A 85 lóerős D413 motorok talán csak a 30-asokba épültek be. A 31, 311 típusok már D414 95 lovas vagy D414C 100 lóerős motorokkal épültek. A 60, 601, 620, 630, 55, 66 típusok előbb D613 125 LE majd D614 145 lóerős motorokkal készültek. Farosból volt turbós, 190 LE.
Nekem az érdekes, hogy Egerbe 6:35-kor két busz indult volna? Egy gyorsjárat és egy normális? És a gyorsjárat egy órával hamarabb ért le? De még így is 3 óra!
Köszönöm szépen, így egyértelmű a dolog. Tehát 1962-70-ig 20.sz. AKÖV volt, mely kiegészítésként nevében a MÁVAUT szót is viselte. (Vagyis nem tévedtem, amikor a honlapomra tett táblázatban röviden 20-as sorszámmal jelöltem 1962-ben.)
A korabeli menetrendeket elnézve elgondolkodtató, hogy a 85 lőerős Csepel motorral megáldott buszok mennyire gyorsak voltak , akár távolsági akár helyközi járatokon.
Igaz alig volt gépkocsi az utakon vetélytársként, meg kevesebb teherautó is volt.
Igaz autóbusz-kalauz is volt nem a sofőrnél kellett jegyet venni.
Ez némileg gyorsította a járat közlekedését, beszállítás is kevesebb ideig tartott, olyan volt mint az azon járatok ahol csak bérletesek utaznak.
(Nem tudom ezek után: 20.sz.AKÖV létezett-e egyáltalán, volt-e ilyen megnevezés a Mávaut nevű cégnél vagy annak elődjeként?
Ha valaki biztosat tud, ne tartsa magában!)
---------------------
Biztosat nem tudok, biztos a halál............................:-))
De 20.számú AKÖV létezett.
Ugye itt két elnevezés körül megy a vita.
Az egyik a jog.
Cégbejegyzés.
A másik a köznyelvben megszokott megnevezés.
A MÁVAUT elnevezés mint cégbejegyzés 1954-ig biztos volt, majd onnan élt még 2007-ig biztosan, de már nem mint aktív autóbuszos vállalat hanem mint alvó cég.
2007-ben 4=négy munkavállalója volt a cégnek és a MÁV 100%-os tulajdonában ált.
Lásd a MÁV év végi jelentéseit amiben mindezt közzé is tette.
Hogy mit csinált ez a 4 fő 53 éven át ?
Fogalmam sincs.
Nyilván valamilyen kádermentő, esetleg titkosszolgálati fedő munkahely volt.
MÁVAUT ezzel párhuzamosan buszos magáncégek kisebb különálló államiak, Pl Győri Áltzalános Közlekedési Vállalat
1949 államosítás
MÁVAUT (1949-es és 1951 es menetrendemben biztosan)
1953-ig egészen.
1954-től AKÖV cégek, azért mert a teherfuvarozás hozzáadásával un. vegyes profilú cégek jönnek létre amik pl.: áruszállítással is foglalkoznak, mert a MÁVAUT az csak autóbusz volt.
Budapest 16 sz AKÖV ami 1962-ben és 1967-ben is MÁVAUT ugye ez csak személyszállítást végez!
1969 ben 20. sz AKÖV(MÁVAUT) lesz az egykori 16 AKÖV ből lett MÁVAUT cégből ami Budapesten működik, a vidéki cégek 1961 tól egy megye egy vállalat elven működnek.
Utánanéztem, mert valamire nem emlékeztem pontosan.
A budapesti székhelyű buszos vállalat, mely 1954-től 61-ig hivatalosan 16.sz.AKÖV volt (a buszokon persze MÁVAUT felirattal), a 60-as években (már 1962-től?) hivatalosan is felvette a MÁVAUT nevet.
Gondolom, ez okozhatta az ajtócsapkodást: volt egy hivatalos Mávaut és 18 nem hivatalos, de a buszain ugyanolyan felirattal.
(Nem tudom ezek után: 20.sz.AKÖV létezett-e egyáltalán, volt-e ilyen megnevezés a Mávaut nevű cégnél vagy annak elődjeként? Ha valaki biztosat tud, ne tartsa magában!)