Fogalmam sincs, 2013 októberében utaztam vele és fotóztam, azóta nem tudom, mi lett vele. Csak furcsa módon nem jártam utána az előéletének; ma utánakerestem, de nem találtam lényegében semmit sem.
Na jó, annyit segítek még, hogy a kérdéses busz rendszáma egyetlen betű eltéréssel megegyezett egy DAKK-os 256-os rendszámával. :P És ez ráadásul egy szomszédos betű. Innen már gyerekjáték lesz. ;)
Ezt a rafináltságot - csak most vettem észre, hol van a kutya elásva.
Világéletemben nem tudtam 100%-ra eldönteni, hogy ez 255-ös vagy 256-os. Vérre menő viták láttak évekkel ezelőtt napvilágot, hivatkoztak a kinézetre, ill. arra, hogy simán át lehet alakítani a kerékívet is. Végül - látva a képeket többek között a BSE-935-ről - arra jutottam, hogy 256-os, hiszen itt jól látszik a két busz (vagy bármely 255-ös) között a különbség, hiszen egy 256-osnak a lemezelése mélyebben ér véget, így a lökhárítója alatti rész ugyebár mélyebbre nyúlik, így az ajtó mélyebben áll, így pedig magasabb a lemez is az ajtó és az esőcsatorna között, mint egy utólag átalakított 255-ösön.
Egészen addig, amíg meg nem láttam a legelső képet, balról. Ezek a trükkös emberek a kerékíveken kívül még arra is figyeltek, hogy az ajtó a 256-os módján érjen le, tehát mélyebbre is nyúlik elöl a lemezelés. A vezetőfülke alatti kisebb ládaajtó viszont mindent elárul, és az első kerék után is az eredeti csomagtérajtók maradtak meg, a különbség pedig csak oldalról látszik, ha elölről fotózzák, nem...
Ez bizony egy 255-ös, ha a fene fenét eszik is.
A kolléga több éves köztudott dolgokra csodálkozik rá rovatunk vége.