Keresés

Részletes keresés

BP-16-63 Creative Commons License 2014.12.04 0 0 91965

Más a FKC-003-as kis 211.01-esnek tudjátok ki a gazdája?

BP-16-63 Creative Commons License 2014.12.04 0 0 91964

Sziasztok!

 

Érdeklődnék Pécsi IK 415 vagy 435-ös elején található relációstábláról van e képe valakinek amire még a pécsi tömegközlekedési rt van írva! Nagy felbontású képre lenne szükségem de elég részletfotó is a tábláról!

 

Köszi előre is a segítséget mindenkinek!

Scatty29 Creative Commons License 2014.12.04 0 0 91963

Úgy néz ki

viszont van egy Ikarus 30-as is eladó "egész jól" néz ki. Azt hittem a Vértesén kivűl nincs több.

Előzmény: BPO-105 (91962)
BPO-105 Creative Commons License 2014.12.04 0 0 91962

Ez vagy valami roncs volt, amit összekapartak, hogy eladják, vagy pedig valaki nagyon rossz vételt csinált...

Előzmény: Scatty29 (91961)
Scatty29 Creative Commons License 2014.12.04 0 0 91961
még1MbR Creative Commons License 2014.12.03 0 0 91960

Gyerekként a BNV-n jártam a 293-as belsejében és nagyon tetszett. Egyedi volt.

Előzmény: ujfigura (91949)
norbee601 Creative Commons License 2014.12.03 0 0 91959

Én fiatal vagyok, nekem is tán a 200-ashoz fűződik a legtöbb emlék (meg pláne hogy miután eljöttem 26 év után Budapestről, itt a szétrohadt lomok után nap mint nap patika állapotú volánsárga 280-asokkal találkozom), a régebbiekkel is szépen megfertőződtem ahogy volt alkalmam megismerni őket élőben is (Oldtimer expók, Polgár, 56-os járműkiállítások Bp-n), meg közben készültek el szép sorban. 10 éve még nem sok minden volt, pl a 620-ast csak képről ismerhettem, mára meg a Farost is megelőzi nálam:)

Előzmény: ujfigura (91949)
torqmatic Creative Commons License 2014.12.03 0 0 91958

Az emberek többségének nyilván azok a típusok a legkedveltebbek, amihez valamilyen személyes emlék fűződik, ez meg kb. 40 éves kor alatt szerintem egyértelműen a 200-as, ennek a korosztálynak a Faros, a 311, a Harcsa, stb. csak egy régi busz a sok közül, amiről látott valahol képeket, vagy jobb esetben utazott vele nosztalgiajáraton. Ráadásul míg a 200-as azért mai szemmel is egy elfogadható komfortfokozatú jármű, az ettől idősebb társai szűkösek, kényelmetlenek, lassúak - utazási élményben se tudnak semmi különlegeset mutatni, vagy legalábbis semmi olyat, amire ez a korosztály jellemzően vágyik.

Szóval "régi buszt" sokat és sok helyen láthat az ember, a duplacsuklós azért világviszonylatban is ritka, talán ezért a "hype".

Előzmény: ujfigura (91949)
nemeza Creative Commons License 2014.12.03 0 0 91957

Szép dolog a megőrzés, de a cég fő feladata az utasok szállítása korszerű, jó műszaki állapotú járművekkel.

A megőrzéses résznél maradva szerintem a Budapesten közlekedő járművekből való megőrzésnek abszolút van helye - így én elgondolkoznék az egyik 435 FOK-GYEM - AVM-es (akár csak mutatóba legyen fent) félretételén, de 412 és 405 is lassan aktuális lesz. A 415.04 nagyon szépnek tűnik a már elérhető képek alapján - jó lenne egy újabb 415 is - csak így tovább!

Törölt nick Creative Commons License 2014.12.03 0 0 91956

Volt ott Mátyásföldön a vitrinekben még vagy 20-30db különböző típus. A nagyrésze elpárolgott magángyüjteményekbe. Néha, néha feltűnik egy-egy aukciós oldalon valamelyik darab.

 

Előzmény: Törölt nick (91939)
504LACI Creative Commons License 2014.12.03 0 0 91955

VIN kód. Legalábbis itt.

Előzmény: Törölt nick (91954)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.03 0 0 91954

Készült  már  másik  nosztalicska  is  pár  fénykép  alapján. Lemezt  lehet  kapni. Akkor  mi kell még?

Előzmény: Blindmouse (91952)
GBENY0V Creative Commons License 2014.12.03 0 0 91953

Szervusztok "Ikarus Fan"-osok!

 

A dolgaim rendezése közben találtam meg a fiókomban ezt az "Ikarus IK-250" gyári emlékplakettet, amelyet 1968-ban kaptam egy Ikarus-os ismerősömtől, egy külföldi kiállításon.

Magam "Híradás"-os vagyok, nem vagyok "Ikarus"-os, ha valaki tovább kívánná őrizni, cseréljük el valamire.

Írj...

Blindmouse Creative Commons License 2014.12.03 0 0 91952

Azért a harcsa "míves" elejét a semmiből reprodukálni az nem kis meló. 

De nem lenne rossz azt sem látni.

De akkor jöhet a dilemma hogy melyik állapotára kéne megépíteni.

Előzmény: P.stephenson (91947)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.03 0 0 91951

Én már nagyon várom. Addig maradnak a videók.

Előzmény: Törölt nick (91940)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.03 0 0 91950

Néhány dolog

- a 200-as széria a legnagyobb darabszámban gyártott Ikarus
- a 200-as széria rövidesen fél évszázada rója az utakat
- a 293 pedig az egyetlen magyar gyártású dupla csuklós busz. Nekem gigamegagigább lenne mindennél ez a típus.
- A sötétkékre a magyarázat, hogy a legnagyobb lakosságszámú helyen szolgálnak.

Előzmény: ujfigura (91949)
ujfigura Creative Commons License 2014.12.03 0 0 91949

Hát nemtom, azok után, hogy Polgáron is megjelenhettél akármivel, a 04-49 volt a tíz legkeresettebb kocsi közül az első nyolc, szerintem tökmindegy, mit újítasz fel...

 

Ha a szélesebb közönséget nézzük, az IK 200-astól (amit ismer) távolabb nem lát. Egy-két papa odamegy még a farosokhoz, hogy ő anno ilyet vezetett még, aztán korban 311-től lefelé egy-két elvetemült múzeumlátogató kivételével senkit nem érdekel.

 

Szóval ami 200-as alapú és kék-gumi-kék, borítékolt a siker, függetlenül az utánfutók számától... Nem tudom, ez a 293 téma engem valahogyan nem vonz, érdekelne, hogy titeket miért igen, mi olyan különleges benne?

Előzmény: Törölt nick (91948)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.03 0 0 91948

És melyik szólna nagyobbat? :)

Előzmény: Törölt nick (91944)
P.stephenson Creative Commons License 2014.12.03 0 0 91947

Pl. a harcsa háború előtti típus, de balkormányossá lettek átépítve a háború alatt.

Az Ikarus területén elvileg még megvan egy példány:

http://old-ikarus.hu/roncsok/folap_mavagh.htm

Előzmény: Blindmouse (91946)
Blindmouse Creative Commons License 2014.12.03 0 0 91946

Érdekesség faktora meglenne, de jobbkormánnyal sokat nem tudna mászkálni utasokkal. lévén 1943 előtt baloldali közlekedés volt.

 

Azért egy 620, vagy 60 csuklósban biztos népszerű lenne.:)

Előzmény: Törölt nick (91944)
P.stephenson Creative Commons License 2014.12.03 0 0 91945

Harcsát szerintem még találhattok, ha nem akkor még mindig ott a Tr 3,5 (tudom, nem II. vh előtti).

Előzmény: Törölt nick (91944)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.03 0 0 91944

Nem jegeljük, de azért legyünk őszinték annak az árából valami II. vh előtti kocsit is reprodukálni lehetne, ha egy vázat fellelnénk, lehetne rá karosszálni...

Előzmény: P.stephenson (91943)
P.stephenson Creative Commons License 2014.12.03 0 0 91943

Helyes! Azért remélem a 293-as projektet se jegelitek teljesen. :-)

Előzmény: Törölt nick (91940)
EKM-765 Creative Commons License 2014.12.03 0 0 91942

Nagyszerű! Gyerekkorom kedvenc busza volt!

Előzmény: Törölt nick (91940)
=D Doma Creative Commons License 2014.12.03 0 0 91941
:D
Előzmény: Törölt nick (91940)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.03 0 0 91940

És, hogy erről se feletkezzek meg, hiszen ígértem, hogy szólok ha valami van:

 

 

Úgy tűnik, hogy Z84 :-) -esünk is lesz, a megvásárlás és a hazahozatal folyamatban.

Törölt nick Creative Commons License 2014.12.03 0 0 91939

Csak az Ikarus :-)

 

Nézzétek a https://www.youtube.com/watch?v=MYXGv7o0TGg -ben 1:14- 1:15-nél a makettet.

 

És ma, közel 40 évvel később:

 

A megőrzésért köszönet Simon Pali bácsinak, a Lanta Consulting vezetőjének, az Ikarus-történet élő legendájának! 

Törölt nick Creative Commons License 2014.12.02 0 0 91936

Nem érted a propagandát! Most 30 milla Erdélyi Gyuri farosa, tehát ez a roncs 10 milcsit simán megér... :)

Előzmény: EKM-765 (91935)
EKM-765 Creative Commons License 2014.12.02 0 0 91935

Nem is olyan régen EZY-690-et is ennyiért mérték...

Előzmény: Törölt nick (91934)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.02 0 0 91934

10 millió...

Előzmény: IkaRUSsia (91932)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!