Megint itt vagyok, mert még mindig vadászok fotókra! :-)
Ezekről a gépekről keresek fotókat! Kiemelten a BCF-241, BCA-183, CLR-327 (főleg még kék fehér szinben, de a sárga is jöhet, ELS-245-ről... (amikor még kétajtós...)
Akad egy két kakukktojás is, ezért bocs! :-)
Előre is köszi a segítséget és türelmet! :-)
AAI-628 (KITE)
CKD-174 (Nagisz)
BCB-150 (Nagisz)
BCF-268 (Nagisz)
BSH-583 (Nagisz)
BSH-584 (Nagisz)
FSJ-948 (Neoplan)
GJN-460 (Neoplan)
AVE-512
BCA-183 (BX-68-41)
BCB-534
BCB-466 (BX 01-96)
BCC-146
BCC-184
BCF-241 (BU-92-97)
BPY-149 (BX-56-91)
BPY-150 (BX-55-11, BU-87-75)
BPY-163
BPY-438
BRA-996
BRM-620
BRM-990
CKD-150 (BX-99-89, BCB-948)
CLR-327
CTJ-739
DUD-889 (KPY-097)
DUD-899 (KPY-099)
DZD-693
ELS-245
EVL-657 (LOC-732)
EZZ-372
FGM-714
GBG-912 (LOC-726)
GMY-384
GDK-589
HCA-760 (LOC-730)
HVP-154
Ezek főleg Hajdú Volános Ikarusok, de van 2 Neoplan és 6 magán Ikarus is a listában...
Pedig azokban kisebb volt és Hella, ami azért csábítóbb. Láttam már sárgát is meg fehéret is személyautón békávé garázs körüli parkolóban. Mivel a ködlámpa meglétének figyelése az egyik Ikarusos perverzióm, nem volt nehéz az árukapcsolás :)
Ugyanúgy eltűntek a 412-esekből is, pedig akkoriban azért nem volt már olyan sok Zsiguli, és mégkevésbé volt jellemző, hogy valaki ilyenekkel tuningolta volna.
Én csak azt nem értem, hogy azokkal a kilopott ködlámpákkal mégis mi a fenét kezdtek?
--------------------
Régi történet.
Nagymágoscs községben 197x-ben megbukott egy helyi kétlaki földművelő.
Már nem tudom min bukott meg.
A házkutatásnál a rendőrök észrevették, hogy a disznó ól kerete, végig van fény fűzérelve.
197x-ben még szilveszterkor se voltak magán fény fűzérek, úgy hogy ez egyből feltünt.
Igen ám de a fény fűzér 24 voltos színes égőkből volt megépítve (kb. 250 db.) ami akkoriban csak a vasúti személykocsik utasterében működött.
Emberünk tehát lopott 250 vasúti személykocsiba való égőt.
Vagy többet?
Otthon 220V volt tehát kellett neki egy trafót is szerezni amivel a 24V-t előállította.
Mivel Nagymágocson nem jár vasút, igencsak máshol kellett működnie.
Mivel egy vasúti fülkében csak három ilyen égő volt, évekig kellett lopkodnia messzi földeken a vasúti fülkékben.
Nagyon nem gyönyörködhetett sokat a dolgon mert csak feltünt volna a faluban, az akkoriban még nem látott fény fűzér.
De megcsinálta.
Igen sok munkával.
Felerősített, sorba kötötte, áramot alakított át, stb.
Gondolom mert nem tudom, éjszakánként 4-5 percre felkapcsolta és örült neki, hogy színes fényárban úszik családi háza hátsó (nem utcára néző) udvara, a disznó ól környéke.
Hát, nézz pár fényképet úgy jó 15 évvel ezelőtt készült BKV-s kocsikról, szerintem meg fog változni a véleményed. Ez a fekete gumibak javarészt a 2000-es évek elejei felújításoktól szokásos, előtte még a hátsó lökhárítón se volt használatos, inkább azt is belemezelték.
Azért még ott sem. Csak elenyésző mértékben láttam "NDK-s" kinézetű lökhárítót a 200-asoknál, a java részén a nyílást lefedték azzal a fekete betéttel. A 400-asoknál pedig úgyis süllyesztett ködlámpák vannak, így egy jól megszabott fekete lap sem olyan nagy érvágás.
Ha ez a helyzet, akkor mindkettőben elöl vizes kazán van, a csuklósban plusz hátul egy száraz is. A Thermálfűtés mindkettőben alap. Ha '87<évjárat, akkor lehet légcsatornás vagy utastéri Thermálos is. Ha '88 előtti évjárat, akkor inkább csak légcsatornás.
Egy jól karbantartott és beállított rendszerrel szerintem lehet(ett) fűteni. Ezeknek a Thermál radiátoroknak hasonló zavaraik lehetnek, mint a vízhűtőknek. El tudnak vízkövesedni, iszaposodni és mivel ventilátoros egységek, ezért a légáramba kerülő szennyeződésektől a lamelláik is el tudnak tömődni és a légcsatorna is el tud rakódni. Ha ezeket néha átmosnák, kifúvatnák - mondjuk téli felkészítés gyanánt - akkor nem csökkenne le a teljesítményük. Persze az ablakok és ajtók állapota is hagy kívánni valót. Régebben azért találkoztam olyan békávés 280-assal, amelyikben érezhető volt a meleg. Igaz, csak kb. a harmonikatérig. Azért azt se felejtsük el, hogy a helyi forgalomban a gyakori ajtónyitás miatt nem tud az utastér felmelegedni, de ott a relative kevés időt eltöltő utasok miatt talán nem is ez a cél. A villamosokon korábban nem is volt fűtés, csak a Tátrákon jelent meg először.
Olyan nincs, hogy a sofőrnek van a kályha. A vezetőfülkét is abból a légcsatornából fűtjük, mint az utasteret, plusz még az ablak páramentesítő, szintén Thermál rendszerű egységgel, amelynek zsaluival a légáram irányát lehet változtatni/elosztani az ablak, vagy a lábtér irányába. A páramentesítő egység ugyanúgy a vízkörbe van kötve, mint a vizes kazán, és ki is iktatható.
Ami az utánfutót illeti, ott egy kazán van csak a bal oldalon. Ez a ládaajtó két rácsán át szívja a friss levegőt egy szűrőpanelen keresztül. Ezt elvileg át lehet(ne) állítani egy terelő csappantyúval külső/belső szívásra valahol a szívócsatornában.
Légcsatorna is a bal oldalfalon szokott lenni elöl is és az utánfutón is. Én jobb oldalon nem emlékszem, hogy láttam volna, de ha van ilyen, akkor egy alsó csatornában oszlik meg a fűtőlevegő valószínűleg, mert két kazán hátul biztos nincs.
A két említett busz milyen altípus, vagy reláció? Abból ki lehetne találni az eredeti kialakítását.