Keresés

Részletes keresés

Vaskerekű Creative Commons License 2014.04.12 0 0 88789

A kocsiszekrény normál 256.50-es kialakítású volt, rendes méretű ablakokkal, vas lökhárítóval, satöbbi, leszámítva a tetőn lévő kerek szellőzőket (olyan, mint ami a vezetőfülke tetejére került '85-től). A rács az első ülések után kezdődött és a busz végéig egybefüggő ketrecként volt kialakítva az oldalfalak, illetve a hátsó ablak mentén.

Akkoriban két ilyen kocsit láttam rendszeresen, az egyik kicsit szakadtabb volt, de egyébként egyforma kialakításúak voltak. Rendszámra sajnos nem emlékszem.

Előzmény: Balázs1 (88785)
lobbanórotor Creative Commons License 2014.04.12 0 0 88788

De volános sosem volt. 

Előzmény: ujfigura (88787)
ujfigura Creative Commons License 2014.04.12 0 0 88787

Szerintem az LPZ nem '85-ös kocsi, sőt, inkább az átrendszámozás előtti utolsó nagyvolános beszerzések közül való lehet, az meg 1989.

Előzmény: ismertember5 (88786)
ismertember5 Creative Commons License 2014.04.12 0 0 88786

Ennyit tudok csak róla, hogy a Kisalföldnél kezdte.

BHU-688 ex. BX 95-84  
alvázsz:260.32.1985.1647
IKARUS 260.32
Évjárat: 1985
Üzembe vétel: 1985-05-15
Üzemegység: Győr
Sajnos selejtezési évet nem tudok.

Előzmény: mateo28 (88347)
Balázs1 Creative Commons License 2014.04.12 0 0 88785

Hű, ez nagyon jó, köszi szépen. Mindjárt elkezdek rajzolni, hátha tudunk reprodukálni egy ilyet.

 

A "A" tengely vonalában kezdődő ketrec azt jelenti, hogy az első ablaküveg még nyitható volt, rácsozat nélkül, és csak a következő három ablakon volt teliüveg + rács? Vagy pedig nem is volt normál méretű első oldalüvege, hanem csak egy kisebb, ami csak a tengely vonaláig tartott? Az őrszemélyzetnek végül is annyi is elég lenne, és akkor pont a tengely fölött volt a szektorrács.

 

A ventillátoros szellőző olyasmi alakú volt, mint ezen a 250-esen, csak a busz közepén? Vagy pedig egy hosszabb, a tető teljes hosszán végigfutó szellőztetőt képzeljek el?

 

 

Azon jár az agyam, hogy az Ikarus akkoriban mindenféle megrendelést teljesített, tehát meglepne, ha nem létezett volna kifejezetten a BV számára tervezett altípus.

Előzmény: Vaskerekű (88784)
Vaskerekű Creative Commons License 2014.04.12 0 0 88784

Az általános iskolám egy börtön mellett volt és a szünetekben gyakran lehetett látni, amint a rabszállító 256-os kikanyarodik a börtönkapun. A ládatér magasságáig fehér volt, felette piros. Az "A" tengely vonalában kezdődött a ketrec, valamint ventilátoros szellőzők voltak a tetőn középen, ami elég ritka volt az itthon megszokott 256.50V/L/akármilyen kocsikon nevelkedett szemnek. Mindez a '80-as évek végén, '90-es évek legelején volt. Szívesen látnék képet hasonló kialakítású vasakról!

Előzmény: Balázs1 (88782)
Komlósfecskés Creative Commons License 2014.04.11 0 0 88783

A vázszám az Ó-négy-hetvennyolcé...

Előzmény: BPI-145 (88780)
Balázs1 Creative Commons License 2014.04.11 0 0 88782

Tudna valaki mesélni a '90-es évek elejéig létező / közlekedő rabszállító 260-asokról? Írnék pár kérdést, aztán ha bárki bármire tud válaszolni, nagyon hálás lennék. :)

 

- Csak 260-asból épült rabszállító változat? (A még létező 543-ast most hagyjuk, az utólagos kialakítás.)

- Előbbiből következően: minden intézetnél ilyenek szolgáltak vagy akkoriban is voltak teherautó alvázra épített, itt most off járművek?

- Milyen ajtókiosztása volt? Azt tudom, hogy az üvegei fehérre fújtak voltak (pontosabban: létezett olyan példány, amely így nézett ki), belülről persze a szabványos rácsozással, de az ajtóelrendezésére csak tippem lenne.

- Egységes fehér színűek voltak, vagy volt rajta valamilyen mintázat, felirat? Netán megkülönböztető jelzés?

- Hány darab létezhetett belőlük?

- Hogy-hogy egyetlen darabról sincs elérhető anyag sehol? Se egy kép, se egy bontóból megvásárolt darab, se egy észlelés a fórumokon, se egy emlék. (Tudom, régen volt, de annyira mégsem, és itt sok olyan topiktárs van, aki nagy tapasztalattal és jó memóriával rendelkezik... :) ) A BV-s archívumokban se találtam semmit, mintha az EuroCargok előtt nem is lett volna nagy befogadóképességű rabó az országban...

RIKA424 Creative Commons License 2014.04.11 0 0 88781

BPI-145 Creative Commons License 2014.04.10 0 0 88780

Igen, én is tisztában vagyok vele. :)

Mindenesetre itt a motorszám, hátha... 

D2156HM6U1001586695

Hogy az alvázszám helyére mennyire hiteles számsor lett beütve, nem tudom, de megadom: 2804989786

Így esetleg megvan valakinek? 

Előzmény: boz-021 (88775)
pegel Creative Commons License 2014.04.10 0 0 88779
krepsz_zoltan Creative Commons License 2014.04.10 0 0 88778

A mail címem publikus, ha nem szeretsz írni, küldhetsz hangfájlt is :-)

Előzmény: FAV 20 (88776)
--==Ikarus 55==-- Creative Commons License 2014.04.09 0 0 88777

Nagyon köszönöm!!! 

Előzmény: P.stephenson (88765)
FAV 20 Creative Commons License 2014.04.09 0 0 88776

Köszi. Majd erről egy történetet mesélek neked, csak nagyon hosszú.

Előzmény: krepsz_zoltan (88774)
boz-021 Creative Commons License 2014.04.09 0 0 88775

Van kb. 30% esélyed, hogy pontos lesz az adat.

Egy átlag bkv-s autó napjainkra már a 3.- 4. motorját fogyasztja...

Előzmény: BPI-145 (88773)
krepsz_zoltan Creative Commons License 2014.04.09 0 0 88774

Összesen 9 db.

Kár érte, ennél sokkal többre vihette volna, ha...

Előzmény: FAV 20 (88757)
BPI-145 Creative Commons License 2014.04.09 0 0 88773

Üdv! Ha beírom egy BKV-s 280 motorszámát (gyári tábláról), meg tudná mondani valaki, hogy melyik rendszám tartozott hozzá? 

BPO-105 Creative Commons License 2014.04.09 0 0 88772

Ó, ő lett az azévi egyes? Fasza.

Előzmény: P.stephenson (88771)
P.stephenson Creative Commons License 2014.04.09 0 0 88771

Így van, itt a gyári táblája:

Előzmény: BPO-105 (88770)
BPO-105 Creative Commons License 2014.04.08 0 0 88770

Gondolom azért, mert ahol átépítették 256.50E vagy ehhez hasonló jellegűre, az szintén az Ikarus volt, hogy belföldre is el tudják adni, és valószínűleg ezzel párhuzamosan a feliratot is lecserélték.

Előzmény: vt976 (88769)
vt976 Creative Commons License 2014.04.08 0 0 88769

Konkrétan ez az a link:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=129852504&t=9102734

A videón szerepel az 88747. hsz.-ban említett 258-as Ikarus is (bár a hűtőrácsán 256-os fölirat van).

Előzmény: Scatty29 (88764)
EKM-765 Creative Commons License 2014.04.08 0 0 88768

Én még nem láttam, jó.

Előzmény: P.stephenson (88767)
P.stephenson Creative Commons License 2014.04.08 0 0 88767

Nem tudom, hogy volt-e már itt, de azért beteszem, Ikarus 263.06:

http://sap32aaa.pixnet.net/blog/post/28883969-ikarus-263.06

Rémlik, mintha lett volna, de inkább kétszer, mint egyszer se. :-)

EKM-765 Creative Commons License 2014.04.08 0 0 88766
Előzmény: buszosjocó (88759)
P.stephenson Creative Commons License 2014.04.08 0 0 88765

Ennyi van:

Előzmény: --==Ikarus 55==-- (88762)
Scatty29 Creative Commons License 2014.04.08 0 0 88764

Drezdában sok felújitott Ikarus van:

 

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9102734

suraki1 Creative Commons License 2014.04.07 0 0 88763
Az évjáratot és a hangjukat tekintve .3-as széria, és mivel szóló szerintem csak 851-es. A tiszavolan.hu szerint 863.3 van a 260G-kben.
Előzmény: BP-16-63 (88754)
--==Ikarus 55==-- Creative Commons License 2014.04.07 0 0 88762

Üdv! Ez igen!  303-asról fotót, ebből a nézetből, még nem láthattam. Vajon a 66 prototípusról és az 555-ről  létezhet-e fennmaradt hátulnézeti "fotográfia"?  

Előzmény: P.stephenson (88751)
buszosjocó Creative Commons License 2014.04.07 0 0 88761

Szia! :) Nagyon köszönöm, igen, ez az egy van.

Előzmény: cdjbatyo (88760)
cdjbatyo Creative Commons License 2014.04.07 0 0 88760

"Csepp" alakú magasságjelző,vagy valamelyik buszon lehetett első irányjelző is.
Csak ez az egy van belőle?

 

Üdv:cdjbatyo

Előzmény: buszosjocó (88759)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!