Keresés

Részletes keresés

BPO-105 Creative Commons License 2014.10.19 0 0 91190

A helyes sor:

1987

63-82 -> 408

63-83 -> 409

64-01 -> 410

64-02 -> 411

68-44 -> 412

1988

61-88 -> 413

61-90 -> 414

 

Egyébként a Volánbusz annak idején valamiért kicsit furcsán rendezte sorba a buszokat, valahogy félúton a telephelyi szintű beszámozás és a Tisza Volán globális besorolási módszeréhez hasonló között: külön tartományokba rakták az azonos típusú buszokat, de azokon belül is leosztottak részeket a telephelyek között, szerintem ábécésorrendben. Ebből valahogy az Andor utca kimaradt, azok külön tartományt kaptak (DZA-201...414), de szintén sorba rakták őket.

Előzmény: EKM-765 (91189)
EKM-765 Creative Commons License 2014.10.19 0 0 91189

Házipálinka....

 

Köszönöm hogy helyreráztad a dolgot, a 63-83-ból lett DZA-408, ha jól emlékszem a Cummins motoros meg tényleg a 68-44, jó hogy felidézted a homályos emlékeimet.

Előzmény: BPO-105 (91188)
BPO-105 Creative Commons License 2014.10.19 0 0 91188

A busz biztosan 1987-es, ráadásul nem is BX 63-83, hanem BX 68-44. Róla szól ez a kis történet is.

És már másodszor kevered a kettőt ;) A BX 63-as egy "nagy" széria volt 1987 elejéről, a 68-44 meg egyedül érkezett decemberben...

Előzmény: EKM-765 (91184)
IKARUS.280 Creative Commons License 2014.10.19 0 0 91187

de a 2356 előbb megjelent mint 1980 nem?

 

Előzmény: trizs77 (91176)
EKM-765 Creative Commons License 2014.10.19 0 0 91186

De, már sok éve. Te még emlékezhetsz rá, ennek nem volt oldalt iránytáblája hanem az üvegre volt ragasztva hogy BUDAPEST DOROG ESZTERGOM. A felújításkor viszont D10-es motort és mezei S6-os váltót kapott, a száguldozásnak vége lett.

Előzmény: Köny (91185)
Köny Creative Commons License 2014.10.19 0 0 91185

Nagyon szép. Remélem, hogy nem a MÉH-es vitte el...

Előzmény: EKM-765 (91184)
EKM-765 Creative Commons License 2014.10.19 0 0 91184

Nagyon ment.

 

Az évtized végén került még ide ilyen menős kocsi a BX 63-83, későbbi DZA-412.

 

1988-as gyártás, Cummins motor, valami gyorsító áttételes váltóról hallottam. Talán az equadori megrendelés kapcsán készült. Vörösváron a sorompó utáni emelkedőn utasokkal zsúfoltan felfele gyorsult és fel kellett kapcsolni.

Előzmény: trizs77 (91175)
EKM-765 Creative Commons License 2014.10.19 0 0 91183

Eddig nem sokat láttam a képekből de lehet hogy rossz helyen kerestem.

 

Milyen volt az a 260-as? Ajtó-, üléselrendezés? Erőátvitel? Fülke? Szín?

 

Meddig járt hozzánk(Esztergom)?

Előzmény: trizs77 (91181)
EKM-765 Creative Commons License 2014.10.19 0 0 91182

Sosem lehet tudni.

Előzmény: lobbanórotor (91180)
trizs77 Creative Commons License 2014.10.19 -1 0 91181

Fotó ?

 

-----------------------

 

Nem nagyon mertünk akkor fotózni.

Garázsban tilos volt, igen kemény büntetés járt érte annak aki megtette.

 

Kint az utcán szabad volt, de nem volt elterjedt szokás.

 

Én magam csak pár fotót és 2 db diát csináltam.

P.Stephenson olvtársnak adtam ezeket, aki (talán ??) már fel is tette valahová.

(??)

 

 

Előzmény: EKM-765 (91178)
lobbanórotor Creative Commons License 2014.10.19 0 0 91180

Ha eddig se volt, akkor most miért lenne? 

Előzmény: EKM-765 (91178)
IKARUS.280 Creative Commons License 2014.10.19 0 0 91179

Tényleg, 260.43 , ezt a 2-t mindig keverem.

Igen a leggyakoribb motorokkal tisztában vok, de ezzel a 2356-ossal nemigazán.

Igen a LE vhol ott mozoghat, de talán 220 mégis.

Köszi a segitseget!

Előzmény: trizs77 (91176)
EKM-765 Creative Commons License 2014.10.19 0 0 91178

Fotó?

Előzmény: trizs77 (91175)
trizs77 Creative Commons License 2014.10.19 0 0 91176

Tehát egy 260.32-es. 

Nem.

 

------------------------

 

De a 2156-osak már a 180-asokban és 556-osokban is voltak.

Igen.

 

---------------------

 

 De az 1. 250-es is 2156-os szívó volt, nem??

Igen.

A 250, 255, 260, 256, 266, 280,  mind 2156-os szívó motoros volt.

Ezért volt nagy szám akkoriban az első 2356-os motor érkezése.

 

Fejből már nem tudom, de talán 230 LE-s volt ?

 

 

Előzmény: IKARUS.280 (91172)
trizs77 Creative Commons License 2014.10.19 -1 0 91175

a GF 31-98-ról beszélek, ami a Volánbusznál egyedi autóbusz volt.

 

Egyedi 260-as.

 

Nem mástól vásárolták.

Gyári új kocsi volt.

260-as.

2356-os motorral.

 

1980.01.10-én érkezett és a Budapest-Dorog-Esztergom vonalon dolgozott egyetlen szólóként a csuklósok között.

 

Nagyon ment.

Sajnos egyetlen Budapest-Süttő-Budapest kanyart mentem vele.

 

Nem tudom mi lett a sorsa.

 

--------------------------------------------------

 

Különbözött minden más volánokhoz került 260-tól.

 

FAV 20 Creative Commons License 2014.10.19 0 0 91174

Sok buszt eladott a BKV és ezeknek a 260-asoknak megszüntették a hátsó ajtajukat. Volt kék fehér, piros fehér, zöld fehér. Eleinte én összetévesztettem a 266-os buszokkal, de a rendszám az árulkodott, meg a színük, na meg az első ajtó.

Előzmény: trizs77 (91171)
BPO-105 Creative Commons License 2014.10.19 0 0 91173

2-2-0 az nem 260.32 lesz, az a 260.43-as. De mivel olyan akkor még vastagon nem létezett, ezért szerintem valami BKV eredetű géppel kísérletezhettek.

Előzmény: IKARUS.280 (91172)
IKARUS.280 Creative Commons License 2014.10.19 0 0 91172

Tehát egy 260.32-es. 

Hát lehet, én nem tudom.

De a 2156-osak már a 180-asokban és 556-osokban is voltak. De asszem változtatták őket a 200-as családra. De az 1. 250-es is 2156-os szívó volt, nem??

Előzmény: trizs77 (91171)
trizs77 Creative Commons License 2014.10.19 -1 0 91171

A VolánBuszhoz vagy 1979-ben, de inkább 1980-ban jött az első 2356-os motor.

Egy két ajtós Ik-260-ba volt beszerelve, amiből akor egy db volt az egész országban lévén 2-2-0 ajtó képletű helyközi kivitel volt.

 

 

IKARUS.280 Creative Commons License 2014.10.19 0 0 91170

De, sztem léteztek már akkor is.

Előzmény: ckg471 (91168)
ckg471 Creative Commons License 2014.10.19 0 0 91169

:D :D

Előzmény: Liner Linien (91167)
ckg471 Creative Commons License 2014.10.19 0 0 91168

Ezek a motorok szerintem még nem léteztek 1978-ban vagy azelőtt.

Előzmény: IKARUS.280 (91165)
Scatty29 Creative Commons License 2014.10.19 0 0 91166

Hát igen az Ikarus a buszok Rollce Royce-a!!!

Előzmény: masstransit (91161)
IKARUS.280 Creative Commons License 2014.10.19 0 0 91165

Én is erre tippeltem.

Akkor még Csepel 5 fokozatú váltóval van szerelve?

A szívómotorban szinte biztos vagyok. Vagy esetleg D2156 HM6UT? Vagy MT6U? Vagy 2356-os? 

Előzmény: bi-02 (91164)
bi-02 Creative Commons License 2014.10.19 0 0 91164

zerintem 250.12

Előzmény: IKARUS.280 (91162)
suraki1 Creative Commons License 2014.10.19 0 0 91163
Nameg eleve magasajtós.
Előzmény: trizs77 (91160)
IKARUS.280 Creative Commons License 2014.10.19 0 0 91162

És milyen altípus lehet?

Előzmény: Scatty29 (91159)
masstransit Creative Commons License 2014.10.19 0 0 91161

Még simán rendberakható lenne. Istenem, mit ki nem bírnak ezek a régi kocsik.

Előzmény: Scatty29 (91159)
trizs77 Creative Commons License 2014.10.19 0 0 91160

Ajtó kilincsből ítélve 1978 előtti.

 

 

Előzmény: Scatty29 (91159)
Scatty29 Creative Commons License 2014.10.19 0 0 91159

Ja, 194-es Oroszföldről. :)

 

Ez mikori évjáratu lehet ez az Észt 250-es?

http://img01.avto-nomer.ru/131228/o/ee720.jpg

Előzmény: norbee601 (91157)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!