Help! Egy ismerősöm szeretne venni egy roncs Ikarus buszt. Nem szeretné felújítani (nyugi, felgyújtnai se), valami kiállítási tárgy lenne. Nem kell, hogy működőképes legyen, a belső se fontos, csak nagyjából egyben legyen, és lehessen mozgatni. Tudom, hogy sok helyen, sokaknak van roncs busza, de ki az, aki hajlandó lenne eladni?
"A Szegedi Köolaj volt az egyik, melynek Ik-180-as busza (ha jól tudom ??)... a 10-es Volánnál végezte."
Nagyalföldi Kőolaj és Földgáztermelő Vállalat (NKFV) egész pontosan és 2 db volt, tudtommal 1-0-2-0 ajtóképlettel, fehér fényezéssel és piros sávval. A szegedi olajosokat szállították ki Algyőre és vissza. GA 49-66 és GA 49-68 frsz-úak. 1974-es évjáratúak (mondjuk az egy érdekes kérdés lehet, hogy az ördögbe kaptak '74-ben GA-s rendszámot), 1977-ben kerültek a 10-es Volánhoz, előbbit 1980-ban, utóbbit 1979-ben selejtezték. Kialakításuk miatt a Volánnál valószínűleg helyközi járatokon közlekedtek, de erről semmi biztosat nem tudom.
Sőt, inkább úgy kérdezem hogy a 2356-tal szerelt 256-osok és 250-esek kipufogója bal oldalt van, vagy ugyanúgy jobb oldalt, ahogy a többi rába motornál? Bocsánat hogy kérdezősködöm, de nagyon sok segítség volna ha valaki válaszolna.
Jöhet, szerintem senki nem bánná, aztán majd hozzáírom az én észrevételeimet is. :) Mondjuk két műszakváltást láttam Electroluxnál, a ~12 kocsiból jó, ha 2 egyezett a két alkalommal.
Nem "állománylista", mert tuti van ennél több is, de ezeket vagy mostanában láttam, vagy pár éve. A telephely FIX-et leszámítva nem tuti, van, amit csak egyszer láttam műszakváltásnál. A berényi Electroluxtól és az árokszállási Carriertől szoktak járni, de lehet, hogy van még más is. Ezeken kívül csomó Credójuk és néhány MAN-juk van. Ez az LZZ viszont nekem abszolút sosemlátott.