Egy megviselt Munkácsy vagy Csontváry föstmény helyrállítása az restaurálás,de egy 4 vagy 5 évtizedes járművön kicserélni tizen méter harmatát, pár tábla síklemezt, felpolírozni az aludíszléceket, egy előkamrás Csepzont kerepelésre bírni ,összetúrni a szürke vagy fehér számlapos, krómkeretes műszereket, az csak felújítás , vagy esetleg retusálás.
Ha nagyon precízek akarunk lenni, a veterán autók az I. Vh előtt készültek, a többi old timer, klasszikus ill. youngtimer.Szóval nem kell kell annyira (túl)misztifikálni a témát.
Inkább arról beszéljetek, hogy ki volt az a balf*sz, aki a GJSZ udvarán szétvágatta azokat a "roncsokat". Még mindig nincs felelősségre vonva? Egyébként is, néha olyan itt a beszélgetés színvonala...képesek vagytok egymás fejét leharapni, néha az enyémet is (lásd IK 260 befuccsolt fotóstúra). Apropó, azóta se egy levél, se egy telefon, de már nem is érdekel, felőlem oda mennek vele, ahova akarnak.
De egyébként nem értem miért fáj hogy megmenekül egy szintén egy példányban létező reptéri csuklós, ami a maga nemében legalább annyira különleges mint a Rába, viszont ugye 200as alkatrészekből áll (meg gondolom van azért egyedi cucc is benne....), ugyanúgy a történelmünk egy darabkája, egy egykor előremutató fejlesztés emléke.
T-modell ma is futkos nem kevés a világban, bármilyen hihetetlen de így van. Gyártanak hozzá mindent, persze ne gondold hogy a Ford foglalkozik vele.
Rába buszból két éve még úgy tudtuk nem is maradt azon a torzón kívül ami Szentendrén van. Az is csoda hogy előkerült kettő is, de jó eséllyel több nincs. Bárki legyárthat hozzá bármit persze, csak valószínűleg aranyár háromszorosáért, és vagy sikerül neki vagy nem.
Az arcból meg vissza lehet venni kicsit, ahogy nézem a hozzászólásaidat, még egy gumit se cseréltél le.
Ne törődjetek más véleményével. Ha rózsaszínre akarjátok festeni a buszt, mert nektek úgy tetszik, akkor olyan legyen. Okoskodni könnyű, meg fikázni, de az asztalra csak kevesen tesznek le maradandó értéket. Így ahogy van ez a busz maradandó és a kultúrális örökség része! Legyetek rá büszkék és a süket duma egyik fületeken be a másikon ki!
Félig lenyomod a bal pedált, máris kiemelted a kuplungot. Az ablaktörlővel gázt adsz, az indexbajusszal tárcsázol egy kis előgyújtást, majd tövig taposod pedált. Itt az egyes. Majd bal lábad felengeded, ez a kettes. Több fokozat nincs. Az autó, amivel Bill Bojangles Robinson jobb köridőt menne, mint Michael Schumacher. Tovább »
Így igaz.De akkor bizonyára azt is tudod,hogy milyen feltételekkel és mennyiért volt eladó. Meg lehet köpködni,hogy eredeti motor így,eredeti motor úgy.És? Van neki értelme?Rendben van,beletesszük.És utána?Ha a szóban forgó motor most teljesen 100%-os,akkor is bőven több,mint 50 éves.Beleteszem a buszba,gondolok egyet és elmegyek vele kiállításra.És ha útközbe valami megadja magát?Akkor mi van?Mert ugye alkatrész pótlás a nullával egyenlő.Majd az út szélérő hívom a gyárat,és diktálom,hogy mit gyártsanak? Erről ennyit,téma felfüggesztve.
Tiszta szívből gratulálok,fantasztikus munka és álldozatvállalás kellett hozzá,hogy ismét gazdagabb legyen Magyorország egy ilyen fantasztikus veteránbusszal.
Az öregvasakban én is követem a sztoritokat és a videókat,csodás a hangja a gépnek és az még fantasztikusabb,hogy két év alatt elkészült.
Remélem ha nem is ilyen hamar de a nagy gépsárkány is életre kel egyszer.
A 222-es is készülget de sajna kevés a pénz a vázas és a lemezes munkák 98%-a már megvan de azért még adódik feladat bőven rajta.
Bontva a "témát", miskolciként érdekelne a kis Rába busz sorsa. Van még benne annyi anyag, hogy életre kelhessen? Tudom, a motorja is kérdés, az kb. fellelhetetlen, de hátha. Segíteni sajnos nem tudok leírással, képekkel, ami van, szerintem már mind kikerült a netre, elérhető.
Mi saját pénzből csináljuk a buszt,nem támogatásokból.Ezért olyan buszt csinálunk,ami NEKÜNK tetszik. Ha annyira 60-as Ikarust akartok,miért nem csináltok Ti??A lehetőség mindenki számára nyitott...
Ha pedig Ti nem álltok neki,akkor miért várnátok el a másiktól?? Mert annyia sok 31/311/55 van már?...lehet. De kérdeznék valamit: Hány darab IGAZI 31-es van forgalomban kis hazánkban?? Más:Miért reptéri,miért nem 60-as?-Egyik sem egyedibb a másiknál... Egyik idősebb,másik fiatalabb. :D