Keresés

Részletes keresés

torqmatic Creative Commons License 2015.09.15 0 1 94556

Nem tudom, jelenleg melyik lehet a legidősebb közforgalmú busz az országban, de ez a maga 34 évével szerintem jó eséllyel pályázik erre a címre :)

 

http://phototrans.eu/14,774434,0,Ikarus_256_50_BOP_303.html

P.stephenson Creative Commons License 2015.09.15 0 0 94555

I think, that the german demo bus on the first picture, and the bus on the second pic with "Budapest" is the same. I'm not sure, but I think, that this bus is red-white, because the dark part is different than the BKV's blue on a b&w pictures.

 

The other demo buses is a bit difficult, so we try it understand tomorrow. :-)

Előzmény: IAK 4-04 (94552)
frundsberg Creative Commons License 2015.09.15 0 0 94554

Hell Szakik! Ha valakinek kell egy ilyen Ikarus dísztárcsa 3500ft-ért viheti. Anyaga rozsdamentes. Postázni is tudom.

P.stephenson Creative Commons License 2015.09.15 0 0 94553

Please send me an email to p.stephenson(at)freemail.hu. Thx!

Előzmény: IAK 4-04 (94552)
IAK 4-04 Creative Commons License 2015.09.15 0 0 94552

Jó napot kívánok.
Tudja valaki, hogy egy Ikarus 180, a kijelző egységet a városközpont felett ablakon?
Ott kell lennie fotói prototípus, amelyek azt mutatják, őt Magyarországon. Mielőtt a busz érkezett Németországba. Tudja valaki, hogy a szín? Ez nagyon fontos.

Kérjük, tud valaki segíteni? Kérjük, írja a német vagy az angol. sok köszönet.

 

(Fordította: Google)

 

Is there anyone of you can help me?

I am searching for pictures of a special Ikarus 180 bus. It's one of the earliest prototypes from 1961/62. The bus was exhibited on Leipzig Spring Fair in March 1962 without engine.

One year later, in 1963, the bus was tested in 3 cities of German Democratic Republic (GDR): Berlin, Erfurt and Karl-Marx-Stadt (= todays name is Chemnitz).

There are not many pictures existing from this bus. Not only one picture showing this bus in Hungary! All known pictures show the bus in Germany. And all of them black-white.

So nothing is known about the colors of this bus. I want to know, if the bus was white or silver and if the dark areas on black-white pictures were red (like Bucuresti colors) or blue (like Budapest colors). Please look to some details like the mirrors are low fitted (not at the roof!). Only the very first buses had the low mirrors. There was the red-white from Budapest Fair 1961 and 1963. And the GA 62-51. Could it be the same? Does anyone know, what has happened to Budapest Fair 1961/63 red-white bus later? Was ist GA 62-51 or GA 07-30? But GA 07-30 has mirrors at the roof. Maybe it was changed later? And what number was the hotel bus (GA 79-65) before it's life as hotel bus?

 

 

 

Előzmény: IAK 4-04 (94545)
P.stephenson Creative Commons License 2015.09.15 0 0 94551

Érdeklődnék, hogy valaki elkezdte már összeszedni a balkormányos kocsikat? Érdekelne, meddig jutott.

BilPi Creative Commons License 2015.09.14 0 0 94550

NAGYON SZÉPEN KÖSZÖNÖM A SEGÍTSÉGED! :-)

Előzmény: IK55 (94548)
CLY-802 Creative Commons License 2015.09.14 0 0 94549
IK55 Creative Commons License 2015.09.14 0 1 94548

Szia.RAL7034.

Előzmény: BilPi (94547)
BilPi Creative Commons License 2015.09.13 0 0 94547

Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni! Tudnátok RAL számot mondani a régi MÁVAUT barnás szürke festéséhez? A segítségeteket előre is köszönöm!

coke65 Creative Commons License 2015.09.12 0 1 94546

IAK 4-04 Creative Commons License 2015.09.12 0 0 94545

Hello. I don't know how many buses have had the mirrors at thelower ege of the windscreen?!

And the indicators (blinker lights / winker) outside next to the headlamps (later had above them).

 

Please, does someone know what happened with the red-white bus with the black stripe?

Was it refurbished to the Hotel bus or not? If not, what happened to the red-white bus?

 

 

 

Then we have a small problem.

There are two pictures of the GA 07-30 and the one with Leyland engine: they obviously seem to be two different buses. The article (and you too) said the hotel bus was built from the Leyland-engined model. I think the GA 07-30 on the picture has to be the red and white one with the black stripe. But I think this GA 07-30 was brought to Pécs (GA 62-65). Am I wrong, or could it be a more complicated story?

 

Előzmény: BPO-105 (94543)
IAK 4-04 Creative Commons License 2015.09.12 0 0 94544

Hello and many thanks for the interesting Picture from Erfurt-Gisperslebe.

It's correct,is the same bus from Leipzig fair and was tested in Berlin too. Gispersleben is a suburb of Erfurt.

The picture must be from September 1963, when the bus was there.

 

Where did you find this picture? I need informaton about the color of this bus.

It must be other Color than the red-white prototype with the black stripe. But WHAT??

I don't can imagine that it was blue silver, because it had black labels like "entry" and "exit" on the dark areas. And it was readable good. I think if the dark areas were blue you could not read black letters on it?!

 

Which blue silver prototype was refurbished to the Hotel bus? I thought there was only existing 2 protoypes ...

 

The red-white with black stripe an the demo unit from Leipzig fair. You know about a third prototype?

Let me know please.

 

By the way, would you be so kind to send me the Gisperleben picture to my mail account please??
I will give you PM with address.

 

Thank you! :-)

Előzmény: P.stephenson (94541)
BPO-105 Creative Commons License 2015.09.11 0 0 94543

Then we have a small problem.

There are two pictures of the GA 07-30 and the one with Leyland engine: they obviously seem to be two different buses. The article (and you too) said the hotel bus was built from the Leyland-engined model. I think the GA 07-30 on the picture has to be the red and white one with the black stripe. But I think this GA 07-30 was brought to Pécs (GA 62-65). Am I wrong, or could it be a more complicated story?

 

Előzmény: P.stephenson (94541)
CLY-802 Creative Commons License 2015.09.11 0 0 94542

Régen előnézeti képpel raktam be, de mindenki panaszkodott és azt mondták inkább linkeljem be a képeket. Legközelebb majd odaírom a link után, hogy mit rejt.

Előzmény: torqmatic (94537)
P.stephenson Creative Commons License 2015.09.11 0 0 94541

I think, if I understand correct, the first (hungarian) prototype from 1961 and 1963 Budapest Fair was refurbished to the Hotel bus from the above link (GA 79-65)?

I think, the hotelbus was created from the silver-blue prototype with Leyland engine.

 

What has happened with the bus after September 1963?

Maybe stayed in Germany? I found this picture from Gispersleben, it looks like the german prototype from the Leipzig fair. Same livery, same hubcaps, same door layout.

Előzmény: IAK 4-04 (94540)
IAK 4-04 Creative Commons License 2015.09.11 0 0 94540

Does anybody know something about the second prototype Ikarus 180 vehicle (demo unit) built 1961 and exhibited March 1962 at Leipzig spring Fair?

I cannot find any Information about the life of this bus in Hungary before it came to Germany and after it has gone back to Hungary.

It was definitively not the same bus from the Budapest International Fair 1961 from this Pictures:

http://www.retromobil.hu/2014/12/03/ikarus-180-tortenet/

 

(first color picture front side, second black/white picture rear view)

 

Look at the bus from Leipzig spring fair 1962 (attached picture) to compare with the other bus from the link above.

 

The bus from Leipzig fair has other color, it has a destination sign window at the articulated part above the middle window and no destination sign window at the rear. And it Looks different at the front part below the bumper. The distance between bumper and decoration stripe is different (Leipzig bus has Little more distance).

 

The bus from 1961 Budapest International fair was exhibted again in 1963 in the same look from 1961.

So it is not possible, that the bus was refurbished before it has gone to Leipzig in March 1962.

 

The bus was exhibited without engine, so probably after Leipzig time it has gone back to Hungary to equip the bus with an engine. And than - one year later - from April 1963 it was tested in 3 german cities: Berlin, Erfurt and Karl-Marx-Stadt.

 

What has happened with the bus after September 1963?

I think, if I understand correct, the first (hungarian) prototype from 1961 and 1963 Budapest Fair was refurbished to the Hotel bus from the above link (GA 79-65)?

 

I cannot understand hungarian. Please try to answer english or german. Thank's a lot!

 

 

 

Best regards.

 

 

Előzmény: IAK 4-04 (93265)
AegonT Creative Commons License 2015.09.10 0 0 94539

Valaki tud segíteni megfejteni, hogy mi ez, és mi köze van ennek ez Ikarushoz, és?

http://www.forosperu.net/galeria/moraveco-dodge.51689/full?d=1429068644

torqmatic Creative Commons License 2015.09.10 0 0 94538

Ez se semmi: valószínűleg a világ egyik legöregebb aktív, közforgalmú (tehát nem nosztalgia) Ikarusa látható a képen - 41 (!!!) évesen még mindig megy:

 

http://fotobus.msk.ru/photo/1426578/

torqmatic Creative Commons License 2015.09.10 0 0 94537

Egy technikai jellegű kér(d)és: miért nem úgy teszed be a képeidet, hogy látszódjon az előnézeti kép? Így, mindenféle komment nélkül nem tudja az ember, hogy mit rejt a link.

Előzmény: CLY-802 (94536)
CLY-802 Creative Commons License 2015.09.10 0 0 94536
vt976 Creative Commons License 2015.09.08 0 0 94535

Köszönöm az infót, így már látom a képet.

Előzmény: BPO-105 (94532)
egykereküfavonat Creative Commons License 2015.09.08 0 0 94534

uhh rossz helyreírtam, bocsánat :D 

egykereküfavonat Creative Commons License 2015.09.08 0 1 94533

Sziasztok!

Elcserélnék egy Ikarus 415T modellt.
Elsősorban  Ikarus 415 buszra, másodsorban IK60 ill. IK60T modellre. 




Érdeklődni: falcon69xb@gmail.com

BPO-105 Creative Commons License 2015.09.07 0 0 94532

Neeeem...

A helyzet a következő: ha van a busznak két állapota, azokat külön kell létrehozni, és érvényesítés után ezek két külön linken fognak létezni. Ha ezeket valaki összevonja, akkor csak az egyik link fog tovább élni.

Előzmény: vt976 (94531)
vt976 Creative Commons License 2015.09.07 0 0 94531

Valószínűleg már levették a képet.

Előzmény: AegonT (94526)
BPO-105 Creative Commons License 2015.09.07 0 0 94530

Ok, kösz ezeket is!

(Akkor meg is van, hogy hova tűnt az a bizonyos AFF-601...)

Előzmény: lobbanórotor (94529)
lobbanórotor Creative Commons License 2015.09.07 0 0 94529

AFF-597, ANY-509, AFF-601.

Előzmény: BPO-105 (94528)
BPO-105 Creative Commons License 2015.09.06 0 0 94528

Köszönet!

Már csak ezt a hármat kérdezem: 260.32.1986.3297, 1986.3299, 1987.0918. (Az utolsó még mindig megy, de már rég nem abban a Kisalföld-szerű festésben, ami anno megosztotta az erre hívatott topikot.)

Előzmény: lobbanórotor (94527)
lobbanórotor Creative Commons License 2015.09.06 0 0 94527

AVE-354

Előzmény: BPO-105 (94525)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!