A kérdés nem könnyű. Van egy 1948-as Tr 3,5 (feltehetőleg a prototípus), de az még nem Ikarus, mert a cég ilyen névvel csak 1949. 02. 08-án alakult meg. A Tr 5 meg Mávag alapokon volt, NIK felirattal (Nehézipari Központ), nem tudom hogy a megmaradt darab ami 1949-es elvileg, az Ikarus adattáblát kapott-e. Ha igen, akkor az a Tr 5 a legrégebbi Ikarus.
A Brekina gyárt "Volánsárga" Ikarusokat 1:87-ben és a jelek szerint nem ismerik az általad említett "alapszabályt", mert semmivel nem világosabbak a lentebb említett RAL színkódnál...
Sziasztok, segítséget szeretnék kérni, egy 280.02 vagy 280.40M műszerfalat szeretnék csinálni, gombok meg vannak (ICO kapcsolók), csak a fém lemeznek a méretei kellenének, mennyi cm a 4 oldala a fém lapnak, a kapcsolók között mennyi cm távoslság van, mennyi cm vagy mm-esek az ICO kapcsolók helyei, előre is köszönöm a választ!
Egyébként pont a minap néztem, hogy ez (számomra) nagyon narancssárga, legalább is a maketten furán mutat, lehet, hogy valami haloványabb élethűbb hatást keltene.
Egy kis (ma már) történelmi visszatekintés azokba az "igazán daliás időkbe":
A fotó alapján a kérdésem: vajon annak az IK-256-osnak a sofőrje aktív részese, közreműködője, vagy csak elszenvedője volt a blokádnak? (A busz elhelyezkedése az Erzsébet híd budai felhajtóján mindenesetre számomra érdekes.)
Instán jött szembe - bocsánat ha közismert - azt írja az ember hogy ez a fura csacsi az NDK Schwerin egyetlen megmaradt Ikarusa: https://www.instagram.com/p/CYI5V8DongL/
Pl. 1982-ben valamiért úgy gondolta valaki, hogy az eddig is volános megrendelésre készülő (de egy-egy véletlenszerű példányban a téeszeknek is csurranó-cseppenő) 211.52-t abban az évben 211.52V-ként adja ki, ha már volán. Ezt többé-kevésbé sikerült abszolválni, ám néhány buszt mégis valahogy sima 211.52-esként könyveltek le...
Külön pikantériája a V jelölésnek, hogy mind a sima 256.50, mint a .50A, mind a .50E, mind a .50V, mind pedig az a .50VL altípust, amit hol rendesen .50VL-ként írtak fel a buszra, hol pedig sima .50V-ként, csupán .50-ként jegyezték végig a fehérvári könyvekben.