Keresés

Részletes keresés

Karge Creative Commons License 2018.02.23 0 0 99130

köszönöm az emailt!
Elvileg volt egy ilyen IKARUS a feladatot kiadó Tanár úr úgy tudja.

Előzmény: -= BPO-478 =- (99114)
Aron_son Creative Commons License 2018.02.22 0 0 99129

FLX-610 --> PLC-097 (Ikarus 521).

BPO-105 halott és élvezi Creative Commons License 2018.02.22 0 1 99128

Figyelembe véve, hogy ez első benyomásra valami Alfa-leszármazott lehet, nem csodálom, hogy eddig csak vontatva közlekedett.

Előzmény: trizs77 (99127)
trizs77 Creative Commons License 2018.02.22 0 0 99127
siófoki35 Creative Commons License 2018.02.22 0 0 99126

A 2-es ajtóval szemközti üléseket itthon is kiszedték néhány helyen (GYROS-ok, Szeged, Várpalota) :)

Előzmény: MCA-001 (99125)
MCA-001 Creative Commons License 2018.02.22 0 0 99125
BPO-105 halott és élvezi Creative Commons License 2018.02.21 0 0 99124

Igen, pont az a fotó jutott eszembe...

Előzmény: Mihál (99121)
Gyurmó79 Creative Commons License 2018.02.21 0 0 99123
Mihál Creative Commons License 2018.02.21 0 0 99122

A FAÜ/BKV 620-asoknál az 1. volt, szerintem legalább 99%-ban.

Mindössze 1 olyanon utaztam, aminek a 2. volt, nyilván egy 630-as kiszedett váltóját tették bele, mert más éppen nem volt. Ez a 620-as NEM 630-as eredetű volt.

 

A 630-as eredetűeknél biztos kicserélték, kizárt, hogy ne emlékeznék rá, ha másképp lett volna. Ezek annyira igazi 620-asok voltak, hogy az ember szeme csak a rendszám első, 8-as számjegyén akadt meg, mint ami nem stimmel.

Előzmény: f.domino_ (99116)
Mihál Creative Commons License 2018.02.21 0 0 99121

Adat nincs, de egy emlékem van róla: a GA1105-1109 közöttiek (legalábbis ezek közül néhány, amin utaztam annak idején) hátsó ajtaja el volt torlaszolva, és végig ülések voltak betéve, szintben. De ez nem jelenti azt, hogy az alváza is más lett volna, akár dobogókkal is föltölthették azt a helyet.

 

Az átalakított 630-asokról: nincs olyan emlékem, hogy magas peronjuk lett volna. Az átalakítás főjavítás keretében történt, amikor vázra bontják az egész buszt - könnyen elképzelhető, hogy a vázon is módosítottak.

 

A 630-as alvázszámú 1970 éviekről: 95-29-ről van fénykép nyitott hátsóajtóval, szerintem ott látszana, ha magasabb lenne a peron, de nem látszik.

Előzmény: f.domino_ (99115)
trizs77 Creative Commons License 2018.02.21 -2 3 99120

Ismerőssel találkoztam tegnap.

Az illető vmilyen halász/vadász/madarász vagy mi, valamit a halakkal csinál, de mellette Ő maga is nagyon bió és nagyon zöld.

 

 

A Bajkál tó északi végén volt egy hónapig egy Kucsera (?) nevű város mellett egy kutató intézetben vagy kutató állomáson?

 

Amiért ide írom a történetet, ott Őket ebédelni egy Ikarus-211 autóbusszal hordták pár km-re, amire kívül is belül is rá volt festve :

 

..........................Tápióvölgye MgTSz Sülysáp, Fő utca...............

 

felirat.

 

Eleve a Szovjetunióba nem került gyári új Ikarus-211.

Persze 1990 után vittel oda elég sokat, de azokat inkább a SzU déli országrészeibe ahol az IFA teherautókat amúgy is ismerték.

 

Hogy ez az egy db hogyan keveredett olyan messzire, a fene tudja.

Azt mondta a kolléga, hogy szépen, tisztán, rendben van tartva.

Teli van rojtos függönnyel.

Készített a buszról pár fotót, meg a feliratokról is, meg is ígérte, hogy átküldi, de amilyen kelekótya, elvarázsolt figura Ő, csodálnám ha valóban megkapnám a képeket.

 

Minden esetre - szerintem - jó 30-35 éves lehet ott, az a busz.

 

Gyurmó79 Creative Commons License 2018.02.21 0 0 99119

Üdv.

A kormámyoszlopon jobb oldalon lévő kar mire szolgál?

 

Köszi a választ

Gyuri

Előzmény: Grigorij Sandorovics3 (99069)
BPO-105 halott és élvezi Creative Commons License 2018.02.21 0 0 99118

Meg kell mondjam, ilyet még sehol sem olvastam.

Ami azt a pár 630-ast illeti, szerintem azon túl, hogy vágtak beléjük egy második ajtót és kiszedtek belőlük néhány ülést, több változás nemigen történhetett a kialakításukban. Nem hiszem, hogy belenyúltak volna az alvázba, csak azért, hogy hátul süllyesztett peronjuk legyen.

Előzmény: f.domino_ (99115)
Mwin Creative Commons License 2018.02.21 0 0 99117

Ez egy hajtott mellső futómű rajza, ilyen Ikarusban talán csak egyben volt. Rába U26-256 alatt, illetve a Csepel 754 alatt voltak Rába 839. hajtott mellső futóművek. 

Előzmény: Karge (99113)
f.domino_ Creative Commons License 2018.02.21 0 0 99116

Gyerek koromból úgy rémlik (és találtam korabeli jegyzeteket is), hogy a 620-asoknak három féle váltója volt.

 

1.:


R  2  4

 

1  3  5

 

 

2.:

 

R  2  5

 

1   3  4  (Ha minden igaz, ez a gyorsító fokozatos ex 630-asokban volt)

 

 

3.:

 

4  2  R

 

5  3  1

 

Tudtok erről valamit? Vagy rosszul emlékszem?  (hülyeséget jegyeztem fel?)

 

 

 

f.domino_ Creative Commons License 2018.02.21 0 0 99115

De van arról adat, hogy budapesti 620-asnak valaha is volt "magas peronja"? (Mint néhány csuklós trolinak)? Pl a valóban 630-asból átalakítottakkal mi a helyzet? (80-xx)

Előzmény: BPO-105 halott és élvezi (99111)
-= BPO-478 =- Creative Commons License 2018.02.20 0 2 99114

OFF

Áá, csak nem a Jóindulat Hiánya Tanszék? :P
Mail reppent...

ON

Előzmény: Karge (99112)
Karge Creative Commons License 2018.02.20 0 0 99113

Természetesen kép is tartozik a hozzászóláshoz:

Karge Creative Commons License 2018.02.20 0 0 99112

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen, féléves tervezési feladatnak, egy RÁBA első futóműhöz hasonlító futómű tervezését kaptuk feladatul. Sajnos nem áll rendelkezésemre pontos műszaki rajz a konstrukcióról. Aki esetleg rendelkezik hasonló futómű műszaki rajzával, vagy egyéb dokumentációjával az megtudná velem ezt esetleg osztani? Ezzel nagyban segítene a pontosabb modell és számítások elkészítésében. Email címem a profilomban elérhető.

 

Köszönettel: Gergő

BPO-105 halott és élvezi Creative Commons License 2018.02.20 0 0 99111

Az alvázszámok valamiért 630-cal kezdődtek abban az évben. (Persze az utolsó szállítmányé meg D630.28/D630.29-cel, de azokról a járművekről már ismert több fotó is, amik alapján ott inkább alvázszám-egységesítésre lehet tippelni, sőt mi több, üzemképes jármű is maradt fenn az 1969-70-es sorozatból.)

Előzmény: f.domino_ (99110)
f.domino_ Creative Commons License 2018.02.20 0 0 99110

Miért? Van erre utaló adat?

Előzmény: BPO-105 halott és élvezi (99098)
BPO-105 halott és élvezi Creative Commons License 2018.02.19 0 0 99109

További opciók: BIG, MED.

Előzmény: Aron_son (99107)
bi-02 Creative Commons License 2018.02.19 0 0 99108

Tudtam én, hogy nálam van a defekt. Főleg, hogy tudnom kellett volna, mert rögtön beugrott ahogy olvastam, hogy ezt már mondtátok...

Köszi! :)

 

Előzmény: Aron_son (99107)
Aron_son Creative Commons License 2018.02.19 0 0 99107

Jobb klikk az adott képre --> "Kép megnyitása új lapon" --> a címsorban a fájlnévben a "THM"-et írd át "IMG"-re --> teljes méretben megjelenik --> jobb klikk ismét --> "Kép mentése másként...".

Előzmény: bi-02 (99106)
bi-02 Creative Commons License 2018.02.19 0 0 99106

 

Olyan szívesen letöltöttem volna ezeket a szép képeket, de nem sikerült.

 

Ez az én balf@szságom miatt van, vagy eleve gátolt a letöltés?

 

Reménykedem az első esetben, mert az utóbbit soha nem leszek képes elfogadni... :(

Előzmény: gumidani (99095)
Törölt nick Creative Commons License 2018.02.19 -12 0 99105

A "Másfélmillió lépés Magyarországon" című 1979-es filmsorozat Zircen forgatott epizódjában van benne ez a pár filmkocka a buszról.

Ha esetleg DVD-n akarod megvenni akkor a III. számú a háromból.

Nem tudom videómegosztókon fent van-e.

 

Előzmény: Atzo (99104)
Atzo Creative Commons License 2018.02.19 0 0 99104

Hu.. nagyon szuper köszönöm ! És lehet tudni milyen film ez? Címe ?.

Előzmény: Törölt nick (99102)
Köny Creative Commons License 2018.02.18 0 0 99103

De jó képek! Emlékszem rájuk a sorozatból. 

Előzmény: Törölt nick (99102)
Törölt nick Creative Commons License 2018.02.18 -12 3 99102

Szia Atzo!

Na, nagyjából a filmsorozat felét végignéztem, ezeket a képeket találtam:

 

Pár Ikarusos kép még a filmből:

Romhány, épülő új híd:

 

Ősagárd

 

Előzmény: Atzo (99023)
Mihál Creative Commons License 2018.02.17 0 0 99101

Ez már egy újabb széria, 1959-ből, ennek ez volt az eredeti rendszáma.

Előzmény: gumidani (99093)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!