Ahogy én látom, sem a 266-os, sem a sárga és sem a zöld 260-as nem dél-amerikai kivitel. A sárga zsigerből NDK ez 100%. A zöld is 'valszeg az, látván a léghengerdobozon a német nyelvű feliratot. A 266-os meg talán magyar volt valaha.
A roncs 280.09-es az eredeti. A térségbe szállított 200-as Ikarusok a '70-es évek alső fele-közepe táján kerültek ki. Ez azt jelenti, hogy kizárólag egyenes műszerfalúak lehetnek és a következő altípusokból kerültek ki:
Detroit diesel S50 típus, ha jól emlékszem 250Le-s változat. Mindenki dicséri a típust, nem szokott gond lenni velük. Két hete olvastam a gyári katalógusát, hát nem szarral dobálóztak az amcsik, nem rossz motort hoztak létre. Ráadásul alapból 200ekm garancia volt rá, ami kibővíthető volt még 800 ezerrel, ha jól emlékszem.
Akkoriban ha eladtunk 25 db buszt Costa Rika-ba vagy 50 db-t Peruba vagy Bolivíába még cikk se nagyon jelent meg róluk, vagy ha igen, az is a Mór és Vidéke ÁFÉSZ lapjában........................:-))
Ma ha eladnánk 5=öt darabot bárhová, minimum 4-6 TV Híradó tudósítás és 6-8 cikk lenne a dologról országos fórumokon,
Akkor ezért hallottam én többször is nem DD hangú C56.42-t a Piac téren. Kösz, megint okosabb lettem. Egyébként erről a motorról valaki tudna adni pontos infót? (teljes név, teljesítmény, stb.) Mert nem találtam eddig róla semmit.