Keresés

Részletes keresés

siófoki35 Creative Commons License 2015.04.29 0 0 93493

Csepel teherautóba való hátsó hídja van a felújítottnak.

Előzmény: rezgaras (93491)
BPO-105 Creative Commons License 2015.04.29 0 1 93492

Ez. Pontosan ez.

 

Amikor elkészül egy jármű, akkor meglehetősen fontos szempont az is, mire akarjuk használni. Ha mindennapos használatra, akkor bizonyos esetekben kompromisszumokat kell kötni, bizonyos esetekben nem. A Tr 3,5-ös motorjának esetében, vagy egyéb, annak idején az eredeti járművek üzemeltetése során felmerült súlyos problémák esetében igenis kell.

 

Ha majd lesz egyszer eredeti állapotú BKV-s 412-es, akkor jusson ez az eszünkbe.

Előzmény: trizs77 (93472)
rezgaras Creative Commons License 2015.04.29 0 0 93491

Hm. Azt hiszem, hogyha sima lett volna a padlója, emlékeznék rá - bár apró gyerek voltam. Az is lehet, hogy eredetileg sima volt, aztán belécezték. Talán Takilaci vagy Gumidani tudja. (az első házi csulkós csuklójában volt fapadló - furcsa látvány volt a fakorong a busz közepén)

 

De azt hiszem, a hátsó híd sem ilyen volt. Úgy rémlik, ez a fajta kerékagy az Ik620-asokkal jelent meg. Vagy már volt előbb is?

 

Előzmény: siófoki35 (93487)
BPO-105 Creative Commons License 2015.04.29 0 0 93490

Tehát attól, hogy "gülüszemű" (jó, azt én sem bírom), nem normális az első lökhárító, valamint a hűtőrács nem tűri fel eléggé a szélvédőt, már nem is Tr5? Ezt azért kicsit erős állítani.

Előzmény: AegonT (93489)
AegonT Creative Commons License 2015.04.29 -1 0 93489

Ekkor már hónapok óta visított a kocsiról, hogy nem úgy fog kinézni, mint egy Tr5-ös. Csak ekkor még realtíve könnyű lett volna javítani. Csak ekkor még nem volt ennyire egyértelmű a szándékos igénytelenség. Persze, lehet mondani hogy még nem restauráltam egy buszt sem, de szerencsére azok is mondják, hogy gagyi lett, akik restauráltak. Persze van, akinek elég ez, sőt, még meg is sértődik, illetve perrel fenyeget, ha még egyszer le merem szólni ezt a "csodát"(BA). Vagy akiről az ember azt hinné, hogy tényleg tudja, ennek hogyan kellne kinéznie (TT) az is személyeskedni kezd, és bevédi, mert legalább van. Ja, pont annyira van, mint az IK-AR 55. Csak az ugye hobbibusz, nem nosztalgiakocsi. Nem muzeális célokat szolgál. A különbség az, hogy én még hiszem azt, hogy lesz belőle valamikor Tr5, mások meg nem. 

Előzmény: Blindmouse (93488)
Blindmouse Creative Commons License 2015.04.29 0 0 93488

Nem egy ember volt aki jelezte hogy nagyon nem stimmel a dolog. Először finoman, letojták, aztán egyre hangosabban, akkor annyi volt a reakció magyarosan hogy ájóleszaz..

 

Most hogy "kész", és tényleg nem lett jó, teljesen jogos az ő háborgása is, ahogy másé is.

Az a helyzet hogy a valahol lentebb elhangzott "Nem kell tudnom tojást tojni ahhoz hogy megállapíthassam egy tojásról ha záp" igenis megállja a helyét.

Nem kell hozzá, csak egy közepes megfigyelőképesség annak a megállapításához hogy az ablak alja igenis nem jó, ahogy a lámpafészek, a hűtőrács, és a lökhárító sem.

Nem kellett ehhez buszt építenem, csak egy rövid google keresés kell hozzá, és megnézni pár korabeli képet a TR5ről.

Lehetett volna ezt úgy is csinálni hogy mivel nyilván olvassák azok is, akiknek köze van a készítéshez, ha valaki szól időben, hogy "hellóhelló nem stimmel a dolog.." akkor visszaüzennek hogy: 1. részletesen írd meg mi nem stimmel szerinted. 2. Gyere be, hozz képeket, segíts ha tudsz!

 

Ahogy nézem nem menthetetlen a dolog, relatíve kevés melóval helyrehozható, csak lehet szétbontani,  vágni, hegeszteni, fényezni újra az elejének egyes részeit.

Lehet ha meghallgatnak 1-2 időben hőbörgőt, akik közt olyan is van aki élőben is látta ezeket, akkor hibátlan, és autentikus lenne.

 

 

 

 

 

Előzmény: rezgaras (93486)
siófoki35 Creative Commons License 2015.04.29 0 0 93487

Ebben eredetileg is sima, tehát nem sárléces hajópadló volt?

Előzmény: Törölt nick (93466)
rezgaras Creative Commons License 2015.04.28 0 1 93486

Aegon nem személyes, hitbeli meggyőződésről beszél, hanem tényekről. Vannak, akiknek ezek a tények nem kellemesek, akkor érvek helyett személyeskedő támadást hajtanak végre. Ne haragudj, de nem olvastam itt egy érvet sem. Sem műszakit, sem gazdaságit. Egyet sem. Pedig én is szívesen hallanám. Talán titok.

Előzmény: P.Box (93482)
BPO-105 Creative Commons License 2015.04.28 0 0 93485

Majdnem. Alkaa szerint (VB-topik) az ukránoknak készültek, és ex-Volánbuszosak voltak. Nem hiszem, hogy a sárga 260-ason kívül más kocsi visszakerült volna a FÁK valamely részéről kizárólag felújításra. (Na jó, a szabolcsi 280-assal pont hasonló dolog történt, de mindegy.)

LYP-ről persze mondogattak olyat is, hogy esetleg vázcserés. Ha tényleg oda készült (márpedig a kisimított hátsó rendszámtartó is ezt támasztja alá), akkor nem hiszem, hogy pazaroltak volna időt és pénzt a vázcserére. Innentől fogva az nem játszik, hogy a régi váz helyére készült új váz a régi számát kapta volna meg, hanem egyértelmű, hogy valaki eléggé el nem ítélhető módon beleverte a vázba az AFF számát.

Előzmény: P.stephenson (93465)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.28 0 0 93484

Az érdemi építő megnyilvánulások korábban elhangzotttak, vissza lehet olvasni. Meg P.Box rá adott pökhendi megnyilvánulásait is.

Előzmény: Puska Péter (93479)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.28 0 0 93483

A P.Box az indexfórumos szlengben egy olyan Ikarus-felújító nickneve, aki azt hiszi, mindenki más hülye, csak ő helikopter, a szakmai jótanácsokat beképzelt tahó bunkó stílusban hárítja el. A mellette álló fórumozókra hasonló dolgok igazak, leszámítva az Ikarus-felújítást (bár ki tudja)?

Előzmény: P.Box (93482)
P.Box Creative Commons License 2015.04.28 0 2 93482

"A troll az internetes szlengben olyan személy megnevezése, aki provokatív, ingerlő módon, tárgyhoz nem tartozó üzenetekkel bombáz egy online közösséget (például internetes fórum, chat, blog, levelezőlista), vagy személyes hitbeli meggyőződését ellentmondást nem tűrő, pökhendi erőszakossággal sulykolja, azzal a konkrét szándékkal, hogy más felhasználókból heves reakciókat provokáljon ki, vagy más módon zavarja, lehetetlenítse el a témába vágó eszmecserét."

Előzmény: AegonT (93480)
AegonT Creative Commons License 2015.04.28 0 0 93480

Hurráoptimista elképzeléseim szerint (bár tekintve, hogy decemberben, az első képek idején is lett jelezve nem gondolom annyira komolyan) esetlegesen a 100 éves program lecsengése után felmerül az illetékesekben a kocsi átépítése. Elsősorban ezért. Másodsorban azért, mert a lökhárítót néhány perc alatt meg lehetne csinálni, de. Jó, az épp a 249 (?) kocsi néhány példányánál stimmelt, de az nagyon ritka volt. Ez talán a hangsúlyosabb, ehhez még a hurráoptimizmus sem kell. 

Előzmény: Puska Péter (93479)
Puska Péter Creative Commons License 2015.04.28 0 1 93479

Lehet véleményed, leírhattad. De szerinted kinek és mitől lesz jobb, illetve mi fog változni attól, hogy hetek, hónapok óta mint egy beszívott papagáj, ismételgeted ugyanazt (érdemi építő megnyilvánulás nélkül), és rontod a levegőt, akárhányszor szóba kerül a jármű?

Előzmény: AegonT (93477)
AegonT Creative Commons License 2015.04.28 0 0 93478

*az nem tett semmit

Előzmény: AegonT (93477)
AegonT Creative Commons License 2015.04.28 -2 0 93477

Végül is így is hozzá lehet állni. Meg úgy is, hogy még idejében lett jelezve a probléma, aki tehetett volna bármit azért, hogy ki legyen javítva, de végül is van. Jobb, mint ha nem lenne, de sokkal rosszabb, mintha a Lanta úgy rakta volna össze, ahogy az eddigi összes kocsit. És igen is más szinvonalat kell elvárni egy nosztalgiabusztól, mint egy hobbikocsitól. 

Előzmény: Puska Péter (93476)
Puska Péter Creative Commons License 2015.04.28 -1 0 93476

Lettél volna
Olyan tökös, és
Felajánlod
Arany kezeidet,
SZakértelmedet az
Autóbusz újjáépítéséhez.
S nem kéne utólag fikázod az
Eredményt
Gerencsi!
Gépjármű épüléséért
Egyetlen fűszálat nem tettél keresztbe,
Duzzognod folyton folyvást már unalmas.
Befejeznéd? Ha nem tetszik, ne nézd, s
E témában többször ne szólalj meg.

“Karinthy Frigyesnek, úri-magának, az embernyi embernek,
De kicsit talán a Kálomistának is küldöm, azzal az
Instanciával, hogy ne átallaná elolvasni ezt a nekem-kedves
Poémát, minden irányban." (Kosztolányi Dezső)

Előzmény: AegonT (93469)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.28 -1 0 93475
Nem én mondtam, hanem az említett úr, és ha a szigeti szerelvényt elbirja talán ezt is. Ne a Nysa, Zsuk áttételezésére gondoljunk, hisz hasonló blokkok vannak az UAZ, VOLGA, LATVIA stb...
Előzmény: norbee601 (93474)
norbee601 Creative Commons License 2015.04.28 0 0 93474

Az azért elég kevés lenne abba....  

Előzmény: Törölt nick (93473)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.28 -1 0 93473
Mikor dolgoztak rajta a Sallaiban, Tokai úr ( nyugodjék békében ) nem zárta ki a Nysa motort sem!
Előzmény: trizs77 (93472)
trizs77 Creative Commons License 2015.04.28 0 0 93472

Semmi baj nincs azzal, hogy nem Láng motor került bele.

 

Sőőőt.

 

Tételezzük fel, hogy a BKV 40 évvel az első Tr 3,5 megtalálása után végre megépíti a Tr 3,5-t.

Ugye azóta még kettőt találtak.

 

Nagy baj lenne ha abba kerítenének valahonnan egy elég veszélyes RÁBA benzin motort.

Nem kell kísérteni a sorsot.

 

Tegyenek csak bele, valamilyen üzemképes, utas- és üzembiztos dízel motort.

Nem vész el attól semmilyen illuzió.

 

 

Előzmény: rezgaras (93460)
reszelozsir Creative Commons License 2015.04.28 0 2 93471

Ne haragudj, de nem hagynád abba a fikázást? Ilyen lett, fogadd el és lapozz végre. Mi közöd ahhoz, hogy kié a busz? Miért különb attól, hogy BKV-s, mintha Gipsz Jakabé lenne? Miért gondolod, hogy bármi, ami BKV-s köztulajdon? Miért kell ennyire szűk-látókörűnek lenned? Ha megakad a lemez, szólj valakinek, hátha segít tovább lépni, de kérlek ne fárassz ezekkel a hozzászólásokkal, mert rohadtul unom.

Írás közben rengeteg lóalkatrész jutott eszembe, nehéz volt megállni, hogy ne illesszem be a megfelelő helyekre, de Te nyugodtan odaképzelheted.

Előzmény: AegonT (93469)
Mwin Creative Commons License 2015.04.28 0 0 93470

Született újá ennél rosszabb állapotú kocsi is. (Ricsibácsi panorámabusz

Hihihhahahhehehe.... 

"Ha te járnál ott, ahol én jártam
Ha te látnád azt, amit én láttam
Ha te állnál ott, ahol én álltam
Nem lennél már ártatlan"

Előzmény: AegonT (93469)
AegonT Creative Commons License 2015.04.28 -3 0 93469

Azért erősen nem a semmiből született, a futóművön/motoron/váltón/ajtókön - és a honlokfal szélvédő alatti részén - eltekinte egyben volt. Nagyon is. Született újá ennél rosszabb állapotú kocsi is. (Ricsibácsi panorámabusz) Ez se zavarna, ha nem BKVs lenne, és ha nem az lett volna, hogy várjuk meg míg elkészül, akkor hogy fog kinézni. Így is, az egyik, ami zavar apróság. A másik nem az, az jelentős eltérés. És nem értem miért? Ha Kovács XIII. Béla csinálja, oké, de a Lantánál csinálták, és nem éppen olyan átalakítás, amit ők véletlenül követnének el. Márpedig rákérdezve nem volt utasítás, hogy más legyen a szélvédő. Decembertől-márciusig amikor jött róla kép, jeleztem, hogy de hát nem oké az ív.  Meglássuk', lett mondva... (Márpedig az minden kocsin ugyanolyan - közel ugyanolyan volt. Ennyire egyenes egyikre sem jellemző. Éppen nem mart lökös volt, de nagyon kevés.) Így tehát, mivel nem meglepetés, hogy így néz ki a kocsi, de aki tehetett volna azért, hogy ne így nézzen ki, az nem tett semmit, valamint mert BKVs, a felháborodásom szerintem jogos.

Előzmény: Törölt nick (93466)
-= BPO-478 =- Creative Commons License 2015.04.28 0 0 93468

"Virrantó Játszóbusz"

via

 

Mi volt az eredeti rendszáma?

norbee601 Creative Commons License 2015.04.28 -1 1 93467

Kezd kib....ott undorító lenni amit művelsz ezzel a kocsival kapcsolatban (Indexen, Omnibuszun, Ihón, VEKÉN, BKV FB-on, ahol csak lehet)

 

 

Előzmény: AegonT (93462)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.28 -1 2 93466

Azért ne borulj ki ennyire, de látom, te olyan vagy mint egy politikus aki beszél, de nem látja az életszerűséget! Felhívnám a figyelmedet, hogy nemrég ez a busz nem létezett, gyakorlatilag semmiből született, tehát nincs okot itt pálcát törni másokon, aki tettek is valamit, hogy legyen egy Tr5! Ja hibát mindenbe lehet találni, de ha felébrednél ( vagy inkább hozzá sem szólnál ) lehet jobb lenne! 

 

 

Jé! Én felismerem ez egy Tr5 2015-ben! :))))))

Előzmény: AegonT (93462)
P.stephenson Creative Commons License 2015.04.28 0 0 93465

Nem tudom, hogy ez segít tisztázni, vagy tovább keveri a moslékot, de állítólag 10 db kétajtós 260-ast vett valaki valahonnan, hogy aztán felújítás után eladja az oroszoknak. Ez a kocsi is innen származhat, ezek után lehet, hogy nem is Volánbuszos 260.32-esek közt kell keresni az elődjét, hanem orosz 260.51-esek közt. Utóbbi megmagyarázná, hogy miként került a képbe az egykori AFF: mivel orosz kocsi volt, de már nem tudták kint eladni, a hazai rendszámhoz meg kellett egy "előélet".

Vagy nem.

Előzmény: BPO-105 (93464)
BPO-105 Creative Commons License 2015.04.28 0 0 93464

Ajvé. Nagyon ajvé.

A váz ugyanis egy az egyben gyárilag két ajtós.

Az FIZ-nek sose volt ládaajtaja leghátul, és a fülke vonalában sem volt bukókerete. Ennek van.

Előzmény: P.stephenson (93459)
Kugesz Creative Commons License 2015.04.28 0 1 93463

http://fotobus.msk.ru/vehicle/88403/#n95971

Inkább csak le lett takarítva 2012-ben. A későbbi képek alapján már nem olyan tiszta... Egyébként nem orosz, hanem ukrán kocsi.

Előzmény: Scatty29 (93457)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!