Keresés

Részletes keresés

Gábrisvitéz Creative Commons License 2014.11.05 0 0 91446

Erre vonatkozóan tényleg nincs információm, nem gyűjtöttem adatot maszek kocsikról.

Előzmény: P.stephenson (91445)
P.stephenson Creative Commons License 2014.11.05 0 0 91445

Mennyi maszek kocsi lehetett vajon? Én olyan 10-20-as nagyságrendre tippelek.

Amúgy érdekesség, hogy a Kunság ugyan nem állított forgalomba ex-német Ikarust, de ex-német MAN-t viszont igen, pont a használt Ikarusok hazahozatalával foglalkozó Kalv Kft. hozta haza.

Előzmény: Gábrisvitéz (91440)
GMan89 Creative Commons License 2014.11.05 0 0 91444

Szia! Nekem tegnap jött meg egy Ikarus 256, és megkérdeztem mi lesz a következő, azt mondták Ikarus 30 aminek rettentően örülök. :)

Előzmény: Grikon1985 (90593)
Törölt nick Creative Commons License 2014.11.05 0 0 91443

Mérjél le egyet. Kb ahány busz, annyi méretben van :)

Előzmény: GARAZSMENET (91437)
EKM-765 Creative Commons License 2014.11.05 0 0 91442

Igen.

Előzmény: Törölt nick (91441)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2014.11.05 0 0 91440

Köszönöm! Jól érted, nincsenek benne maszek kocsik, és csak a felsorolt típusokat kerestem, mert - én úgy látom - ezek kerültek közforgalomba.

Előzmény: P.stephenson (91438)
EKM-765 Creative Commons License 2014.11.05 0 0 91439
Előzmény: P.stephenson (91438)
P.stephenson Creative Commons License 2014.11.05 0 0 91438

Wow, szép munka, csak így tovább! Ha jól értem, akkor a maszekok által forgalomba állított kocsik ebben nincsenek benne? Ez vajon mekkora nagyságrend lehet? És mi a helyzet a 211-esekkel, 255-ösökkel és 266-osokkal, azokból nem jött vissza?

Előzmény: Gábrisvitéz (91419)
GARAZSMENET Creative Commons License 2014.11.04 0 0 91437

Valakinek nincs harmónikaajtóhoz lépcsőrajza? (Ik260, 280)

Gábrisvitéz Creative Commons License 2014.11.04 0 0 91436

Én ezt a kocsit valamiért .72-nek írtam, de most megnéztem, mi a különbség e között és a .66 között, és természetesen neked van igazad.

Előzmény: BPO-105 (91426)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2014.11.04 0 0 91435

Őt számoltam a Pannon 1 db-jának.

Előzmény: hory004 (91430)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2014.11.04 0 0 91434

:-) OK! Így már rendben, tehát az a kocsi nem volt NDK-s. Néha muszáj lassabban mondani a dolgokat :-)

Előzmény: lobbanórotor (91432)
lobbanórotor Creative Commons License 2014.11.04 -1 0 91433

A mindenit, megvan a következő 500 IFC-s hozzászólás témája :)

 

Csak tudnám, minek. 

Előzmény: BPO-105 (91422)
lobbanórotor Creative Commons License 2014.11.04 0 0 91432

Lassan mondom, hogy megértsd (nem tudom, mit nem lehet ezen érteni), tehát: az EUC-743 világéletében magyar gép volt és semmi köze az NDK-hoz. A Vasi Volán használtan vette '98-ban. 

Az előző rendszámairól egyébként semmilyen információm nincs. 

Előzmény: Gábrisvitéz (91423)
EKM-765 Creative Commons License 2014.11.04 0 0 91431

Ott van a listában: KT: 13 db.

Előzmény: MCA-001 (91427)
hory004 Creative Commons License 2014.11.04 0 0 91430
Előzmény: hory004 (91429)
hory004 Creative Commons License 2014.11.04 0 0 91429

A PK-s a BSM-686, 92-es beszerzés, tavalyi selejt, tehát még éppen Pannonos volt, 1993.01.01-től PTrt lett. :)

Előzmény: Gábrisvitéz (91419)
BPO-105 Creative Commons License 2014.11.04 0 0 91428
És valójában ilyen színű: https://phototrans.eu/14,466887,4.html
Előzmény: lobbanórotor (91418)
MCA-001 Creative Commons License 2014.11.04 0 0 91427
A kaposvári helyi ráncajtós 280-asokat figyelembe vetted?
Állítólag azok is ex.NDK buszok. Talán kettő darab kivételével :-)
Előzmény: Gábrisvitéz (91419)
BPO-105 Creative Commons License 2014.11.04 0 0 91426
Nálam az 250.66, a 250.72 pedig legjobb tudomásom szerint egy 1-0-1 ajtóelrendezésű kivitel.
Előzmény: Gábrisvitéz (91424)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2014.11.04 0 0 91425

Nincs mit, reményeim szerint én úgyis csak elindítottam valamit, ami még sok mindent a felszínre hozhat.

Előzmény: EKM-765 (91421)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2014.11.04 0 0 91424

"A 250.72-esről fogalmam sincs, melyik, még azt is elképzelhetőnek tartom, hogy nem volt NDK-s"

 

CLY-015 >>GVX-916>>LPZ-913 a delikvens és Berlinből érkezhetett. Én Honecker-buszként is találkoztam vele. És köszi a BRG-706-ot, róla eddig nem tudtam.

Előzmény: BPO-105 (91422)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2014.11.04 0 0 91423

"az egy 256.50E, és belföldről vették"

 

Na várj egy pillanatot, mert biztos én vagyok csökkent gondolkodású, de ezt a mondatodat most nem tudom hova tenni. Úgy kell értenem, hogy egy 256.50E volt az utolsó 200-as Ikarus, amit német területről hoztak (de egy másik cég, mint aki üzemeltette)? Konkretizáld már ezt nekem, mert nem akarok hülyén meghalni :-)

Előzmény: lobbanórotor (91420)
BPO-105 Creative Commons License 2014.11.04 0 0 91422

A mindenit, megvan a következő 500 IFC-s hozzászólás témája :)A számokat így ránézésre nem vágom, de az rögtön beugrik, hogy a Zalánál volt egy BOV-253 is. A 250.72-esről fogalmam sincs, melyik, még azt is elképzelhetőnek tartom, hogy nem volt NDK-s.És egy bónusz, melynél annak idején én is bámultam: BRG-706, 266.31/1980, Hajdú Volán 1992-1998.

Előzmény: Gábrisvitéz (91419)
EKM-765 Creative Commons License 2014.11.04 0 0 91421

Köszi a gyűjtő munkát.

Előzmény: Gábrisvitéz (91419)
lobbanórotor Creative Commons License 2014.11.04 0 0 91420

ha igaz, akkor az utolsóként hazaérkezett busz a Vasi Volán EUC-743 frsz-ú IK 256.51-ese volt

 

Nem igaz, az egy 256.50E, és belföldről vették. 

Előzmény: Gábrisvitéz (91419)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2014.11.04 0 0 91419

Úgy kb. 2 hónapja elkezdtem összekapirgálni a '90-es években a volt NDK területéről hazahozott 200-as Ikarusokat. Sajnos az időhiány engem is sújt, emiatt nem tudok a dologgal olyan intenzitással foglalkozni, ahogy szeretném, messze nem is vagyok még a dolog végén, de azért van már némi
részeredmény. A számadatokban minden esetben csak az általam eddig fellelt kocsikat tüntettem fel, lehet, hogy a darabszámok ezért nem feltétlenül
pontosak. Fogadjátok ezt az összegzést úgy, hogy - egyelőre még - a teljesség igénye nélkül készült, de a nagyságrendet már mindenképpen láttatja és a
hiányosságai ellenére nagyjából bemutatja ezeknek a járgányoknak a helyét a hazai közforgalmú közlekedésben. Előrebocsátom, csak a Volánok illetve a
városi cégek által üzembe állított kocsikkal foglalkoztam, az ezektől magántulajdonoshoz került járművek további sorsát sem követtem.

A típusok alapján kezdtem keresni a kocsikat, ezek ugye a következők: IK 250.67, IK 250.72, IK 256.51, IK 260.02, IK 260.43, IK 263.01, IK 280.02, IK
280.03. Összesen 636 db-ot találtam eddig a következő bontásban: IK 250.67 - 17 db, IK 250.72 - 1 db, IK 256.51 - 43 db, IK 260.02 - 101 db, IK 260.43 -
108 db, IK 263.01 - 35 db, IK 280.02 - 214 db és IK 280.03 - 117 db. És itt jött az első probléma, hogy vajon tényleg minden az, aminek látszik? A kérdés a
260-asokra és a 280-asokra értendő az ilyen-olyan átépítések és a különféle nyilvántartások miatt. Szóval már itt bajban voltam. Aztán vannak a fent
említett típusoknak olyan példányai is, amelyek sohasem hagyták el Magyarországot. Erre nézve a Volánbusz-tpoikban kaptam segítséget.


Aztán megnéztem, melyik közlekedési vállalatoknál álltak forgalomba ezek a repatriált kocsik. Itt nagy különbségek adódtak. A BKV, az MVK és a
Kunság Volán egyáltalán nem állított ilyen kocsit forgalomba és ott van kakukktojásként a Gemenc Volán, ahol csak az egyetlen, a KT-től átvett 280-ast
találtam. A szélső értékek 1 és 91 a többi vállalat ezek között mozog. Az igazi "nagy felhasználók" a Balaton, a Borsod, a Hajdú és a Szabolcs Volánok
voltak, emellett volt 10 olyan cég, ami 10-nél kevesebb ilyen kocsit állított üzembe, a többiek ezek között mozogtak. Aztán voltak olyan buszok, melyek
gazdát cseréltek időközben. Így került busz az Alba Volántól az Agria Volánhoz, a Balaton Volántól a Bakony illetve a Mátra Volánokhoz, a Jászkun
Volántól a Hatvani Volánhoz, a Kisalföld Volántól a Vértes Volánhoz, a KT-től a DKV-hoz, Gemenc Volánhoz, a Hatvani Volánhoz, az SzKT-hoz, az
SzKT-tól a Tisza Volánhoz, illetve a Zala Volántól a Kapos és a Somló Volánokhoz. Az egyszerűség kedvéért ezeket az első üzembe állítójuknál vettem
számításba Így a következő számok adódtak: Agria V.: 47 db, Alba V.: 19 db, Bács V.: 1 db, Bakony V.: 19 db, Balaton V.: 65 db, Borsod V.: 91 db, Hajdú
V.: 59 db, Hatvani V.: 1 db, Jászkun V.: 20 db, KT: 13 db, Kapos V.: 2 db, Kisalföld V.: 4 db, Körös V.: 46 db, Mátra V.: 3 db, Nógrád V.: 1 db, Pannon V.:
1 db, PK: 1 db (vélhetően még a Pannontól), Somló V.: 7 db, Szabolcs V.: 79 db, SzKT: 2 db, Tisza V.: 15 db, Vasi V.: 25 db, Vértes V.: 37 db, Volánbusz:46
db, Zala V.: 31 db.


Próbáltam keresgetni a kocsik németországi előéletét is, de ez még hosszabb kutatást igényel, egyelőre a 636 kocsiból csak 80-nak tudtam meg a német
rendszámát, illetve 167-nek a korábbi szolgálati helyét. Ez utóbbiak a következők: Annaberg - 5 db, Berlin - 77 db, Brandenburg an der Havel - 6 db,  
Chemnitz - 1 db, Cottbus - 28 db, Döbeln - 1 db, Dresden - 13 db, Eberswalde - 1 db, Görlitz - 1 db, Gransee - 1 db, Halle - 9 db, Leipzig - 1 db, Magdeburg - 2 db, Meissen - 9 db, Merseburg - 2 db, Penzlau - 1 db, Rostock - 1 db, Suhl - 1 db, Zittau - 1 db, Zwenkau - 1 db, Zwickau - 2 db, Weimar - 1 db, Wittenberg - 2 db. Ezt persze csak érdekességképpen írtam le, mert 469 kocsinak nem tudom még a származási helyét.


Kerestem továbbá a hazahozott kocsik évjáratát is. Ez is érdekes lehet, mert 1974-től 1990-is terjedően találtam, de itt is hiányzik még 130 busz adata. A
megtalált adatok bontása itt a következő: 1974. - 1 db, 1975. - 1 db, 1977. - 2 db, 1978. - 1 db, 1979. - 1 db, 1981. - 3 db, 1982. - 1 db, 1984. - 5 db, 1985. - 16 db, 1986. - 35 db, 1987. - 79 db, 1988. - 151 db, 1989. - 129 db, 1990. - 81 db. Ennek alapján a legöregebb kocsit a Balaton Volán hozta Berlinből, de a '74 és '82. közötti 10db matuzsálemi korú kocsiból 7-et a Hajdú hozott haza.


Ugyancsak néztem még, hogy mikor kerültek haza ezek a kocsik. Ezt 391 esetben tudtam megállapítani, de a nagyságrendek nyilván jellemzőek. Ha igaz, akkor az első kocsi a Zala Volánhoz érkezett 1990-ben BOV-254 "személyében", bár nekem ez az adat sántít. A többi a következőképpen adódott: 1991. - 12 db, 1992. - 57 db, 1993. - 111 db, 1994. - 63 db, 1995. - 45 db, 1996. - 52 db, 1997. - 43 db, 1998. - 7 db. A buszok zöme tehát  1992-96. között érkezett. Megint így kezdem, ha igaz, akkor az utolsóként hazaérkezett busz a Vasi Volán EUC-743 frsz-ú IK 256.51-ese volt.


És végül jöhetnének a selejtezési adatok, de ezzel kapcsolatban még nem igazán kutattam, de annyit már látok, hogy volt kocsi, amit már 1995-ben töröltek az állományból pl. az első között lehetett a Nógrád 1977-es évjáratú, 1993-ban behozott 280.02-ese, a CCD-597.

Egyelőre tehát ennyire jutottam, rengeteg adat hiányzik még és a meglevőket is lehet még tovább bontogatni, különböző megfigyeléseket eszközölni, következtetéseket levonni. Számomra érdekes "játék" volt eddig is eljutni. Ahogy tudom, még próbálok több adatot összelapátolni. Bármilyen segítséget (kiegészítést, javítást, kritikát, adatot) szívesen fogadok, akár itt, de publikus az e-mail címem is.

lobbanórotor Creative Commons License 2014.11.04 0 0 91418

Na, újabb sosemlátott 211-es Baja vidékéről... :) Ráadásul ahogy a KTI Hulladékot nézem, ez is utolsó szériás. 

Előzmény: Buszospist i (91417)
Buszospist i Creative Commons License 2014.11.04 0 0 91417

Nagyon Cé 

trizs77 Creative Commons License 2014.11.04 0 0 91416

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!