Keresés

Részletes keresés

f.domino_ Creative Commons License 2017.09.25 0 2 98469

Folytatódik a projekt. Lassan kezdődhet az öntés.

 

PN 15-10 Creative Commons License 2017.09.23 0 0 98468

Üdv.! Ez az ex. BU 24-00 lenne?

Előzmény: CLY-802 (98467)
CLY-802 Creative Commons License 2017.09.22 0 3 98467
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.22 0 0 98466

A Nysak is úgy készültek, olyan is volt a minőségük.

Előzmény: norbee601 (98465)
norbee601 Creative Commons License 2017.09.22 0 0 98465

Meg kell csináltatni rabokkal.

Előzmény: Stetten (98463)
Villámhetes Creative Commons License 2017.09.22 0 0 98464

Passz.

Előzmény: Stetten (98463)
Stetten Creative Commons License 2017.09.22 0 0 98463

Vajon dolgozókat is sikerül szerezni?

Előzmény: Villámhetes (98462)
Villámhetes Creative Commons License 2017.09.22 0 0 98462
D 20 Creative Commons License 2017.09.22 0 0 98461
jonas65 Creative Commons License 2017.09.21 0 0 98460

Trizs kollégának szeretettel biztos megvan:

 

Én meg a KFKI különjáratra emlékszem srác koromból. 15-ösről is szerelt át egy busz délutánonként.

Kedves jó ismerősöm Szabó Imre járta minden nap. Remélem jól van és élvezi a nyugdíjas éveit.

 

HBweb hu Creative Commons License 2017.09.21 0 1 98459

BU 00-05, 00-07, vagy a forgalmi számból kivett 21-11, 21-25...

Ó, a gyermekkorom...

Előzmény: trizs77 (98458)
trizs77 Creative Commons License 2017.09.21 -1 4 98458

Óvodai szállítás.

 

Az 1970-es években, úgy 1973-től kb. 1981-ig, Budapesten, nagyon felfutott az óvodai, illetve az általános iskolai alsó tagozatosainak autóbuszos szállítása.

 

Például csak a BKV, naponta 8,00 és 14,00 óra között kb. 20-30 autóbusszal vett ilyenben részt.

Ekkor voltak csúcson a vállalati óvodák.

 

Erre találta ki az IKARUS, a 255-ből átalakított óvodás buszt.

Az óvónénik, a jobb elején a menetiránynak háttal ülve, normál felnőtt ülésben ültek.

Hátul pedig oldal ülésben.

 

Nem vált be.

Bár ha jól tudom (??) pár db ment ki a SzU-ba is.

Ott nagyobb sikere volt, de nem lett belőle komoly széria.

 

--------------------------

 

A BKV szűk kapacitásait kisegítendő, a VOLÁNBUSZ, délutánonként, pár távolsági járatának kocsijait:

 - Budapest-Szeged,

 - Budapest-Makó,

 - stb.

kb. 15,00 körül felküldte a Szabadsághegyre, a Pénzügyminisztérium és más cégek Óvodáiba.


Őzike utca és Melinda utca.

Mindkét utca zsákutca (volt akkor)

Alig fértek be a buszok.

Megfordulni a végén kész kínszenvedés volt.

 

Az ötlet az volt, hogy kb. 15,40-re lehozzák a lurkókat a Nádor térre, amellől (1 km) átállnak az Engels térre és máris mehetnek 180-220 km-s utukra.

Nem vált be.

 

Sűrűn előfordult, hogy a busz fent a hegyen beragadt a zsákutcákba, 30-70 (!) erc alatt tudott kijönni, és így az Engels téren az utasok hiába várták az induló távolsági buszt, az csak fél- egy órás késéssel indult útjára.

 

 

 

 

Előzmény: siófoki35 (98457)
siófoki35 Creative Commons License 2017.09.21 0 0 98457

Miért pont MTV és Posta? Gyermeküdülők? Vállalati óvoda?

Előzmény: trizs77 (98456)
trizs77 Creative Commons License 2017.09.21 0 0 98456

Tudtommal csak 1 db készült belőle.

 

-----------------

 

2 db.

 - Magyar Televízió,

 - Magyar Posta

Előzmény: siófoki35 (98455)
siófoki35 Creative Commons License 2017.09.21 0 0 98455

Óvodásszállító Ikarus 255-ös, 104 személyes. De amint látható az ülések túl kicsik, nem fér el 7 gyerek egy sorban...

Tudtommal csak 1 db készült belőle.

Előzmény: Karola82 (98454)
Karola82 Creative Commons License 2017.09.21 -1 0 98454

A 3. fotón elgondolkodtam, hogy vajon ez az üléselrendezés a buszban hogy is volt?! Valszeg iskolabusz lehetett /?/, gyanítom, hogy a kedves vezetőnk révén a vele való barátságot és a családi összetartozást újra megtalálni látszó "Nagy Testvér" hajdani birodalmában, de nekem még így is furcsának tűnik ennyi ülés az Ikarusban.  

Előzmény: Wrecker-Wrecker (98451)
Public Transport Creative Commons License 2017.09.18 0 0 98453

280-as csuklóvédő (tető)méretet tud valaki?

BPO-105 halott és élvezi Creative Commons License 2017.09.18 -3 0 98452

A második képen ÁMG pótok láthatóak, de annyi baj legyen...

Előzmény: Wrecker-Wrecker (98451)
Wrecker-Wrecker Creative Commons License 2017.09.17 0 0 98451

Ikarusok minden mennyiségben....

 

BPO-105 halott és élvezi Creative Commons License 2017.09.17 -3 0 98450

Kösz a segítséget.

Most már kezd összeállni a kép...

Előzmény: Snake-Mojzi (98449)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2017.09.17 0 0 98449

Pongyolán fogalmaztam. Maga az altípus papíron 1962-ben született, de csak 1963 elején fért bele a gyártásba.

 

1962-es 55-ösök:

A 20 darabos széria valószínűleg .12-es lesz. A .13-as széria szerintem csak a következő évben került piacra, a .14-es pedig már a végjátékban, a '70-es évek elején (esetleg a '60-as évek végén) jelent meg.

 

A két soron kívüli kocsiról én sem tudok többet.

 

Előzmény: BPO-105 halott és élvezi (98447)
BPO-105 halott és élvezi Creative Commons License 2017.09.17 -3 0 98448

Ez a széria (1962-es 20 db-os) pedig talán 55.12/13/14 lehetett.

Volt még abban az évben két darab (GA 63-51, vázszám: 55.1402 és GA 67-32, vázszám: 55.1529), amit pedig sehova sem tudok tenni.

Előzmény: bi-02 (97033)
BPO-105 halott és élvezi Creative Commons License 2017.09.17 -3 0 98447

1962-től? Szerintem abban az évben nem is érkezett 66-os.

Előzmény: Snake-Mojzi (98446)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2017.09.17 0 0 98446

Tudomásom szerint - a topiktárs adataival ellentétben - már 1962-től a 66.20 széria ment az AKÖV-ökhöz.

Előzmény: BPO-105 halott és élvezi (98445)
BPO-105 halott és élvezi Creative Commons License 2017.09.17 -3 0 98445

E leírás alapján az 1963-as 20 db-os volános széria (melyből az első 15 a későbbi Volánbuszhoz, a maradék 5 a későbbi Borsod Volánhoz került) melyik altípusba tartozik?

Előzmény: bi-02 (97056)
Richárd Szenderák Creative Commons License 2017.09.15 0 4 98444

09.15. Kenézlő JOB-718 

CLY-802 Creative Commons License 2017.09.14 -1 0 98443
CsepregiPéter Creative Commons License 2017.09.11 0 1 98442

Sziasztok! Remélem itt sikerrel járok, szóval egy buszsofőr barátom születésnapjára keresek eredeti Ikarus váltógombot (fekete, Ikarus felirattal a tetején), régóta keres ilyet a C56-os buszába a kopott esztergált fa váltógomb helyett, és gondoltam meglepem eggyel, de eddig sajnos sehol nem találtam... Akinek lenne ilyen eladó arra vevő lennék! Előre is köszönöm a segítséget!

FAV 20 Creative Commons License 2017.09.10 -1 0 98441

apron64 Creative Commons License 2017.09.10 -1 0 98440

Bocsánat, most láttam a kolléga képein, hogy valójában lakóbusznak van kialakítva. Én nem fértem ennyire hozzá belül, csak az elektronikai cuccokból gondoltam a stúdióra. A sok (akkor éppen) érdeklődőtől sajnos nem láttam jobban be.

Előzmény: apron64 (98437)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!