Keresés

Részletes keresés

MCA-001 Creative Commons License 2022.09.08 0 0 108067

OFF

Jó ez a tengelyterhelés megkötés...

Mi a rosszabb?

Az óránként kb. 2x22 menetrendi 8 méteres midi a maga 41 fős utaskapacitásával.

Vagy a kb. ugyanezt a kapacitást biztosító 2x14 menetrendi 10 méteres busz?

Szerintem a 10 méteres busz esetén kisebb össztömeg mozog, mint a midik esetében.

+ kevesebb sofőr is kell és ez most fontos szempont

 

ON

 

A kérdést nem visszük át a BKV-s topikba?

Előzmény: szintetikusdizelolaj (108066)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2022.09.08 0 0 108066

Talán nektek a kollegàiddal kellene kidolgozni, lobbizni hogy olyan kis cuki nagybusz vagy mi odamehessen. Mert most az álláspont szerint nem mehet tengelyterhelésileg.

Persze idézhetnék egy olyan nem polkorrekt mai pártelnöki szólást szabadon:

nyomni kell és akkor hàtha lesz valami.

Előzmény: zsig (108065)
zsig Creative Commons License 2022.09.08 0 0 108065

Volt ilyen, és nem vált be, a 2008 előtti 16-os egy elég döglött dolog volt. A várat valójában nem tárta föl, a mai 16-os igen és legalábbis a Deák - Vár irányban annyi utast visz, mint a Várfok felől. Ellenirányban az Alagút miatt nem jó. Ha mindenképpen kis busz kell, akkor egy Citaro K jellegű kicsinek látszó nagybusz talán jó lenne mindenkinek, aki szerint a kisbusz az olyan cuki lakosságnemzavaró dolog, amivel jó pózolni. 

Előzmény: trizs77 (108053)
D 20 Creative Commons License 2022.09.08 0 1 108064

Riksaszolgálat! :) Gyárthatná az Ikarus, mint anno, anno a babakocsikat is...

Előzmény: szintetikusdizelolaj (108052)
eric35 Creative Commons License 2022.09.08 0 0 108063

Nehéz kocsival (szólóval) ne.

Egy könnyebb midi szerintem beleférne. A mostani Karsanok is vígan rohangásznak a Várban, és nem verik szét a díszburkolatokat... kívül-belül jól karbantartva tulajdonképpen megfelelnének a feladatra.

Előzmény: trizs77 (108060)
trizs77 Creative Commons License 2022.09.08 0 0 108062

Nem rossz, de a Batyi-Clark Á tér a szűk keresztmetszet.

Ott elverődhet.

De nagyon.

Előzmény: LLaurent (108061)
LLaurent Creative Commons License 2022.09.08 0 0 108061

Széll Kálmán tér M. > Batthyány tér M > Clark Á. tér > Dísz tér > Széll Kálmán tér M

 

Ez így nem megy át a díszburkolatokon. Akár úgy is működhet, hogy a vonaljegy a Széll Kálmán tér végállomáson áthaladva a Dísz, meg a Batthyány között érvényes legyen, ahogyan az más "hurok"/körjáratoknál is működik.

Előzmény: trizs77 (108060)
trizs77 Creative Commons License 2022.09.08 0 3 108060

Nem az a lényeg, hogy ne járjunk át a díszburkolatokon a várban a turisták között ?

 

 

Előzmény: eric35 (108059)
eric35 Creative Commons License 2022.09.08 0 0 108059

16 (midi) Deák Ferenc tér M <> Vár <> Széll Kálmán tér M.

16A (szóló) Deák Ferenc tér M > Dísz tér > Deák Ferenc tér M (körforgalom).

116 (midi) (Fény utcai piac <>) Széll Kálmán tér M <> Dísz tér.

 

Ez megfelelő lenne, vagy más elképzelés is felmerült?

Előzmény: szintetikusdizelolaj (108052)
eric35 Creative Commons License 2022.09.08 -2 1 108058

A dottókat felejtsük már el.

Gagyi, bazári holmik.

Előzmény: trizs77 (108057)
trizs77 Creative Commons License 2022.09.08 -1 1 108057

Én inkább kettő dottót pörgetnék bent a várban.

Ingyen.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (108056)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2022.09.08 0 0 108056

Max kell két transporter rugalmas üzemben a vár belső részére, hogy ne érhesse szó a ház elejét...

Előzmény: trizs77 (108055)
trizs77 Creative Commons License 2022.09.08 0 4 108055

Legyen.

Be kell pörgetni csúcsban 4 db, csúcson kívül 2 db buszt a Széll Kálmán tér-Bécsi kapu tér között.

A Várban, Váron át meg sétáljanak az emberek.

 

Európában egyáltalán nem különleges dolog, hogy a  történelmi városok szűken vett belterületei vagy a Várak területei gyalogos zónák.

 

A Bécsi kapu tér - Dísz tér kb. 760 méter.

 

 

Előzmény: szintetikusdizelolaj (108054)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2022.09.08 0 0 108054

Logikusnak tűnik, de a két l-lel írt Moszkva teret is ki kell szolgálni.

Vagyis onnan is kell elérés.

Előzmény: trizs77 (108053)
trizs77 Creative Commons License 2022.09.08 0 2 108053

Kell egy járat, normál sztenderd szóló busszal a Deák térről a Disz térre.

Sűrűn.

 

szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2022.09.08 0 3 108052

A Vár kérdése egy összetett probléma. Az egy legendárium, hogy van konkrét, mértékadó, bármikor is papírra leírt korlát. Nincs egészen egzakt ok, hogy miért mennyi a korlátozás (nem írom, hogy 12 tonna, mert nem biztos, h ez jó szám).

Geometriai korlát kevésbé van, a Bécsi kapu alatti üreg lehet komolyabb korlát, de ez sem igazán egzakt. Tök érthető, hogy a döntéshozók nem akarnak nagy buszt a Várban, ezt a közút kezelő képviseli.

Folynak mindenféle egyeztetések és háttérmunkák, hogy olyan buszra legyen kiírva tender ami elfér, de egy másik fontos megközelítés, hogy olyan busz legyen ami oda kell (sőt józanul ez a fontosabb), és a Lánchíd rövidesen tervezett megnyitása miatt át is kell az új vári hálózatot gondolni. Nagyon leegyszerűsítve: a sok utast normál és speciális (ünnep) napokon is fel kell vinni a Várba busszal, de nem biztos, hogy ez a nagyobb kapacitású kocsi (maximidi, szóló?) kell körbe menjen a Mátyás templom előtt a díszburkolaton hanem valami kisebb, rugalmasabb eszköz...

Előzmény: Mihál (108049)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2022.09.07 0 0 108051

És azt se felejtsük el, hogy a Vár kockaköves burkolata sem volt a midik barátja. Sem az 521-eseké, sem pedig a 405-ösöké.

Előzmény: Mihál (108049)
trizs77 Creative Commons License 2022.09.07 0 3 108050

Tudom.

Akkoriban ez divatos nézet volt.

Sajnos.

 

Nem állítom, hogy a 3-4 percenként (ilyen sűrűn jártunk ott) Ik-260 súlya, rezgése jót tett a pincerendszernek.

De, hogy nem volt életveszélyes az biztos.

 

1989-ben az üzembe állítás követő hetekben világossá vált, hogy az Ikarus-521 minden paraméterében alkalmatlan a Várba való közlekedésre.

 

Megírtam már többször, az 1990-es árakon mérve egy Ik-260 BKV-s guruló költsége 9,60 Ft.- volt az Ik-521 buszé pedig 26,90Ft.-

 

Már 1990 végén nekiálltak keresni az 521 váltó típusát, hiába csak két éve volt forgalomban.

 

Sajnos a midi kategória legalján a 7200 mm környékén keresték nem az akkori felső határon, mely akkor a midiknél kb. 9500 mm volt.

 

Majdnem azt írtam volt belőle szakmai vita, de ez füllentés lenne.

Nem volt belőle szakmai vita, mert a BKV akkori döntést hozó vezetőivel (nem a vezérigazgatóval) vitázni annyi lett volna mint galambbal sakkozni.

 

Pedig akkor volt bőven kínálat:

 - M.A.N. 152,

 - MB 402,

 - Neoplan 4009,

 - Van Hool 508,

 - Neoplan 8008,

 -....................

 

De akkor felerősödött a (jókora politikai támogatással) a hazait a hazai utakra jelszó.

Erre lett válasz a Csepel 613-as midi busza.

S végül a nem akarok ilyet csinálni de ha annyira erősködtök itt van a : Ikarus-405.

 

 

 

 

Előzmény: Mihál (108049)
Mihál Creative Commons License 2022.09.06 0 0 108049

Nálunk az Akácfában azt mondták, azért kell a midibusz, mert a Vár pincerendszere nem bírja el a nagyobb tengelynyomású járműveket.

 

Nem tudom, ez mennyire volt igaz.

 

Egyébként teljesen egyetértek veled. ezt a típust nem ilyen igénybevételre találták ki.

Előzmény: trizs77 (108018)
apron64 Creative Commons License 2022.09.06 -1 3 108048

Annak, akit érdekel.

 

SanyiM41 2187 Creative Commons License 2022.09.02 -1 0 108047

Sziasztok! Az LPY-464 Ikarus 211-es busz, előző rendszámát tudjátok esetleg? 

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2022.09.01 0 0 108046

Könnyen meglehet.

Előzmény: D 20 (108045)
D 20 Creative Commons License 2022.09.01 0 0 108045

Ez lenne a néhai AKH-901?

Előzmény: Alexander Pistoletov (108044)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2022.09.01 0 0 108044

901 a szám.

Előzmény: D 20 (108043)
D 20 Creative Commons License 2022.09.01 0 2 108043

1995 márciusából képrejtvény képernyőfotófalváról...

Rsz?, A cégnévet se mittudomén.

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2022.09.01 0 0 108042

Nem, a B10-400 típusmegjelölés a Drögmöllertől, vagy Volvo Deutschlandtól származik. Az alváz farmotoros kivitel esetén B10B, padló alatti motoros kivitel esetén B10M.

Olyannal viszont már biztos találkoztál, hogy B12-500 vagy B12-600. Az előbbi a jól ismert csapott elejű távolságijukból az itthon nem túl elterjedt sík padlós, az utóbbi a lejtős padlós kivitel. Viszont mindkettő ugyanúgy sima B12 alvázra lett karosszálva.

Előzmény: torqmatic (108039)
nohab Creative Commons License 2022.09.01 0 1 108041

A Lanta csinálja? Az utóbbi időben inkább a Busz I. dolgozott nekik.

Előzmény: ex-kristikoma (108037)
Ep128 Creative Commons License 2022.08.31 -1 0 108040

Ezt nem tudtam, köszi! :-)
(A másik a kis BARKAS, amit állítólag szereztek, de még nem álltak neki a felújításnak.)

Előzmény: torqmatic (108038)
torqmatic Creative Commons License 2022.08.31 0 2 108039

Azokat ki hívta Drögmöllernek? Én sose találkoztam ezzel a megnevezéssel.

A B10-400 az alváz megnevezése, a 7250 pedig a karosszériájé, szóval nem ütik egymást. (Ez olyan, mint mondjuk az Ikarus E95/Scania K112.)

Előzmény: Alexander Pistoletov (108025)
torqmatic Creative Commons License 2022.08.31 0 0 108038

Az már rég az Aeroparknál van, sőt már zajlik a felújítása... Ha minden jól megy, akkor idén talán be is lesz butatva.

Előzmény: Ep128 (108034)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!