Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2014.01.19 0 0 87901

        

 

                        2014.01.19. Bálna.

BV-78-14 Creative Commons License 2014.01.19 0 0 87900

Engem is érdekelne a 222-es,szívesen megnézném a felújítás eddigi folyamatát,ha lehet : )

Előzmény: BP-16-63 (87887)
Subaruwrxsti Creative Commons License 2014.01.19 0 0 87899

Szia zslevi, remélem közölsz majd sok-sok képet, örülök, hogy megmentették ilyen relikviákat! :)

Előzmény: Törölt nick (87842)
pumukli89 Creative Commons License 2014.01.19 0 0 87898

Még egy:

 

Előzmény: f.domino_ (87888)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.19 0 0 87897

Köszönet a szervezőknek és a résztvevőknek! Ismét gazdagodtam egy élménnyel, néhány képpel, és (nem utolsó sorban) rengeteg mérettel :-)

norbee601 Creative Commons License 2014.01.19 0 0 87896

Az Autó-Motorban rendszeresen voltak ilyen április 1-ei tréfák amiket korabeli photoshoppal (ollóval) állítottak elő:)

Előzmény: Flakvierling (87895)
Flakvierling Creative Commons License 2014.01.19 0 0 87895

Sziasztok!

 

Az Autó-Motor 1958. április 1-i számában találtam egy rövid cikket erről:

Az "A-N-busz" atom és napenergiával működő, Ik-55 alapra épített autóbusz terve. Tekintve a megjelenési dátumra, én ezt egy rossz viccnek gondolom, de mivel tudom, hogy külföldön ténylegesen is kísérleteztek ilyen hülyeségekkel, meg kell hogy kérdezzelek titeket: ez tényleg egy létező elképzelés lett volna (ami méltán merült feledésbe), vagy csak (a korra szerintem nem annyira jellemző) idióta április tréfa lenne?

BPO-105 Creative Commons License 2014.01.18 0 0 87894

A miskolci biztosan, az júliusi forgalomba állítású. Érdekességképpen megemlítendő, hogy kb. egy hónappal előbbi, mint a FAÜ-példányok, amik viszont már a kisebb felületű elhúzható ablakot kapták. A volánosról nem tudok semmi konkrét dátumot.

Előzmény: István Kertész (87893)
István Kertész Creative Commons License 2014.01.18 0 0 87893

Jól gondolod ez az autóbusz 1959-ben került forgalomba.

Előzmény: BPO-105 (87892)
BPO-105 Creative Commons License 2014.01.18 0 0 87892

Ahogy nézem, ezek mind nagyon korai példányok - legalábbis az elhúzható ablakokból erre tippelek.

Előzmény: István Kertész (87891)
István Kertész Creative Commons License 2014.01.17 0 0 87891

Hasonló, eredeti gyári megoldás. 1965-ben egy MKV-és autóbuszon, keskeny hűtőráccsal.

Előzmény: f.domino_ (87888)
lobbanórotor Creative Commons License 2014.01.17 0 0 87890

Akkor csak az marad, amit a kassai technikai múzeum gyűjteményébe szánnak - már ha a 400-asokkal ugyanúgy ez a terv, mint ahogy az utolsó 200-asokkal megvalósult. 

Előzmény: FKU-911 (87889)
FKU-911 Creative Commons License 2014.01.17 0 0 87889

Nemsokárra megy utánuk a többi is, legalább 3. 435-ösből is mehet még kettő.

Előzmény: lobbanórotor (87828)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.17 0 0 87888

Megtaláltam a forrást:
retronom.hu A "Szombathely 1960" c. kiadványból.

Előzmény: BPO-105 (87883)
BP-16-63 Creative Commons License 2014.01.17 0 0 87887

A 222 K 2-es halad ha lassan is,ahogy a pénzem engedi,én már ritkán olvasom ezt a fórumot de jólesett olvasni,hogy van aki még érdeklődik a folyamat iránt.

 

A modell az említett hibákkal ugyan de felismerhető,az ablakelosztás is jó!

 

A típusból két darab létezik a K 3-as működőképes,tavaly a polgári találkozón én hajtottam A.G barátom jóvoltából ami hatalmas élmény volt számomra.

 

Ha komolyan érdekel a K 2-es Facén megtalálsz,ez a fiam nickje írj rá nyugodtan és beszélünk.

 

Az idővonalamon megvan minden fázis,hogy halad a gép felújítása.

Előzmény: f.domino_ (87857)
lobbanórotor Creative Commons License 2014.01.17 0 0 87886

Az itt látható videók ex-német 415-ösöket tartalmaznak. 

 

 

Régóta tudható amúgy, hogy Ptolemaidában van 3 darab, de ennek már a jútyúbon is van nyoma. 

Pár évvel ezelőtti videók - talán még megvannak. 

f.domino_ Creative Commons License 2014.01.17 0 0 87885

Bocsánat, úgy látom, a link nem megfelelő. Mégegyszer nekrugaszkodom:

Előzmény: f.domino_ (87884)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.17 0 0 87884

Itt a fórumon rakott fel valaki egy újságcikk kivágást. (Bevallom, nem tudom, ki volt, bocsánat!)

De a megoldás nem tűnik buheráltnak, annál is inkább, mert pl itt is látható:
http://www.fortepan.hu/?view=query&lang=hu&q=busz&x=8&y=9

Előzmény: BPO-105 (87883)
BPO-105 Creative Commons License 2014.01.17 0 0 87883

Még nem is láttam 620-asnál hűtőrácsra csavarozott rendszámot (és direkt e célból módosított hűtőrácsot). Hol sikerült ezt alkotni?

Előzmény: f.domino_ (87880)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.16 0 0 87882

Csakugyan. És magasított viszonylatjelzője.
Ezexerint nem mindig cseréltek hidat a főjavításkor.

Előzmény: Mihál (87881)
Mihál Creative Commons License 2014.01.16 0 0 87881

VOLT főjavításon, mert már süllyesztett táblatartója van.

Előzmény: f.domino_ (87876)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.16 0 0 87880

 

11 bordás normál magasságút eddig 1 képen találtam, az is Mávautos.
A feliratos díszléces verzió is 13 bordás.

Előzmény: f.domino_ (87879)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.16 0 0 87879

Kösz!

A hátsó sárvédőknél rendben, ezt kiveséztük a 95-12 kapcsán. De ennek az első is lapos.

Erre fel nézegettem kicsit az Old Ikarust és a Fortepánt. Ezeket találtam még lapos első sárvédővel és BKV matricával:
10-33, 10-76, 57-82, 57-57, 58-55.
Most fedeztem fel, hogy egyik-másiknak a hűtőrácsán 10 vízszintes borda van, a többségnek viszont 13. Nem a cabrión is látható alacsony rácsról beszélek, ez ugyanolyan magas, csak ritkább.

Előzmény: Törölt nick (87878)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.16 0 0 87878

1974-ben is volt még lapos sárvédős kocsi forgalomban, sőt, volt olyan hogy eredetileg kerek sárvédőset lapos sárvédősre építettek át fele részben, pl. hátul...

 

Szerintem ez a busz a GA 57-13 a képen.

Előzmény: f.domino_ (87876)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.16 0 0 87877

(A képet a 72556 sz hozzászólásodból vettem)

Előzmény: Törölt nick (87847)
f.domino_ Creative Commons License 2014.01.16 0 0 87876

És ennek?

Elöl-hátul lapos sárvédő, (tehát régi futómű), és mindez BKV logóval, tehát 68 után.
Elmúlt 6 éves, és nem volt főjavításon? Vagy volt, de nem kapott új hidat?

Előzmény: Törölt nick (87847)
EKM-765 Creative Commons License 2014.01.16 0 0 87875
D 20 Creative Commons License 2014.01.16 0 0 87874

A linkre kattintva a képet beadja, s ott figyel fölötte a címsorban; old-ik'...

Előzmény: KomjáthyZoltán (87873)
KomjáthyZoltán Creative Commons License 2014.01.16 0 0 87873

Pontosan, ezt is én fotóztam. Hol találtad?

Előzmény: BPO-105 (87872)
BPO-105 Creative Commons License 2014.01.16 0 0 87872

Ahogy nézem, ez a busz valószínűleg ez.

Előzmény: KomjáthyZoltán (87868)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!