Keresés

Részletes keresés

EKM-765 Creative Commons License 2014.10.29 0 0 91288
Pedig pont ez az a hely ahol le kéne fejtened azt a szálat!
Előzmény: krepsz_zoltan (91285)
htibor Creative Commons License 2014.10.29 0 0 91287

1999 és 1989-es gyártásúak.

Előzmény: Törölt nick (91286)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.29 0 0 91286

Sziasztok!

 

A kérdésem az lenne hogy ha egy busznak

HDM-895 illetve CLH-610 a rendszáma akkor hány éves.

krepsz_zoltan Creative Commons License 2014.10.29 0 0 91285

A dolog összetett, egyrészt műszaki problémák miatt állt le a fejlesztés, előbb lett volna városi busz (a képen látható A58-as a gyári jelű Ikarus 66 proto), mint távolsági, de a hátsó kialakítással, ajtóelhelyezéssel nem tudtak dűlőre jutni. Ennek még hátul nem is volt klasszikus "púpja" mert az U-hajtás miatt nem kellett az a túlnyúlás, amit később az A60 jelű távolsági Ikarus 55-nél a sorba tett difi-váltó-motor egység miatt megalkottak. Hogy miként jött ez létre, erre jópofa legendák vannak.

Volt politikai nehézség is, mert a ruszkiknak nem volt ilyen korszerű, önhordó szerkezetű autóbusza, és hát őket lekörözni...? De ez egy hosszú szál, itt nem fejteném le bővebben.

Külföldre ilyen? Naná, hogy nem jutott, a 66 később egységesítési, gazdaságossági megfontolásból az 55-össel volt szoros rokonságban.

Előzmény: Ep128 (91283)
Scatty29 Creative Commons License 2014.10.29 0 0 91284

"A képen kb. 12 db. 3-kocsis UV-szerelvény és kb. 64 db. Ikarus 620-as látható homokzsákokkal megpakolva.
1964-ben az FVV-nek 1792 db. motor- és pótkocsija volt (a fogassal, földalattival együtt). Ebből típusból 340 motorkocsi és mintegy 250 hozzá való pótkocsi volt állományban ekkor.
A FAÜ-nek 1252 autóbusza volt, a típusból 751.
Tehát, ha csak típuson belül nézzük, a villamosállomány 5-7%-a, a 620-as buszok 8,5%-a volt a hídon. Ez a teljes villamosállomány 2%-a, az autóbuszállomány 5%-a.
A BKV 1968-ban alakult meg.
A statikus terheléspróbánál nem azt nézzük, hogy leszakad-e (már a föltételezés is égbekiáltó), hanem hogy a lehajlás a terhelés alatt mennyire tér el a tervezettől.
Csak a 47-es villamoson csúcsidőben ennyi villamos közlekedett ezzel a típussal
A tárgyszerű tévedés nyilvánvaló, a számszerű pedig 1–1,4 nagyságrendnyi. Ehhez tudni kell, hogy utóbbi kifejezés mit jelent."

Előzmény: Slam Jr. (91274)
Ep128 Creative Commons License 2014.10.29 0 0 91283

Ezt a képet meg nézegettem egy darabig és azon tűnődtem, hogy vajon a sorozatgyártásra miért "szelídült" annyit a busz külseje. Tudtommal ez a proto, ami sacc/kb. 10-12 évvel előzte meg a korát a megjelenésében. Mégis egy (bár szintén szép, de jóval visszafogottabb) külső lett a befutó. (... és "ilyen" külföldre sem került, ha jól tudom, tehát mindenki a "butábbat" kapta, nem csak a hazai piac.) Vajon miért...?

Törölt nick Creative Commons License 2014.10.29 0 0 91282

Ilyennel, dehogynem!

Előzmény: Scatty29 (91281)
Scatty29 Creative Commons License 2014.10.29 0 0 91281

Ilyen homlofallal nem szégyellte magát az Ikarus?

http://busport-online.hu/gal_archiv/ik_669.jpg

Oodzsii Creative Commons License 2014.10.29 0 0 91280

azaz, köszi!!!!

(tegnap még jó volt, vagy csak képzelődtem)

Előzmény: Scatty29 (91277)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.29 0 0 91279

Midi tanulmány, semmi. (asszem nem kapott számot)

Előzmény: Ep128 (91278)
Ep128 Creative Commons License 2014.10.29 0 0 91278

Ez olyan, mint ha összement volna egy 90 celsius fokos mosásban... :-D

Mi volt ez és mennyi lett belőle?

Scatty29 Creative Commons License 2014.10.28 0 0 91277
Előzmény: Oodzsii (91276)
Oodzsii Creative Commons License 2014.10.28 0 0 91276

OFF ez a fotó most nagyon passzol az index címlapjához, ahol pillanatnyilag épp ez a kép látható:

 

 

kep.cdn.index.hu/t/b/4/370ebe133bc109c8.jpg

8)

Előzmény: Slam Jr. (91274)
CLY-802 Creative Commons License 2014.10.28 0 0 91275
Slam Jr. Creative Commons License 2014.10.28 0 0 91274
IKARUS.280 Creative Commons License 2014.10.28 0 0 91273

Bocsi, most olvasom, h  a magam nevemben írtam a szegény Ikarusfan BKV-sokról. Téves, nem vok BKV-s.

Előzmény: IKARUS.280 (91269)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.28 0 0 91272

Nem 2018ra, a GVMek várható távozására írtam a 60 évet. Azok meg még fognak szolgálni egy jó darabig...

Előzmény: Törölt nick (91271)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.28 0 0 91271

(Feltéve, ha 1958-ban hozták létre a típus családot)

Előzmény: Törölt nick (91270)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.28 0 0 91270

*2-3, a BKV 2018-ra végre meg akar szabadulni a magaspadlós kocsiktól. Bár rakkor még mindig ott lesznek a GVMek...(Hány éves is lesz a család akkor, vagy 60?!)

Előzmény: IKARUS.280 (91269)
IKARUS.280 Creative Commons License 2014.10.28 0 0 91269

Azért nem 1-2 sofőr van acégnél, aki nem a pénz miatt csinálja. Persze valamibol elni kell, de sok sofor vasarolna ki buszt maganak. Nálunk  a problem a tarolohely, és a kihasználatlanság(,pénzhiány). 

Csak egy példa: Kelenföldi BPO-460-nem akarom a báttya nevét elárulni, de az a busz (sem) nézne úgy ki, ha a szivar nem úgy kezdené és vegezné a műszakot, h le az inget és az öltönycipő és irány az akna! Saját erőböl szigeteli a tetejét, gőzborotva, ülésszerelés, müszerfal....... Ha mindenki ilyen komolyan venné, h ú.n. övé akor nem ilyen lenne az állomány. Szóval hiába újítják fel müszakilag és karosszériailag, ha a teljes ufó beázik!  

U.i.: egy busz, amit 4-5(-10) év mulva erdemes lesz kivasarolni.

Előzmény: torqmatic (91267)
suraki1 Creative Commons License 2014.10.28 0 0 91268
Pedig máshol is megesett, még alkatrészt se lehetett kiszerelni.
Előzmény: torqmatic (91267)
torqmatic Creative Commons License 2014.10.27 0 0 91267

Az iróniát az i betűnél találod a szótárban...

Figy, én ugyan soha nem akartam leselejtezett BKV buszt venni, de azt látom, hogy akinek ilyen vágyai voltak, annak azért sikerült. Több tucat buszt kúrtak ki az utóbbi időben, jutott belőle még Lengyelországba is, szóval nem értem, hogy ezeket az információkat honnan szeded... Ahogy előttem is írták, ha valami belsős "nagykutyának" kellenének, akkor nem hirdetnék meg, hanem vinnék egyből, remélem nem gondolod komolyan, hogy direkt téged akarnak vele idegesíteni. (Mellesleg aki ebben dolgozik, annak szerintem bőven elég napi 8-10 órában ezzel foglalkozni, nagyon fanatikusnak kell lenni ahhoz, hogy még a szabadidejét is ezzel töltse el.. OK, biztos akad ilyen ember is, de nem annyi, hogy ti ezek miatt ne jussatok buszhoz.)

Előzmény: IKARUS.280 (91258)
BU 20-26 Creative Commons License 2014.10.27 0 0 91266

Akkor a 13-83-ast is valaki belsős vitte el???

Előzmény: IKARUS.280 (91258)
norbee601 Creative Commons License 2014.10.27 0 0 91264

Ha valami magasrangú ember a BKV-nál 280-ast akarna magának, vihetné bármelyiket, miért pont egy, még a hirdetés szerint is "erősen korrodált" 00-02 kéne neki?

 

A két ráncos még érthető.

 

De amennyire látható, szerintem Szedlmajer László az aki ilyesmi affinitású a cégnél, de ő meg megoldja a veteránozást munkahelyi keretek között, és közkinccsé teszi a vasakat...  (Le a kalappal, amiket összehozott ilyen téren az elmúlt pár évben, és az igazi nagy durranások még csak most jönnek)

 

A BKV-nak meg annyira nem kellenek ezek a vasak hogy hirdetgessék őket hónapokig, szerintem az első aki lerakja legalább a MÉH-ben megkapható árukat, viheti is azonnal....  Ha annyira lenne belső vevő, simán vinné, minek hirdetgetnék?

Előzmény: IKARUS.280 (91252)
DJ Szegecs Creative Commons License 2014.10.27 0 0 91263

Elég kevés hely van, ahol fizetnek azért, hogy beülj az iskolapadba, és jogsit, ezáltal szakmát szerezz. Más helyeken ezt a saját szabadidőd, és pénzed rovására kell megtenned.

Előzmény: IKARUS.280 (91258)
YD-48-08 Creative Commons License 2014.10.27 0 0 91262

GKI,buszt a maradékból veszünk..

Előzmény: norbee601 (91261)
norbee601 Creative Commons License 2014.10.27 0 0 91261

 buszvezeto tanulot keresnek, a tanfolyam 3 honap, azalatt brutto 88e Ft. Ezek nem tuggyák h milyen hoszu 1 honap??!!!

 

Tudod mennyibe kerül máshol egy D jogsi, orvosi, PÁV, belföldi szolgáltatói engedély (ennek már valami más a neve, de kell hogy ne csak a saját buszodat vezethesd a D-vel?

 

Alsó hangon fél millió, de inkább több.

 

Ahhoz képest elég istenes hogy kapsz bruttó 88 ezer/hót (gondolom azért ennyit mert még teljes munkaidőt nem tölt ki a tanfolyam), utána meg azért ha nem is hű de sok de magyar viszonyok közt azért vállalható fizetést kapsz.

 

A másik, ha gondot okoz az is hogy kitartson a pénzed hó végéig, miből akarsz még buszt is venni?

Előzmény: IKARUS.280 (91258)
BPO-105 Creative Commons License 2014.10.27 0 0 91260

Gondolom valami olyasmi áll a háttérben, amit úgy hívnak, hogy elővásárlási jog.

Előzmény: IKARUS.280 (91258)
IKARUS.280 Creative Commons License 2014.10.27 0 0 91259

Tapolca-Veszprém, tegnap, EUE-613--?260.43?, ráncajtós, MVG hidas

Elhültem, kis kerülővel elébe kerültem, és lekaptam.

képet hamarosan felrakom...

IKARUS.280 Creative Commons License 2014.10.27 0 0 91258

Jól látod a helyzetet, elég siralmas. Érted, inkább akkor meg se hirdessék, de így, h gyakorlatilag el vannak adva??!! Hagyják akkor a pornépet békén, mutyizzanak amennyire csak akarnak és ne kényszerítsenek arra h "számolgassuk az anyagiakat" .

szörnyű

ja és akk arrol nem is beszelek h buszvezeto tanulot keresnek, a tanfolyam 3 honap, azalatt brutto 88e Ft. Ezek nem tuggyák h milyen hoszu 1 honap??!!! De ez már csak hab a tortán.

korrupt, csaló, rohadék vállalat, de buszaikat (nem mindet) imádom/juk......

Előzmény: torqmatic (91255)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!