Keresés

Részletes keresés

BPO-105 Creative Commons License 2014.01.25 0 0 88029

Lefortovo II.

Előzmény: Scatty29 (88023)
BPO-105 Creative Commons License 2014.01.25 0 0 88028

Annak kéne lennie, mivel már elég régóta nincs két egyező nevű település országunkban.

Előzmény: DJ Szegecs (88027)
DJ Szegecs Creative Commons License 2014.01.25 0 0 88027

Mezőtúr mellet egy KABA községben lévő üzem 

 

Nem a Püspökladány-Hajdúszoboszló települések közt található Kabáról van szó? Az elég messze van Mezőtúrtól.

Előzmény: RIKA424 (88025)
Desgrévres Creative Commons License 2014.01.25 0 0 88026

A 620-as előtt ott a "nagy Polszki". 1970-től importálták.

 

Előzmény: f.domino_ (87876)
RIKA424 Creative Commons License 2014.01.25 0 0 88025

A középső képen lévő viszonylatjelző táblát annak idején kabai tábla-nak, pontosabban akkori szóhasználattal kabai silt-nek hívtuk.

 

Oka, hogy Mezőtúr mellet egy KABA községben lévő üzem is újított fel Ik-620 kocsikat a FAÜ-nek/BKV-nak és az onnan visszajött kocsikon volt először ez a fajta, kicsit kiemelt silt, azaz viszonylatjelző.

 

Jobban volt látható az utas részéről mint a homlokfalba símuló gyári.

 

Előzmény: f.domino_ (88024)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.25 0 0 88024

Ha a "nagy az, ami a tető gerince fölé magasodik, a "kicsi" pedig az, amelyik nem, akkor a 64-es (téli) képen kicsi van.
Kicsi:

nagy:

 

Ez viszont 69-70-es, új állapotban (index a rendszám alatt), és szerintem kicsi:


Ez is kicsinek tűnik, pedig ez már főjavított (index felül). Határeset. Szerintetek?

Előzmény: Mihál (88022)
Scatty29 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88023

Jön a tél Jön a hó, és jöhet a driftelő BKV is:

https://www.youtube.com/watch?v=4b1OKmruQ6I

Mihál Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88022

Köszi az Erzsihidast, látom, hogy lehajló.

Továbbá: oldaltábla ablaka kisméretű, homlok-viszonylatjelző is valószínűleg kisebb fajta, mert a tető síkjából - úgy látszik - nem emelkedik ki. Első index kicsi. (90-81?)

 

1964-es: oldaltábla ablaka már normál méretű, homlok-visz.jelzőről nem állítanám, hogy kicsi, de ebből a szögből nem vagyok biztos benne.

Előzmény: f.domino_ (87992)
M41 2180 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88021

Nagyon komoly anyag.

Köszi, hogy megosztottad!

Előzmény: D 20 (88018)
D 20 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88020

A néhai pótkocsis üzemet szemléltetendő "újabb" kép:

 

Közösségi oldalon lévő képre hivatkozás.

hotib Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88019

D 20 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88018

Hmm...
Dunaújváros a 200-asok előtt...
Ismétlem az ússágarchívumot, amíg a leendő wingéptűz engedi:

(A képek eredetijei elvileg kb.: egy év múlva majd apránként kutathatók lesznek.)

 

 

(Megosztási és közléskényszer 2014)

 

EAG E95 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88017
bi-02 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88016

Akkor jó! :))

Előzmény: Mwin (88015)
Mwin Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88015

Ojjé, 

na itt jól elbeszéltünk egymás mellett:-) Az "uram" nem hivataloskodó megszólításnak készült, ez nálam egy szófordulat.

Az emlékek és a tények sokszor ellentmondanak egymásnak, nem vitás. Azt azonban figyelembe kell venni, hogy az egykori bajai autóbuszüzem  valószínűleg erősen használt,  innen -onnan levetett járműveket használt, ahol az is elképzelhető, hogy helyiben 620-as járt tetőcsomagtartóval, és esetleg helyközibe ment 630-as anélkül.

Amennyire vissza tudom pörgetni az idő távolát, egy bizonyos megállóban a következő típusok fordultak meg helyiben: Ik 620 vagy 630, Ik 66 kétajtós, Ik 66 háromajtós (erre világosan emlékszem, akkora döbbenet volt az őszi ködből kibukkanó busz), Ik 55, Ik 260, Ik 255. Ezek közül nyilván a helyköziek legfeljebb csak pótoltak.

 

Előzmény: bi-02 (88011)
BX 59-76 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88014

Tiszteleteim!

Körülbelül 3 hónapja láttam valahol egy zenei klippet amiben egy ráncajtós 280-ason utaztak eleinte páran, majd egyre többen és együt énekeltek talán a barátságokról.

Ha valamelyikőtök tudja a linket, beírná ide? Előre is köszönöm.

Talán németország volt de nem mernék rá megesküdni. 

bi-02 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88013

De lehet, hogy a második nem is 60-as, hanem 620/630-as

 

Előzmény: bi-02 (88012)
bi-02 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88012

620-as pótkocsival Dunaújvárosban

 

 

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=112326038786834&set=a.112323022120469.13837.100000283149982&type=3&theater

 

 

 

Van itt 60-as is:

 

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=600449096641190&set=a.599777376708362.1073741826.100000283149982&type=3&theater

 

 

 

bi-02 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88011

Számomra az itt szokatlanul hivatalosnak tűnő megszólításból arra következtetek, hogy hozzászólásomat félreértette(d). Nem kívánom kétségbe vonni senkinek az emlékeit, kioktatni pedig főképpen távol áll tőlem bárkit is. Próbáltam is oldani az esetleg annak tűnő stílust, ami talán "nem jött át" - ez az én hibám.

Arra viszont mindig kínosan ügyelek, hogy amit itt leírok az tényszerű legyen, vagy kitűnjön belőle hogy az egy gyerekkori emlék. Az ominózus írás az előbbi kategória.

Jómagam is megszállot vagyok, amióta eszemet tudom érdekelnek az Ikarusok. Engem óvodába vittek ilyen buszon Dunaújvárosban, de az szürke volt és csuklós. A vezető mögötti hosszú ülésen ültünk, ahol az ablak közepén volt egy kis szögletes nyílás amin át lehetett a vezetőtől 2 Forintos jegyet venni, mert akkor már KN volt. Emlékszem arra speciális busz-szagra, amit azokon a csuklósokon éreztem, na meg a korlátokon arra a világos műanyag hosszbordás bevonatra, ami az ajtón kívüli kapaszkodókon is volt. Mindig a porszívó gégecső jut róla eszembe, pedig nem is hasonló :) Akkor én sem tudtam még, hogy 620, vagy 630-as volt-e az a busz.

 

De azóta tudom, hogy egy 620-asnak, vagy egy 630-asnak hogy kell(ett) kinéznie azokból a szempontokból, amiket leírtam. Ezek korabeli jellegralzokból, típusleírásokból megállapíthatók. Erre vártam megerősítést, hogy a korabeli valóság egybevág-e a felkutatható/megtanulható típustiszta gyári paraméterekkel. Ennyi.

Az apró részletekről szóló írásokat nagyon szeretem főleg abból a korból, amikor én még csak pelenkás, vagy az sem voltam, mert sok olyat lehet megtudni, amit utólagos kutakodással soha. Azokat csak személyes emlékekkel, amilyenek nekem csak a 260/280 típuspárról vannak...

 

Lehet, hogy kicsit offtopic voltam, de úgy éreztem, hogy helyreigazítást kell tennem. A későbbiekre vonatkozóan igérem, hogy az eddiginél is cizelláltabban fogok fogalmazni, hogy az ilyen lelki eredetű félreértések elkerülhetők legyenek. A tényeket viszont ezután is makacsul leírom.

 

Boros István

RIKA424 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88010

Akkoriban még én is gyermek voltam, de Ik-620+AMG pót összeállítású helyi járat biztosan volt Győrben, Székesfehérváron, Pécsen.

 

Valószínűleg volt Szegeden és még pár városban.

 

 

Előzmény: norbee601 (88009)
norbee601 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88009

Győrben úgy tudom volt. (60-assal egész biztos hogy volt)

 

 

Fortepanos kép, nem tudom ez helyi járat-e.

Előzmény: RIKA424 (88008)
RIKA424 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88008

Szerintem volt egy olyan rövid időszak, kb. 1962-1966 között, amikor egyes nagyobb városokban, Győr, Székesfehérvár, Pécs, Dunaújváros, Várpalota, Debrecen (?), Szeged (?) stb. járhatott Ik-620 +AMG szerelvény helyi járaton.

 

Valószinűleg nem mindegyik megyeszékhelyen történt ez meg.

 

Mivel az Ik-620/630 csuklósítása nagyon hamar felfutott a BÉKE téren, ezért ez a csuklós szinte azonnal kiszorította a városokból a pótos üzemet a helyközi vonalakra.

 

 

Mwin Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88007

Ki beszélt itt 630-ról?

A dolog onnan indult ki, hogy 620-as póttal vagy anélkül  járhatott -e helyit más városban?

Én erre a korlátra emlékszem:

 

 

A tetőn meg ott volt a csomagtartó.

Előzmény: Snake-Mojzi (88006)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88006

A 630-asokban hátul üléssor volt, körbefutó korlát szvsz nem.

Előzmény: Mwin (88004)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88005

Látni vélem a széles ráncajtók ovális ablakait. Viszont ez kocka viszonylatjelzős.

Előzmény: BPO-105 (88003)
Mwin Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88004

Uram, 

iskolába jártam velük- elöl szálltam fel, bérlet felmutat (ma is megvan:-D) és mentem egyenesen hátra, a hátsó ablakhoz. Ott bámultam kifelé, a körbefutó korlátba kapaszkodva, az orrom előtt meg a létra. Nem vizsgáltam, hogy 620, vagy 630, akkor ez még nem érdekelt:-) De az emlékek szilárdak ennem a tekintetben, több évig utaztam velük.

Előzmény: bi-02 (88001)
BPO-105 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88003

Azon gondolkozom, hogy nem lehet-e egy szűk ajtós 630-as, de végülis nem hiszem.

Előzmény: Komlósfecskés (88002)
Komlósfecskés Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88002

http://www.europhotohub.eu/heux/?detail=1&guid=MTIF___B19610328021

 

Ezen a fotón egy 620+pót szerelvény látható Békéscsabán, sajnos az nem derül ki, hogy helyi vagy helyközi. A helyközi végállomás akkor már a Hunyadi téren volt, viszont pont a legforgalmasabb viszonylat, a kisvasút helyett egy évvel korábban megindult Békés - Békéscsaba a vasútállomásig járt, így akár az is lehet a képen.

bi-02 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88001

Bár én csak '72-es vagyok, de szerintem a tetőcsomagtartós  nem lehet 620-as, az alacsony peronos nem lehet 630-as, kivéve, ha csuklósított és eredetileg 630-as volt. 620-as viszont lehetett süllyesztett peron nélkül is, de tetőcsomagtartós biztosan nem - eredetileg. A sufnituning nem ér, mert az mindent visz. :D

 

Ugye jók a megfigyeléseim?

  

Előzmény: Mwin (87995)
BPO-105 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88000

De, 630-asnak kéne lennie, még csomagtartó is van a tetejükön, ha jól látom.

Előzmény: RIKA424 (87996)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!