Keresés

Részletes keresés

cooldogg1992 Creative Commons License 2014.04.21 0 0 88921

Ha a zöld ovira gondolsz ami tőlünk a Füredi utca felé van, akkor igen, ez pontosan ott készült. :)

Előzmény: John Howard (88914)
ckg471 Creative Commons License 2014.04.21 0 0 88920

Hol készült a kép?

Előzmény: krepsz_zoltan (88915)
krepsz_zoltan Creative Commons License 2014.04.21 0 0 88919

Kb. 240-250 ilyen cseh busz érkezett az országba, de tudtommal a budapesti 20-assal együtt csak hat Volán társaságnál futottak. Amit eddig hallottam, hogy "megette" az Ikarust, tehát illik, vagy nem illik, de ha ez van, hát ez van :-)

Nem volt örökös a sárga szín, előtte szürke, valamint bordóval kombinált festéssel ismert.

Előzmény: Törölt nick (88918)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.21 0 0 88918

Jó napot az Úraknak! új vagyok a topikon ha szabad hozzá szólni a képhez, a hetvenes években az Érdi volán üzemeltetett ilyen buszokat Kosztolányi-Érd park város között  ( biztos más volán társaságoknak is volt ilyen kocsija) nekem nagyon tetszett ilyent nem illik itt írni de lehet,hogy jobb volt mint az Ikarus legalább is gyorsabb Parkvárosból 15 perc alatt besöpört hajnalban a koszosra.

Előzmény: krepsz_zoltan (88915)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.21 0 0 88917

Leírhatnád a sejtésed. Közel 20 évvel ezelőtt láttam először ezt a képet, de akárhányszor ránézek, mindig elgondolkodom rajta, ugyan hol készült. Tudom, sejtem, mintha egy időben  mindennap elmentem volna erre, de soha nem ugrik be. Olyan ez, mint amikor valakinek pl. a neve nem ugrik be azonnal, aztán órákkal később mondjuk mosogatás közben jön az Isteni szikra. De itt nem jön a szikra. Két évtizede. :)

Előzmény: John Howard (88914)
krepsz_zoltan Creative Commons License 2014.04.21 0 0 88916

A sejtésed érdekelne, de hogy miért itt, az szerintem csak marketing: kimondottan (nagy)városi közlekedési eszköznek szánták, nagyobb utasszállító kapacitással, mint a 280-as. Amikor ez a fotó készült, még menő volt egy modern lakótelep, kvázi, bármilyen hasonló háttérrel elképzelhető lenne. Az más kérdés, hogy a kompozíció nem jó, de ez szubjektív vélemény.

Előzmény: John Howard (88914)
krepsz_zoltan Creative Commons License 2014.04.21 0 0 88915

Akkor itt vár rád néhány sárga :-)

 

Előzmény: Törölt nick (88909)
John Howard Creative Commons License 2014.04.21 0 0 88914

Valaki meg tudná mondani, hogy _pontosan_ hol is készült ez a kép? Sejtéseim ugyan vannak; de hogy miért és hogyan került (pont) oda a kocsi, azt végképp nem tudom.

Előzmény: Subaruwrxsti (88912)
RIKA424 Creative Commons License 2014.04.21 0 0 88913

Ikarus-282 protója.

Előzmény: Subaruwrxsti (88912)
Subaruwrxsti Creative Commons License 2014.04.21 0 0 88912

:)Ikarus 280

Komlósfecskés Creative Commons License 2014.04.20 0 0 88911

Ha már üléskárpit, a piros Debrecen ülés 266-osban egy adott szériára volt jellemző, vagy valami utólagos tuning volt?

Előzmény: bi-02 (88882)
siófoki35 Creative Commons License 2014.04.20 0 0 88910

https://www.youtube.com/watch?v=svN96RVsydU

 

Egy Volánbuszos IK 415 szerepel a filmben :)

Törölt nick Creative Commons License 2014.04.20 0 0 88909

Már annyszor láttam a filmet, de mindig átsiklottam a Karosán.Gyerekkorom óta nem sűrűn láttam képeket róluk. 

Előzmény: krepsz_zoltan (34278)
boz-021 Creative Commons License 2014.04.19 0 0 88908

Dehogy...

Egy ideig árulta az ember, csak el volt tévedve számszakilag. :D

Előzmény: lobbanórotor (88905)
vt976 Creative Commons License 2014.04.19 0 0 88907
GRY-569 Creative Commons License 2014.04.19 0 0 88906

Látod..:-) Számomra is meglepetés volt.

Előzmény: lobbanórotor (88905)
lobbanórotor Creative Commons License 2014.04.19 0 0 88905

A HOR-652 él?! Úgy tudtam, rég selejt. 

Előzmény: GRY-569 (88904)
GRY-569 Creative Commons License 2014.04.19 0 0 88904

Üdv!

1-2 szépség Csütörtökről.

CTD-985
FKH-447
HOR-652
FKC-236

BPO-105 Creative Commons License 2014.04.19 0 0 88903

Hm, újra belenéztem a 260-as oldalba.

 

Amúgy valahol a közepe felé a "BU 90-22 alv.sz.: 260.00.881/83" biztosan jó lenne?

Előzmény: Alien Angel (88900)
Mihál Creative Commons License 2014.04.19 0 0 88902

Ezekről a képekről most az jön be nekem, hogy régen a kapaszkodók szürkék voltak (az üléseken szürkére festett, a vastag kapaszkodócsövek festetlen alumínium). Nem tudom, ez mikortól lett festett, ill. mikortól lettek fehérek. (Talán 1977 körül?)

Előzmény: Alien Angel (88900)
bi-02 Creative Commons License 2014.04.19 0 0 88901

És, hogy emléxel? :)

Előzmény: FAV 20 (88899)
Alien Angel Creative Commons License 2014.04.19 0 0 88900

Ez az Old Ikarusról származó kép egy 1972-es, ex BKV-s kocsit mutat, amin csak az látszik, hogy a vezetőfülke dobogója, a kerékdobok, és a falra felhajtott lábazat borítása barna.

 

Ezen a másik korai képen a padló is látszik, de csak sejthető, hogy sötétebb volt, mint a fent említett felületek (Old Ikarus/Lotharides György)

 

Az alábbi képről sajnos nem tudom, honnan származik, de itt már egyértelmű még fekete-fehérben is, hogy a valószínűleg barna részek mellett a padló az általános felületeken fekete gumilemezzel burkolt. Bennem is így élnek a korabeli kocsik.

Előzmény: BV-78-14 (88897)
FAV 20 Creative Commons License 2014.04.19 0 0 88899

Az AFIT 1-ben a Váci úton én is csináltam ilyet. A Miskolci közlekedési vállalat 260-as buszait javítottuk. 8 ember 1 nap alatt végzett vele. Préselt farost lemezeket kaptak a deszka helyett. 1979-ben volt ez.

 

Előzmény: RIKA424 (88893)
Subaruwrxsti Creative Commons License 2014.04.19 0 0 88898

Pl. a 8:25-30-nál látható az egyértelműen fekete. :)

Előzmény: Blindmouse (88880)
BV-78-14 Creative Commons License 2014.04.19 0 0 88897

Nem tudsz meggyőzni,ne hari,de továbbra is makacsul bízom az emlékeimben.Ennyire nem keverhetem a feketét a barna színnel. : ) Igaz még nagyon fiatal voltam,félig még gyerek,de nem csak a fehér kapaszkodókat meg a plafont szemléltem,hanem a padlókat is,és azok bizony feketéllettek a feketeségtől. Valaki,régi motoros  Ikarus-dolgozó rakjon már rendet padló ügyben : ))))))))))

Előzmény: bi-02 (88882)
RIKA424 Creative Commons License 2014.04.19 0 0 88896

https://www.google.com/maps/place/Wodi%C3%A1ner+utca/@47.4483928,19.3774465,236m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x4741bf63e82afba7:0x5ea2311a391dc112

 

 

Előzmény: BPI-145 (88894)
RIKA424 Creative Commons License 2014.04.19 0 0 88895

1976-1978-ban több mint 100 db, gyári új teherautót vettem ott át.

 

1981-től meg pár évig -  itt off okokból speciális ügyben - én voltam a Wodiáner tanya vezetője, évente 1-2 napra.

 

 

Előzmény: BPI-145 (88894)
BPI-145 Creative Commons License 2014.04.19 0 0 88894

Ez komoly? Ott lakom! (pontosabban a helyén) :D 

Előzmény: RIKA424 (88893)
RIKA424 Creative Commons License 2014.04.19 0 0 88893

Ikarus-260/280 padlóhoz:

 

Ugye tudják az olvtársak, hogy kb. 1979-1983 közötti BKV-s Ik-260/280 fapadlói igen hamar elrohadtak.

 

a BKV felszólamlással élt az Ikarus felé, amely nem pereskedett (meglepetésre) hanem elismerte felelősségét és szavatosságban (nem jótállásban) vállalta a teljes padló cseréket.

Mivel erre az Ikarusnak se Mátyásföldön, se Fehérváron nem volt szabad kapacitása, ezért erre a munkára szerződést kötött a maglódi MGTSz-el.

 

A MGTSz-nek a 31-es út maglódi kanyarja után kb. 1 km-el, bal oldalon,  volt a Wodiáner tanyán egy autójavító üzeme, ahol évente kb. 1500-2500 db új, AUTOKER forgalmazta teherautót adtak át a vásárlóknak.

(Roburokat, IFA-kat, Praga-kat, stb.)

 

Ide a Wodiáner tanyára hordták ki a BKV Ik-260/280 kocsijait, padlót cserélni.

Volt amelyiket 1-4 éves korában, de volt amelyiket fél évesen.

 

Ott teljes padló cserét kapott, s ment vissza dolgozni a BKV-hoz.

 

 

Minimodel Creative Commons License 2014.04.19 0 0 88892

Cseh papírmakettes fórumon találtam ezt a linket:

 

Forrás: http://www.autobusovenoviny.cz

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!