A FAÜ/BKV 620-asoknál az 1. volt, szerintem legalább 99%-ban.
Mindössze 1 olyanon utaztam, aminek a 2. volt, nyilván egy 630-as kiszedett váltóját tették bele, mert más éppen nem volt. Ez a 620-as NEM 630-as eredetű volt.
A 630-as eredetűeknél biztos kicserélték, kizárt, hogy ne emlékeznék rá, ha másképp lett volna. Ezek annyira igazi 620-asok voltak, hogy az ember szeme csak a rendszám első, 8-as számjegyén akadt meg, mint ami nem stimmel.
Adat nincs, de egy emlékem van róla: a GA1105-1109 közöttiek (legalábbis ezek közül néhány, amin utaztam annak idején) hátsó ajtaja el volt torlaszolva, és végig ülések voltak betéve, szintben. De ez nem jelenti azt, hogy az alváza is más lett volna, akár dobogókkal is föltölthették azt a helyet.
Az átalakított 630-asokról: nincs olyan emlékem, hogy magas peronjuk lett volna. Az átalakítás főjavítás keretében történt, amikor vázra bontják az egész buszt - könnyen elképzelhető, hogy a vázon is módosítottak.
A 630-as alvázszámú 1970 éviekről: 95-29-ről van fénykép nyitott hátsóajtóval, szerintem ott látszana, ha magasabb lenne a peron, de nem látszik.
Az illető vmilyen halász/vadász/madarász vagy mi, valamit a halakkal csinál, de mellette Ő maga is nagyon bió és nagyon zöld.
A Bajkál tó északi végén volt egy hónapig egy Kucsera (?) nevű város mellett egy kutató intézetben vagy kutató állomáson?
Amiért ide írom a történetet, ott Őket ebédelni egy Ikarus-211 autóbusszal hordták pár km-re, amire kívül is belül is rá volt festve :
..........................Tápióvölgye MgTSz Sülysáp, Fő utca...............
felirat.
Eleve a Szovjetunióba nem került gyári új Ikarus-211.
Persze 1990 után vittel oda elég sokat, de azokat inkább a SzU déli országrészeibe ahol az IFA teherautókat amúgy is ismerték.
Hogy ez az egy db hogyan keveredett olyan messzire, a fene tudja.
Azt mondta a kolléga, hogy szépen, tisztán, rendben van tartva.
Teli van rojtos függönnyel.
Készített a buszról pár fotót, meg a feliratokról is, meg is ígérte, hogy átküldi, de amilyen kelekótya, elvarázsolt figura Ő, csodálnám ha valóban megkapnám a képeket.
Minden esetre - szerintem - jó 30-35 éves lehet ott, az a busz.
Ami azt a pár 630-ast illeti, szerintem azon túl, hogy vágtak beléjük egy második ajtót és kiszedtek belőlük néhány ülést, több változás nemigen történhetett a kialakításukban. Nem hiszem, hogy belenyúltak volna az alvázba, csak azért, hogy hátul süllyesztett peronjuk legyen.
Ez egy hajtott mellső futómű rajza, ilyen Ikarusban talán csak egyben volt. Rába U26-256 alatt, illetve a Csepel 754 alatt voltak Rába 839. hajtott mellső futóművek.
De van arról adat, hogy budapesti 620-asnak valaha is volt "magas peronja"? (Mint néhány csuklós trolinak)? Pl a valóban 630-asból átalakítottakkal mi a helyzet? (80-xx)
A segítségeteket szeretném kérni, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen, féléves tervezési feladatnak, egy RÁBA első futóműhöz hasonlító futómű tervezését kaptuk feladatul. Sajnos nem áll rendelkezésemre pontos műszaki rajz a konstrukcióról. Aki esetleg rendelkezik hasonló futómű műszaki rajzával, vagy egyéb dokumentációjával az megtudná velem ezt esetleg osztani? Ezzel nagyban segítene a pontosabb modell és számítások elkészítésében. Email címem a profilomban elérhető.
Az alvázszámok valamiért 630-cal kezdődtek abban az évben. (Persze az utolsó szállítmányé meg D630.28/D630.29-cel, de azokról a járművekről már ismert több fotó is, amik alapján ott inkább alvázszám-egységesítésre lehet tippelni, sőt mi több, üzemképes jármű is maradt fenn az 1969-70-es sorozatból.)
Jobb klikk az adott képre --> "Kép megnyitása új lapon" --> a címsorban a fájlnévben a "THM"-et írd át "IMG"-re --> teljes méretben megjelenik --> jobb klikk ismét --> "Kép mentése másként...".