő kocsik rendszámait. A 00-70 bent volt. Viszont a többi általatok említett nem. Úgyhogy lehet, hogy tényleg továbbpasszolták őket.
Igen. A 068 a csoportvezetőé, a 067, 068, 069, 070 ezeket egyszerre vitték el felújítani áprilisban. A buszon a fülke mögötti matricán az áll, hogy a főműhelybe vitték őket újítani, de nem igaz, mert Martfűre vitték őket. Amelyik kocsiban zöld kapaszkodók vannak azok mind Martfűn voltak, amelyikeknél a régi hagyományos kapaszkodó van azok a főműhelyben voltak.
Még most is egy csomó fekete sínes táblatartó van forgalomban, persze már vannak olyan kocsikon is amik bepattintósak voltak, csak ki lett cserélve.
Szerintem még a 86 év végi, 87 év elejeiek is sinessel jöttek.
Ha utazol figyelgesd a táblatartókat, vagy nézegess képeket a neten, kivehető melyik sines, melyik nem.
Egészben a legérdekesebb, hogy a pályaudvarral szemben van a bíróság és már kétszer is fotóztam nem is egy hanem egy mikróbusznyi meg egy rendőr autónyi rendőr előtt és nem szóltak semmit... Talán tudják a jogszabályokat? :-)
ja, meg októberbe egy öregasszony akart elverni az esernyőjével nem értette meg hogy nem őt, hanem a buszt fényképeztem és nem huligán vagyok... Szerencsére ilyennel még nem találkoztam, de utálom, amikor valaki pont az expo pillanatában sétál bele a képbe. Ilyenkor nem tudna 0,5 sec-et várni?
Most, hogy jobban visszaemlékezek, van bennük valami. Viszont az biztos, hogy a BU-90-xx-ek 84-ben jöttek, kivéve 90-21-et. Ő ugyanis valamilyen oknál fogva csak 85-ben jött. Viszont arra én is tisztán emléxem, hogy 90-02 és 90-15 tolóajtós volt. (Egyszer 90-15 huzamosabb ideig kölcsön volt Récseiben és én is akkor csodálkoztam rá) Sőt sajnos arra is, hogy a 260-asoknál már a a BU-87, BU-88 sorozattól a kapaszkodók feketék voltak. A csuklósoknál pedig azt hiszem a BU-87-esek közül a Cinkotásoknak volt tolóajtaja. 87-05-nek pl. biztos.
Tehát akkor a lenti hozzászólásomat úgy módosítanám, hogy a kapaszkodókkal kapcsolatosak a csuklósoknál voltak érvényesek (kivéve 1-2 kocsit), a fülkeajtók tekintetében mindkét típusra vonatkozik, kivéve 1-2 260-ast és 1-2 280-ast.
A táblatartók lehet, hogy csak a BX-ek idején (tehát 86-ban) jöttek be, de azért gyanús a dolog, mert akkor azok erősen kilógtak volna a 85-ös "fekete hullámból". (Értsd: a szürke táblatartók rikítóan kiviláglottak volna a fekete léghenger-doboz mellett, a fekete fülkéből)
én meg emlékszem egy régi buszra, csak nem tudom arendszámát, mert még "kicsi" voltam amikor utoljára láttam, de egy biztos nem ex-NDK-s.
Nem trilex tárcsája volt, de harmonika ajtaja, belül fekete kapaszkodókkal, de pirosas műbör ülésekkel és nem eltolható hanem "budi" ajtós vezető fülkével de nem billenő kapcsolos jelzőkkel és gombokkal.
Ezzel nem tudom mi lett, vagy átalakították és még mindig itt van, de nekem az az érzésem, hogy ebben az esetben egy ex-NKS-ásból meg egy egy régi 280-asból csinálták meg.