Az időseket elvből nem bántom, tőlük tanultam és tanulok jelenleg is! A fiatalokat is maximum nevelő célzattal és soha nem ok nélkül. De olyan a vérmérsékletem, hogy ha valaki agresszív, ugyanúgy reagálok rá. Sajnos nem vagyok a liberalizmus híve! De tiszteletben tartom a Te kérésedet is és megértem az álláspontodat. De szeretnék egy olyan fórumot és olyan Ikarus közösséget, ahol fiatal, idős, szakmabeli és civil meg tudják vitatni a problémáikat és ne folyton gőgös sárdobálás legyen, hanem egy szerethető, összetartó normális közösség, ahol minden téma iránt érdeklődőnek van helye! És engedd meg, hogy ezt mondjam, ebben Neked is mint tapasztalt idős nagyon nagy szereped van!
Azon gondolkodom, ismert -e a fellelt Tr5-ös életútja, illetve hogy belekeveredhetett -e egy balesetet követően olyan átépítésbe, amelynek során egyszerűbb, a Tr3,5-höz hasonlító szélvédőkeretet kapott? Önmagában a fellelt roncsból ez nem volt megállapítható a hiányosságait tekintve, ha jól tévedek.
HA van egy nosztalgiamenet, szinte hisztérikus rohamok közepette önmagukból kikelve rendelkeznek, hogy mérnem így megy a busz miért nem úgy, miért sötétkék, miért füstöl stb.
Néhány gondolat részemről ehhez és utána lezártnak tekintem a témát:
Vállalom ezt a kijelentésem, mert egyszerűen nem tartom jogosnak, hogy cinikus megjegyzésekkel illessenek egy olyan dolgot, amit nem látnak át. Ezen kívül sok éve figyelemmel kísérem itt a fórumot. Amíg pl. régen a nagy ritkán meghirdetett nosztalgiamenetekre gondolkodás nélkül elmentünk, pedig nem volt olcsó vagy ha új autóbuszt mutattak be, amit valaki felújított itt mindenki örömmel fogadta, addig ma mi a helyzet? Felnőtt egy generáció, aki mindenhez ért, aki képtelen építő szándékkal kritikát megfogalmazni és aki követelőző. HA van egy nosztalgiamenet, szinte hisztérikus rohamok közepette önmagukból kikelve rendelkeznek, hogy mérnem így megy a busz miért nem úgy, miért sötétkék, miért füstöl stb. Generációs sajátosság, hogy egyszrűen semminek nem tudnak örülni és sajnos az idősebb generáció is kezd ehhez alkalmazkodni. És itt most nem mennék bele ennek a politikai gyökereibe, ami a nevelést illeti, mert abból újabb vita kerekedne. De pl. Te aki tudom, hogy sokat letettél az asztalra, adod alájuk a lovat azzal is, hogy engem minősítesz ezért a hozzászólásért. Szerinted normális, hogy ide jutottunk? A régiek közül akivel lehetett szakmai beszélgetéseket folytatni és akikkel személyesen is összejártunk egész egyszerűen eltűntek innen az állandó hülyeségek miatt. De ha erre van igény, akkor fejet hajtok.
Mint sokan tudjátok, a kocsikat több ütemben több gyártó építette
Ha jók az emlékeim az írásokból: ezeket a már nem Uhri Testvérek és még nem Ikarus gyár gyártotta csak. A korábbi MÁVAG alvázas buszok voltak amelyet több gyártó épített (Uhri T, Ganz, O&K, Metallo).
Csak néhány gondolat, per Tr 5, kinek az itteni, kinek a privátban kifejtett véleményére válaszul
1. A kocsit amikor elhoztuk az alábbi állapotban találtuk: A szélvédőkret felső része megvolt, a két szélső keret megvolt (középső nem), a szélső keretek folytatásában volt elvágva az orrész. Következtetés: az alsó szélvédőkeret lehet, hogy más "ívű" mint a képeken, hiszen nem volt meg. Az orr íve tehát alighanem viszont jó, hiszen adottságként megvolt egy része (az említettek szerint a keretek meghosszabbított vonaláig terjedő rész a váz felől)
2. Dokumentáció érdemben nem maradt a kocsihoz, kép igen.
3. Mint sokan tudjátok, a kocsikat több ütemben több gyártó építette. Nem állítom, hogy voltak, de lehettek sorozaton belüli eltérések.
4. Várjuk meg amíg elkészül, hogy, hogy fog kinézni. Biztosan mondom, hogy heteken belül "okosabbak" leszünk.
5. Minden egyéb vázrész viszont bizonyosan autentikus, hiszen épen maradt meg és cseélni sem kellett.
na ennyi izgalom után megköszönném, ha valaki küldene egy 521-es tetejéről készült képet.. sőt tovább megyek.. úgy tervezem, hogy elkészülne majd szép sorban egy-két 546-os, 543.30 m.a.n., 543.16 renault, 543.24 avia, 542 mercedes modell is, de a tetejét egyiknek sem láttam, ha esetleg valakinél akadna olyan kép, amin legalább részben látszik a tető (bordázott, vagy sík, stb)..
az 543.90 és .92 képeket pedig köszönöm még egyszer az illetőknek.
és hogy ne a levegőbe beszéljek, itt egy készülő 412-es..
Tulajdonképpen miért nem? Ha már ilyen szépen belevágtak pár dologba...
(Amúgy az eddig felújított 55 -ös kocsik is mind Csepel motorosok tudtommal, mégis mehetnek mindenhol utassal. De lehet, hogy valamit rosszul tudok... :-P )
Tévedsz, Euro 6-os PKD 66-os kell a népnek, a hibrid példányok később jönnek...
Az első példány vázszerkezetét már el is kezdték összeszerelni, számbarátoknak pedig megsúghatom, hogy a VIN-je TS9066CS7FD156001 lesz, valamint megpróbáljuk lefoglalni neki az NGG-001 rendszámot ;)
Ugyanmár, mindenki látja, hogy ez teherautómotor! Majd cseréljük a kartert laposra és úgy tesszük fel. Éljen a Volvo motoros Ikarus. (Mindez vicc, nem komolyan venni!!!)
Lehet, hogy a fotel kritikusoknak is van időről időre igazságuk. A kérdés az, hogy a sok esetben jól megfontolt, praktikus okokból meg nem fontolt kritikák hogy fordulnak termőre.