Keresés

Részletes keresés

Zahnrad Creative Commons License 2016.01.02 0 5 95135

Ajajj.

Szerintem van még közforgalomban Prága váltós Ikarus legalább egy vidéki városban.

Előzmény: daf69 (95127)
AegonT Creative Commons License 2016.01.02 0 4 95134

Az 556-tal más bajok vannak, az ugyanis nem BKV tulajdonú kocsi. (viszont a Tr3.5 az, igazán befejezhetnék). Meg, ugye, készül a 415T, elvielg kevésmillióból, de... abból az összegből ki lehetne javítani a korábban hozzányúltak hibáit. Ha kell, vállalom, hogy tök egyedül átrakom a hátsó ajtóhoz a "felszállás ezen az ajtón" táblát.

Előzmény: norbee601 (95132)
AegonT Creative Commons License 2016.01.02 0 4 95133

Na ez az... 
Lett volna az mondva, hogy gyerekek, ez nem a BX 55-11(II), hanem egy nosztalgia 284-es, ami egyszerre a BX és egyszerre az alapot adó BPV, szóval a motor maradt a gyári, mert így több rajongóhoz szól. Ehelyett az lett mondva, hogy: D2156-tal nem lehet menni

A faros kapcsán meg az, ami nagyon szomorú hír az összes Ikarus tulajdonosnak, akinek a gépében D2156-nál régebbi motor dolgozik, hogy azzal nem lehet utast szállítani városon belül. Vagy mégse, hiszen a Tr5, amihez lett volna Láng motor, de azt a márciusban muszáj mennie miatt nem volt idő felújítani (tudjuk, hogy lehetséges lett volna) D614-et kapott, és utast is szállított már. Tehát a faros motormizériájának megfejtése: Azért kapott MANt, mert azon 55-ösök,  amiket a Lanta újított fel, nem kaphatnak Csepelt,  mert csak. 

Szóval, ha a minőség nem megy, márpedig nem igazán megy, akkor talán inkább a civil buszosok csinálják, lassabban, kevesebb pénzből, jobban... 

Előzmény: norbee601 (95132)
norbee601 Creative Commons License 2016.01.02 0 3 95132

A 284-esben ha jól tudom már Pécsen is az a D10-es volt ami most benne van.... (és mintha a debreceniekben is az lenne)

 

Állítólag nem akadt értelmes 2156.....  Ami fura, de ki tudja.....  Ugyanúgy érthetetlen hogy az 556-oshoz sincs...

 

De mindezek mellett le a kalappal így is ezért a flottáért.

Előzmény: AegonT (95130)
AegonT Creative Commons License 2016.01.02 -1 3 95131

Ha viszont már az MVK: Az egy baráti lépés lenne, ha megvenné a BKV mindkét MVKs nosztalicskát. Az MVK mélyebben van, mint a BKV a legrosszabb időszakában, és lefelé tart. Azokak a buszoknak biztos hely kellene... (így akár a Bengákat is elhozhatnák onnan)

Előzmény: daf69 (95127)
AegonT Creative Commons License 2016.01.02 -1 3 95130

A Tr5 "kompromisszumai" mentegetőzések. A valóság ezzzel szemben az, hogy meg lett mondva,hogy bármi áron, de a 100 éves ünnepségen ott legyen a gép. Azért lett összehányva. Mert összehányva lett, a Lanta nem menthető fel a rengeteg kifogás kapcsán. Van a típusról rengeteg kép, nem használták őket, maradtak fent alkatrészek, elemek, nem kerestek senkit, hogy van-e nekik... csak nekiálltak, aztán csináltak valamit, úgy, hogy fogalmuk sem volt arról, hogy mit csináltak. (ez a valóság, a forrást nem adom ki) 
A Tr5 így lett egy vicces 620-as. 
A faros szar, és - pláne, hogy a Tr5 végül D614-et kapott - nem megbocsátható, hogy ez meg MAN-t. A magyarázkodás meg szimplán szánalmas. 
A 284 esetén szintén. Lett volna bármi más a kifogás, de az, hogy D2156-tal nem lehet menni... az vicc. 
És még egyszer: A BKV közvetve minden adófizető tulajdona. Számonkérendő, és nem elnézendő, hogy szarul "dolgozó" haveri (Lanta, VJSZ) cégekhez áramolnak milliók olyan "munkákért" amiért normál esetben legalább kártérítés járna. 

Előzmény: daf69 (95127)
torqmatic Creative Commons License 2016.01.02 0 4 95129

Érdekes módon van pár száz nosztalgiabusz Európában (ebből néhány tucat Ikarus), amit mégis sikerül az eredeti hajtáslánccal üzemeltetni...

Előzmény: daf69 (95127)
504LACI Creative Commons License 2016.01.02 -1 1 95128

Semmi gond az általad leírtakkal, csak akkor nem kell OT rendszámmal ellátni a járművet. Mint a MAN motoros turbós farost ugye...

Előzmény: daf69 (95127)
daf69 Creative Commons License 2016.01.02 -1 1 95127

A BKV-s 620 ast végül az MKV fejezte be, nem is rosszul.

A TR 5 ös ( kinézete) egy sok hozzászólásos kompromisszum eredménye. Mindenesetre, ha lett volna bele eredeti LÁNG motor , nem tudom Ki vállalná, annak üzembiztos fenntartását.  

Ezeket már többen, többször kitárgyalták itt.  A BKV ( és bárki ) manapság sorozatosan elkövetett nosztalgia ingere nagyon dicsérendő. A nosztalgia buszokban üzemelő eredeti motorokat viszont nagyon nagy költséggel lehetne csak használható állapotban tartani. A 2156 HM6 vagy a csepel motor is csak addig fenntartható, amíg van hozzá cucc. Persze lehet bele eredeti motort tenni, de aztán az lesz az "okosok" baja, hogy miért nem működik.  Egy Praga automata váltót is nehéz lenne helyrehozni,( ma már ) ha valamilyen baja lenne. A GE0671 is egyszer váltócserére fog szorulni, aztán majd eldől. hogy statikus modell lesz, vagy kap egy még valahol meglévő Voith váltót és azzal mozgatják.  Ha egy újra élesztett jármű külalakban és a belső teret illetően hozza azt az érzést, mint újkorában, az 90 % os siker. Erre törekszik az , Aki ilyeneket újít fel . Egy GE0206 os , korú BKV-s kocsit én is szívesen látnék, mondjuk éppen ebből az EX tűzoltósból, vagy a volt BKV-s étkeztetőbuszból. Nagy oldalüvegekkel, kis szellőzőkkel, oldal viszonylatjelzőkkel.

 Üdv !  :-)

 

Előzmény: AegonT (95126)
AegonT Creative Commons License 2016.01.02 -2 2 95126

Emiatt is örülnék neki - meg sajnálnám nagyon - ha a BKV megvenné. Azért a szerencsétlen BKVs 620-as az egyetlen részben megmaradt Tr5 dobozzal felújítva... vagy a MAN faros, vagy a 284, és sorolhatám nagyon igénytelenül lett felújítva, kár lenne, ha ez is D10-et kapna. Viszont mégis '76-os kocsi, jó lenne, ha megmaradna. 

Előzmény: daf69 (95125)
daf69 Creative Commons License 2016.01.02 0 2 95125

Itt a tesója újkorában a Récsiben. Ezeknek még a régi egyrészes ( egyenes ) műszerfaluk volt.

A piroson ez már cserélve van a háromrészesre. Meg egy pár ládaajtó lett beépítve az utánfutó rész aljába. üdv!

 

 

 

Előzmény: AegonT (95124)
AegonT Creative Commons License 2016.01.02 0 1 95124

"A Tűzoltósághoz került Ikarus 280, valószínűleg a BU 02-06 ex. GE 02-06"

via: old-ikarus.hu

Előzmény: Scatty29 (95123)
Scatty29 Creative Commons License 2016.01.02 -9 1 95123

Erről valaki előélet, rendszám kié mié volt??:)

http://www.jofogas.hu/pest/Ikarus_csuklos_busz_40242846.htm

Scatty29 Creative Commons License 2016.01.02 -6 1 95122

Boldog Újévet kívánok, az év utolsó napjára is akadt újdonság.:)

Dec31 Várpalotán

Desgrévres Creative Commons License 2015.12.31 0 0 95119

FAÜ csuklós troli gépes rész. A dízeltől küllemben a vezetőállás belsőben különbözik, és nincs fülke jobbos ajtó. Minden troli a korábbi Ik.60 kasztniból épült. A fotókon levő hely szomszédjában MÉH telep és vasgyűjtők által lakott rész, ezért nem sokkal utána gyűjtő megvette, elvitte. Tudtommal itt illetlenség nevet írni, aki jár találkozókra, tudja.

Előzmény: eric35 (95107)
Desgrévres Creative Commons License 2015.12.31 0 0 95118

Ezek, amiket ide föltettem, jellegrajzok, tájékoztatásra szolgálnak, mint a katalógus is. Pl. vasúti kocsin való szállítás előtt lehet látni a főbb méreteket, hogy mekkora vagonra fér rá az adott busz? Vagy tsz-nél, más kisebb cégnél garázs építésekor mekkora minimális méret igényeltetik? Kisebb méretarányú modellépítéshez, és restaurációhoz az építési terv való.

Előzmény: f.domino_ (95094)
YD-48-08 Creative Commons License 2015.12.31 -1 3 95117

Szar egy mínuszt kapni,de azért ezt te sem gondoltad komolyan hogy miattad nem lehet változtatni?

Előzmény: YD-48-08 (95115)
EKW-531 Creative Commons License 2015.12.31 0 4 95116

Én javasolnám, hogy legyen 3-4 alternatíva (ha van rá lehetőség) mielőtt belogóznák a topikot. Van esetleg más elképzelésed?

Előzmény: -= BPO-478 =- (95112)
YD-48-08 Creative Commons License 2015.12.31 -2 2 95115

Azért egy lobbanó miatt ne hátrálj meg,hátha szólnak ehhez a gondolathoz néhányan.

Előzmény: -= BPO-478 =- (95114)
-= BPO-478 =- Creative Commons License 2015.12.31 0 0 95114

A vasutas fórumcsoportból merítettem az ötletet, ott régebb óta használatban vannak.
Mindössze egy felvetés volt, nem állt szándékomban erőltetni.

Előzmény: lobbanórotor (95113)
lobbanórotor Creative Commons License 2015.12.30 -8 5 95113

Hát nem tudom - ha 14 évig megvolt a topik logó nélkül, akkor szerintem már meglesz ezután is. 

De csináljátok csak nyugodtan. Legalább végérvényesen tudni fogom, hogy már semmi keresnivalóm itt. 

Előzmény: -= BPO-478 =- (95112)
-= BPO-478 =- Creative Commons License 2015.12.30 -5 8 95112

Készítettem egy topiclogo tervet:





(30 px magassággal csodákat nem tudtam művelni.)
Volna ilyesmire igény az egybegyűltek részéről?

avas10 Creative Commons License 2015.12.30 0 0 95111

Erről tud valaki valamit? (5:23-nál)

 

http://www.szon.hu/video-ilyen-volt-kisvarda-25-eve/2973999

lobbanórotor Creative Commons License 2015.12.30 0 2 95110

Pyongyang az nem Kínában van, hanem Észak-Korea fővárosa. 

Előzmény: daf69 (95109)
daf69 Creative Commons License 2015.12.30 -1 0 95109

Inkább Ik266-os. Kínában voltak ilyen kreatívak ?   :-)

Borzalmas....

Előzmény: HBweb hu (95108)
HBweb hu Creative Commons License 2015.12.30 0 1 95108
eric35 Creative Commons License 2015.12.30 0 1 95107

FAÜ csuklós, gépes rész?

Előzmény: Desgrévres (95102)
Desgrévres Creative Commons License 2015.12.30 -1 0 95106

Bekukucskálva

Desgrévres Creative Commons License 2015.12.30 -1 0 95105

Ez is ott.

Desgrévres Creative Commons License 2015.12.30 -1 2 95104

Szintén Nagykáta, 2013.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!