Van valakinek valami képe, rajza, (robbantott ábra, stb), arról, hogyan néz ki belülről egy bolygóműves véglehajtás? Vagy legalább pár kép szétszedett állapotban. Lehetőleg az Ikarus szempontból érintett két típusról.
Ha folyamatosan világít, akkor a főkontaktor (hajtás 600V) ki van kapcsolva. Ha gyorsításkor-fékezéskor fel-felvillan, akkor működik (korlátoz) a Gyorsulás-Lassulás-Kontroller nevű automatika (automatikus gyorsulás-szabályozás), ha pedig bekapcsolod, akkor 100A menetárammal lehet töretni a jeges felsővezetéket. Ilyenkor szabályos időközzel villog (mellesleg hangjelzés is van).
bocsi, hogy nem egy "mai" hozzászólásra reagálok, csak nyomozgattam, próbáltam kideríteni, hogy mi lett a Grand Tours korábbi buszaival. Így akadtam erre a postra.
Szóval a DUY-806 biztosan a Grand Tours tulajdonában volt, MAN alvázas, fehér, az oldalán a hátsó ajtó után csillagokkal volt díszítve. Ezzel utaztunk Spanyolországba, Tossa de Mar-ba 1998-ban. Akkor még ez volt a rendszáma.
1999-ben lett GRAND-2. Most így hirtelen csak ezzel a rendszámmal van róla grandos képem:
Nem tudom, mennyire aktuális még a 397/E97 típusok követése, de remélem tudtam segíteni.
Ha már erről a típusról van szó, van info arról, hogy mi lett a Panorama Tours sárga buszaival? Az iroda gondolom bezárt 2011. tájékán...
Üdv! Mai fogásom.Egy román, kovásznai rendszámú Ikarus. Tud róla valaki valamit? Ez gyári fényezése? Export típus esetleg,vagy van valami érdekessége a hazaiakhoz képest? Amúgy elég szépen egyben van.
Az azonos korban készült classic/hagyományos buszoknak csak a homlok- és a hátfala különbözik, oldalról ugyanolyanok.
Ami miatt általában sufnituningnak néznek ki az utólag classicosított buszok:
- maradt az osztott szélvédő és a régi típusú ablaktörlő
- a szélvédő alatti elem se az eredeti classicé, valamint általában a szürkítésekkel se foglalkoztak
- maradtak a régi oldalablakok a régi keretekkel
- sokszor a díszcsíkokat és az esőelvezetőt se cserélték
- néhány cég meghagyta az eredeti hidakat és az ajtókat is
Vannak szép példányok is (én az Alba Volánnál láttam ilyet), de itt tudtommal kb arról volt szó, hogy építettek egy zsír új buszt az Ikarusban, ami megkapta a régi rendszámát:
Kérdésem lenne a fő szakikhoz: a Classic buszok oldalfala eltér-e bármiben is a 200-asok oldalfalától. A kérdést azért teszem fel, mert némelyik classicosított 200-as durván sufnituningnak látszik, kilóg a lóláb. Némelyikről meg nem lehet megállapítani első látásra, hogy eredetileg 200-as.
Mi az eltérés oka? A jobban kivitelezett kocsinak az oldalfalához is hozzányúltak esetleg?
Üdvözöllek benneteket. Új tag vagyok. A diploma munkámhoz kellene "minden" fellelhető adat a BKV által jelenleg használt Ikarus buszokról. Ha valaki ugyan ilyen adatokkal rendelkezne a Mercedes Citarokról azt is nagyon nagy örömmel venném. Ezt a két buszt szeretném összevetni a szakdolgozatomban. Ha valaki segítene akkor jelentkezését a vasudvard@gmail.com-ra várom. Mindent előre köszönök.