Keresés

Részletes keresés

AegonT Creative Commons License 2015.07.10 -1 0 94051

Ezzel majdnem egyetértek. Azért majdnem, mert csak abban az esetben, ha a hibák jószándékúak, maximális tudással keletkeztek. Akkor azonban, amikor kiderül, hogy azok a hibák bizony nem jószándékúak, hanem csak igénytelenségből, balkáni belesz*rásból jöttek elő, nos, ott már egy picit gondot jelent a "normál" hangnem. A magános esetében szinte teljesen, annyi, hogy ott is - úgy gondolom - addig nem szabad beleszólni, amíg a törekvések jóindulatúak, nem pusztítják a történelmi emléket. Azaz a rothasztókkal, a "vasasokkal", meg Dr. Frankeisteinékkel szemben kell a kritika. Egyébként meg igen. A magánember busza hobbikocsi, jogilag azt csinál vele, amit akar, ha nem teljesen eredeti, hát nem az. (Ettől függetlenül, legalábbis szerintem nem tehet vele bármit, például a szétvágás legalábbis erkölcsi akadályokba ütközik) Ami viszont közpénzből készült, annak a lehető legnagyobb mértékben eredetinek kell lennie, mert az viszont a "köz" tulajdona. 

Előzmény: trizs77 (94047)
reszelozsir Creative Commons License 2015.07.10 0 4 94050

Zsömlét hoztam a munkába, vehetek bele párizsit, vagy inkább ne is egyek, mert a kollégám párizsis zsömlét hozott otthonról... Vagy esetleg, ha hagy maradékot, vegyem meg tőle és egyem meg azt?

Röhej, amit itt egyesek a pálya széléről művelnek...

norbee601 Creative Commons License 2015.07.10 -1 4 94049

Magánügyekbe semmi alapod nincs beleszólni, semmilyen szólásszabadság ürügyén. Majd ha pénzt tettél a projectbe, akkor.

 

A véleményedet elmondhatod, de vagy figyelembe veszik vagy nem, és ezért nem reklamálhatsz sehol.

Előzmény: monor23 (94048)
monor23 Creative Commons License 2015.07.10 -3 2 94048

Nem  tilos   beleszólni!  Véleményszabadság  van, demokrácia. Egyenlöre.

Előzmény: trizs77 (94047)
trizs77 Creative Commons License 2015.07.10 -1 3 94047

Amíg valaki saját pénzéből újít fel egy régi buszt, beleszólni TILOS.

 

Óvatosan és udvariasan - nem feledve, hogy semmi közünk hozzá - szabad kulturált véleményt nyilvánítani.

 

---------------

 

Amikor ugyanez közpénzből történik ott már lehet a véleményen túl, bírálat is.

Persze ez is normál hangnemen.

 

itt már szabad bírálni :

 - a választást, miért azt újítja fel?

 - a kivitelezést ?

 - az eredetiségre való törekvést ?

 - a tervezett használatot?

 - akármit.

 

 

norbee601 Creative Commons License 2015.07.10 0 0 94046

Általában a Setrák Merci motorosak... mivel mindig is szorosan kötődtek egymáshoz ;)

Előzmény: AegonT (94045)
AegonT Creative Commons License 2015.07.10 -1 0 94045

Amire eddig is. A kvázimávagra (amin még a felszállási rendre figyelmeztető tábla sem stimmel) az 55-ösre (elsősorban a hülye indoklásra a motorral kapcsolatban, no meg a csőfelni)... vagy az IK-AR 55-tel kapcsolatban? Arra, hogy az egy merci motoros Setra faros pofával... 

Előzmény: yenoee (94044)
yenoee Creative Commons License 2015.07.10 0 0 94044

"minőség esetén szerintem azért akkor is nyugodtan lehet fintorogni, ha nem állami/önkormányzati cég követ el barbárságot. Az IK-AR 55-re gondolok...."

 

Milyen barbárságra gondolsz pontosabban?

Előzmény: AegonT (94041)
norbee601 Creative Commons License 2015.07.09 0 3 94043

Vedd meg, kezdj bele.

Előzmény: AegonT (94037)
Ikarus 55 lux Creative Commons License 2015.07.09 0 0 94042

Egyetértek.

 

A szétbontott autóbuszok elsőbbséget kell, hogy évezzenk, hiszen könnyebben elfogynak.

 

De ez a szép teőablakos Ikarus 55 is megéne egy olyan tulajdonost aki felújítaná, ha erre anyagilag képes. Nyilván nem a megvásárlás a "legnehezebb" lépés, hiszen a felújítás kétszer, háromszor nehezebb lehet anyaigilag (a megvásárlásnál). De lehet beszélni a biztonságos fedett őrzött tárolásról (is), ez sem két Ft.

 

Továbbbá az is igaz, hogy szép, megőrzésre szánt, felújított 200-as autóbuszból egyenlőre kevés van.

Előzmény: AegonT (94041)
AegonT Creative Commons License 2015.07.09 -1 0 94041

Két magánszemély legalább. 
Nem erre gondolok. Persze, hogy mindenki azt újít fel, amit akar*, de ha az adott típusból van megkezdett, lelkesedés/pénzhiány/stb miatt félbehagyott kocsi, akkor szerintem nyugodtan mondhatom, hogy inkább azzal érdemes foglalkozni, hiszen a még meg nem bontott kocsi egyben van, így nehezebben "fogy el" míg a félbehagyott gyorsabban fogy, és az állapota is gyorsabban romlik. Végeredmény szempontjából faros-faros (sőt, a két vázra bontott (és annyiban fel is újított) 55-ös ugyancsak ex.DDR) ugyanakkor a hazai befejezése egyrészt nem veszi el a németek munkáját, másrészt "megmenti" a félkész kocsit, hiszen az amúgy gyorsabban fogy, mint a nagyjából egyben lévő roncs. 

*minőség esetén szerintem azért akkor is nyugodtan lehet fintorogni, ha nem állami/önkormányzati cég követ el barbárságot. Az IK-AR 55-re gondolok....

Előzmény: EKM-765 (94040)
EKM-765 Creative Commons License 2015.07.09 0 0 94040

Ha jól tudom, a Vértes, Kapos Volán, a BKV és egy magánszemély az a négy üzemeltető akiknél egynél több felújított 200-as korszak előtti Ikarus van. Tehát a sok faros nem egy flotta része ami más típusok rovására bővül, a sok egyéni üzemeltető azt újít fel amit akar. Ez akkor is érvényes lesz ha már 60 üzemképes faros lesz miközben 601-es egy sem. Akinek ez nem tetszik nyugodtan vásárolhat valamely még nem futó típusból és felújíthatja.

Előzmény: AegonT (94028)
BPO-105 Creative Commons License 2015.07.09 0 3 94039

Na most álljunk meg.

 

Mindenki azt újítja fel, amije van, és úgy, ahogy ő akarja.

Ami nincs, azt nem lehet megmenteni.

Akinek nem tetszik, elfordítja a fejét.

 

Ennyi.

bolhalovas Creative Commons License 2015.07.09 0 1 94038

Szerintem akinek minden vágya egy Ikarus 55 birtoklása, az pont lesz*rja, hogy hány másik Faros van az országban, neki egy saját kell, és pont.

Előzmény: AegonT (94037)
AegonT Creative Commons License 2015.07.09 -1 0 94037

Egy
Kettő
Három

Szerintem ezek előrébbvalók, mint egy újabbat megbontani. 

Előzmény: AegonT (94036)
AegonT Creative Commons License 2015.07.09 -1 0 94036

Elférne. Van három egészen biztosan de valószínűleg több is vázra bontva. Ezek szerintem előrébb valók, mint még egyet behozni.

Előzmény: Ikarus 55 lux (94035)
Ikarus 55 lux Creative Commons License 2015.07.09 0 0 94035

Szerintem bátran elférne még 1 szép Ikarus 55-ös Magyaroszágon, ajtókiosztástól, felszereltségtől függetlenül. Akár felújítva, akár ebben az állapotban megvárva a későbbi felújítást.

Előzmény: BV-78-14 (94030)
MátéMóvár Creative Commons License 2015.07.09 0 0 94032

Ő lesz az, köszi!

Előzmény: BENczúr utca (94005)
BPO-105 Creative Commons License 2015.07.09 0 1 94031

Bizonyíték? Íme.

Volt az index fórumon pár gyáritábla-fotó is, de egyet sem találtam, úgyhogy be kell érni ezzel. Az ominózus jármű a közepén van, 256.50E.1987.0001 számmal. Évet sem változtattak, egy az egyben így ment át. (Ami meglehetősen érdekes, mert nem tudom elképzelni, hogy nincs 1987.0001-es 256-os alapból.)

Előzmény: trlpx (94021)
BV-78-14 Creative Commons License 2015.07.09 0 2 94030

Hát igen...az n+1 db Farosnak (és bármely Öreg Vasnak) örülni kellene,nem morgolódni.Én egyébként ugyanígy fogok örülni majd az n+1. felújított 200-asnak is... :)

Előzmény: torqmatic (94029)
torqmatic Creative Commons License 2015.07.09 0 8 94029

A saját pénzét mindenki arra költi, amire akarja... Ha 7-es BMW-re, akkor arra, ha luxuskurvákra, akkor arra, ha az n+1. Farosra, akkor arra, senkinek semmi köze nincs hozzá.

Előzmény: AegonT (94028)
AegonT Creative Commons License 2015.07.09 -2 0 94028

Nem a kvóta, az idő szűkös. Vázra bontva áll vagy három-négy kocsi, köztük olyan is, ami már nagyon-nagyon régóta van ilyen állapotban. Ezek egyrészt gyorsabban pusztulnak le, hiszen a korrózióvédelem nem teljes, másrészt az alkatrészek szépen apránként (vagy nem is annyira apránként) elfogynak. 

Előzmény: ujfigura (94025)
lobbanórotor Creative Commons License 2015.07.09 0 0 94027

Elvileg igen. Ha nem ragaszkodtak volna a sorrendhez, szerintem simán beszámozták volna ezt a kilenc kocsit a '87-es, szériagyártású 256-osok közé. De nem így tettek, és a 258-asokhoz tartozó szisztémát vihették tovább. 

Előzmény: trlpx (94026)
trlpx Creative Commons License 2015.07.09 0 0 94026

Ez stimmel, persze. Én csak arra gondolok hogy pl. a 258.00.1981.0001 az biztosan a 256.50.198X.0001 lett-e az átépítések után.

Előzmény: lobbanórotor (94024)
ujfigura Creative Commons License 2015.07.09 0 5 94025

Miért, szűkös a kvóta, vagy mi? Miért nem férsz meg mellettük, mit árt ez neked? Mi közöd van hozzá?

Előzmény: AegonT (94023)
lobbanórotor Creative Commons License 2015.07.08 0 0 94024

Milyen bizonyíték kéne? A buszok át lettek építve balkormányosra, a 258-as típusjelzés pedig nem felelt meg, mert nem volt itthon bevezetve, így hát 256-osokként adták el őket itthon. 

Előzmény: trlpx (94021)
AegonT Creative Commons License 2015.07.08 -3 0 94023

Mármint melyik? 
Az, hogy rohadt sok van, azért zavar, mert másik rohadt sok áll vázra bontva. Azokat kellene befejezni, nem egy újaknak nekiállni. (na, meg közben pusztulnak a különleges kocsik (60/601/602, FAÜ, etc.)
Az, hogy a BKVs miért zavar, úgy gondolom nem szorul magyarázatra.  

Előzmény: trlpx (94022)
trlpx Creative Commons License 2015.07.08 0 0 94022

De ez miért zavar téged?

Előzmény: AegonT (94019)
trlpx Creative Commons License 2015.07.08 0 0 94021

Elsiklott a figyelmem mellette, viszont - bár elég egyértelműnek adódik hogy így történt - erre van valami konkrét bizonyítékod?

Előzmény: BPO-105 (94014)
norbee601 Creative Commons License 2015.07.08 0 0 94020

Valóban felháborító.

 

Polgáron lehetne flexversenyt rendezni :D

 

(irónia)

Előzmény: AegonT (94019)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!