Az én kedvenc Ikarus típusom, IK620/630, és volt hogy esély nem volt, hogy valaha látok ilyet, és most gyarapszik a létszám, és vannak várakozások is. Most hozzákapcsolva a "faros" témához, csak annyit, hogy szeretnék látni már egy FAÜ csuklóst, de ha hetente bejelentik, hogy egy újabb faros készült el, annak meg azért örülök, mert mindnél több példány létezik az országban annál nagyobb az esély, hogy itt-ott beletrafál az ember, magyarán kis túlzással, de olyan laikusnak is gyakori látvány elem lesz, mint ha egy(két) darab van amit csak rendezvényeken lehet látni.
Egyik farost üzemeltető cégnek/személynek sincs kettő üzemképes darab a tulajdonában, ezért sem értem ezeket a felháborodásokat. A tizenvalahány felújított régi busz nem egy flotta ami újabb és újabb farosokkal gyarapszik más típusokkal szemben.
És oszt' ki tudná előre megmondani, hogy a faros után nem-e egy 60-ast vagy annak csuklós változatát építik-e meg egyszer cdjbátyóék. Azt gondolom, nem zárhatunk ki semmit. A jövőt bármit rejthet.
Az tény és való, hogy nem ezt a hangnemet kéne megütni. Nem azért, mert idősebb, hanem azért, mert valahol mélyen elrejtve létezik ebben az országban az, amit egyesek kultúra néven emlegetnek.
Viszont az is tény és való, hogy a rendszeres olvasóknak már vagy ötödszörre, a nem rendszereseknek meg kb. előszörre vagy másodszorra forralja az agyát az, hogy a veteránjármű-ipar kívánságműsor-e vagy sem.
Most éppen én mondom el általánosságban, sokadszorra, és függetlenül a hozzászólásom közvetlen előzményétől: azt lehet felújítani, amit a bokorban találtunk, és amire időnk, pénzünk, valamint szaktudásunk van. Ha pedig nincs meg ezeknek legalább az egyike, esetleg a tulajdonos nem adja el, akkor ott marad a helyén, és ennyi volt. Lehet szép álmokat szőni eredeti tervek alapján készített replikákról, de az egyrészt vitatott dolog, másrészt még körülményesebb (amúgy én személy szerint nem verném az asztalt a dühtől, ha valaki a semmiből összerakna egy 60-ast, de ez most nem tartozik ide).
Ha akár ötven farost talál valaki egy alföldi tanyán félig beásva a földbe, akkor abból nem lesz se 601-es, se 30-as, se Tr5-ös, vagy a jó ég tudja, mi. Abból - már ha kiveszik onnan - faros lesz, vagy a következő babkonzerv, legalábbis ennek a kettőnek volna minimális értelme. Ha pedig valakinek megtetszik egy ilyen, és van rá ideje, pénze, elszántsága, akkor nem fogja otthagyni csak azért, mert már annyi van belőle, mint a hosszú fülű szőrös állat gömbölyű bogyója. Neki kell, és kész. Ha pedig ötvenen akarnak elvinni egyet-egyet, akkor ugyanezen indokkal el is fogják vinni mind az ötvenet. És ha majd unalomig töltődik farosból az ország, akkor se lesz nekik semmi közük ahhoz, hogy nincs se egy 60-as, se FAÜ-csuklós, se akármi. Majd ha olyanokat találnak, akkor ugyanazt végig lehet azokkal is csinálni, mint a tizenéve létező kommersz farosokkal. Aki nem hiszi, járjon utána.
Remélem, érthető volt. Remélem, utoljára kellett leírni.
Ui: egyébként - mint ahogyan azt úgyis sokan tudják - volt 60-as, 602-es, még MÁVAG M5-ös is, de vagy nem volt meg hozzá az, amit mondtam, vagy pedig a korlátlan emberi hülyeség áldozatául estek. Ilyen egyszerű az egész.
Teljesen igazad van a fórumozókkal kapcsolatban, de azért had jegyezzem meg, h 1-2 olyan alak van itt, akik nem idevalóak, őrültségeket beszélnek és csak b@sztatni tudnak másokat. Alapvetően jó a közösség és azzal, hogy a normálisak beszélgetnek és megosztanak egymást közt dolgokat, kiszorítjuk innen azokat , akiknek élvezet a másik figurát hülyíteni.
Úgyhogy nem ez a megoldás, hogy nem osztjuk meg egymás közt a dolgokat, mert csak magunk alatt vágjuk a fát, ez nem jó ötlet, de az sem jó, hogy oldalakon keresztül küldjük el egymást melegebb éghajlatra. Valamit ki kell találni a "keménymagnak" a trógerek ellen.
Jól is néznénk ki, ha minden művész, politikus, újságíró, mérnök, stb. egyből felhagyna a tevékenységével és sírva elvonulna a sarokba, ha valami idióta beszól neki állnéven... :) Ennek a mimózalelkűségnek semmi értelme nincs, max annyi, hogy a troll jót nevet rajtad, és elégedetten tér nyugovóra.