Keresés

Részletes keresés

Ep128 Creative Commons License 2013.12.20 0 0 87552

Tudom, itt OFF, de ha már muzeális troli... A ZIU 5 -nek mi baja van folyton...? Már a múltkor is csak vontatni tudták, most sem működött (nem volt ott a felvonuláson) stb.

Törölt nick Creative Commons License 2013.12.20 0 0 87551

Szerintem az is nagy csoda, hogy ideáig eljutottunk. Volt idő amikor esély nem volt rá, hogy régi tömegközlekedési eszközzel történjen valami. Anno csak a 436, 611 jelentette azt amit Demszky és kegyeltjei használtak egy megnyitónál. Ma már villamosnál, trolinál, és buszos (itt többség maszek, vidéki) de nyújt valamit, ami évről évre jelen van. Nekem az IK60 troli is egy nagy lépés, és nem igazán tartom fontosnak, hogy "miért,, különböző színű a pót? Én azt mondom, hogy csak! És szerintem így is marad, és igen fontosabb a gépes részbe életet lehelni, mind a póton siránkozni. Ez így történt és kész! 

Előzmény: John Howard (87547)
pumukli89 Creative Commons License 2013.12.20 0 0 87550

Sok mindent lehetett olvasni mindkét járműről.Ezt a kiegészítést köszönöm szépen! :)

Előzmény: John Howard (87547)
Mihál Creative Commons License 2013.12.20 0 0 87549

Akkor jó lenne, ha a pályaszám számtípusát is helyesen választanák meg (lásd honlapomon, ha kell segítek).

Továbbá a "Vigyázat,légfék" teherautókon volt, a buszokon "Vezess baleset nélkül" (méretei megvannak nekem), ill. troli-pótokon efölött, kisebb betűvel "Vigyázat, pótkocsi" látható.

Előzmény: cooldogg1992 (87548)
cooldogg1992 Creative Commons License 2013.12.20 0 0 87548

A pót át lesz fényezve nemsokára! :)

Előzmény: John Howard (87547)
John Howard Creative Commons License 2013.12.20 0 0 87547

Az egész egy komoly hiba következménye, legalábbis szerintem.

 

A történet dióhéjban: volt egyszer a troligarázsban két felújítandó roncs: egy Ik60T, és egy ÁMG-pótkocsi. Aztán egy nap, úgy 6-7 évvel ezelőtt, amikor a BKV-nál gyakorlatilag szóba sem jött nosztalgiatroli, mint műfaj, Szeged megvette az Ik60T vázat. Néhány hónap alatt a mátyásföldi (volt Ikarus telephelyén működő) céggel felújíttatta a maga részére a kocsit, vázszerkezetileg, festéssel-fényezéssel. Aztán hazavitték Szegedre, megépítették bele a belső berendezést, sárlécpadlót, üléseket gyártottak, burkolatokat alkottak. Szép lett, de műszakilag semmi nincs benne, gyakorlatilag egy eredeti méretű makett lett. Se motor, se vezérlés, még világítása sincs.

 

Az ÁMG-pót sokáig a Pongrácz úton álldogált, egy időben pár hónapra átköltözött Óbuda garázsba, majd vissza. Aztán egyszercsak a BKV gumikerekes ágazat élére agilis, fiatal, közlekedésszerető ember került, a pótkocsi felújítására forrás kerítődött. Százhalombattán újult meg a pótkocsi, tokkal-vonóval, vázjav, fényezés, belső berendezés, sőt, műszaki tartalommal is, kábelezés, világítótestek, stb.; gyakorlatilag üzemképes. De nincs, ami vontassa.

 

Úgy egy éve hallottam az első híreket, hogy "hazatér" az Ik60T, visszavásárolja a főváros. Nyár végén érkezett Budapestre, azóta lehet őket egymás mögé állítani. Tulajdonképpen a színhiba is csak itt lett igazán feltűnő. Azonkívül egyre fájóbb, hogy sehogy sem illenek össze: a 259-es pályaszámú Ik60T soha nem vontatott pótkocsit, s noha a vázfelújításkor lett volna lehetőség az alváz megerősítésére, ez elmaradt.

 

Az elkövetkező időszak feladata lesz, hogy a gépes kocsit is üzemképessé tegyük. Akarat van, tervek tulajdonképpen vannak - most már csak a "felsőbb körök" elhatározása, és az anyagi lehetőségek hiányoznak. De - remélem mondhatjuk - a dolog folyamatban van.

 

Az első mondatra visszatérve: én személy szerint abban látom a hibát, hogy anno a BKV a kocsit eladta, és nem felújíttatta. Gyanítom, hogy az akkori eladási és a mostani vételár különbségéből szinte fel lehetett volna újítani. Egyszerre a póttal, egyformára, kompatibilisre. Működőképesre és együttműködésre képesre. Elektromosan is és mechanikusan is. Utólag ez már nagyon komplikált feladat lesz/lenne...

Előzmény: pumukli89 (87541)
D 20 Creative Commons License 2013.12.20 0 0 87546

Na, még ha megírnád, hogy mikor lett selejt a BRJ-087, illetve, hogy lett-e még a 087 után más rendszáma, akkor öröm és bódottá' lenne csodaországban.

Előzmény: BPO-105 (87545)
BPO-105 Creative Commons License 2013.12.20 0 0 87545

BRJ-087 ex. BU 74-37 ex. GD 93-80 ex. GC 49-49, Ikarus 260.00/1974.

Az ajtaja tényleg keskeny, de nem úgy, mint az elektromos 260-asnak.

Előzmény: D 20 (87544)
D 20 Creative Commons License 2013.12.20 0 0 87544

Annak az elektro260-asnak az utóélete mennyire ismeretlen?

BRJ-087-ről anno mentettem le képet, az keskeny hátsó ajtós 260-as,

de a középső ajtó mesterien megszünteve, viszont BKV-szürke a teteje és az ajtók...
Rejtelmek... :)

Előzmény: Grikon1985 (87522)
FKU-911 Creative Commons License 2013.12.20 0 0 87543
Flakvierling Creative Commons License 2013.12.20 0 0 87542

Köszönöm szépen.

Előzmény: RIKA424 (87540)
pumukli89 Creative Commons License 2013.12.19 0 0 87541

Viccnek szántam.Hogyne lehetett volna egyszínű,sőt ugyanannyiba került volna a projekt.De,nem sikerült. :(

Előzmény: rezgaras (87530)
RIKA424 Creative Commons License 2013.12.19 0 0 87540

1982 novemberében szerezték be az elsőt, és 1990 júliusban az utolsót.

 

 

Előzmény: Flakvierling (87538)
Mádi Gerg Creative Commons License 2013.12.19 0 0 87539

Szia! :) 

 

Ezt a Wartburg topikban pár hónapja már végigvittük, mindenki ezt mondta, de nem baj.. :) 

 

Beszéletem Matiz kollégával, akinek van eladó (hogy övé, vagy csak rajta keresztül, nem tudom).. 

 

Ha minden jól megy, szeretném tőle azt megvenni.

Előzmény: Flakvierling (87534)
Flakvierling Creative Commons License 2013.12.19 0 0 87538

Köszönöm szépen az információkat. A Volánbusz által üzemeltetett 180 darab a társaság fennállásának teljes idejére értendő, vagy egy bizonyos időpontban éppen ennyi volt nekik? (lehet tudni, melyik típusból?)

 

Egyes Nysa kisbuszok, melyek magyar exportra készültek, de végül Lengyelországban maradtak kis alumínium táblákkal vannak felszerelve (pl. "a vezetővel menet közben beszélgetni tilos", illetve a szállíthatő személyek /ülőhelyek/ számának megjelölése, stb.). Ezek elképzelhető, hogy kifejezetten a Volán kérésére készültek így?

 

"Számos ország pozitiv iránytaxi tapasztalatán fellelkesülve Budapesten a '70-es évek elején pár vonalon iránytaxi szolgáltatást indított a Fővárosi Taxi." - A lenti kép kb. ekkor készülhetett nem? (ezt a típust nagyjából pont eddig gyártották, innentől a "csőrös" 520-as széria váltotta le)

" Egy-két vidéki városban, idegenforgalmi idényben járt pár db Nysa mikrobusz Volán logóval, közforgalomban, speciális feladattal." Ezekről esetleg lenne bővebb információd? Vagy esetleg fényképek?

Egy lengyel közlekedéstörténész barátommal a Nysa típustörténetét és exportpiacokon betöltöt szerepét "kutatjuk" és ehhez lenne fontos minél több adat és kép. Esetleg hol, milyen levéltárban, archívumban lehetne utánanézni hasonló dolgoknak? Vagy akár a margitszigeti Nysa történetének és a kisegítő, műszaki szerepkörben használt példányok történetének? Ha esetleg volna több információd és segítenél, írhatnál az e-mail címemre is, hogy ne vigye félre a dolog a rovat témáját.

Köszi a segítséget! :)

Előzmény: RIKA424 (87535)
RIKA424 Creative Commons License 2013.12.19 0 0 87537

Hajlok arra, hogy rikon olvtársnak van igaza és nem nekem.

 

helyett, helyesen :

 

Hajlok arra, hogy Grikon olvtársnak van igaza és nem nekem.

Előzmény: RIKA424 (87536)
RIKA424 Creative Commons License 2013.12.19 0 0 87536

Hajlok arra, hogy rikon olvtársnak van igaza és nem nekem.

 

Az biztos, hogy a vidéki első helyi 260-sok győrbe és Szombathelyre kerültek.

Nem az első vidéki mert az Debrecenben volt.

Az elsők.

 

Igen sok baj volt velük.

 

A hátul kis ajtósról Grikon olvtársnak lesz igaza, nem nekem. Azok valószínűleg 266-ok voltak.

 

 

Előzmény: D 20 (87518)
RIKA424 Creative Commons License 2013.12.19 0 0 87535

A különböző Volán társaságok sok-sok Nysa mikrobuszt üzemeltettek.

A Volánbusz például 180 db-ot,.

 

E buszok 99,9%-a bérautóbusz volt.

9 utas + buszvezető.

Bárki kibérelhette akinek érvényes "D"kategóriás jogosítványa volt.

 

 

Közforgalomban NEM jártak.

 

-------------------------

 

A hazai közforgalmú közlekedésben volt pár kvétel amikor Nysa mikróbusz közforgalomban közlekedett.

 

1./ Számos ország pozitiv iránytaxi tapasztalatán fellelkesülve Budapesten a '70-es évek elején pár vonalon iránytaxi szolgáltatást indított aFővárosi Taxi.

Nem vált be, pár hónap múlva megszünt.

 

2./ A BKV Margitszigeti és más mikobusz járatainak kis kocijait eredetileg Nysa kisbuszok vontatták.

 

3./ Egy-két vidéki városban, idegenforgalmi idényben járt pár db Nysa mikrobusz Volán logóval, közforgalomban, speciális feladattal.

 

 

 

Előzmény: Flakvierling (87532)
Flakvierling Creative Commons License 2013.12.19 0 0 87534

OFF

 

Nem szoktam ide írogatni (bár korábban már megesett), de most hogy épp itt járok és éppen Wartburgos téma lett felhozva, egy kicsit (ha nem bánod) hozzászólnék. Nagyjából 6 éve Wartburgozok, életem első autója egy kétütemű Wartburg (ami máig megvan) és ezt követte még 2 másik is, amelyikből az egyik az ikertestvéremé. A harmadikkal pedig Lengyelországot jártam meg (fél évig voltam kint vele). Nagyon jó, kényelmes és rendberakott állapotban megbízható autók. Olcsónak viszont már régen nem olcsó (a Lada még ennél is drágább).

Most fog az jönni ami talán nem tetszik majd: szerintem várj még az autóvásárlással, ne kapkodd el. Gyűjts még mellé egy százast. Ez akkor is jól jön, ha Wartburgozni szeretnél. Megmondom miért: egy ilyen autó vásárlásánál a vételár csak a dolgok kisebbik fele. Tegyük fel, hogy egy olyan példányt veszel, amin van műszaki (erre tehát nem kell költeni egy vagy két évig) és nagyjából egyben is van. A használtautón a legolcsóbb ilyen Wartburg jelenleg kb. 150 000-ért van fent.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/wartburg/353/wartburg_353_1.0_wl-7415350

És ez még az a kategória, ami még mindig nem biztos, hogy jó választás. Ezeknek az autóknak a motorjával ugyanis szokott gond lenni (anno én is sokat szívtam vele). De tegyük fel, hogy szerencséd van és ez is jó. Az átírási költségek a következők lesznek rá: 40100 ft átírásra, kedvezményes (TWK) tagdíj: 10560 ft. Tehát nagyjából eddig 200 000 ft. Aztán haza is kellene vinni meg autózni vele. A benzin is pénzbe kerül, olajból pedig minden 500 km-enként egy liter kell hozzá. Ebből (hacsak nem akarod kinyírni az autót) érdemes jobbat venni, literenként 2500-3500 forintért. De még mindig nincs pl. téli gumid (10000 ft), nincs lecserélve a hűtővíz (7500 ft - olyan fagyálló kell, ami nem tesz kárt a sérülékeny hengerfejben), nincs váltóolajcsere, nincs átnézve a fék (ez szinte kötelező lenne: alapesetben is 5-10000 ft). Érdemes lecserélni a légszűrőt és a vízcsöveket is egy ilyen régi autónál. Ha ezeken végigmész, plusz mondjuk adsz neki egy polírt télire és egy alapos takarítást, akkor olyan 40-50 ezret még erre is számolj rá. Ha pedig alkatrész kell, nem fogsz olcsón találni csak használtat vagy semmire való utángyártottat. Egy gyári új sárvédő (jobb első) is 25 000 ft, ha van egyáltalán.

Mindegy, alapvetően 250 000 ezerből lenne csak egy használható autó, ami még mindig nem teljesen jó, és még mindig "időzített bomba" (tapasztalatból tudom, hogy nagyon sok hiba jön majd ki). És még nem javítottad ki a rozsdás részeket (mindegyiken van), nem cseréltél semmi komolyabbat.

u.i.: én is saját pénzemből tanultam meg vezetni egyetem alatt, úgy vettem Wartburgot is. 70 ezerért. Utána megbántam, mert már annyi pénz ráment, amiből Ikarust is vehetnék - hogy a topic témájánál maradjak. Olcsóbb megoldás lett volna drágábbat venni. Gondold meg és ne dönts elhamarkodottan.

 

Mindenkitől bocsi az OFF-ért. :)

ON

Előzmény: Mádi Gerg (87506)
Cementes Creative Commons License 2013.12.19 0 0 87533

Köszönöm szépen a segítséget FAV 20.

Ikarus és csepel gyűjtő vagyok és azért kérdeztem mert megkerestek ezzel a termékkel kapcsolatban és a pontos típusra voltam kiváncsi. Szóval nem lesz kidobva a termék, hanem megy a gyűjteménybe.

Üdv. Cementes

Flakvierling Creative Commons License 2013.12.19 0 0 87532

Klassz fotó! :) A képen engem a Nysa 501 M mikrobusz szerepe érdekelne, ha esetleg tud róla valaki valamit. Úgy látom, hogy az első ajtón valamilyen felfestés van (lehet, hogy Volán logó?) és mivel egy buszmegállónál áll, lehet, hogy ez valamilyen bérkocsi volt (ilyenről későbbről tudok, Nysa 522-eseket lehetett bérelni - cégeknek és magánszemélyeknek is), vagy valamilyen kisebb, jelentéktelenebb utasforgalmú vonalon egy darabig ilyen is járt? Aki esetleg tud ilyesmiről, az ne tartsa magában. :)

Előzmény: P.stephenson (87531)
P.stephenson Creative Commons License 2013.12.19 0 0 87531

Előzmény: P.stephenson (87529)
rezgaras Creative Commons License 2013.12.19 0 0 87530

Attól még lehetne.

Előzmény: pumukli89 (87524)
P.stephenson Creative Commons License 2013.12.19 0 0 87529

A 220-as is próbázott Győrben, nem lehet, hogy arra gondol?

 

Előzmény: Grikon1985 (87522)
FAV 20 Creative Commons License 2013.12.18 0 0 87528

Ikarus 180-as és 556-os.  Ne dobd el! A Szentendrei járművön is 200-as család kapaszkodótartója van.

 

Előzmény: Cementes (87525)
Grikon1985 Creative Commons License 2013.12.18 0 0 87527

Igen. Fejből nem tudom, de talán GC 31-es kocsik voltak.

Viszont a narancssárga, fehér ajtókkal hová került?

Előzmény: Snake-Mojzi (87523)
norbee601 Creative Commons License 2013.12.18 0 0 87526
Annyi biztos hogy van Győrben készült fotó 3 ajtós 266ról (valahol a Fortepanon van... ) Vasi volános végülis odakeveredhetett...
Cementes Creative Commons License 2013.12.18 0 0 87525

 

Sziasztok!

 

Mindenkit üdvözlök, egy kis segítséget szeretnék kérni, hogy az alábbi alkatrészek pontosan melyik busztípushoz kapcsolódnak.

 

A válaszokat előre is köszönöm.

pumukli89 Creative Commons License 2013.12.18 0 0 87524

Azért nem egyforma színű,mert nem(egy)szerelvény.

Előzmény: rezgaras (87521)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2013.12.18 0 0 87523

Abból viszont szvsz nem volt Győrben egy sem:

Ikarus 266.70

-5 db Vasi Volán

-5 db Borsod Volán

Előzmény: Grikon1985 (87522)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!