A Gerlei-Kukla-Lovász könyv táblázatai alapján 260 és 266 nem készült Peru részére, ugyanakkor a Peruba szállított járművek száma összesen 54. (Más típusból sem találtam a táblázatban perui exportot.)
Ugyanakkor egy ottani fórumon a következőket találtam:
Ez a 266-os Ancash régióban volt található. 2013-as bejegyzés szerint "aktuális állapota ismeretlen, pár éve eladva".
Ez a 260-as az Oktatási Minisztériumé volt. Sorsa ismeretlen.
Ez a 280-as szintén az Oktatási Minisztériumé volt, nem tartozott az ENATRU (helyi k.v.) állományába. Ancón körzetben fényképezték. A bejegyzés szerzője szerint nagy valószínűséggel eladták, mert később nem látták ott.
Végül...
Ez a zöld 260-as elvileg működőképes, legalábbis a fényképek készültekor (2011) még az volt. "Hagyományos eredeti középmotor, légrugós felfüggesztés." via
Ez eredetileg is D10-es. Onnét lehet kitalálni, hogy bal hátul van a motor hűtőrácsa, a Detroit-motorosoknak viszont jobb hátul (ez a 256.42 esetében is így van).
2002-ben egyébként Iveco motoros C56-osok is készültek, ezek az Alba Volánhoz kerültek.
Nem is tudtam, hogy van magán kézben C56. :) De nekem ez kicsit furcsa. A karosszéria oké,h classic és a műszer fal is, de a motor rába d10?! Ezek nem csk ditroittal jöttek ki?
Az 1974-ben Peruba leszállított 51 db-os Ik 280 sorozatnak ezidáig nem találtam nyomát itt a topicban, így hiánypótló jelleggel ajánlanám az Olvasók figyelmébe a következő archív képeket. (Ha esetleg mégis szerepelt korábban, akkor elnézést kérek.)
APTL: Administradora Para Municipal Transportes De Lima via
És a nosztalgia 180-asnak is ilyen fékje van vagy az kapott valami korszerűbbet, pl 200-asét?
------------------
A nosztalgia 180-t (GA 96-00) egyszer vezettem Tatán.
Ott egy 120%-os kihasználással (nem elírás) indultunk el, igen akadozó váltóval.
Én is bénáztam eleget a váltóval.
Ott fékezésre, sík út + nagy súly nem nagyon volt szükség, elég volt el venni a gázt, de a Kristály szálló utáni jobb kanyar előtt, visszajött egy pillanatra :
...............b@meg ez nem fog megállni..........
érzés. Persze megállt. De ott egy pillanatra éreztem azt amit évtizedekkel azelőtt.
Nincs rosszabb annál mint amikor egy buszvezetőbe belehasít a félelem.
Félni vagy saját felkészületlenségedtől, vagy a busztól.
Egy buszvezetőnek mindíg eggyé kell válnia a buszával mert csak úgy tudnak a cinkes helyzetekből is sikeresen, együtt, kijönni.
A vasútállomás utáni rakodón, a buszfotósok kedvéért tolattam egyenesen, majd betörtem nekik a csuklóst mert azt kérték.
A 180 -ról tudom, hogy nehéz volt szerelni, túl bonyolult is volt itt-ott, de ettől a mindennapi használatra nem volt rossz gép a maga korában! (Nem a szerelőknek... :-) )
(Valahol van a neten is egy olyan régi film, ami a 180 -as főjavítását mutatja be lépésről lépésre. X km után szétszedték miszlikre és tulajdonképpen újra megépítették. Ha 5-6 év után egy ILYEN helyett kidobták ezeket, akkor a filmen szereplő mire föl kapott ilyen javítást? Azzal újabb 5-6 évet el kellett volna menjen elméletileg... Lehet, hogy Ő volt az egyik vajszínű, piros csíkkal, ami még vagy 10 évet munkásokat szállított. :-) )
Azért "vonatkert" ,mert a vasútállomás mellett van közvetlenül, fákkal és fűvel tarkítva mint egy kert, aminek a közepén áll egy gőzmozdony. (üdvBajáról)