Ezek valahol rá vannak kötve a levegőrendszerre. Ha nincs levegő befog a fék. Nagyon cseles a fotó, mert ezek a fékkulcsok működtetik a fékberendezést. Csak gondolom, hogy az első kerekek befékeződnek, mert 2 körös a fékrendszer.
A bökkenő a dologban, hogy így nem bontanak alkatrészt. Ha fékkarra van szükség, akkor bontják a fékhenger lökőrúdjánál, és a fékkulcsnál. De úgy biztosan nem, ahogyan a képen látható, összeszerelt állapotban. Pláne, ha már beállított kép, akkor nagyon részletes, mert a fékkarok mellett ott az egyik hézagolótárcsa, ami a seeger alatt van. Na AZT véletlenül sem adják bontva a fékkarral, mint ahogyan a seegert sem.
Nekem a szakadt porvédő a fő gyanűsított: az ugyanis nem véletlenül van, és nem véletlenül cserélik, ha szakadt. Csúnya mocsok tud alájuk menni, és tudnék olyan BZ hengert mutatni, ami már felújíthatatlan, annyira korrodált.
Az NKH meg igen,menjen, és vizsgáljon. Kérdés, a politikai szándékokat képes-e felülírni a NKH közlekedési osztálya?
Láttunk már karón varjút ezzel kapcsolatban, lásd az itt off Alstom metrók típusbizonyítványa körüli dolgokat.
Nem pont erre gondoltam. Mi van ha egy szerelőnek tele van a tö..púpja,aztán készít pár fotót,az aznap szerelt selejt holmival? :)
-Ne értsetek félre mert nem buszozom,teherkocsival dolgozom. De ennyi mindent egyszerre egy helyen nem lehet elhagyni. Ha igen akkor menjen ki azonnal az NKH műszaki vizsgát tartani/és az érvényeseket felülbírálni/törölni!
Vagy lejáratás. Szerintem így nem lehet elhagyni (fék)alkatrészeket.Arra gondolok minden egy helyen és egy időben esik le. És még a rozsda is.-Mert látunk ilyen rozsdakupacot a műhelyben fékjavításkor,de ez túl beállított kép,szerintem.- Azt hozzátenném tegnap óta 3x néztem meg a képet,mert nem hiszek a szememnek. :-)
Mindjárt kettő? Egy jobbos, és egy balos, a fékhengerek (BZ7518) lökőrúdjaival....Ez tényleg nem semmi, ezek után az a futómű, ahol ezek voltak, nem fékezett semmit sem. Sőt, a busz is jó eséllyel mozgásképtelenné vált, hiszen itt a lökőrúd kiszakadt a fékhengerből, így a fékrendszer nyomásviszonyaiban jókora lyuk keletkezett. Vagy, ha továbbment, szétpörögte magát a kompresszor. Mindenesetre, a kép tényleg sokat elmond a karbantartás állapotáról a BKV-nál.
Ugyan nem látom a képet, de ha valóban egy automatikus fékállító, az érdekes mutatvány....Ahhoz ugyanis el kell törnie a biztosító ("seeger") gyűrűnek,- vagy legalábbis erősen rongálódnia kell -, ami a fékkulcs tengelyen rögzíti, továbbá ugyanakkor el kell nyíródnia annak a csapszeg biztosítónak is, amely a fékhenger ("Westing") nyomórúd -villájához kapcsolja.
Itt kb láthatóak az említett alkatrészek, és az is, hogyan épül fel a fékrendszer:
Inkább fékállító racsni. Ha munkahenger lenne nem látnánk az alkatrészeket,mert takarná a mozgásképtelen busz. Mer úgye levegő hiányában befog a Westing. De ezt most pontosan nem tudom,most láttam ilyen mindennap karbantartott,és a közlekedésre abszolút alkalmas buszalkatrészt..Heverni..,nem hiányzott??