Keresés

Részletes keresés

Mihál Creative Commons License 2014.04.19 0 0 88902

Ezekről a képekről most az jön be nekem, hogy régen a kapaszkodók szürkék voltak (az üléseken szürkére festett, a vastag kapaszkodócsövek festetlen alumínium). Nem tudom, ez mikortól lett festett, ill. mikortól lettek fehérek. (Talán 1977 körül?)

Előzmény: Alien Angel (88900)
bi-02 Creative Commons License 2014.04.19 0 0 88901

És, hogy emléxel? :)

Előzmény: FAV 20 (88899)
Alien Angel Creative Commons License 2014.04.19 0 0 88900

Ez az Old Ikarusról származó kép egy 1972-es, ex BKV-s kocsit mutat, amin csak az látszik, hogy a vezetőfülke dobogója, a kerékdobok, és a falra felhajtott lábazat borítása barna.

 

Ezen a másik korai képen a padló is látszik, de csak sejthető, hogy sötétebb volt, mint a fent említett felületek (Old Ikarus/Lotharides György)

 

Az alábbi képről sajnos nem tudom, honnan származik, de itt már egyértelmű még fekete-fehérben is, hogy a valószínűleg barna részek mellett a padló az általános felületeken fekete gumilemezzel burkolt. Bennem is így élnek a korabeli kocsik.

Előzmény: BV-78-14 (88897)
FAV 20 Creative Commons License 2014.04.19 0 0 88899

Az AFIT 1-ben a Váci úton én is csináltam ilyet. A Miskolci közlekedési vállalat 260-as buszait javítottuk. 8 ember 1 nap alatt végzett vele. Préselt farost lemezeket kaptak a deszka helyett. 1979-ben volt ez.

 

Előzmény: RIKA424 (88893)
Subaruwrxsti Creative Commons License 2014.04.19 0 0 88898

Pl. a 8:25-30-nál látható az egyértelműen fekete. :)

Előzmény: Blindmouse (88880)
BV-78-14 Creative Commons License 2014.04.19 0 0 88897

Nem tudsz meggyőzni,ne hari,de továbbra is makacsul bízom az emlékeimben.Ennyire nem keverhetem a feketét a barna színnel. : ) Igaz még nagyon fiatal voltam,félig még gyerek,de nem csak a fehér kapaszkodókat meg a plafont szemléltem,hanem a padlókat is,és azok bizony feketéllettek a feketeségtől. Valaki,régi motoros  Ikarus-dolgozó rakjon már rendet padló ügyben : ))))))))))

Előzmény: bi-02 (88882)
RIKA424 Creative Commons License 2014.04.19 0 0 88896

https://www.google.com/maps/place/Wodi%C3%A1ner+utca/@47.4483928,19.3774465,236m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x4741bf63e82afba7:0x5ea2311a391dc112

 

 

Előzmény: BPI-145 (88894)
RIKA424 Creative Commons License 2014.04.19 0 0 88895

1976-1978-ban több mint 100 db, gyári új teherautót vettem ott át.

 

1981-től meg pár évig -  itt off okokból speciális ügyben - én voltam a Wodiáner tanya vezetője, évente 1-2 napra.

 

 

Előzmény: BPI-145 (88894)
BPI-145 Creative Commons License 2014.04.19 0 0 88894

Ez komoly? Ott lakom! (pontosabban a helyén) :D 

Előzmény: RIKA424 (88893)
RIKA424 Creative Commons License 2014.04.19 0 0 88893

Ikarus-260/280 padlóhoz:

 

Ugye tudják az olvtársak, hogy kb. 1979-1983 közötti BKV-s Ik-260/280 fapadlói igen hamar elrohadtak.

 

a BKV felszólamlással élt az Ikarus felé, amely nem pereskedett (meglepetésre) hanem elismerte felelősségét és szavatosságban (nem jótállásban) vállalta a teljes padló cseréket.

Mivel erre az Ikarusnak se Mátyásföldön, se Fehérváron nem volt szabad kapacitása, ezért erre a munkára szerződést kötött a maglódi MGTSz-el.

 

A MGTSz-nek a 31-es út maglódi kanyarja után kb. 1 km-el, bal oldalon,  volt a Wodiáner tanyán egy autójavító üzeme, ahol évente kb. 1500-2500 db új, AUTOKER forgalmazta teherautót adtak át a vásárlóknak.

(Roburokat, IFA-kat, Praga-kat, stb.)

 

Ide a Wodiáner tanyára hordták ki a BKV Ik-260/280 kocsijait, padlót cserélni.

Volt amelyiket 1-4 éves korában, de volt amelyiket fél évesen.

 

Ott teljes padló cserét kapott, s ment vissza dolgozni a BKV-hoz.

 

 

Minimodel Creative Commons License 2014.04.19 0 0 88892

Cseh papírmakettes fórumon találtam ezt a linket:

 

Forrás: http://www.autobusovenoviny.cz

tomika861 Creative Commons License 2014.04.18 0 0 88891

Akkor jó biztos fogunk még találkozni azzal a busszal csak kiváncsi lennék mi céllal lett megvéve.. Mik a szándékok stb...

Előzmény: EKM-765 (88889)
Fáradt Vándor Creative Commons License 2014.04.18 0 0 88890
Köszönöm.
Előzmény: ckg471 (88885)
EKM-765 Creative Commons License 2014.04.18 0 0 88889

Igen.

Nem.

Nem.

Persze.

Ja.

Előzmény: tomika861 (88888)
tomika861 Creative Commons License 2014.04.18 0 0 88888

Értem és az biztos? Nem bontóba ment?? Tudsz valami bővebb infót melyik társ vette meg?? Csak azért kérdezem mert nagyon szerettem azt a buszt és még most is szeretem.. És kár lenne ha szétvágnék,,

siófoki35 Creative Commons License 2014.04.18 0 0 88887

Egyik topiktárs megvette.

Előzmény: tomika861 (88886)
tomika861 Creative Commons License 2014.04.18 0 0 88886

Sziasztok.....  A mai napon a Soroksári úton sétálva,14:10felé, feltünt egy rég nem látott kocsi a rendszáma LPZ-145 ,,, Lehet tudni róla valamit? Hová ment vagy mi van vele? Tudomásom szerint Pomázon vesztegelt vagy 2 évet.....

ckg471 Creative Commons License 2014.04.18 0 0 88885

A 9-es Óbuda irányú megállójából.

Előzmény: Fáradt Vándor (88884)
Fáradt Vándor Creative Commons License 2014.04.18 0 0 88884

Üdv:

 

Féloff: Valaki meg tudná mondani, hogy a Szentendrére holnap közlekedő IK180 pontosan honnan indul a Deák térről? Köszi!

lobbanórotor Creative Commons License 2014.04.18 0 0 88883

egészen világos, szinte fehér műbőr üléskárpit ami szintén létezett pl. egy 1987-es 260.06-os szériában (BY 22-98)

 

Nemrégiben volt szó róla a Gemenc-topikban, hogy az AFF-575 is ilyennel rendelkezett újkorában, amikor még bőven győri illetőségű volt, bár azon hamar lecserélték. És az is pontosan ez a széria. 

Előzmény: bi-02 (88882)
bi-02 Creative Commons License 2014.04.18 0 0 88882

"Nekem ez a barna padló nagyon nincs képben.1980 óta vagyok Ikarus-fan,de nekem bizony nem rémlik egy barna padlós kocsi sem"

 

Előbb-utóbb csak előkerül valami kora 80-as évekbeli fotó, vagy filmrészlet ami igazolni fog engem. :))

Egyre lejjebb megyek az évszámokkal, hogy a tévedés/átfedés lehetőségét minél inkább kizárjam, de 1981-ben és azelőtt nem kérdés a barna padló, mert csak az volt a 260 és 280-as típusokon. Ha netán volt esetleg egy-egy kisebb sorozat amiben éppen nem, akkor az számít különlegesnek, mint például az egészen világos, szinte fehér műbőr üléskárpit ami szintén létezett pl. egy 1987-es 260.06-os szériában (BY 22-98), de ettől még az üléskárpit színe általában barna. És ez nagy valószínűséggel, de inkább azt mondom, hogy biztosan így volt a debreceni, a veszprémi és bármelyik volánnál is. Persze mindig hozzá teszem, hogy gyárilag. Felújítások alkalmával akár ki is cserélhették feketére, ha éppen olyan volt hozzáférhető.

Volán (Dunaújváros) járművei esetében követtem nyomon ezeket a változásokat. 1982-es gyártású BU 40-29, 280.06-os az utolsó csöcsösgombos budiajtós, fehérkorlátos, barnapadlós, de már nyitható hátsó vészkijáratos széria. Szintén 1982-es gyártású BU 41-94 260.06, már nem is csöcsgombos, hanem ICO kapcsolós, de a többi paraméter még a régi. 1983-as gyártású BU 91-25 már fekete korlátos, tolóajtós-fülkés 018-as hátsóhidas fekete padlós, de fülkeventillátor nélküli kivitel. A '84-es gártású BU 92-91 már 118-as híddal, vezetőfülke tetőventillátoros és a fülkeajtón nyitható ablakos kivitel volt...

buszosjocó Creative Commons License 2014.04.18 0 0 88881

2010-ben engem is megállásra, és fotózásra késztetett...

 

Előzmény: tom-y (88874)
Blindmouse Creative Commons License 2014.04.18 0 0 88880

Nekem sincs ilyen gyerekkori emlékem, de én tévedhetek. 

 

Itt is akad 1-2 200-as.  mondjuk ember legyen a talpán aki megmondja ebből a minőségből a padló színét. :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=rWtzjqt0NGo

Előzmény: BV-78-14 (88879)
BV-78-14 Creative Commons License 2014.04.18 0 0 88879

Nekem ez a barna padló nagyon nincs képben.1980 óta vagyok Ikarus-fan,de nekem bizony nem rémlik egy barna padlós kocsi sem,pontosabban a Hajdú Volánnál én egyetlen barna padlós kocsival nem találkoztam ez alatt a 35 év alatt (kivételt képez néhány hozzánk került ex-NDK-s kocsi).Mivel más Volánokhoz is ugyanazok a "tesó" sorozatok kerültek,mint a Hajdú Volánhoz,így azokon sem lehetett barna padló.A BKV-t szintén kizárnám a barna padlós körből,a hozzánk 1981-ben került 1973-as-75-ös szériájú kocsikon is fekete padló volt,emlékeim szerint.

 

Arra is mérget vennék,hogy a 06-71-nek (1980 végi gyártás)  semmi köze a barna padlóhoz.

 

Én azt gyanítom,hogy inkább export kocsikon lehetett barna padló,NDK-ba gyártott  kocsikon biztosan.

Előzmény: Alien Angel (88878)
Alien Angel Creative Commons License 2014.04.17 0 0 88878

A barna igelitpadló (vagy valami egyenértékű) tényleg annyira beszerezhetetlen manapság, hogy a 671-eshez sem lehetett már találni?

Előzmény: bi-02 (88877)
bi-02 Creative Commons License 2014.04.17 0 0 88877

A csuklóharmonika korábban lett fekete, az kb az egyenes műszerfallal tűnt el ~77-ben. Szerintem minden 280.T1-es barna kellett legyen, mert talán a legújabb eresztés is kb. '78-as. Ugye?

Előzmény: Leszedált Utas (88872)
bi-02 Creative Commons License 2014.04.17 0 0 88876

Csak a 260-280-ban volt barna. Ez a képen 255, vagy 266-os.

Előzmény: Leszedált Utas (88875)
Leszedált Utas Creative Commons License 2014.04.17 0 0 88875

Bocsi, ez a 3. hozzászólás, csak most jutott eszembe ez a vidi, és itt nincs szerkesztés gomb.

Itt már fekete a padló: http://www.youtube.com/watch?v=MYXGv7o0TGg

tom-y Creative Commons License 2014.04.17 0 0 88874

2012 januárjában a Google autó még így látta:

Előzmény: Rospe (88860)
Leszedált Utas Creative Commons License 2014.04.17 0 0 88873

 mert ő a sorozatban pl. ő volt az 1., aki fekete csuklóval jött, szóval lehet arra következtetni, hogy a padló is az volt...

... mert pl. ő volt az 1., aki fekete csuklóval jött, szóval lehet arra következtetni, hogy a padló is az volt...

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!