Ezzel majdnem egyetértek. Azért majdnem, mert csak abban az esetben, ha a hibák jószándékúak, maximális tudással keletkeztek. Akkor azonban, amikor kiderül, hogy azok a hibák bizony nem jószándékúak, hanem csak igénytelenségből, balkáni belesz*rásból jöttek elő, nos, ott már egy picit gondot jelent a "normál" hangnem. A magános esetében szinte teljesen, annyi, hogy ott is - úgy gondolom - addig nem szabad beleszólni, amíg a törekvések jóindulatúak, nem pusztítják a történelmi emléket. Azaz a rothasztókkal, a "vasasokkal", meg Dr. Frankeisteinékkel szemben kell a kritika. Egyébként meg igen. A magánember busza hobbikocsi, jogilag azt csinál vele, amit akar, ha nem teljesen eredeti, hát nem az. (Ettől függetlenül, legalábbis szerintem nem tehet vele bármit, például a szétvágás legalábbis erkölcsi akadályokba ütközik) Ami viszont közpénzből készült, annak a lehető legnagyobb mértékben eredetinek kell lennie, mert az viszont a "köz" tulajdona.
Zsömlét hoztam a munkába, vehetek bele párizsit, vagy inkább ne is egyek, mert a kollégám párizsis zsömlét hozott otthonról... Vagy esetleg, ha hagy maradékot, vegyem meg tőle és egyem meg azt?
Röhej, amit itt egyesek a pálya széléről művelnek...
Amire eddig is. A kvázimávagra (amin még a felszállási rendre figyelmeztető tábla sem stimmel) az 55-ösre (elsősorban a hülye indoklásra a motorral kapcsolatban, no meg a csőfelni)... vagy az IK-AR 55-tel kapcsolatban? Arra, hogy az egy merci motoros Setra faros pofával...
"minőség esetén szerintem azért akkor is nyugodtan lehet fintorogni, ha nem állami/önkormányzati cég követ el barbárságot. Az IK-AR 55-re gondolok...."
A szétbontott autóbuszok elsőbbséget kell, hogy évezzenk, hiszen könnyebben elfogynak.
De ez a szép teőablakos Ikarus 55 is megéne egy olyan tulajdonost aki felújítaná, ha erre anyagilag képes. Nyilván nem a megvásárlás a "legnehezebb" lépés, hiszen a felújítás kétszer, háromszor nehezebb lehet anyaigilag (a megvásárlásnál). De lehet beszélni a biztonságos fedett őrzött tárolásról (is), ez sem két Ft.
Továbbbá az is igaz, hogy szép, megőrzésre szánt, felújított 200-as autóbuszból egyenlőre kevés van.
Két magánszemély legalább. Nem erre gondolok. Persze, hogy mindenki azt újít fel, amit akar*, de ha az adott típusból van megkezdett, lelkesedés/pénzhiány/stb miatt félbehagyott kocsi, akkor szerintem nyugodtan mondhatom, hogy inkább azzal érdemes foglalkozni, hiszen a még meg nem bontott kocsi egyben van, így nehezebben "fogy el" míg a félbehagyott gyorsabban fogy, és az állapota is gyorsabban romlik. Végeredmény szempontjából faros-faros (sőt, a két vázra bontott (és annyiban fel is újított) 55-ös ugyancsak ex.DDR) ugyanakkor a hazai befejezése egyrészt nem veszi el a németek munkáját, másrészt "megmenti" a félkész kocsit, hiszen az amúgy gyorsabban fogy, mint a nagyjából egyben lévő roncs.
*minőség esetén szerintem azért akkor is nyugodtan lehet fintorogni, ha nem állami/önkormányzati cég követ el barbárságot. Az IK-AR 55-re gondolok....
Ha jól tudom, a Vértes, Kapos Volán, a BKV és egy magánszemély az a négy üzemeltető akiknél egynél több felújított 200-as korszak előtti Ikarus van. Tehát a sok faros nem egy flotta része ami más típusok rovására bővül, a sok egyéni üzemeltető azt újít fel amit akar. Ez akkor is érvényes lesz ha már 60 üzemképes faros lesz miközben 601-es egy sem. Akinek ez nem tetszik nyugodtan vásárolhat valamely még nem futó típusból és felújíthatja.
Szerintem bátran elférne még 1 szép Ikarus 55-ös Magyaroszágon, ajtókiosztástól, felszereltségtől függetlenül. Akár felújítva, akár ebben az állapotban megvárva a későbbi felújítást.
Volt az index fórumon pár gyáritábla-fotó is, de egyet sem találtam, úgyhogy be kell érni ezzel. Az ominózus jármű a közepén van, 256.50E.1987.0001 számmal. Évet sem változtattak, egy az egyben így ment át. (Ami meglehetősen érdekes, mert nem tudom elképzelni, hogy nincs 1987.0001-es 256-os alapból.)
Hát igen...az n+1 db Farosnak (és bármely Öreg Vasnak) örülni kellene,nem morgolódni.Én egyébként ugyanígy fogok örülni majd az n+1. felújított 200-asnak is... :)
A saját pénzét mindenki arra költi, amire akarja... Ha 7-es BMW-re, akkor arra, ha luxuskurvákra, akkor arra, ha az n+1. Farosra, akkor arra, senkinek semmi köze nincs hozzá.
Nem a kvóta, az idő szűkös. Vázra bontva áll vagy három-négy kocsi, köztük olyan is, ami már nagyon-nagyon régóta van ilyen állapotban. Ezek egyrészt gyorsabban pusztulnak le, hiszen a korrózióvédelem nem teljes, másrészt az alkatrészek szépen apránként (vagy nem is annyira apránként) elfogynak.
Elvileg igen. Ha nem ragaszkodtak volna a sorrendhez, szerintem simán beszámozták volna ezt a kilenc kocsit a '87-es, szériagyártású 256-osok közé. De nem így tettek, és a 258-asokhoz tartozó szisztémát vihették tovább.
Milyen bizonyíték kéne? A buszok át lettek építve balkormányosra, a 258-as típusjelzés pedig nem felelt meg, mert nem volt itthon bevezetve, így hát 256-osokként adták el őket itthon.
Mármint melyik? Az, hogy rohadt sok van, azért zavar, mert másik rohadt sok áll vázra bontva. Azokat kellene befejezni, nem egy újaknak nekiállni. (na, meg közben pusztulnak a különleges kocsik (60/601/602, FAÜ, etc.) Az, hogy a BKVs miért zavar, úgy gondolom nem szorul magyarázatra.