Keresés

Részletes keresés

htibor Creative Commons License 2016.01.17 -1 4 95252

Először talán a google keresőd használd a rendszámot beírva vagy idézőjelek közé téve.

Ha ezen túl vagy, akkor a maradék már nagy eséllyel a ritkaság kategória.

De hirtelen 10-12 rendszámra rákerestem és mindegyikről van fent fotó.

Előzmény: R A S Z T A (95251)
R A S Z T A Creative Commons License 2016.01.17 -4 1 95251

Sziasztok! :-)

 

Megint itt vagyok, mert még mindig vadászok fotókra! :-)

Ezekről a gépekről keresek fotókat! Kiemelten a BCF-241, BCA-183, CLR-327 (főleg még kék fehér szinben, de a sárga is jöhet, ELS-245-ről... (amikor még kétajtós...)

 

Akad egy két kakukktojás is, ezért bocs! :-)

 

Előre is köszi a segítséget és türelmet! :-)

 

 

AAI-628 (KITE)

CKD-174 (Nagisz)

BCB-150 (Nagisz)

BCF-268 (Nagisz)

BSH-583 (Nagisz)

BSH-584 (Nagisz)

FSJ-948 (Neoplan)

GJN-460 (Neoplan)

AVE-512

BCA-183 (BX-68-41)

BCB-534

BCB-466 (BX 01-96)

BCC-146

BCC-184

BCF-241 (BU-92-97)

BPY-149 (BX-56-91)

BPY-150 (BX-55-11, BU-87-75)

BPY-163

BPY-438

BRA-996

BRM-620

BRM-990

CKD-150 (BX-99-89, BCB-948)

CLR-327

CTJ-739

DUD-889 (KPY-097)

DUD-899 (KPY-099)

DZD-693

ELS-245

EVL-657 (LOC-732)

EZZ-372

FGM-714

GBG-912 (LOC-726)

GMY-384

GDK-589

HCA-760 (LOC-730)

HVP-154

 

Ezek főleg Hajdú Volános Ikarusok, de van 2 Neoplan és 6 magán Ikarus is a listában...

Meg Mátra Volános Csepel Union...

BYT-820

BYT-821

DBC-734

bi-02 Creative Commons License 2016.01.17 0 0 95250

Pedig azokban kisebb volt és Hella, ami azért csábítóbb. Láttam már sárgát is meg fehéret is személyautón békávé garázs körüli parkolóban. Mivel a ködlámpa meglétének figyelése az egyik Ikarusos perverzióm, nem volt nehéz az árukapcsolás :)

 

Előzmény: torqmatic (95249)
torqmatic Creative Commons License 2016.01.17 0 0 95249

Ugyanúgy eltűntek a 412-esekből is, pedig akkoriban azért nem volt már olyan sok Zsiguli, és mégkevésbé volt jellemző, hogy valaki ilyenekkel tuningolta volna.

Előzmény: norbee601 (95244)
trizs77 Creative Commons License 2016.01.17 0 0 95248

Jogos.

 

A lónak négy lába van mégis...............

Hát még én.

 

Igazad van.

 

 

Előzmény: 504LACI (95247)
504LACI Creative Commons License 2016.01.17 0 0 95247

Ha sorba kötötte akkor ugye nem kellett trafó.

Előzmény: trizs77 (95246)
trizs77 Creative Commons License 2016.01.17 -1 2 95246

Én csak azt nem értem, hogy azokkal a kilopott ködlámpákkal mégis mi a fenét kezdtek?

 

--------------------

 

Régi történet.

Nagymágoscs községben 197x-ben megbukott egy helyi kétlaki földművelő.

Már nem tudom min bukott meg.

A házkutatásnál a rendőrök észrevették, hogy a disznó ól kerete, végig van fény fűzérelve.

197x-ben még szilveszterkor se voltak magán fény fűzérek, úgy hogy ez egyből feltünt.

 

Igen ám de a fény fűzér 24 voltos színes égőkből volt megépítve (kb. 250 db.) ami akkoriban csak a vasúti személykocsik utasterében működött.

 

Emberünk tehát lopott 250 vasúti személykocsiba való égőt.

Vagy többet?

 

Otthon 220V volt tehát kellett neki egy trafót is szerezni amivel a 24V-t előállította.

Mivel Nagymágocson nem jár vasút, igencsak máshol kellett működnie.

Mivel egy vasúti fülkében csak három ilyen égő volt, évekig kellett lopkodnia messzi földeken a vasúti fülkékben.

 

Nagyon nem gyönyörködhetett sokat a dolgon mert csak feltünt volna a faluban, az akkoriban még nem látott fény fűzér.

 

De megcsinálta.

Igen sok munkával.

Felerősített, sorba kötötte, áramot alakított át, stb.

 

Gondolom mert nem tudom,  éjszakánként 4-5 percre felkapcsolta és örült neki, hogy színes fényárban úszik családi háza hátsó (nem utcára néző) udvara, a disznó ól környéke.

 

 

ujfigura Creative Commons License 2016.01.16 0 0 95245

Egyébként a többihez képest elég drága lámpáról van szó, még az utángyártott kínai szar sem olcsó.

Előzmény: norbee601 (95244)
norbee601 Creative Commons License 2016.01.16 0 0 95244

Korabeli Zsigulikon díszelegtek:)

Előzmény: torqmatic (95243)
torqmatic Creative Commons License 2016.01.16 0 0 95243

Én csak azt nem értem, hogy azokkal a kilopott ködlámpákkal mégis mi a fenét kezdtek?

Előzmény: bi-02 (95240)
ujfigura Creative Commons License 2016.01.16 0 0 95242

Hát, nézz pár fényképet úgy jó 15 évvel ezelőtt készült BKV-s kocsikról, szerintem meg fog változni a véleményed. Ez a fekete gumibak javarészt a 2000-es évek elejei felújításoktól szokásos, előtte még a hátsó lökhárítón se volt használatos, inkább azt is belemezelték.

Előzmény: BPO-105 (95241)
BPO-105 Creative Commons License 2016.01.16 0 0 95241

Azért még ott sem. Csak elenyésző mértékben láttam "NDK-s" kinézetű lökhárítót a 200-asoknál, a java részén a nyílást lefedték azzal a fekete betéttel. A 400-asoknál pedig úgyis süllyesztett ködlámpák vannak, így egy jól megszabott fekete lap sem olyan nagy érvágás.

Előzmény: bi-02 (95240)
bi-02 Creative Commons License 2016.01.16 0 0 95240

Ellesték a békávétól.  Ott szoktak így falazni :)

 

Előzmény: Ep128 (95239)
Ep128 Creative Commons License 2016.01.15 0 0 95239

De barbár módon van "betömve" az alsó két fényszóró helye...

Előzmény: AegonT (95238)
AegonT Creative Commons License 2016.01.14 0 0 95238
Előzmény: D 20 (95237)
D 20 Creative Commons License 2016.01.14 0 0 95237

Tisztelt jóemberek!

Nem szokás fészről linkelni ismert képeket, de az alább linkelt képnek keresem a neten régen elérhető volt párját.

Ami szintén színes kép volt, de teljesen szemből ábrázolta ezt a kék BV rendszámú Farost:

Divi-Filius Creative Commons License 2016.01.14 0 0 95236

Köszönöm a segítséget! :-)

norbee601 Creative Commons License 2016.01.13 0 1 95235

 Meg kardán se mindig ugyanolyan csatlakozású kell.

 

Flex sokmindenre képes:D

Előzmény: GARAZSMENET (95234)
GARAZSMENET Creative Commons License 2016.01.13 0 1 95234

Szerelőknél célszerű utánakérdezni.

 

Nem minden jó mindenhez. Meg kardán se mindig ugyanolyan csatlakozású kell.

Előzmény: Divi-Filius (95230)
Csuklósbusz Creative Commons License 2016.01.13 0 0 95233

Akkor 280-asban sosem nem is volt elöl száraz kazán?

Előzmény: bi-02 (95228)
-= BPO-478 =- Creative Commons License 2016.01.13 0 1 95232

#93791, #93795

Előzmény: Divi-Filius (95230)
norbee601 Creative Commons License 2016.01.13 0 2 95231

Igazából bármit bármivel....

 

Ha kifejezetten távolsági utazásra kell akkor minnél nagyobb áttételek, a hídban is, váltóban is.  (cserébe nem lesz gyorsulóbajnok kocsi)

Előzmény: Divi-Filius (95230)
Divi-Filius Creative Commons License 2016.01.12 0 1 95230

(Újonc alert!)

 

Segítsetek légyszi, mert suta vagyok, és nem talalálom a szakirodalmat.

Tudnátok segíteni, hogy hol tudok utánajárni, hogy milyen híd/váltó kombókat lehet összepárosítani a 200-as szériában?

Milyen váltó, milyen híd jó kifejezetten távolsági utazáshoz?

Általánosságban mennyire csereberélhetőek ezek?

 

 

Scatty29 Creative Commons License 2016.01.12 -11 4 95229

Terepjáró 280-as. :D

http://alfahir.hu/igy_megy_keresztul_a_korforgalmon_az_ikarus

 

Valaki tudja mi történt?:D Vagy csak röviditett a sofőr?:D

bi-02 Creative Commons License 2016.01.12 0 0 95228

Ha ez a helyzet, akkor mindkettőben elöl vizes kazán van, a csuklósban plusz hátul egy száraz is. A Thermálfűtés mindkettőben alap. Ha '87<évjárat, akkor lehet légcsatornás vagy utastéri Thermálos is. Ha '88 előtti évjárat, akkor inkább csak légcsatornás.

Előzmény: Törölt nick (95227)
BPO-105 Creative Commons License 2016.01.12 0 1 95226

Maradjunk a 260.32-ben.

Előzmény: norbee601 (95225)
norbee601 Creative Commons License 2016.01.11 0 0 95225

A CDC-805 NDK-s 280, az ELK-606 260.32 vagy 39. 

Előzmény: bi-02 (95224)
bi-02 Creative Commons License 2016.01.11 0 0 95224

:)

 

Egy jól karbantartott és beállított rendszerrel szerintem lehet(ett) fűteni. Ezeknek a Thermál radiátoroknak hasonló zavaraik lehetnek, mint a vízhűtőknek. El tudnak vízkövesedni, iszaposodni és mivel ventilátoros egységek, ezért a légáramba kerülő szennyeződésektől a lamelláik is el tudnak tömődni és a légcsatorna is el tud rakódni. Ha ezeket néha átmosnák, kifúvatnák - mondjuk téli felkészítés gyanánt - akkor nem csökkenne le a teljesítményük. Persze az ablakok és ajtók állapota is hagy kívánni valót.  Régebben azért találkoztam olyan békávés 280-assal, amelyikben érezhető volt a meleg. Igaz, csak kb. a harmonikatérig. Azért azt se felejtsük el, hogy a helyi forgalomban a gyakori ajtónyitás miatt nem tud az utastér felmelegedni, de ott a relative kevés időt eltöltő utasok miatt talán nem is ez a cél. A villamosokon korábban nem is volt fűtés, csak a Tátrákon jelent meg először.

 

Olyan nincs, hogy a sofőrnek van a kályha. A vezetőfülkét is abból a légcsatornából fűtjük, mint az utasteret, plusz még az ablak páramentesítő, szintén Thermál rendszerű egységgel, amelynek zsaluival a légáram irányát lehet változtatni/elosztani az ablak, vagy a lábtér irányába. A páramentesítő egység ugyanúgy a vízkörbe van kötve, mint a vizes kazán, és ki is iktatható. 

 

Ami az utánfutót illeti, ott egy kazán van csak a bal oldalon. Ez a ládaajtó két rácsán át szívja a friss levegőt egy szűrőpanelen keresztül. Ezt elvileg át lehet(ne) állítani egy terelő csappantyúval külső/belső szívásra valahol a szívócsatornában.

Légcsatorna is a bal oldalfalon szokott lenni elöl is és az utánfutón is. Én jobb oldalon nem emlékszem, hogy láttam volna, de ha van ilyen, akkor egy alsó csatornában oszlik meg a fűtőlevegő valószínűleg, mert két kazán hátul biztos nincs.

 

A két említett busz milyen altípus, vagy reláció? Abból ki lehetne találni az eredeti kialakítását.

Előzmény: Csuklósbusz (95219)
BU 20-26 Creative Commons License 2016.01.11 0 0 95223

Köszönöm szépen! :)

Előzmény: Snake-Mojzi (95221)
JLA160 Creative Commons License 2016.01.11 0 0 95222

Sziasztok,

Egy GNX-349-es rendszámú 255-ösről érdeklődnék, lehet-e tudni az előző rendszámát, esetleg az évjáratát?

Amennyiben bárki tud ebben segíteni, tisztelettel megköszönöm.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!