Keresés

Részletes keresés

Dante001 Creative Commons License 2014.05.20 0 0 89366

Öööö....milyen nyomaték?

Előzmény: suraki1 (89365)
suraki1 Creative Commons License 2014.05.20 0 0 89365
Csuklósokban (leginkább 435-ösökben) 590-es nagyobb nyomatékú nem volt? Bennem mindig ez élt, hogy 500-as szólóban, 590 csuklósban.
Előzmény: Tector (89345)
BPO-471 Creative Commons License 2014.05.20 0 0 89364

Najó akkor elmagyarázom minden kedves hallgatónak, hogy ezt az 1800 db autóbuszt csak úgy random írtam. Merthogy 18 helyett "100szor ennyi kéne", ahogy mondani szokás, ha jól tudom.

Én is tudom, hogy ez bőven sok lenne.

Én kérek elnézést a félreértésért.

Előzmény: Törölt nick (89359)
Dante001 Creative Commons License 2014.05.20 0 0 89363

Nem igazán látom hogy ezt hogyan lehetne megvalósítani.

 

Látjuk, a VT-nél Mercedes, a VB-nél MAN és Volvo, a legújabb BKV-s tenderen pedig megint más gyártó néz ki esélyesnek. Amíg úgy van kiírva hogy az ár számít, elég visszalapozni egy korábbi tendert, és árban alámenni.

Előzmény: RIKA424 (89361)
CLY-802 Creative Commons License 2014.05.20 0 0 89362
RIKA424 Creative Commons License 2014.05.20 0 0 89361

Véleményem szerint azt, hogy egyéni vagy közösségi közlekedést használ egy városlakú, azt nem befolyásolja, hogy azonos paraméterű buszokból 1 típus vagy 8 típus közlekedik a városban.

 

Azonos paraméterű, például mind vagy alacsony padlós vagy mind magaspadlós.

 

Az azonos típus elsősorban az üzemeltetők + karbantartók + javítók és legfőképpen az adott társaság oktatási csoportvezetőjének +  anyaggazdálkodási, osztályvezetőjének + a társaság gazdasági menedzsmentkének érdeke.

De nekik azután nagyon érdekük.

Előzmény: nemeza (89360)
nemeza Creative Commons License 2014.05.20 0 0 89360

Üzemeltetői szempontból egész biztosan igazad van.

 

Ellenben manapság már nem csak a megszoksz játszik az ismert mondásból, de a megszöksz is. (gondolok itt a városi közlekedési módok közötti válogatás lehetőségére).

Ha maradnának Észak-Koreai (vagy hogy ne legyek annyira demagóg akár Máltát is említhetném) mintára a 200-asok még 30 évig, biztos több fan lenne, de ..

Előzmény: RIKA424 (89358)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.19 0 0 89359

Nem az egyformaságával van gondom, hanem hogy a BKV-nak 1222 db autóbusza van. Mert ennyi kell neki. Fölösleges az a hatszáz kocsi, amivel ez a mennyiség 1800-ra emelkedik.

Előzmény: RIKA424 (89358)
RIKA424 Creative Commons License 2014.05.19 0 0 89358

Persze, a BKV 1222 buszából 1800 legyen Ik. 127-187?

 

-------------------

 

Anno null-null kilométeres mérnök koromban volt kb. 150 db ZIL-157-ünk + ZISZ-164-sünk.

 

Adtak volna gyári, új, Csepel-344-t.

A helyettesem aki velem ellentétben nem tojáshéjafenekén mérnök volt hanem közel 50 éves vén gépjárműves - tudtom nélkül - lemondta.

Közölte a központtal :.......Nem kérjük az új autókat.-...........

 

Mikor megkérdeztem a döntéséről azt mondta :

 

...........Főnök !.........A szar is jó csak egyforma legyen............majd másnap elmagyarázta kb. egy óra alatt.

 

Nagyon-nagyon igaza volt és van.

Azóta - ez 1972-ben történt -  kétszer voltam üzemegységvezető.

Mindkétszer 270-270 autóval.

 

Mai napig mondom, hogy öreg helyettesemet igazolta az élet.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Nincs olyan rossz autóbusz, amiből ha 95-99% egyforma ne érnél el kimagasló üzemeltetési eredményeket és az utasok nem szeretnék meg.

 

 

Előzmény: Törölt nick (89357)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.19 0 0 89357

Persze, a BKV 1222 buszából 1800 legyen Ik. 127-187?

Előzmény: BPO-471 (89355)
Dante001 Creative Commons License 2014.05.19 0 0 89356

Szóló buszokra szól a szerződés.

Előzmény: BPO-471 (89355)
BPO-471 Creative Commons License 2014.05.19 0 0 89355

Nekem a külseje nagyon tetszik, a beltér hagy némi kívánnivalót maga után. De összességében lenyűgöz. Remélem hogy legalább az a 18 fog dolgozni Budapesten, 1800-nak jobban örülnék!! :)

Csuklósról tud valaki bármit is??

Előzmény: jázminapja (89354)
jázminapja Creative Commons License 2014.05.19 0 0 89354

Csupa LED Ikarus

 

nemeza Creative Commons License 2014.05.18 0 0 89353

Tekintve, hogy a 3. világra gondoltam... Az ADA program célja is ez volt, Afrika,Dél-Amerika,Ázsia - ha jól emlékszem. Nyilván valamilyen szintű környezetvédelem ott is van / lesz. De szerintem Euro2-3-mal is boldogok, ahhoz nem kell elektronika és AdBlue, még a Rába D10-ből is van E2-es..

 

Ott a lényeg az egyszerű és megbízható jármű, ami úttalan utakon is elmegy (ezért volt a emelt hasmagasság és zárható diffi (opcionálisan összkerékhajtás))

Előzmény: 504LACI (89352)
504LACI Creative Commons License 2014.05.18 0 0 89352

EURO sok az csak elektronikával megy. Itt a fejlett EU-ban ez követelmény. Anélkül meg marad a fejlődő harmadik világ.

Előzmény: nemeza (89350)
BPO-471 Creative Commons License 2014.05.18 0 0 89351

Köszönöm

Előzmény: Dante001 (89349)
nemeza Creative Commons License 2014.05.18 0 0 89350

Szerintem még ma is lenne keletje az ADA buszoknak változatlan műszaki tartalommal is!

A cikk is ezt bizonyítja. A lényeg, hogy elektronika ne nagyon legyen benne. Kérdés, hogy mennyire lehet ezt rentábilisan művelni..

http://www.gnnliberia.com/articles/2014/05/18/turkey-donates-20-buses-2-dump-trucks-liberia

Előzmény: 18-09 (89347)
Dante001 Creative Commons License 2014.05.18 0 0 89349

Az Ecomat a régebbi széria, nagyon régre nyúlik vissza. Az Ecolife a takarékoskodásra hangolt változat (Ecomathoz képest akár 10% megtakarítás), ma már inkább ezt viszik. Retarder szerintem a ZF-nél mindegyikben van, Allisonnál lehet rendelni anélkül is, de nem igazán divat, ki akarná eldobni a retarder nyújtotta előnyöket? Ahhoz nagyon zsidónak kell lenni.

Előzmény: BPO-471 (89348)
BPO-471 Creative Commons License 2014.05.18 0 0 89348

Köszi, így már kezd átláthatóvá válni! De mi az a Ecomat/Ecolife? Mi a különbség? De intarder sincs mindegyikben nemdebár? 

Előzmény: Dante001 (89346)
18-09 Creative Commons License 2014.05.18 0 0 89347

Pénteken ünnepélyes keretek között 20 darab 260-ast adományozott az Isztambuli Önkormányzat a libériai fővárosnak. A buszokat a libériai külügyminiszter és a főpolgármester asszony vette át. A buszok gond nélküli üzembe helyezését török szakemberek fogják felügyelni.

Dante001 Creative Commons License 2014.05.17 0 0 89346

A 4HP500 az a típusjelzés, az Ecomat/Ecolife a kereskedelmi jelzés, az intarder pedig a váltóba épített retarder.

Előzmény: BPO-471 (89344)
Tector Creative Commons License 2014.05.17 0 0 89345

Csakis ZF 4HP500.

Előzmény: BPO-471 (89344)
BPO-471 Creative Commons License 2014.05.15 0 0 89344

Üdv!

A BKV-s 260, 280-asokban hányféle és milyen ZF váltók vannak? Mik a különbségek?

Gondolok itt azokra a dolgokra, hogy: Ecomat, Intarder, 4 HP500..stb. szóval mik ezek??

Előre is köszönök minden választ.

lobbanórotor Creative Commons License 2014.05.15 0 0 89343

Márpedig én ezeket a vázszámokat sehol se találom. 

Amit ide adtak el, az ment tovább valahova, vagy bontották. 

 

Amúgy is jórészt prágai eredetű 280.08-asok vannak a Volánoknál, ahogy tudom. 

Előzmény: BPO-105 (89340)
lobbanórotor Creative Commons License 2014.05.15 0 0 89342

Azért V-s is volt a Honvédségnél nem egy, nem kettő. 

Előzmény: BPO-105 (89341)
BPO-105 Creative Commons License 2014.05.15 0 0 89341

Örök hála egy napig.

Már csak egyvalami: ha van valami esélye, hogy honvédségi volt, akkor honnan a V? Valahogy én leragadtam az E-knél meg az 54 jellegű és orosz exportfestésű példányoknál...

Előzmény: lobbanórotor (89339)
BPO-105 Creative Commons License 2014.05.15 0 0 89340

Más: lehet, hogy slowpoke-effektus, de nekem új ez a kis lista a brnoi 280-asokról.

Ráadásul némelyiknek magyar vonatkozásúnak is kellene lennie, ha hihetünk a megjegyzéseknek...

lobbanórotor Creative Commons License 2014.05.15 0 0 89339

256.50V.1989.0752, nincs mit. 

Előzmény: BPO-105 (89338)
BPO-105 Creative Commons License 2014.05.15 0 0 89338

Nocsak. Akkor még jobban sajnálom, hogy nem néztem be az első ajtónál az alsó ablakon...

Amúgy az Árpád hídnál parkolt ma, nagyjából "ő" volt a bónusz.

(A Vol-Sec meg csak nem bírt kijönni, nehogy víz érje őket...)

Előzmény: lobbanórotor (89337)
lobbanórotor Creative Commons License 2014.05.15 0 0 89337

Exet nem tudok, de valószínűleg honvédségi lehetett, az pedig biztos, hogy Püspökhatvanban lakik a busz, ha azóta nem volt műsorváltozás. 

Előzmény: BPO-105 (89335)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!