Érdeklődnék Pécsi IK 415 vagy 435-ös elején található relációstábláról van e képe valakinek amire még a pécsi tömegközlekedési rt van írva! Nagy felbontású képre lenne szükségem de elég részletfotó is a tábláról!
Én fiatal vagyok, nekem is tán a 200-ashoz fűződik a legtöbb emlék (meg pláne hogy miután eljöttem 26 év után Budapestről, itt a szétrohadt lomok után nap mint nap patika állapotú volánsárga 280-asokkal találkozom), a régebbiekkel is szépen megfertőződtem ahogy volt alkalmam megismerni őket élőben is (Oldtimer expók, Polgár, 56-os járműkiállítások Bp-n), meg közben készültek el szép sorban. 10 éve még nem sok minden volt, pl a 620-ast csak képről ismerhettem, mára meg a Farost is megelőzi nálam:)
Az emberek többségének nyilván azok a típusok a legkedveltebbek, amihez valamilyen személyes emlék fűződik, ez meg kb. 40 éves kor alatt szerintem egyértelműen a 200-as, ennek a korosztálynak a Faros, a 311, a Harcsa, stb. csak egy régi busz a sok közül, amiről látott valahol képeket, vagy jobb esetben utazott vele nosztalgiajáraton. Ráadásul míg a 200-as azért mai szemmel is egy elfogadható komfortfokozatú jármű, az ettől idősebb társai szűkösek, kényelmetlenek, lassúak - utazási élményben se tudnak semmi különlegeset mutatni, vagy legalábbis semmi olyat, amire ez a korosztály jellemzően vágyik.
Szóval "régi buszt" sokat és sok helyen láthat az ember, a duplacsuklós azért világviszonylatban is ritka, talán ezért a "hype".
Szép dolog a megőrzés, de a cég fő feladata az utasok szállítása korszerű, jó műszaki állapotú járművekkel.
A megőrzéses résznél maradva szerintem a Budapesten közlekedő járművekből való megőrzésnek abszolút van helye - így én elgondolkoznék az egyik 435 FOK-GYEM - AVM-es (akár csak mutatóba legyen fent) félretételén, de 412 és 405 is lassan aktuális lesz. A 415.04 nagyon szépnek tűnik a már elérhető képek alapján - jó lenne egy újabb 415 is - csak így tovább!
Volt ott Mátyásföldön a vitrinekben még vagy 20-30db különböző típus. A nagyrésze elpárolgott magángyüjteményekbe. Néha, néha feltűnik egy-egy aukciós oldalon valamelyik darab.
A dolgaim rendezése közben találtam meg a fiókomban ezt az "Ikarus IK-250" gyári emlékplakettet, amelyet 1968-ban kaptam egy Ikarus-os ismerősömtől, egy külföldi kiállításon.
Magam "Híradás"-os vagyok, nem vagyok "Ikarus"-os, ha valaki tovább kívánná őrizni, cseréljük el valamire.
- a 200-as széria a legnagyobb darabszámban gyártott Ikarus - a 200-as széria rövidesen fél évszázada rója az utakat - a 293 pedig az egyetlen magyar gyártású dupla csuklós busz. Nekem gigamegagigább lenne mindennél ez a típus. - A sötétkékre a magyarázat, hogy a legnagyobb lakosságszámú helyen szolgálnak.
Hát nemtom, azok után, hogy Polgáron is megjelenhettél akármivel, a 04-49 volt a tíz legkeresettebb kocsi közül az első nyolc, szerintem tökmindegy, mit újítasz fel...
Ha a szélesebb közönséget nézzük, az IK 200-astól (amit ismer) távolabb nem lát. Egy-két papa odamegy még a farosokhoz, hogy ő anno ilyet vezetett még, aztán korban 311-től lefelé egy-két elvetemült múzeumlátogató kivételével senkit nem érdekel.
Szóval ami 200-as alapú és kék-gumi-kék, borítékolt a siker, függetlenül az utánfutók számától... Nem tudom, ez a 293 téma engem valahogyan nem vonz, érdekelne, hogy titeket miért igen, mi olyan különleges benne?
Nem jegeljük, de azért legyünk őszinték annak az árából valami II. vh előtti kocsit is reprodukálni lehetne, ha egy vázat fellelnénk, lehetne rá karosszálni...