Lehet, mert habár láttam a gyári táblát, de csak futtában (szóval még az a csúfság is megeshet, hogy nem 256.50 van beütve, hanem .50E), ha te is láttad már, akkor szólj! :D
Sőt, még értelme is lenne, mert mondom, hogy a 05xx az NDK-s, a 08xx-ből pedig ismerek 256.50E-t, de valahogy nem hagy nyugodni az, hogy a hátsó ajtó csak dísznek van...
Ma volt szerencsém hozzá. A hátsó ajtó pont a 256.50V-re jellemző, a gyári táblán 256.50.1989.0521 van, néhol 256.50E-re írják, eszerint meg nem is kéne a gyári számnak ebben a formában léteznie. (Jó, szögezzük le, utóbbi nagyon sok helyen idegesítően pontatlan, több ellenpéldát is láttam már a saját szememmel.)
Valaki fel tud egy kicsit világosítani az eredetét illetően amúgy? Addig megvan, hogy ex. HMH-128 ex. BSN-862. Már csak azt nem tudom, melyik szervhez tartozott (szórták a BSN-t a rendőröknek, honvédeknek, tűzoltóknak meg mi egyéb), illetve milyen rendszámmal kezdett (mondjuk ezt megtudni közepesen esélytelen, de mindegy).
Az az, ami tudtommal kérdőjeles "eltűnésük" óta én semmit nem hallottam azokról a kocsikról, azt se, hogy biztonságban lennének. Ami viszont biztosan megvan, az az ex. isaszegi kocsi (ebből volt nemrég itt nagy hiszti) és az ex. túrkevei (zöld-kék-zöld festésű kocsi). Meg van "rengeteg" sima 60-as, így építeni se lenne nagy vandalizmus.
A BKVnak van Láng motorja (OFF: akkor is van, ha Tildy úr napokig anyázott érte facebookon, van) de hát istenem, használni akarják [de minek, én inkább eldugnám, szégyelném mutogatni. Volt róla szó ugyanazon fb. csoportban, ahol OFF Tildy úr anyázott, és kiderül, hogy úgy álltak neki gányolni, hogy majd miután elkészült a gányolás, képet is szereztek arról, hogy hogyan kellene kinéznie. Az, hogy ez így történt, nem egy helyről nyert megerősítést. Akkora meg már elkészült, úgyhogy hagyták a fenébe. Mert el kell készülnie a 100.ikra. De hát einsteinem, jó magyarosch lett, ilyen ez, így marad, ez is ki lett mondva. Nincs mit kezdeni vele.
Azt nem értem, hogy milyen szabály engedi a kváziTr5nek azt a Csepel motort, amivel a BKV 55-e nem járhat. Ki, és miért tiltja (jogszabályban?) hogy a BKV 55-ében Csepel motor dolgozzon? Hiszen a tények - hogy minden más D613/D614-es gép mehet "szabadon" - valamint Lacus indoklása együtt azt mutatja, hogy valaki külön a BKV 55-ére írt egy olyan törvényt/jogszabályt/egyebet, hogy az nem mehet az eredeti motorjával. Ez mekkora hülyeség már?!