Keresés

Részletes keresés

vt976 Creative Commons License 2013.08.24 0 0 86104
trlpx Creative Commons License 2013.08.24 0 0 86103
BHJ-962 Creative Commons License 2013.08.24 0 0 86102

Ja, én is jól ráhajoltam,azt hittem valami jószándékú buszrajongó,aki egy kicsit eltévedt.

Erre kiderül,hogy egy sz@ros TROLL,aki jobban tenné,ha beülne a "kékvillámjába" és elhúzna a f..zba.

Előzmény: M.VIII (86101)
M.VIII Creative Commons License 2013.08.24 0 0 86101

Egy 36 hozzászólásos fikanick...

Előzmény: jeff hill (86100)
jeff hill Creative Commons License 2013.08.24 -1 0 86100

KI AZ ISTEN EZ A HÜ""E?

Előzmény: Törölt nick (86088)
BHJ-962 Creative Commons License 2013.08.24 0 0 86099

Igazán sajnálom ami veled történt,örülök annak is,hogy szeretsz buszokat fotózni.

 

Légy itt köztünk,figyelj,tanulj és kerüld ezt a " másokat kioktatok " stílust.

(annál is inkább,mert jópáran közülünk párszor már letörölgettük a műhelyasztalt egy komolyabb javítás után! )

 

Előzmény: Törölt nick (86098)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.24 0 0 86098

Sajnos  testnevelésből   egészségügyi  okok  miatt  fel  voltam  mentve,  így  nem  végezhetek  fizikai  munkát sem. Ezért  lettem  informatikus.

De  szeretek  fotózni,  többek  között  buszokat  is.

 

Előzmény: BHJ-962 (86097)
BHJ-962 Creative Commons License 2013.08.24 0 0 86097

" Hozzáteszem, a motort "kerepelésre" bírni sem 5 perces munka, úgyhogy látszik, hogy te még életedben nem láttál felújítás alatt álló buszt. "

 

Az a sanda gyanúm,nemhogy felújítás alatt levőt,de buszt se nagyon látott még szétszedve,de copyzni azt legalább tökéletesen tud.:-)

 

Előzmény: Bzmot332 (86094)
M.VIII Creative Commons License 2013.08.24 0 0 86096

Jó, akkor nem restaurálás, és nem veterán. De cdjbatyo csak nem hiába áldozott rá 2 évet...

Előzmény: Törölt nick (86095)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.24 0 0 86095

Halvány,  lila   emlékek  helyett  konkrétan:

 

 

 

„MUZEÁLIS JELLEGÜ JÁRMŰ VIZSGÁLAT EREDMÉNYE" és „MUZEÁLIS JELLEGŰ JÁRMŰ IGAZOLVÁNY"- ba a jármű gyártási éve alapján az alábbi kategória osztályok egyikét kell beírni:

 

(A) antik 1905. év előtt gyártott jármű,

(B) veterán 1905. évben és azt követően 1919. év előtt gyártott jármű,

(C) klasszikus I. 1919. évben és azt követően 1931. év előtt gyártott jármű,

(D) klasszikus II. 1931. évben és azt követően 1946. év előtt gyártott jármű,

(E) nosztalgia I. 1946. évben és azt követően 1961. év előtt gyártott jármű,

(F) nosztalgia II. 1961. évben és azt követően 1971. év előtt gyártott jármű,

(G) nosztalgia III. 1971. évben és azt követően, de legalább 30 naptári évvel a
minősítés éve előtt gyártott jármű.

 

a  forrás  helye:

 

 

http://mavamsz.hu/muzealis_minosites/659/muzealis_minosites_szabalyzata

 

 

Előzmény: Bzmot332 (86094)
Bzmot332 Creative Commons License 2013.08.24 0 0 86094

Persze, mert egy 4-5 évtizedes jráművön nem tart ám hónapkig rendbe rakni a szétrohadt vázat, csak fel kell polírozni... Ha nagyon precízek akarunk lenni, azt hiszem valahol le van írva, hogy veteránjárműnek minősül az a jármű, ami elmúlt negyven éves, és van veterán vizsgája (ha jól emlékszem). Hozzáteszem, a motort "kerepelésre" bírni sem 5 perces munka, úgyhogy látszik, hogy te még életedben nem láttál felújítás alatt álló buszt.

Előzmény: Törölt nick (86088)
IKARUS 222 K 2-BX-46-80 Creative Commons License 2013.08.24 0 0 86093

Köszi,közben meglett a pontos típusa.

 

 

Előzmény: BHJ-962 (86080)
IKARUS 222 K 2-BX-46-80 Creative Commons License 2013.08.24 0 0 86092

*5-ös!

Előzmény: P.Box (86078)
Komlósfecskés Creative Commons License 2013.08.24 0 0 86091

Sajnos nem.

Előzmény: boz-021 (86089)
Komlósfecskés Creative Commons License 2013.08.24 0 0 86090

A jó öreg 933... erre egyik számsort se lehet ráhúzni.

Egyébként 1989-es gyártású 260.43, és egy tipikus kelet-európai pályaívet futott be. Eredetileg a Neisseverkehrnél dolgozott, Forstban.

1997 nyarán került vissza Magyarországra, a Körös Volánhoz. A nagykamarási sofőrök hajtották különböző dél-békési vonalakon, eleinte még sárgán, (és német matricákkal).

2000-ben átélt egy főjavítást, ekkor lett a ma is látható világosbarna, + kapott egy D10-es motort.

2006-ban feleslegessé vált, de a nagyszalontai vállalkozó látott még benne fantáziát, így megkezdhette 3. életét, a 3. országban.

Előzmény: Magyari Hunor (86057)
boz-021 Creative Commons License 2013.08.24 0 0 86089

Hoppá... :( Fotókat néztem össze. :(
Tudsz ennek az előéletéről valamit ?

Előzmény: Komlósfecskés (86087)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.24 0 0 86088

Egy  megviselt Munkácsy  vagy Csontváry  föstmény  helyrállítása  az  restaurálás,de  egy  4  vagy  5 évtizedes  járművön  kicserélni  tizen méter harmatát, pár  tábla síklemezt, felpolírozni az  aludíszléceket, egy  előkamrás  Csepzont kerepelésre  bírni ,összetúrni a szürke  vagy  fehér számlapos, krómkeretes  műszereket, az  csak felújítás , vagy esetleg retusálás.

Ha  nagyon  precízek  akarunk  lenni, a veterán  autók  az  I. Vh  előtt készültek, a többi   old timer, klasszikus ill. youngtimer.Szóval nem kell  kell  annyira (túl)misztifikálni a témát.

 

Előzmény: Törölt nick (86079)
Komlósfecskés Creative Commons License 2013.08.24 0 0 86087

Nem ugyanaz a két kocsi. A FIS-804 valóban SM 71 BAK, Nagykároly, ez viszont nagyszalontai, és régebben kint van.

Előzmény: boz-021 (86056)
HBweb hu Creative Commons License 2013.08.24 0 0 86086

Tán SM 71 BAK?

 

A FIS-804 előtti életéről tudsz valamit Bozom?

Előzmény: boz-021 (86056)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.24 0 0 86085

Megsúgom, még  T-n  is  cseréltem  belsőt. Orosz  motorkerékpár-belső pont  jó  volt az  USA  technikába.

Előzmény: norbee601 (86081)
M.VIII Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86084

Inkább arról beszéljetek, hogy ki volt az a balf*sz, aki a GJSZ udvarán szétvágatta azokat a "roncsokat". Még mindig nincs felelősségre vonva? Egyébként is, néha olyan itt a beszélgetés színvonala...képesek vagytok egymás fejét leharapni, néha az enyémet is (lásd IK 260 befuccsolt fotóstúra). Apropó, azóta se egy levél, se egy telefon, de már nem is érdekel, felőlem oda mennek vele, ahova akarnak.

norbee601 Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86083

De egyébként nem értem miért fáj hogy megmenekül egy szintén egy példányban létező reptéri csuklós, ami a maga nemében legalább annyira különleges mint a Rába, viszont ugye 200as alkatrészekből áll (meg gondolom van azért egyedi cucc is benne....), ugyanúgy a történelmünk egy darabkája, egy egykor előremutató fejlesztés emléke.

norbee601 Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86082
Előzmény: norbee601 (86081)
norbee601 Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86081

Egy aprócska különbség van. 

 

T-modell ma is futkos nem kevés a világban, bármilyen hihetetlen de így van. Gyártanak hozzá mindent, persze ne gondold hogy a Ford foglalkozik vele. 

 

Rába buszból két éve még úgy tudtuk nem is maradt azon a torzón kívül ami Szentendrén van. Az is csoda hogy előkerült kettő is, de jó eséllyel több nincs. Bárki legyárthat hozzá bármit persze, csak valószínűleg aranyár háromszorosáért, és vagy sikerül neki vagy nem.

 

Az arcból meg vissza lehet venni kicsit, ahogy nézem a hozzászólásaidat, még egy gumit se cseréltél le.

Előzmény: Törölt nick (86076)
BHJ-962 Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86080

A váltó is IFA csak a felső dekni egyedi.

Előzmény: BP-16-63 (86071)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86079

A buszt nem retusálják. A buszról készült fényképet inkább, ha valami nem tökéletes rajta.  A buszt restaurálják.

Előzmény: Törölt nick (86076)
P.Box Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86078

Ne törődjetek más véleményével. Ha rózsaszínre akarjátok festeni a buszt, mert nektek úgy tetszik, akkor olyan legyen. Okoskodni könnyű, meg fikázni, de az asztalra csak kevesen tesznek le maradandó értéket. Így ahogy van ez a busz maradandó és a kultúrális örökség része! Legyetek rá büszkék és a süket duma egyik fületeken be a másikon ki!

 

Előzmény: cdjbatyo (86060)
toto92 Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86077

Te, mi lenne, ha észosztás helyett legalább egyszer leírnád helyesen azt, amiről beszél(ni akar)sz?

Előzmény: Törölt nick (86076)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86076

100  éves  technikával is  lehet  közlekedni ,  lásd  :

Nénikédet, Flatley!

Félig lenyomod a bal pedált, máris kiemelted a kuplungot. Az ablaktörlővel gázt adsz, az indexbajusszal tárcsázol egy kis előgyújtást, majd tövig taposod pedált. Itt az egyes. Majd bal lábad felengeded, ez a kettes. Több fokozat nincs. Az autó, amivel Bill Bojangles Robinson jobb köridőt menne, mint Michael Schumacher. Tovább »

forrás: totalcar.hu

 

Egy  eccceri  benzin  motoron mi  tud  önkre  menni? Mi  az  amit  ne  lehetne  pótolni , javítani?

 

Egy  típusidegen  motorral  mi lenne a  retusált  busz?  Egy  öszvér!

 

Pont.

Előzmény: cdjbatyo (86073)
CLY-802 Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86075

Új gép...

Előzmény: Scatty29 (86066)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!