Keresés

Részletes keresés

Mwin Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88015

Ojjé, 

na itt jól elbeszéltünk egymás mellett:-) Az "uram" nem hivataloskodó megszólításnak készült, ez nálam egy szófordulat.

Az emlékek és a tények sokszor ellentmondanak egymásnak, nem vitás. Azt azonban figyelembe kell venni, hogy az egykori bajai autóbuszüzem  valószínűleg erősen használt,  innen -onnan levetett járműveket használt, ahol az is elképzelhető, hogy helyiben 620-as járt tetőcsomagtartóval, és esetleg helyközibe ment 630-as anélkül.

Amennyire vissza tudom pörgetni az idő távolát, egy bizonyos megállóban a következő típusok fordultak meg helyiben: Ik 620 vagy 630, Ik 66 kétajtós, Ik 66 háromajtós (erre világosan emlékszem, akkora döbbenet volt az őszi ködből kibukkanó busz), Ik 55, Ik 260, Ik 255. Ezek közül nyilván a helyköziek legfeljebb csak pótoltak.

 

Előzmény: bi-02 (88011)
BX 59-76 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88014

Tiszteleteim!

Körülbelül 3 hónapja láttam valahol egy zenei klippet amiben egy ráncajtós 280-ason utaztak eleinte páran, majd egyre többen és együt énekeltek talán a barátságokról.

Ha valamelyikőtök tudja a linket, beírná ide? Előre is köszönöm.

Talán németország volt de nem mernék rá megesküdni. 

bi-02 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88013

De lehet, hogy a második nem is 60-as, hanem 620/630-as

 

Előzmény: bi-02 (88012)
bi-02 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88012

620-as pótkocsival Dunaújvárosban

 

 

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=112326038786834&set=a.112323022120469.13837.100000283149982&type=3&theater

 

 

 

Van itt 60-as is:

 

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=600449096641190&set=a.599777376708362.1073741826.100000283149982&type=3&theater

 

 

 

bi-02 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88011

Számomra az itt szokatlanul hivatalosnak tűnő megszólításból arra következtetek, hogy hozzászólásomat félreértette(d). Nem kívánom kétségbe vonni senkinek az emlékeit, kioktatni pedig főképpen távol áll tőlem bárkit is. Próbáltam is oldani az esetleg annak tűnő stílust, ami talán "nem jött át" - ez az én hibám.

Arra viszont mindig kínosan ügyelek, hogy amit itt leírok az tényszerű legyen, vagy kitűnjön belőle hogy az egy gyerekkori emlék. Az ominózus írás az előbbi kategória.

Jómagam is megszállot vagyok, amióta eszemet tudom érdekelnek az Ikarusok. Engem óvodába vittek ilyen buszon Dunaújvárosban, de az szürke volt és csuklós. A vezető mögötti hosszú ülésen ültünk, ahol az ablak közepén volt egy kis szögletes nyílás amin át lehetett a vezetőtől 2 Forintos jegyet venni, mert akkor már KN volt. Emlékszem arra speciális busz-szagra, amit azokon a csuklósokon éreztem, na meg a korlátokon arra a világos műanyag hosszbordás bevonatra, ami az ajtón kívüli kapaszkodókon is volt. Mindig a porszívó gégecső jut róla eszembe, pedig nem is hasonló :) Akkor én sem tudtam még, hogy 620, vagy 630-as volt-e az a busz.

 

De azóta tudom, hogy egy 620-asnak, vagy egy 630-asnak hogy kell(ett) kinéznie azokból a szempontokból, amiket leírtam. Ezek korabeli jellegralzokból, típusleírásokból megállapíthatók. Erre vártam megerősítést, hogy a korabeli valóság egybevág-e a felkutatható/megtanulható típustiszta gyári paraméterekkel. Ennyi.

Az apró részletekről szóló írásokat nagyon szeretem főleg abból a korból, amikor én még csak pelenkás, vagy az sem voltam, mert sok olyat lehet megtudni, amit utólagos kutakodással soha. Azokat csak személyes emlékekkel, amilyenek nekem csak a 260/280 típuspárról vannak...

 

Lehet, hogy kicsit offtopic voltam, de úgy éreztem, hogy helyreigazítást kell tennem. A későbbiekre vonatkozóan igérem, hogy az eddiginél is cizelláltabban fogok fogalmazni, hogy az ilyen lelki eredetű félreértések elkerülhetők legyenek. A tényeket viszont ezután is makacsul leírom.

 

Boros István

RIKA424 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88010

Akkoriban még én is gyermek voltam, de Ik-620+AMG pót összeállítású helyi járat biztosan volt Győrben, Székesfehérváron, Pécsen.

 

Valószínűleg volt Szegeden és még pár városban.

 

 

Előzmény: norbee601 (88009)
norbee601 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88009

Győrben úgy tudom volt. (60-assal egész biztos hogy volt)

 

 

Fortepanos kép, nem tudom ez helyi járat-e.

Előzmény: RIKA424 (88008)
RIKA424 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88008

Szerintem volt egy olyan rövid időszak, kb. 1962-1966 között, amikor egyes nagyobb városokban, Győr, Székesfehérvár, Pécs, Dunaújváros, Várpalota, Debrecen (?), Szeged (?) stb. járhatott Ik-620 +AMG szerelvény helyi járaton.

 

Valószinűleg nem mindegyik megyeszékhelyen történt ez meg.

 

Mivel az Ik-620/630 csuklósítása nagyon hamar felfutott a BÉKE téren, ezért ez a csuklós szinte azonnal kiszorította a városokból a pótos üzemet a helyközi vonalakra.

 

 

Mwin Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88007

Ki beszélt itt 630-ról?

A dolog onnan indult ki, hogy 620-as póttal vagy anélkül  járhatott -e helyit más városban?

Én erre a korlátra emlékszem:

 

 

A tetőn meg ott volt a csomagtartó.

Előzmény: Snake-Mojzi (88006)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88006

A 630-asokban hátul üléssor volt, körbefutó korlát szvsz nem.

Előzmény: Mwin (88004)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88005

Látni vélem a széles ráncajtók ovális ablakait. Viszont ez kocka viszonylatjelzős.

Előzmény: BPO-105 (88003)
Mwin Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88004

Uram, 

iskolába jártam velük- elöl szálltam fel, bérlet felmutat (ma is megvan:-D) és mentem egyenesen hátra, a hátsó ablakhoz. Ott bámultam kifelé, a körbefutó korlátba kapaszkodva, az orrom előtt meg a létra. Nem vizsgáltam, hogy 620, vagy 630, akkor ez még nem érdekelt:-) De az emlékek szilárdak ennem a tekintetben, több évig utaztam velük.

Előzmény: bi-02 (88001)
BPO-105 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88003

Azon gondolkozom, hogy nem lehet-e egy szűk ajtós 630-as, de végülis nem hiszem.

Előzmény: Komlósfecskés (88002)
Komlósfecskés Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88002

http://www.europhotohub.eu/heux/?detail=1&guid=MTIF___B19610328021

 

Ezen a fotón egy 620+pót szerelvény látható Békéscsabán, sajnos az nem derül ki, hogy helyi vagy helyközi. A helyközi végállomás akkor már a Hunyadi téren volt, viszont pont a legforgalmasabb viszonylat, a kisvasút helyett egy évvel korábban megindult Békés - Békéscsaba a vasútállomásig járt, így akár az is lehet a képen.

bi-02 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88001

Bár én csak '72-es vagyok, de szerintem a tetőcsomagtartós  nem lehet 620-as, az alacsony peronos nem lehet 630-as, kivéve, ha csuklósított és eredetileg 630-as volt. 620-as viszont lehetett süllyesztett peron nélkül is, de tetőcsomagtartós biztosan nem - eredetileg. A sufnituning nem ér, mert az mindent visz. :D

 

Ugye jók a megfigyeléseim?

  

Előzmény: Mwin (87995)
BPO-105 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 88000

De, 630-asnak kéne lennie, még csomagtartó is van a tetejükön, ha jól látom.

Előzmény: RIKA424 (87996)
Mwin Creative Commons License 2014.01.24 0 0 87999

Rosszul fogalmaztam - nem szerelvényben, hanem csak a gépes, de járt. Két ajtó, hátul alacsony peron. Nem hiszem, hogy helyköziből vettek ki kocsit, állandó, menetrendi forgalom volt, nagyjából ugyanazokkal a kocsikkal (abban az időben mindig mindenemet elhagytam, a kulcsok, sálak, kesztyűk - később általában előkerültek a motorsátor tetejéről:-D)
Az viszont előfordult, hogy egy-egy jármű kiesése következtében Ikarus 55-ös járt helyiben.

Amúgy egy viszonylat majdnem mindig csuklóssal volt kiadva, az pedig az 1-es volt. (Bajaszentistván felé)  El tudom képzelni, hogy előtte pótos üzem volt, mert az emberek nem voltak kevesebben előtte sem:-D

(Most dolgozom fel édesapám negatívjait,  - elég sok van - lehet, hogy egyszer feltűnik egy ilyen szerelvény a városban, helyiben:-) )

Előzmény: RIKA424 (87998)
RIKA424 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 87998

Baja elég kis város.

 

Ott járt helyiben pótos ?

 

Vagy csak a helyközi pótos bejött a faluról a városba, az inkurrens időben leakasztotta a pótot, és pót nélkül ment 1-2 kört helyiben a városban ?

 

Hány ajtajuk volt azoknak melyek a városban helyiben jártak ?

 

 

Előzmény: Mwin (87997)
Mwin Creative Commons License 2014.01.24 0 0 87997

Nem tudom, 

ezek a járművek később valószínűleg helyiben is jártak -én legalábbis emlékszem rájuk, mert állandóan fel akartam mászni a tetőre a hátsó létrán -el sem tudtam képzelni, mi van ott.:-)

Jellemzően az 5-ös, a 6-os és a 3-as viszonylaton bukkantak fel.

Előzmény: RIKA424 (87996)
RIKA424 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 87996

Helyközi járatban.

 

Úgy sok volt.

Majd valamennyi AKÖV-nél.

 

Helyiben kevés helyen alkalmaztak Ik-620+AMG pót összeállítású szerelvényt.

 

Kérdés : A képen nem  Ik-630+pót szerelvények vannak ?

 

 

Előzmény: Mwin (87995)
Mwin Creative Commons License 2014.01.24 0 0 87995

Hosszú viszonylatjelzős, pótkocsis 620-asok, Baján:

 

 

http://www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_45275.jpg

Előzmény: Mihál (87980)
ik255.70 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 87994

Köszi a választ!

Előzmény: Mihál (87979)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.24 0 0 87993

Az a "reggeli felkészülés" eredeti nevén Az autóbuszok téli üzemeltetése, ezen a nevén megtalálható a legnagyobb videómegosztó portálon is.

Előzmény: f.domino_ (87992)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87992

Nem kísérletezek a linkeléssel. A kérdéses busz kinagyítva:


64-es gyártású busz vadi új állapotban (nejlon az üléseken) a "reggeli felkészülés" c filmben (Oldikarus-ról )
GA-93-78

Kis viszonylatjelző, csepp index (alacsonyan), díszléc a hűtőrácson, nem lehajló díszléc hátul.

Előzmény: Mihál (87991)
Mihál Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87991

Kb 64-től, nem tudom pontosan (lehet 63 vagy 65 is). De nem sokkal, csak pár centivel lett nagyobb. Csak jó minőségű képen látszik, hogy melyik fajta.

Előzmény: f.domino_ (87989)
Mihál Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87990

Az Erzsébet-hidasból nem látok semmit, de a Márc.15.téri alapján elhiszem.

Előzmény: f.domino_ (87988)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87989

Azt mondod, hogy 64-től gyárilag nagyobb viszonylatjelzővel jöttek ki?

 

Előzmény: Mihál (87984)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87988

Köszönöm!
A kocka index valóban nem ugyanaz, mint a 69-es magasságjelző, de azt meg nem alkalmazták indexként. Kitalálok neki valami új nevet.
Én (66-os születésűként) csak régi képekből tudok kiindulni. A szellőzőben igazad van, most hogy mondod, utólagosak lehetnek!
Viszont gyárilag kerek sárvédős, de lehajló díszléces buszokról vannak képek. Az előző hsz-ben a Márc 15-téri képen a hozzánk legközelebbi sztem új állapotú. (a 63 előttieknek két széles, szögletes tetőszellőzője volt, mint az előbb állónak)
Meg itt van ez:

A kép 64-ben készült. Az elöl álló 620-as kocka indexes, 3 utastéri tetőszellőzős, billenőablakos, kerek sárvédős. Tehát nem főjavított, inkább 63-as évjáratú. És lehajló díszléces.

Előzmény: Mihál (87984)
Mihál Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87987

Viszont sejtem, hogy GA-90-esek eleje lehet, azok ott jártak. Ha jól látom, félkör-kivágású. Szóval a 63-as széria úgy látszik nem volt egységes. Itt egy lehajló díszléc, amiben neked lehet igazad. :-(

A 90-esek elejénél emlékszem a csepp-indexre is.

Előzmény: Mihál (87986)
Mihál Creative Commons License 2014.01.23 0 0 87986

Már írtam a válaszomat, mikor ezt beírtad :-))

 

A ritkább hűtőrács valami fusi termék lehet, egyetértek.

 

Ez a 8-as busz itt a képen melyik széria lehet? (Nem tudom kivenni a rendszámát.)

Előzmény: f.domino_ (87983)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!