Az Autó-Motor 1958. április 1-i számában találtam egy rövid cikket erről:
Az "A-N-busz" atom és napenergiával működő, Ik-55 alapra épített autóbusz terve. Tekintve a megjelenési dátumra, én ezt egy rossz viccnek gondolom, de mivel tudom, hogy külföldön ténylegesen is kísérleteztek ilyen hülyeségekkel, meg kell hogy kérdezzelek titeket: ez tényleg egy létező elképzelés lett volna (ami méltán merült feledésbe), vagy csak (a korra szerintem nem annyira jellemző) idióta április tréfa lenne?
A miskolci biztosan, az júliusi forgalomba állítású. Érdekességképpen megemlítendő, hogy kb. egy hónappal előbbi, mint a FAÜ-példányok, amik viszont már a kisebb felületű elhúzható ablakot kapták. A volánosról nem tudok semmi konkrét dátumot.
Akkor csak az marad, amit a kassai technikai múzeum gyűjteményébe szánnak - már ha a 400-asokkal ugyanúgy ez a terv, mint ahogy az utolsó 200-asokkal megvalósult.
A 222 K 2-es halad ha lassan is,ahogy a pénzem engedi,én már ritkán olvasom ezt a fórumot de jólesett olvasni,hogy van aki még érdeklődik a folyamat iránt.
A modell az említett hibákkal ugyan de felismerhető,az ablakelosztás is jó!
A típusból két darab létezik a K 3-as működőképes,tavaly a polgári találkozón én hajtottam A.G barátom jóvoltából ami hatalmas élmény volt számomra.
Ha komolyan érdekel a K 2-es Facén megtalálsz,ez a fiam nickje írj rá nyugodtan és beszélünk.
Az idővonalamon megvan minden fázis,hogy halad a gép felújítása.
A hátsó sárvédőknél rendben, ezt kiveséztük a 95-12 kapcsán. De ennek az első is lapos.
Erre fel nézegettem kicsit az Old Ikarust és a Fortepánt. Ezeket találtam még lapos első sárvédővel és BKV matricával: 10-33, 10-76, 57-82, 57-57, 58-55. Most fedeztem fel, hogy egyik-másiknak a hűtőrácsán 10 vízszintes borda van, a többségnek viszont 13. Nem a cabrión is látható alacsony rácsról beszélek, ez ugyanolyan magas, csak ritkább.
1974-ben is volt még lapos sárvédős kocsi forgalomban, sőt, volt olyan hogy eredetileg kerek sárvédőset lapos sárvédősre építettek át fele részben, pl. hátul...
Elöl-hátul lapos sárvédő, (tehát régi futómű), és mindez BKV logóval, tehát 68 után. Elmúlt 6 éves, és nem volt főjavításon? Vagy volt, de nem kapott új hidat?