Kb. 240-250 ilyen cseh busz érkezett az országba, de tudtommal a budapesti 20-assal együtt csak hat Volán társaságnál futottak. Amit eddig hallottam, hogy "megette" az Ikarust, tehát illik, vagy nem illik, de ha ez van, hát ez van :-)
Nem volt örökös a sárga szín, előtte szürke, valamint bordóval kombinált festéssel ismert.
Jó napot az Úraknak! új vagyok a topikon ha szabad hozzá szólni a képhez, a hetvenes években az Érdi volán üzemeltetett ilyen buszokat Kosztolányi-Érd park város között ( biztos más volán társaságoknak is volt ilyen kocsija) nekem nagyon tetszett ilyent nem illik itt írni de lehet,hogy jobb volt mint az Ikarus legalább is gyorsabb Parkvárosból 15 perc alatt besöpört hajnalban a koszosra.
Leírhatnád a sejtésed. Közel 20 évvel ezelőtt láttam először ezt a képet, de akárhányszor ránézek, mindig elgondolkodom rajta, ugyan hol készült. Tudom, sejtem, mintha egy időben mindennap elmentem volna erre, de soha nem ugrik be. Olyan ez, mint amikor valakinek pl. a neve nem ugrik be azonnal, aztán órákkal később mondjuk mosogatás közben jön az Isteni szikra. De itt nem jön a szikra. Két évtizede. :)
A sejtésed érdekelne, de hogy miért itt, az szerintem csak marketing: kimondottan (nagy)városi közlekedési eszköznek szánták, nagyobb utasszállító kapacitással, mint a 280-as. Amikor ez a fotó készült, még menő volt egy modern lakótelep, kvázi, bármilyen hasonló háttérrel elképzelhető lenne. Az más kérdés, hogy a kompozíció nem jó, de ez szubjektív vélemény.
Valaki meg tudná mondani, hogy _pontosan_ hol is készült ez a kép? Sejtéseim ugyan vannak; de hogy miért és hogyan került (pont) oda a kocsi, azt végképp nem tudom.
Ezekről a képekről most az jön be nekem, hogy régen a kapaszkodók szürkék voltak (az üléseken szürkére festett, a vastag kapaszkodócsövek festetlen alumínium). Nem tudom, ez mikortól lett festett, ill. mikortól lettek fehérek. (Talán 1977 körül?)
Ez az Old Ikarusról származó kép egy 1972-es, ex BKV-s kocsit mutat, amin csak az látszik, hogy a vezetőfülke dobogója, a kerékdobok, és a falra felhajtott lábazat borítása barna.
Ezen a másik korai képen a padló is látszik, de csak sejthető, hogy sötétebb volt, mint a fent említett felületek (Old Ikarus/Lotharides György)
Az alábbi képről sajnos nem tudom, honnan származik, de itt már egyértelmű még fekete-fehérben is, hogy a valószínűleg barna részek mellett a padló az általános felületeken fekete gumilemezzel burkolt. Bennem is így élnek a korabeli kocsik.
Az AFIT 1-ben a Váci úton én is csináltam ilyet. A Miskolci közlekedési vállalat 260-as buszait javítottuk. 8 ember 1 nap alatt végzett vele. Préselt farost lemezeket kaptak a deszka helyett. 1979-ben volt ez.
Nem tudsz meggyőzni,ne hari,de továbbra is makacsul bízom az emlékeimben.Ennyire nem keverhetem a feketét a barna színnel. : ) Igaz még nagyon fiatal voltam,félig még gyerek,de nem csak a fehér kapaszkodókat meg a plafont szemléltem,hanem a padlókat is,és azok bizony feketéllettek a feketeségtől. Valaki,régi motoros Ikarus-dolgozó rakjon már rendet padló ügyben : ))))))))))
Ugye tudják az olvtársak, hogy kb. 1979-1983 közötti BKV-s Ik-260/280 fapadlói igen hamar elrohadtak.
a BKV felszólamlással élt az Ikarus felé, amely nem pereskedett (meglepetésre) hanem elismerte felelősségét és szavatosságban (nem jótállásban) vállalta a teljes padló cseréket.
Mivel erre az Ikarusnak se Mátyásföldön, se Fehérváron nem volt szabad kapacitása, ezért erre a munkára szerződést kötött a maglódi MGTSz-el.
A MGTSz-nek a 31-es út maglódi kanyarja után kb. 1 km-el, bal oldalon, volt a Wodiáner tanyán egy autójavító üzeme, ahol évente kb. 1500-2500 db új, AUTOKER forgalmazta teherautót adtak át a vásárlóknak.
(Roburokat, IFA-kat, Praga-kat, stb.)
Ide a Wodiáner tanyára hordták ki a BKV Ik-260/280 kocsijait, padlót cserélni.
Volt amelyiket 1-4 éves korában, de volt amelyiket fél évesen.
Ott teljes padló cserét kapott, s ment vissza dolgozni a BKV-hoz.