Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2013.12.13 0 0 87452

Akkor miért úgy írod az Ikarust, hogy I.K.A.R.U.S.? Ha képes vagy mozaikszóként leírni (ez még csak nem is mozaikszó, mert oda sem kellenek a pontok... [hagyjuk a nyelvtannáciságot]) akkor nem láttál még Ikarust., nem hogy rajongó vagy.

Előzmény: F Gábor (87449)
BPO-105 Creative Commons License 2013.12.13 0 0 87451

Mátra Volán-260-as?

Én inkább a rendszerváltás előtti időket ajánlanám, az meg biztosan volánsárga volt.

Előzmény: F Gábor (87449)
F Gábor Creative Commons License 2013.12.13 0 0 87450

Köszönöm szépen és jó hétvégét minden Ikarus barátnak!

Gábor.

Előzmény: F Gábor (87449)
F Gábor Creative Commons License 2013.12.13 0 0 87449

Sziasztok  !

 

Először is elárulom én (is) I.K.A.R.U.S. rajongó vagyok. Viszont szeretek modellezni is, most szeretnék készíteni egy Mátra Volános 260-ast!

 

És azt szeretném megkérdezni, hogy létezett 260-as típus az alábbi festéssel ?

Vagy csak 280-as és 415-ös volt ?

 

 Üdv.: Gábor.

Tatus[PL] Creative Commons License 2013.12.13 0 0 87448
Előzmény: Subaruwrxsti (87404)
Tatus[PL] Creative Commons License 2013.12.13 0 0 87447

Opole[PL] is going to retire all 3 left Ikaruses 280 this year:

http://www.mmopole.pl/artykul/ikarusy-w-opolu-ida-na-zasluzona-emeryture

 

Here is a list and photos of all MZK Opole Ikaruses 280:

http://phototrans.pl/2415,359,2.html

f.domino_ Creative Commons License 2013.12.11 0 0 87446

H0 (1:87)

Jellegrajzról a helyedben nem vennék le kottázatlan méreteket. Inkább fényképekről és szemre! Ami nem volt kottázva, azt a rajzoló is ugyanúgy hasból rajzolta bele, miért hagyatkoznál Tóthné Mancika 50 évvel ezelőtti szemmértékére a sajátod helyett?!! Pláne, hogy Mancika nem is akart élethű buszt rajzolni, mert nem azért kapta a fizetését. És nem is állt rendelkezésére ennyi fotó, amennyit most pár kattintással elérhetsz.

Előzmény: szakmókus (87444)
BPI-145 Creative Commons License 2013.12.11 0 0 87445

Köszönöm a választ, érdekes volt olvasni! :) Akkor valószínűleg én is az erőhatárolót láthattam, amikor egy zsúfolt 412-esen az egyik ajtószárny előtt szerencsétlenkedett egy figura, majd miután arrébb tudott menni, az ajtó akkor sem nyílt ki, csak kb. 5 másodperc múlva. 

Előzmény: John Howard (87440)
szakmókus Creative Commons License 2013.12.11 0 0 87444

Elfelejtettem megkérdezni hogy mekkera is lesz a méretarány?

Én még csak most veszem fel  a hiányzó méreteket a kinyomtatott jellegrajzról.

Előzmény: f.domino_ (87421)
Cpt.Dave Creative Commons License 2013.12.10 0 0 87443

Szeretem is ezt az erőhatárolót az OFF MANban. Az egész  busz legsebezhetőbb pontja az ajtó amennyi elektronika figyeli.

Előzmény: John Howard (87440)
pumukli89 Creative Commons License 2013.12.10 0 0 87442

Perfomált lemez.

Előzmény: BPO-105 (87441)
BPO-105 Creative Commons License 2013.12.10 0 0 87441

A lökhárító alatt az micsoda?

Előzmény: pumukli89 (87426)
John Howard Creative Commons License 2013.12.10 0 0 87440

Az odacsukás-gátló egyik fele, az élgumis védelem alkatrésze. Az ajtó élén levő gumiprofil zárt, légköri nyomású levegőt tartalmaz. Amennyiben valami a záródó ajtószárnyak közé szorol, az a gumit megnyomja, a profil űrtartalma csökkeni fog, míg a benne levő levegő nyomása hirtelen megnő. Ez a vezeték (légvezeték) a léghengebura mögötti nyomás(hullám)érzékelőhöz megy, amely ilyen esetben működteti a nyitó légszelepet, és az ajtó visszanyit. Annak megelőzésére, hogy a két ajtószárny "saját magát lássa" (amikor egymásra összezárnak), és ezzel hamis visszanyitás legyen, a csaknem teljesen zárt helyzet elérésekor szögjeladók lekapcsolják ezt az érzékelőt. Szabvány határozza meg, hogy mekkora tárgyat kell még a záródó szárnyaknak érzékelni, annál kisebb átmérőjű akadály esetén nem működik a rendszer - mivel akkor már lekapcsolt a szöghelyzet-jeladó.

 

Van még (illetve szokott lenni) másik része is a védelemnek, az magában az ajtóműködtető légdugattyúban van, és a hirtelen nyomáshullám-változást, a levegő torlódást érzékeli. Olyan ajtóelakadás esetén lép működésbe, és nyitja vissza az ajtót, ami nem nyomja meg az élgumit, de akadályozza az ajtó becsukását, pl. egy ottfelejtett láb vagy táska. Erőhatárolásnak is nevezik, és sok esetben nyitáskor is működik; ebben az esetben viszont nem visszazár, hanem az ajtót abban a helyzetben megállítja, ahol a "hiba" keletkezett. Bár ezt inkább elektromos működtetésű ajtóknál alkalmazzák, de a műszaki lehetőség megvan a levegős ajtóknál is.

Előzmény: BPI-145 (87424)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.10 0 0 87437

Szerintem ma is  pont igy néz ki. 

Előzmény: pumukli89 (87435)
pumukli89 Creative Commons License 2013.12.10 0 0 87435

ő.

 

Előzmény: Lucky76 (87431)
Lucky76 Creative Commons License 2013.12.10 0 0 87431

Ez melyik autó? Nem vagyok képben...

Előzmény: P.Box (87430)
504LACI Creative Commons License 2013.12.10 0 0 87429

Akkor biztos készen van...

Előzmény: pumukli89 (87428)
pumukli89 Creative Commons License 2013.12.10 0 0 87428

Hát,ő,izé...már dicsekedtek vele pár helyen..

Előzmény: 504LACI (87427)
504LACI Creative Commons License 2013.12.10 0 0 87427

Ezt nem kivágni kéne, hanem megcsinálni. Vagy ez már készen van?

Előzmény: pumukli89 (87426)
pumukli89 Creative Commons License 2013.12.10 0 0 87426

Ez mekkora ötlet.Az alábbi buszt körbe lehet fényképezni,kivágni az ablakát(Még a tető megoldását nem látom,hacsak nem egy "helikopáter"segít),és kész a majdnem eredeti buszocska.

 

Előzmény: FAV 20 (87425)
FAV 20 Creative Commons License 2013.12.10 0 0 87425

Srác koromban én is csináltam ilyet papírból. Még van két modellem. A 630-as nincs meg, de adok jó tanácsot, hogy csináld. Már van restaurált busz amit le tudsz fényképezni, és egyforma távolságból körbefényképezed. Ez fontos! A képeket kinyomtatod, ablakokat kivágod. Még  a szinezéssel sem kell bajlódnod. Az ívek miatt a hátúlját nagyobra kell csinálni.

Előzmény: f.domino_ (87421)
BPI-145 Creative Commons License 2013.12.10 0 0 87424

Köszönöm! De hadd kérdezzem meg, milyen elven működik?

Előzmény: Cpt.Dave (87418)
norbee601 Creative Commons License 2013.12.10 0 0 87423

Valószínűleg nem 30-al ment:D

 

Előzmény: 504LACI (87422)
504LACI Creative Commons License 2013.12.10 0 0 87422
f.domino_ Creative Commons License 2013.12.09 0 0 87421

Ér ide is felrakni, amit a kispénzű modellezők topikjára már felraktam?
Szóval tesztelődnek, finomodnak a szabásminták.


(Az ajtó persze nem a fal külső síkjában lesz)

Mihál Creative Commons License 2013.12.09 0 0 87420

Lehet 60-as is persze. Csak azért nem írtam, mert hosszú viszonylatjelzője van, de hát azt is kicserélhették.

Előzmény: BPO-105 (87419)
BPO-105 Creative Commons License 2013.12.09 0 0 87419

A lámpák és az indexek fel se tűntek... Úgy látszik, 3-szor kell megnéznem egy fotót, mire észreveszek rajta valamit.

Ahogy nézem, a fülkébe vezető első ajtó hiánya is biztosan átalakított, a gyári ugyanis itt sem ilyen. Az utasajtó is érzésre 10-15 cm-el mélyebb lehet egy gyári kivitelnél.

Ráadásul szerintem akár a még meredekebb verzió, a 60-asból átépítés is elképzelhető, elvégre is hiányzik a 601-eseknél látott ládatérajtó az utolsó ablak alatt.

Előzmény: Mihál (87390)
Cpt.Dave Creative Commons License 2013.12.09 0 0 87418

odacsukásgátló része.

Előzmény: BPI-145 (87415)
siófoki35 Creative Commons License 2013.12.09 0 0 87417

szép darab!

Előzmény: Törölt nick (87416)
Törölt nick Creative Commons License 2013.12.09 0 0 87416

 A  lipcsei "dinnyesárga - enciánkék" 280-as  története:

 

https://www.youtube.com/watch?v=HCh6475_b0g

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!