A dolog összetett, egyrészt műszaki problémák miatt állt le a fejlesztés, előbb lett volna városi busz (a képen látható A58-as a gyári jelű Ikarus 66 proto), mint távolsági, de a hátsó kialakítással, ajtóelhelyezéssel nem tudtak dűlőre jutni. Ennek még hátul nem is volt klasszikus "púpja" mert az U-hajtás miatt nem kellett az a túlnyúlás, amit később az A60 jelű távolsági Ikarus 55-nél a sorba tett difi-váltó-motor egység miatt megalkottak. Hogy miként jött ez létre, erre jópofa legendák vannak.
Volt politikai nehézség is, mert a ruszkiknak nem volt ilyen korszerű, önhordó szerkezetű autóbusza, és hát őket lekörözni...? De ez egy hosszú szál, itt nem fejteném le bővebben.
Külföldre ilyen? Naná, hogy nem jutott, a 66 később egységesítési, gazdaságossági megfontolásból az 55-össel volt szoros rokonságban.
"A képen kb. 12 db. 3-kocsis UV-szerelvény és kb. 64 db. Ikarus 620-as látható homokzsákokkal megpakolva. 1964-ben az FVV-nek 1792 db. motor- és pótkocsija volt (a fogassal, földalattival együtt). Ebből típusból 340 motorkocsi és mintegy 250 hozzá való pótkocsi volt állományban ekkor. A FAÜ-nek 1252 autóbusza volt, a típusból 751. Tehát, ha csak típuson belül nézzük, a villamosállomány 5-7%-a, a 620-as buszok 8,5%-a volt a hídon. Ez a teljes villamosállomány 2%-a, az autóbuszállomány 5%-a. A BKV 1968-ban alakult meg. A statikus terheléspróbánál nem azt nézzük, hogy leszakad-e (már a föltételezés is égbekiáltó), hanem hogy a lehajlás a terhelés alatt mennyire tér el a tervezettől. Csak a 47-es villamoson csúcsidőben ennyi villamos közlekedett ezzel a típussal A tárgyszerű tévedés nyilvánvaló, a számszerű pedig 1–1,4 nagyságrendnyi. Ehhez tudni kell, hogy utóbbi kifejezés mit jelent."
Ezt a képet meg nézegettem egy darabig és azon tűnődtem, hogy vajon a sorozatgyártásra miért "szelídült" annyit a busz külseje. Tudtommal ez a proto, ami sacc/kb. 10-12 évvel előzte meg a korát a megjelenésében. Mégis egy (bár szintén szép, de jóval visszafogottabb) külső lett a befutó. (... és "ilyen" külföldre sem került, ha jól tudom, tehát mindenki a "butábbat" kapta, nem csak a hazai piac.) Vajon miért...?
*2-3, a BKV 2018-ra végre meg akar szabadulni a magaspadlós kocsiktól. Bár rakkor még mindig ott lesznek a GVMek...(Hány éves is lesz a család akkor, vagy 60?!)
Azért nem 1-2 sofőr van acégnél, aki nem a pénz miatt csinálja. Persze valamibol elni kell, de sok sofor vasarolna ki buszt maganak. Nálunk a problem a tarolohely, és a kihasználatlanság(,pénzhiány).
Csak egy példa: Kelenföldi BPO-460-nem akarom a báttya nevét elárulni, de az a busz (sem) nézne úgy ki, ha a szivar nem úgy kezdené és vegezné a műszakot, h le az inget és az öltönycipő és irány az akna! Saját erőböl szigeteli a tetejét, gőzborotva, ülésszerelés, müszerfal....... Ha mindenki ilyen komolyan venné, h ú.n. övé akor nem ilyen lenne az állomány. Szóval hiába újítják fel müszakilag és karosszériailag, ha a teljes ufó beázik!
U.i.: egy busz, amit 4-5(-10) év mulva erdemes lesz kivasarolni.
Figy, én ugyan soha nem akartam leselejtezett BKV buszt venni, de azt látom, hogy akinek ilyen vágyai voltak, annak azért sikerült. Több tucat buszt kúrtak ki az utóbbi időben, jutott belőle még Lengyelországba is, szóval nem értem, hogy ezeket az információkat honnan szeded... Ahogy előttem is írták, ha valami belsős "nagykutyának" kellenének, akkor nem hirdetnék meg, hanem vinnék egyből, remélem nem gondolod komolyan, hogy direkt téged akarnak vele idegesíteni. (Mellesleg aki ebben dolgozik, annak szerintem bőven elég napi 8-10 órában ezzel foglalkozni, nagyon fanatikusnak kell lenni ahhoz, hogy még a szabadidejét is ezzel töltse el.. OK, biztos akad ilyen ember is, de nem annyi, hogy ti ezek miatt ne jussatok buszhoz.)
Ha valami magasrangú ember a BKV-nál 280-ast akarna magának, vihetné bármelyiket, miért pont egy, még a hirdetés szerint is "erősen korrodált" 00-02 kéne neki?
A két ráncos még érthető.
De amennyire látható, szerintem Szedlmajer László az aki ilyesmi affinitású a cégnél, de ő meg megoldja a veteránozást munkahelyi keretek között, és közkinccsé teszi a vasakat... (Le a kalappal, amiket összehozott ilyen téren az elmúlt pár évben, és az igazi nagy durranások még csak most jönnek)
A BKV-nak meg annyira nem kellenek ezek a vasak hogy hirdetgessék őket hónapokig, szerintem az első aki lerakja legalább a MÉH-ben megkapható árukat, viheti is azonnal.... Ha annyira lenne belső vevő, simán vinné, minek hirdetgetnék?
Elég kevés hely van, ahol fizetnek azért, hogy beülj az iskolapadba, és jogsit, ezáltal szakmát szerezz. Más helyeken ezt a saját szabadidőd, és pénzed rovására kell megtenned.
buszvezeto tanulot keresnek, a tanfolyam 3 honap, azalatt brutto 88e Ft. Ezek nem tuggyák h milyen hoszu 1 honap??!!!
Tudod mennyibe kerül máshol egy D jogsi, orvosi, PÁV, belföldi szolgáltatói engedély (ennek már valami más a neve, de kell hogy ne csak a saját buszodat vezethesd a D-vel?
Alsó hangon fél millió, de inkább több.
Ahhoz képest elég istenes hogy kapsz bruttó 88 ezer/hót (gondolom azért ennyit mert még teljes munkaidőt nem tölt ki a tanfolyam), utána meg azért ha nem is hű de sok de magyar viszonyok közt azért vállalható fizetést kapsz.
A másik, ha gondot okoz az is hogy kitartson a pénzed hó végéig, miből akarsz még buszt is venni?
Jól látod a helyzetet, elég siralmas. Érted, inkább akkor meg se hirdessék, de így, h gyakorlatilag el vannak adva??!! Hagyják akkor a pornépet békén, mutyizzanak amennyire csak akarnak és ne kényszerítsenek arra h "számolgassuk az anyagiakat" .
szörnyű
ja és akk arrol nem is beszelek h buszvezeto tanulot keresnek, a tanfolyam 3 honap, azalatt brutto 88e Ft. Ezek nem tuggyák h milyen hoszu 1 honap??!!! De ez már csak hab a tortán.
korrupt, csaló, rohadék vállalat, de buszaikat (nem mindet) imádom/juk......