Az 556-tal más bajok vannak, az ugyanis nem BKV tulajdonú kocsi. (viszont a Tr3.5 az, igazán befejezhetnék). Meg, ugye, készül a 415T, elvielg kevésmillióból, de... abból az összegből ki lehetne javítani a korábban hozzányúltak hibáit. Ha kell, vállalom, hogy tök egyedül átrakom a hátsó ajtóhoz a "felszállás ezen az ajtón" táblát.
Na ez az... Lett volna az mondva, hogy gyerekek, ez nem a BX 55-11(II), hanem egy nosztalgia 284-es, ami egyszerre a BX és egyszerre az alapot adó BPV, szóval a motor maradt a gyári, mert így több rajongóhoz szól. Ehelyett az lett mondva, hogy: D2156-tal nem lehet menni
A faros kapcsán meg az, ami nagyon szomorú hír az összes Ikarus tulajdonosnak, akinek a gépében D2156-nál régebbi motor dolgozik, hogy azzal nem lehet utast szállítani városon belül. Vagy mégse, hiszen a Tr5, amihez lett volna Láng motor, de azt a márciusban muszáj mennie miatt nem volt idő felújítani (tudjuk, hogy lehetséges lett volna) D614-et kapott, és utast is szállított már. Tehát a faros motormizériájának megfejtése: Azért kapott MANt, mert azon 55-ösök, amiket a Lanta újított fel, nem kaphatnak Csepelt, mert csak.
Szóval, ha a minőség nem megy, márpedig nem igazán megy, akkor talán inkább a civil buszosok csinálják, lassabban, kevesebb pénzből, jobban...
Ha viszont már az MVK: Az egy baráti lépés lenne, ha megvenné a BKV mindkét MVKs nosztalicskát. Az MVK mélyebben van, mint a BKV a legrosszabb időszakában, és lefelé tart. Azokak a buszoknak biztos hely kellene... (így akár a Bengákat is elhozhatnák onnan)
A Tr5 "kompromisszumai" mentegetőzések. A valóság ezzzel szemben az, hogy meg lett mondva,hogy bármi áron, de a 100 éves ünnepségen ott legyen a gép. Azért lett összehányva. Mert összehányva lett, a Lanta nem menthető fel a rengeteg kifogás kapcsán. Van a típusról rengeteg kép, nem használták őket, maradtak fent alkatrészek, elemek, nem kerestek senkit, hogy van-e nekik... csak nekiálltak, aztán csináltak valamit, úgy, hogy fogalmuk sem volt arról, hogy mit csináltak. (ez a valóság, a forrást nem adom ki) A Tr5 így lett egy vicces 620-as. A faros szar, és - pláne, hogy a Tr5 végül D614-et kapott - nem megbocsátható, hogy ez meg MAN-t. A magyarázkodás meg szimplán szánalmas. A 284 esetén szintén. Lett volna bármi más a kifogás, de az, hogy D2156-tal nem lehet menni... az vicc. És még egyszer: A BKV közvetve minden adófizető tulajdona. Számonkérendő, és nem elnézendő, hogy szarul "dolgozó" haveri (Lanta, VJSZ) cégekhez áramolnak milliók olyan "munkákért" amiért normál esetben legalább kártérítés járna.
A BKV-s 620 ast végül az MKV fejezte be, nem is rosszul.
A TR 5 ös ( kinézete) egy sok hozzászólásos kompromisszum eredménye. Mindenesetre, ha lett volna bele eredeti LÁNG motor , nem tudom Ki vállalná, annak üzembiztos fenntartását.
Ezeket már többen, többször kitárgyalták itt. A BKV ( és bárki ) manapság sorozatosan elkövetett nosztalgia ingere nagyon dicsérendő. A nosztalgia buszokban üzemelő eredeti motorokat viszont nagyon nagy költséggel lehetne csak használható állapotban tartani. A 2156 HM6 vagy a csepel motor is csak addig fenntartható, amíg van hozzá cucc. Persze lehet bele eredeti motort tenni, de aztán az lesz az "okosok" baja, hogy miért nem működik. Egy Praga automata váltót is nehéz lenne helyrehozni,( ma már ) ha valamilyen baja lenne. A GE0671 is egyszer váltócserére fog szorulni, aztán majd eldől. hogy statikus modell lesz, vagy kap egy még valahol meglévő Voith váltót és azzal mozgatják. Ha egy újra élesztett jármű külalakban és a belső teret illetően hozza azt az érzést, mint újkorában, az 90 % os siker. Erre törekszik az , Aki ilyeneket újít fel . Egy GE0206 os , korú BKV-s kocsit én is szívesen látnék, mondjuk éppen ebből az EX tűzoltósból, vagy a volt BKV-s étkeztetőbuszból. Nagy oldalüvegekkel, kis szellőzőkkel, oldal viszonylatjelzőkkel.
Emiatt is örülnék neki - meg sajnálnám nagyon - ha a BKV megvenné. Azért a szerencsétlen BKVs 620-as az egyetlen részben megmaradt Tr5 dobozzal felújítva... vagy a MAN faros, vagy a 284, és sorolhatám nagyon igénytelenül lett felújítva, kár lenne, ha ez is D10-et kapna. Viszont mégis '76-os kocsi, jó lenne, ha megmaradna.
FAÜ csuklós troli gépes rész. A dízeltől küllemben a vezetőállás belsőben különbözik, és nincs fülke jobbos ajtó. Minden troli a korábbi Ik.60 kasztniból épült. A fotókon levő hely szomszédjában MÉH telep és vasgyűjtők által lakott rész, ezért nem sokkal utána gyűjtő megvette, elvitte. Tudtommal itt illetlenség nevet írni, aki jár találkozókra, tudja.
Ezek, amiket ide föltettem, jellegrajzok, tájékoztatásra szolgálnak, mint a katalógus is. Pl. vasúti kocsin való szállítás előtt lehet látni a főbb méreteket, hogy mekkora vagonra fér rá az adott busz? Vagy tsz-nél, más kisebb cégnél garázs építésekor mekkora minimális méret igényeltetik? Kisebb méretarányú modellépítéshez, és restaurációhoz az építési terv való.