Keresés

Részletes keresés

bi-02 Creative Commons License 2016.01.28 0 0 95348

Ennél van talán egy markánsabb különbség, amire a jellegrajzok alapján jöttem rá:

 

620= hátul peron, ami az utastéri padlószintnél általában egy lépcsőnyivel lejjebb van (mint Ik-180)

630= nincs peron és a padlómagasság egyforma. A peron helyén is vannak ülések még akkor is, ha kétajtós.

Előzmény: BPO-105 (95345)
EKM-765 Creative Commons License 2016.01.28 0 0 95347

A 85 lóerős D413 motorok talán csak a 30-asokba épültek be. A 31, 311 típusok már D414 95 lovas vagy D414C 100 lóerős motorokkal épültek. A 60, 601, 620, 630, 55, 66 típusok előbb D613 125 LE majd D614 145 lóerős motorokkal készültek. Farosból volt turbós, 190 LE.

Előzmény: rezgaras (95346)
rezgaras Creative Commons License 2016.01.28 0 0 95346

A többségük nem 85 lóerős volt (Ik55, Ik630).

Nekem az érdekes, hogy Egerbe 6:35-kor két busz indult volna? Egy gyorsjárat és egy normális? És a gyorsjárat egy órával hamarabb ért le? De még így is 3 óra!

 

Előzmény: Törölt nick (95332)
BPO-105 Creative Commons License 2016.01.28 0 0 95345

620 = két normál ajtó.

630 = egy normál ajtó, két szűk ajtó vagy két kézi ajtó.

A kettős típusjelzésben értelmet ne keress.

Előzmény: saxi1982 (95337)
GRY-569 Creative Commons License 2016.01.27 0 0 95344

Tartalék,és mostanában nem nagyon dolgozik,inkább a telepen védi a talajt az esőtől. :-) 

Előzmény: MátéMóvár (95333)
norbee601 Creative Commons License 2016.01.27 0 0 95343

Karos index.

 

Mivel nem voltak magántulajdonú autók, nem jelentett akkora problémát a forgalomban...

Előzmény: saxi1982 (95336)
trizs77 Creative Commons License 2016.01.27 0 0 95342

A képen elöl látható ráncajtós = 630.

Nézz be az ablakon, láthatók a magasított helyközi ülések.

 

 

Előzmény: saxi1982 (95337)
siófoki35 Creative Commons License 2016.01.27 0 0 95341

Buszjegyen találkoztam KPM AVIG felirattal is...

Előzmény: Snake-Mojzi (95312)
Mihál Creative Commons License 2016.01.27 0 0 95340

630 (0-2-0 ajtóelrendezés, volt 0-1-1 is, szintén 630)

Előzmény: saxi1982 (95337)
Mihál Creative Commons License 2016.01.27 0 0 95339

A prototípus (1 vagy néhány db, nem tudom pontosan) ilyen volt, a szériakocsik hátul 3 ablakosok.

A pici hátsólámpa látszik az iránytábla felső sorának magasságában mindkét oldalon. Az index persze nem itt volt, az még karos.

Előzmény: saxi1982 (95336)
YD-48-08 Creative Commons License 2016.01.27 0 0 95338

Olyan mint karos index ismerős lehet?

Előzmény: saxi1982 (95336)
saxi1982 Creative Commons License 2016.01.27 0 0 95337

És ezek most 630-as, vagy 620-as Ikarusok? :) Mára nincs több kérdésem... :) :)

saxi1982 Creative Commons License 2016.01.27 0 0 95336

Hú, ez Ikarus 60-as?? Nagyon fura ezekkel az ablakokkal. És hátulról honnan látták a buszvezető szándékait - irányváltás, fék stb??

Mihál Creative Commons License 2016.01.27 0 0 95335

Ez a cégtörténet viszont eléggé megtévesztő: csak a MÁVAUT nevet említi, a "20.sz. AKÖV" megnevezésre egyáltalán nem utal.

Továbbá 9 AKIG-ot említ (ami csak 1 évig volt), és nem említi a (7 éven át tartó) 6 AKIG-os felállást.

Előzmény: Törölt nick (95327)
Mihál Creative Commons License 2016.01.27 0 1 95334

Köszönöm szépen, így egyértelmű a dolog. Tehát 1962-70-ig 20.sz. AKÖV volt, mely kiegészítésként nevében a MÁVAUT szót is viselte. (Vagyis nem tévedtem, amikor a honlapomra tett táblázatban röviden 20-as sorszámmal jelöltem 1962-ben.)

Előzmény: Törölt nick (95329)
MátéMóvár Creative Commons License 2016.01.27 0 0 95333

Sziasztok!

Meg tudná mondani valaki közületek, hogy JOB-294, a Kréberes 256-os dolgozik-e mostanság Esztergom környékén?

Törölt nick Creative Commons License 2016.01.27 0 0 95332

A korabeli menetrendeket elnézve elgondolkodtató, hogy a 85 lőerős Csepel motorral megáldott buszok mennyire gyorsak voltak , akár távolsági akár helyközi járatokon.

Igaz alig volt gépkocsi az utakon vetélytársként, meg kevesebb teherautó is volt.

 

Igaz autóbusz-kalauz is volt nem a sofőrnél kellett jegyet venni.

 

Ez némileg gyorsította a járat közlekedését, beszállítás is kevesebb ideig tartott, olyan volt mint az azon járatok ahol csak bérletesek utaznak.

 

 

Előzmény: EKM-765 (95330)
norbee601 Creative Commons License 2016.01.27 0 0 95331

Némileg több autó jár ugyanazon a 10-es úton.

Előzmény: EKM-765 (95330)
EKM-765 Creative Commons License 2016.01.27 0 0 95330

Esztergomba azóta csak lassult a busz.

Előzmény: Törölt nick (95329)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.27 0 0 95329

 

 

 

 

A menetrend borítóján világoskék faros talán Ik 55.

 

A fejlécben meg a menetrendi mezők elején:

20. sz Autóközlekedési Vállalat [MÁVAUT]

 

XIII Szabolcs u 17

XI. Andor u 31

V. Engels tér

 

1969-ben már van voláncsiga, de még Aköv minden....

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.01.27 0 1 95328

1969-ben volt 20 . sz AKÖV, sőt még 1970-ben is!

 

1970 a címlapfotón középen egy Ikarus 250 es távolsági busz

 


Előzmény: trizs77 (95324)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.27 0 0 95327
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.27 0 0 95326

A maszekok buszait teherautóit amikor államosították, akkor ide kerültek a MÁVAUT hoz illetve  TEFU stb. egységeihez.

 

Az államosítás egy már létező működő cégbe bevitt eszközökkel történt, én így értettem!

 

Pl.: Államosítás előtt az eszközök fele az állami cégnél van, fele maszeknál.

Jön az államosítás a maradék 50% eszközt is beviszik a állami cégbe ellenszolgáltatás nélkül...

 

Előzmény: EKM-765 (95325)
EKM-765 Creative Commons License 2016.01.27 0 0 95325

1949 államosítás

 

Alapításától állami vállalat volt.

Előzmény: Törölt nick (95323)
trizs77 Creative Commons License 2016.01.27 -2 0 95324

(Nem tudom ezek után: 20.sz.AKÖV létezett-e egyáltalán, volt-e ilyen megnevezés a Mávaut nevű cégnél vagy annak elődjeként?

Ha valaki biztosat tud, ne tartsa magában!)

 

 

---------------------

 

Biztosat nem tudok, biztos a halál............................:-))

 

De 20.számú AKÖV létezett.

Ugye itt két elnevezés körül megy a vita.

 

Az egyik a jog.

Cégbejegyzés.

 

A másik a köznyelvben megszokott megnevezés.

 

A MÁVAUT elnevezés mint cégbejegyzés 1954-ig biztos volt, majd onnan élt még 2007-ig biztosan, de már nem mint aktív autóbuszos vállalat hanem mint alvó cég.

 

2007-ben 4=négy munkavállalója volt a cégnek és a MÁV 100%-os tulajdonában ált.

Lásd a MÁV év végi jelentéseit amiben mindezt közzé is tette.

 

Hogy mit csinált ez a 4 fő 53 éven át ?

Fogalmam sincs.

Nyilván valamilyen kádermentő, esetleg titkosszolgálati fedő munkahely volt.

Előzmény: Mihál (95321)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.27 0 0 95323

1935

 

Magyar Királyi Államvasutak Gépkocsiüzeme

 

1947-1948

 

MÁVAUT ezzel párhuzamosan buszos magáncégek kisebb különálló államiak, Pl Győri Áltzalános Közlekedési Vállalat

 

1949 államosítás

 

MÁVAUT (1949-es és 1951 es menetrendemben biztosan)

1953-ig egészen.

 

1954-től AKÖV cégek, azért mert a teherfuvarozás hozzáadásával un. vegyes profilú cégek jönnek létre amik pl.: áruszállítással is foglalkoznak, mert a MÁVAUT az csak autóbusz volt.

 

Budapest 16 sz AKÖV ami 1962-ben és 1967-ben is MÁVAUT ugye ez csak személyszállítást végez!

 

1969 ben 20. sz AKÖV(MÁVAUT) lesz az egykori 16 AKÖV ből lett MÁVAUT cégből ami Budapesten működik, a vidéki cégek 1961 tól egy megye egy vállalat elven működnek.

 

Előzmény: Mihál (95321)
Ep128 Creative Commons License 2016.01.26 0 0 95322

... és mit csinált a cég 2007 -ig? :-) (Avagy csak papíron létezett, mert "elfelejtették megszüntetni? :-) )

Előzmény: trizs77 (95315)
Mihál Creative Commons License 2016.01.26 0 0 95321

Utánanéztem, mert valamire nem emlékeztem pontosan.

A budapesti székhelyű buszos vállalat, mely 1954-től 61-ig hivatalosan 16.sz.AKÖV volt (a buszokon persze MÁVAUT felirattal), a 60-as években (már 1962-től?) hivatalosan is felvette a MÁVAUT nevet.

 

Gondolom, ez okozhatta az ajtócsapkodást: volt egy hivatalos Mávaut és 18 nem hivatalos, de a buszain ugyanolyan felirattal.

 

(Nem tudom ezek után: 20.sz.AKÖV létezett-e egyáltalán, volt-e ilyen megnevezés a Mávaut nevű cégnél vagy annak elődjeként? Ha valaki biztosat tud, ne tartsa magában!)

 

 

 

Előzmény: trizs77 (95315)
FAV 20 Creative Commons License 2016.01.26 0 2 95320

Előzmény: trizs77 (95311)
norbee601 Creative Commons License 2016.01.26 0 1 95319

3-4 éve (már meg nem mondom pontosan) egy havas téli napon Győrben a buszt még aznap nemigen látott megállóban egy öregasszony az AKÖV-öt szidta:D

Előzmény: lobbanórotor (95318)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!