" (Ami a bosszantó, hogy a 90' -es években még
volt itthon is egy fehér-piros-fehér csíkos
példány, (tán munkásokat szállított?) sokszor
láttam tiniként Békásmegyer közelében. Aztán
eltűnt... :-(""
Méltatlanul nagyon kevés maradt meg a 180 -ból, szóval minden apró részleteiben megmaradt darab is nagyon értékes! El lesznek, mire ebből autóbusz lesz, de bízom benne, hogy sikerül! :-) (Jó volna látni a folyamatot majd valahogyan...) Az oroszoknál van egy működőképes, meg nálunk. (Ami a bosszantó, hogy a 90' -es években még volt itthon is egy fehér-piros-fehér csíkos példány, (tán munkásokat szállított?) sokszor láttam tiniként Békásmegyer közelében. Aztán eltűnt... :-(
Pontosabban: 1960-ig volt, 61-től már szimpla volt.
És 3 féle díszléc volt ebben az időszakban: először egy barázdált, tölteléknélküli (képet mellékelek), utána a sima felületű, töltelékes (alul 2 sor töltelékkel, a baloldali képed ilyen), majd végül a domború töltelékes (a jobboldali képed ilyen). Ugyanez a fajta maradt 61-től szimpla kivitelben.
Nem tudom, hogy működik a motor rezgésének csillapítása, de ezek szerint a 405-ösnél ez alapvetően gyenge hatásfokú. Új motorral is szétrázza a dobozt alapjáraton.