Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2013.08.24 0 0 86088

Egy  megviselt Munkácsy  vagy Csontváry  föstmény  helyrállítása  az  restaurálás,de  egy  4  vagy  5 évtizedes  járművön  kicserélni  tizen méter harmatát, pár  tábla síklemezt, felpolírozni az  aludíszléceket, egy  előkamrás  Csepzont kerepelésre  bírni ,összetúrni a szürke  vagy  fehér számlapos, krómkeretes  műszereket, az  csak felújítás , vagy esetleg retusálás.

Ha  nagyon  precízek  akarunk  lenni, a veterán  autók  az  I. Vh  előtt készültek, a többi   old timer, klasszikus ill. youngtimer.Szóval nem kell  kell  annyira (túl)misztifikálni a témát.

 

Előzmény: Törölt nick (86079)
Komlósfecskés Creative Commons License 2013.08.24 0 0 86087

Nem ugyanaz a két kocsi. A FIS-804 valóban SM 71 BAK, Nagykároly, ez viszont nagyszalontai, és régebben kint van.

Előzmény: boz-021 (86056)
HBweb hu Creative Commons License 2013.08.24 0 0 86086

Tán SM 71 BAK?

 

A FIS-804 előtti életéről tudsz valamit Bozom?

Előzmény: boz-021 (86056)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.24 0 0 86085

Megsúgom, még  T-n  is  cseréltem  belsőt. Orosz  motorkerékpár-belső pont  jó  volt az  USA  technikába.

Előzmény: norbee601 (86081)
M.VIII Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86084

Inkább arról beszéljetek, hogy ki volt az a balf*sz, aki a GJSZ udvarán szétvágatta azokat a "roncsokat". Még mindig nincs felelősségre vonva? Egyébként is, néha olyan itt a beszélgetés színvonala...képesek vagytok egymás fejét leharapni, néha az enyémet is (lásd IK 260 befuccsolt fotóstúra). Apropó, azóta se egy levél, se egy telefon, de már nem is érdekel, felőlem oda mennek vele, ahova akarnak.

norbee601 Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86083

De egyébként nem értem miért fáj hogy megmenekül egy szintén egy példányban létező reptéri csuklós, ami a maga nemében legalább annyira különleges mint a Rába, viszont ugye 200as alkatrészekből áll (meg gondolom van azért egyedi cucc is benne....), ugyanúgy a történelmünk egy darabkája, egy egykor előremutató fejlesztés emléke.

norbee601 Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86082
Előzmény: norbee601 (86081)
norbee601 Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86081

Egy aprócska különbség van. 

 

T-modell ma is futkos nem kevés a világban, bármilyen hihetetlen de így van. Gyártanak hozzá mindent, persze ne gondold hogy a Ford foglalkozik vele. 

 

Rába buszból két éve még úgy tudtuk nem is maradt azon a torzón kívül ami Szentendrén van. Az is csoda hogy előkerült kettő is, de jó eséllyel több nincs. Bárki legyárthat hozzá bármit persze, csak valószínűleg aranyár háromszorosáért, és vagy sikerül neki vagy nem.

 

Az arcból meg vissza lehet venni kicsit, ahogy nézem a hozzászólásaidat, még egy gumit se cseréltél le.

Előzmény: Törölt nick (86076)
BHJ-962 Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86080

A váltó is IFA csak a felső dekni egyedi.

Előzmény: BP-16-63 (86071)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86079

A buszt nem retusálják. A buszról készült fényképet inkább, ha valami nem tökéletes rajta.  A buszt restaurálják.

Előzmény: Törölt nick (86076)
P.Box Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86078

Ne törődjetek más véleményével. Ha rózsaszínre akarjátok festeni a buszt, mert nektek úgy tetszik, akkor olyan legyen. Okoskodni könnyű, meg fikázni, de az asztalra csak kevesen tesznek le maradandó értéket. Így ahogy van ez a busz maradandó és a kultúrális örökség része! Legyetek rá büszkék és a süket duma egyik fületeken be a másikon ki!

 

Előzmény: cdjbatyo (86060)
toto92 Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86077

Te, mi lenne, ha észosztás helyett legalább egyszer leírnád helyesen azt, amiről beszél(ni akar)sz?

Előzmény: Törölt nick (86076)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86076

100  éves  technikával is  lehet  közlekedni ,  lásd  :

Nénikédet, Flatley!

Félig lenyomod a bal pedált, máris kiemelted a kuplungot. Az ablaktörlővel gázt adsz, az indexbajusszal tárcsázol egy kis előgyújtást, majd tövig taposod pedált. Itt az egyes. Majd bal lábad felengeded, ez a kettes. Több fokozat nincs. Az autó, amivel Bill Bojangles Robinson jobb köridőt menne, mint Michael Schumacher. Tovább »

forrás: totalcar.hu

 

Egy  eccceri  benzin  motoron mi  tud  önkre  menni? Mi  az  amit  ne  lehetne  pótolni , javítani?

 

Egy  típusidegen  motorral  mi lenne a  retusált  busz?  Egy  öszvér!

 

Pont.

Előzmény: cdjbatyo (86073)
CLY-802 Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86075

Új gép...

Előzmény: Scatty29 (86066)
cdjbatyo Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86074

*széléről

Előzmény: cdjbatyo (86073)
cdjbatyo Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86073

Így igaz.De akkor bizonyára azt is tudod,hogy milyen feltételekkel és mennyiért volt eladó.
Meg lehet köpködni,hogy eredeti motor így,eredeti motor úgy.És? Van neki értelme?Rendben van,beletesszük.És utána?Ha a szóban forgó motor most teljesen 100%-os,akkor is bőven több,mint 50 éves.Beleteszem a buszba,gondolok egyet és elmegyek vele kiállításra.És ha útközbe valami megadja magát?Akkor mi van?Mert ugye alkatrész pótlás a nullával egyenlő.Majd az út szélérő hívom a gyárat,és diktálom,hogy mit gyártsanak?
Erről ennyit,téma felfüggesztve.

Előzmény: Törölt nick (86069)
cdjbatyo Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86072

Jobb állapotban van vázilag,mint a 31-es volt.

Előzmény: suraki1 (86068)
BP-16-63 Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86071

Urak!

 

A 211-esekben milyen váltó van pontosan?

 

A motor az oké az IFA 4VD 14,5/12-1 SRW.

BP-16-63 Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86070

Sziasztok!

 

Tiszta szívből gratulálok,fantasztikus munka és álldozatvállalás kellett hozzá,hogy ismét gazdagabb legyen Magyorország egy ilyen fantasztikus veteránbusszal.

 

Az öregvasakban én is követem a sztoritokat és a videókat,csodás a hangja a gépnek és az még fantasztikusabb,hogy két év alatt elkészült.

 

Remélem ha nem is ilyen hamar de a nagy gépsárkány is életre kel egyszer.

 

A 222-es is készülget de sajna kevés a pénz a vázas és a lemezes munkák 98%-a már megvan de azért még adódik feladat bőven rajta.

 

Üdv:Attila.

Előzmény: cdjbatyo (86023)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86069

Tévedsz,  létezik  ma is benzines  kis Rába  motor. CDJ-éknek is  fel lett   ajánlva,  de  nem  mutattak  érdeklődést  iránta.

 

Előzmény: suraki1 (86068)
suraki1 Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86068

Bontva a "témát", miskolciként érdekelne a kis Rába busz sorsa. Van még benne annyi anyag, hogy életre kelhessen? Tudom, a motorja is kérdés, az kb. fellelhetetlen, de hátha. Segíteni sajnos nem tudok leírással, képekkel, ami van, szerintem már mind kikerült a netre, elérhető.

Előzmény: cdjbatyo (86060)
BPO-105 Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86067

Kötve hiszem, mert ez egy 260.43-as. Korábban GAU-933-ként szolgált, innen maradt meg a halványsárga felső fényezés, valamint a barna lökhárító is.

Ha viszont az egyik számod valójában 260.43 1001 85, akkor lehet, hogy nyert ügyed van.

 

Előzmény: Magyari Hunor (86057)
Scatty29 Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86066

Na végre, Szép képek, egyik sem sárga beütésü :)

Előzmény: CLY-802 (86065)
CLY-802 Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86065
GRY-569 Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86064

Na...javítok.

*társa még közlekedik

Előzmény: GRY-569 (86062)
milcsi79 Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86063

Sziasztok!

 

Ezekről a régi BKV buszokról keresek képeket:

 

Ikarus 260:

BU-01-08, BU-01-12 (mindkettő ex GE)

BU-16-26 (GC-98-25), BU-16-35 (GC-98-34), BU-16-00 (GC-97-99), BU-16-09 (GC-98-08)

 

Ikarus 280:

 

BU-17-49 (GC-99-66), BU-17-68 (GC-99-85)

Majd egy rakat ex GE-s:

 

BU-02-94, BU-02-97, BU-03-02, BU-03-14, BU-03-19, BU-03-22

 

Ha valakinek vannak archiv felvételei, megköszönném őket.

További szép napot mindenkinek!

 

GRY-569 Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86062

Ezt öröm olvasni,hogy a nickem ex. társai még közlekednek :)

Előzmény: Cpt.Dave (86042)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86061

Nem kötekedésképp, de feltételezhetőleg a 60-ast sokkal többen szerették és sokkal többen utaztak rajta, ergo sokkal többen ismerik.

Előzmény: cdjbatyo (86060)
cdjbatyo Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86060


Mi saját pénzből csináljuk a buszt,nem támogatásokból.Ezért olyan buszt csinálunk,ami NEKÜNK tetszik.
Ha annyira 60-as Ikarust akartok,miért nem csináltok Ti??A lehetőség mindenki számára nyitott...

Ha pedig Ti nem álltok neki,akkor miért várnátok el a másiktól??
Mert annyia sok 31/311/55 van már?...lehet.
De kérdeznék valamit: Hány darab IGAZI 31-es van forgalomban kis hazánkban??

Más:Miért reptéri,miért nem 60-as?-Egyik sem egyedibb a másiknál... Egyik idősebb,másik fiatalabb. :D

Üdv

RIKA424 Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86059

Működőképes Ikarus 60-as külföldön sincs?

Ennyire kevés roncs maradt fenn a típusból?

 

------------------

 

Tudtommal nincs.

 

Az NDK-ban (DDR) állítólag megmaradt egy jó állapotú (nem kíváló de jó állaptú) 601-es.

 

Mo.-n pedig ugye volt vagy talán van is még a dugdosott ex peresztegi világoskék 601-es.

 

 

Előzmény: saxi1982 (86037)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!