Keresés

Részletes keresés

bolhalovas Creative Commons License 2015.02.07 0 0 92548

Érdemes megfigyelni a 260-as ablaktörlőit.

------

lobbanómotor: Tudtommal csak egy Iveco motoros C56 került az Albához (FLF-224).

Előzmény: -= BPO-478 =- (92547)
-= BPO-478 =- Creative Commons License 2015.02.07 0 1 92547

Nos.

A Gerlei-Kukla-Lovász könyv táblázatai alapján 260 és 266 nem készült Peru részére, ugyanakkor a Peruba szállított járművek száma összesen 54. (Más típusból sem találtam a táblázatban perui exportot.)

Ugyanakkor egy ottani fórumon a következőket találtam:


   
Ez a 266-os Ancash régióban volt található. 2013-as bejegyzés szerint "aktuális állapota ismeretlen, pár éve eladva".



 

Ez a 260-as az Oktatási Minisztériumé volt. Sorsa ismeretlen.



 
Ez a 280-as szintén az Oktatási Minisztériumé volt, nem tartozott az ENATRU (helyi k.v.) állományába. Ancón körzetben fényképezték. A bejegyzés szerzője szerint nagy valószínűséggel eladták, mert később nem látták ott.




Végül...


   
     
     
Ez a zöld 260-as elvileg működőképes, legalábbis a fényképek készültekor (2011) még az volt. 
"Hagyományos eredeti középmotor, légrugós felfüggesztés."  via




+1 színes fénykép egy 280-asról:

via



 

 

Előzmény: BPO-105 (92545)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.07 0 0 92546

Csodálkozz rá a HCT-492-re is.

Előzmény: Kcnezd (92540)
BPO-105 Creative Commons License 2015.02.07 0 0 92545

Á, hagyjuk.

Időközben rájöttem, hogy ez egy kevert szállítmány még Budapesten.

Előzmény: BPO-105 (92544)
BPO-105 Creative Commons License 2015.02.07 0 0 92544

Ejha!

A (gondolom) 260-asokról van infó?

Előzmény: -= BPO-478 =- (92539)
trizs77 Creative Commons License 2015.02.07 -1 0 92543

Igen.

Éreztem, hogy többet vártál tőlem......................:-))

 

Megleptél a felkéréssel.

Bénáztam eleget a váltóval, hisz akkor már huszon éve nem vezettem ilyet.

 

 

Előzmény: Törölt nick (92538)
lobbanórotor Creative Commons License 2015.02.06 0 0 92542

Ez eredetileg is D10-es. Onnét lehet kitalálni, hogy bal hátul van a motor hűtőrácsa, a Detroit-motorosoknak viszont jobb hátul (ez a 256.42 esetében is így van). 

2002-ben egyébként Iveco motoros C56-osok is készültek, ezek az Alba Volánhoz kerültek. 

Előzmény: norbee601 (92541)
norbee601 Creative Commons License 2015.02.06 0 0 92541

Volt Rábás is.

 

Ez a  példány viszont konkrétan évekig pusztult motor nélkül, nem tudom eredetileg mi volt benne...

Előzmény: Kcnezd (92540)
Kcnezd Creative Commons License 2015.02.06 0 0 92540

Sziasztok! 


Nem is tudtam, hogy van magán kézben C56. :) De nekem ez kicsit furcsa. A karosszéria oké,h classic és a műszer fal is, de a motor rába d10?! Ezek nem csk ditroittal jöttek ki? 

http://www.hasznaltauto.hu/autobusz/ikarus/ikarus_c_56_classic-8665842

-= BPO-478 =- Creative Commons License 2015.02.06 0 0 92539

Az 1974-ben Peruba leszállított 51 db-os Ik 280 sorozatnak ezidáig nem találtam nyomát itt a topicban, így hiánypótló jelleggel ajánlanám az Olvasók figyelmébe a következő archív képeket.
(Ha esetleg mégis szerepelt korábban, akkor elnézést kérek.)


   
APTL: Administradora Para Municipal Transportes De Lima
via



   
via

 

 




via

Törölt nick Creative Commons License 2015.02.06 0 0 92538

Ott és akkor a féke csak neked okozott problémát, nekem nem :P

Előzmény: trizs77 (92525)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.06 0 0 92537

Hogy tudjál hülyeséget kérdezni :D

Ez egy gyári 260-as, közismert.

Előzmény: Scatty29 (92533)
YD-48-08 Creative Commons License 2015.02.06 0 0 92536

trizs77 Creative Commons License 2015.02.06 0 0 92534

Tudod mit ?

 

Szöges ellentétben áll......................

Előzmény: torqmatic (92532)
Scatty29 Creative Commons License 2015.02.06 -1 0 92533

280-bol 256-ost miért érte meg épiteni?

http://busztipusok.hu/kep/erde/bpf570.jpg

Érdekes egy öszvér.

torqmatic Creative Commons License 2015.02.06 0 0 92532

Így kezdted:

 

Az Ik-556/180 a szerelők réme volt.

A buszvezetők se voltak oda a taknyos fékjei miatt.

 

Az 556-al még csak-csak

 

Ez azért szerintem még így is szöges ellentétben áll azzal, mint amit a videóban az oktató mond ;)

Előzmény: trizs77 (92527)
Scatty29 Creative Commons License 2015.02.06 0 0 92531
ymuh Creative Commons License 2015.02.06 0 0 92530

Üdv!

 

Segítségre volna szükségem, mégpedig Ikarus 263.10-es szériára keresnék bármiféle műszaki leírást, jellegrajzot!

 

trizs77 Creative Commons License 2015.02.06 -1 0 92529

 

 

  .......................:-)))

 

 

 

Előzmény: EKM-765 (92528)
EKM-765 Creative Commons License 2015.02.06 0 0 92528

De ott egy pillanatra éreztem azt amit évtizedekkel azelőtt.

 

Ezért nosztalgia busz, hogy azt az érzést nyújtsa mint évtizedekkel ezelőtt. Úgy látszik, még a sofőrnek is.

Előzmény: trizs77 (92525)
trizs77 Creative Commons License 2015.02.06 0 0 92527

A filmben az oktató úr az 556-ról beszél.

Én meg a 180-ról írtam.

Előzmény: torqmatic (92518)
trizs77 Creative Commons License 2015.02.06 -1 0 92526

Nézd át Mihál adatait az Ik-180-ról.

 

Mint láthatod az Ik-180 általában 7-9 évet szolgált.

De volt két széria amit 10-12 évet ment.

ezeket kb. 5-6 éves korukban fel kellett újítani.

A felújítást sok helyen végezték, az általad említett film a pécsi AFIT-nál (nem Akövnél) történő felújítást mutatja be.

 

 

Az Ik-280 kezdeti bukdácsolása utáni sorozat szállítások, megpecsételték a 180 sorsát.

 

 

Előzmény: Ep128 (92524)
trizs77 Creative Commons License 2015.02.06 0 0 92525

És a nosztalgia 180-asnak is ilyen fékje van vagy az kapott valami korszerűbbet, pl 200-asét?

 

------------------

 

A nosztalgia 180-t (GA 96-00) egyszer vezettem Tatán.

Ott egy 120%-os kihasználással (nem elírás) indultunk el, igen akadozó váltóval.

Én is bénáztam eleget a váltóval.

 

Ott fékezésre, sík út + nagy súly nem nagyon volt szükség, elég volt el venni a gázt, de a Kristály szálló utáni jobb kanyar előtt, visszajött egy pillanatra :

...............b@meg ez nem fog megállni..........

érzés. Persze megállt. De ott egy pillanatra éreztem azt amit évtizedekkel azelőtt.

 

Nincs rosszabb annál mint amikor egy buszvezetőbe belehasít a félelem.

Félni vagy saját felkészületlenségedtől, vagy a busztól.

 

Egy buszvezetőnek mindíg eggyé kell válnia a buszával mert csak úgy tudnak a cinkes helyzetekből is sikeresen, együtt, kijönni.

 

A vasútállomás utáni rakodón, a buszfotósok kedvéért tolattam egyenesen, majd betörtem nekik a csuklóst mert azt kérték.

Forogtam nekik ide, oda a jobb fotózásért.

Visszafelé a vasútállomástól már mindent ment.

 

Előzmény: EKM-765 (92521)
Ep128 Creative Commons License 2015.02.06 0 0 92524

A 180 -ról tudom, hogy nehéz volt szerelni, túl bonyolult is volt itt-ott, de ettől a mindennapi használatra nem volt rossz gép a maga korában! (Nem a szerelőknek... :-) )

(Valahol van a neten is egy olyan régi film, ami a 180 -as főjavítását mutatja be lépésről lépésre. X km után szétszedték miszlikre és tulajdonképpen újra megépítették. Ha 5-6 év után egy ILYEN helyett kidobták ezeket, akkor a filmen szereplő mire föl kapott ilyen javítást? Azzal újabb 5-6 évet el kellett volna menjen elméletileg... Lehet, hogy Ő volt az egyik vajszínű, piros csíkkal, ami még vagy 10 évet munkásokat szállított. :-) )

Előzmény: trizs77 (92509)
GARAZSMENET Creative Commons License 2015.02.05 0 0 92523

Így tárgytalan.:(

Előzmény: P.stephenson (92497)
GARAZSMENET Creative Commons License 2015.02.05 0 0 92522

Keress meg e-mailben!

Előzmény: P.stephenson (92494)
EKM-765 Creative Commons License 2015.02.05 0 0 92521

Az 556-al még csak-csak, de 180-al tényleg csak ott álltál meg, ahol az Isten jónak látta, nem ott ahol Te gondoltad.

 

És a nosztalgia 180-asnak is ilyen fékje van vagy az kapott valami korszerűbbet, pl 200-asét?

Előzmény: trizs77 (92509)
esteban* Creative Commons License 2015.02.05 0 0 92520

A gyárban csak "Kis-Balog"-ként emlegetett - buszt.

A többit el tudod olvasni  "a Volt Ikarus-osok talákozója" csoportnál A Fa....-on 

Előzmény: trizs77 (92512)
Géé200 Creative Commons License 2015.02.05 0 0 92519

Azért "vonatkert" ,mert a vasútállomás mellett van közvetlenül, fákkal és fűvel tarkítva mint egy kert, aminek a közepén áll egy gőzmozdony. (üdvBajáról)

Előzmény: siófoki35 (92492)
torqmatic Creative Commons License 2015.02.05 0 0 92518

Az Ik-556/180 a szerelők réme volt.

A buszvezetők se voltak oda a taknyos fékjei miatt.

 

Az 556-al még csak-csak, de 180-al tényleg csak ott álltál meg, ahol az Isten jónak látta, nem ott ahol Te gondoltad.

 

Na most akkor kinek van igaza? :P (4:37-től)

 

http://youtu.be/48WGo7fvgIw?t=4m37s

Előzmény: trizs77 (92509)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!