Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86079

A buszt nem retusálják. A buszról készült fényképet inkább, ha valami nem tökéletes rajta.  A buszt restaurálják.

Előzmény: Törölt nick (86076)
P.Box Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86078

Ne törődjetek más véleményével. Ha rózsaszínre akarjátok festeni a buszt, mert nektek úgy tetszik, akkor olyan legyen. Okoskodni könnyű, meg fikázni, de az asztalra csak kevesen tesznek le maradandó értéket. Így ahogy van ez a busz maradandó és a kultúrális örökség része! Legyetek rá büszkék és a süket duma egyik fületeken be a másikon ki!

 

Előzmény: cdjbatyo (86060)
toto92 Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86077

Te, mi lenne, ha észosztás helyett legalább egyszer leírnád helyesen azt, amiről beszél(ni akar)sz?

Előzmény: Törölt nick (86076)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86076

100  éves  technikával is  lehet  közlekedni ,  lásd  :

Nénikédet, Flatley!

Félig lenyomod a bal pedált, máris kiemelted a kuplungot. Az ablaktörlővel gázt adsz, az indexbajusszal tárcsázol egy kis előgyújtást, majd tövig taposod pedált. Itt az egyes. Majd bal lábad felengeded, ez a kettes. Több fokozat nincs. Az autó, amivel Bill Bojangles Robinson jobb köridőt menne, mint Michael Schumacher. Tovább »

forrás: totalcar.hu

 

Egy  eccceri  benzin  motoron mi  tud  önkre  menni? Mi  az  amit  ne  lehetne  pótolni , javítani?

 

Egy  típusidegen  motorral  mi lenne a  retusált  busz?  Egy  öszvér!

 

Pont.

Előzmény: cdjbatyo (86073)
CLY-802 Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86075

Új gép...

Előzmény: Scatty29 (86066)
cdjbatyo Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86074

*széléről

Előzmény: cdjbatyo (86073)
cdjbatyo Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86073

Így igaz.De akkor bizonyára azt is tudod,hogy milyen feltételekkel és mennyiért volt eladó.
Meg lehet köpködni,hogy eredeti motor így,eredeti motor úgy.És? Van neki értelme?Rendben van,beletesszük.És utána?Ha a szóban forgó motor most teljesen 100%-os,akkor is bőven több,mint 50 éves.Beleteszem a buszba,gondolok egyet és elmegyek vele kiállításra.És ha útközbe valami megadja magát?Akkor mi van?Mert ugye alkatrész pótlás a nullával egyenlő.Majd az út szélérő hívom a gyárat,és diktálom,hogy mit gyártsanak?
Erről ennyit,téma felfüggesztve.

Előzmény: Törölt nick (86069)
cdjbatyo Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86072

Jobb állapotban van vázilag,mint a 31-es volt.

Előzmény: suraki1 (86068)
BP-16-63 Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86071

Urak!

 

A 211-esekben milyen váltó van pontosan?

 

A motor az oké az IFA 4VD 14,5/12-1 SRW.

BP-16-63 Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86070

Sziasztok!

 

Tiszta szívből gratulálok,fantasztikus munka és álldozatvállalás kellett hozzá,hogy ismét gazdagabb legyen Magyorország egy ilyen fantasztikus veteránbusszal.

 

Az öregvasakban én is követem a sztoritokat és a videókat,csodás a hangja a gépnek és az még fantasztikusabb,hogy két év alatt elkészült.

 

Remélem ha nem is ilyen hamar de a nagy gépsárkány is életre kel egyszer.

 

A 222-es is készülget de sajna kevés a pénz a vázas és a lemezes munkák 98%-a már megvan de azért még adódik feladat bőven rajta.

 

Üdv:Attila.

Előzmény: cdjbatyo (86023)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86069

Tévedsz,  létezik  ma is benzines  kis Rába  motor. CDJ-éknek is  fel lett   ajánlva,  de  nem  mutattak  érdeklődést  iránta.

 

Előzmény: suraki1 (86068)
suraki1 Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86068

Bontva a "témát", miskolciként érdekelne a kis Rába busz sorsa. Van még benne annyi anyag, hogy életre kelhessen? Tudom, a motorja is kérdés, az kb. fellelhetetlen, de hátha. Segíteni sajnos nem tudok leírással, képekkel, ami van, szerintem már mind kikerült a netre, elérhető.

Előzmény: cdjbatyo (86060)
BPO-105 Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86067

Kötve hiszem, mert ez egy 260.43-as. Korábban GAU-933-ként szolgált, innen maradt meg a halványsárga felső fényezés, valamint a barna lökhárító is.

Ha viszont az egyik számod valójában 260.43 1001 85, akkor lehet, hogy nyert ügyed van.

 

Előzmény: Magyari Hunor (86057)
Scatty29 Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86066

Na végre, Szép képek, egyik sem sárga beütésü :)

Előzmény: CLY-802 (86065)
CLY-802 Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86065
GRY-569 Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86064

Na...javítok.

*társa még közlekedik

Előzmény: GRY-569 (86062)
milcsi79 Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86063

Sziasztok!

 

Ezekről a régi BKV buszokról keresek képeket:

 

Ikarus 260:

BU-01-08, BU-01-12 (mindkettő ex GE)

BU-16-26 (GC-98-25), BU-16-35 (GC-98-34), BU-16-00 (GC-97-99), BU-16-09 (GC-98-08)

 

Ikarus 280:

 

BU-17-49 (GC-99-66), BU-17-68 (GC-99-85)

Majd egy rakat ex GE-s:

 

BU-02-94, BU-02-97, BU-03-02, BU-03-14, BU-03-19, BU-03-22

 

Ha valakinek vannak archiv felvételei, megköszönném őket.

További szép napot mindenkinek!

 

GRY-569 Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86062

Ezt öröm olvasni,hogy a nickem ex. társai még közlekednek :)

Előzmény: Cpt.Dave (86042)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86061

Nem kötekedésképp, de feltételezhetőleg a 60-ast sokkal többen szerették és sokkal többen utaztak rajta, ergo sokkal többen ismerik.

Előzmény: cdjbatyo (86060)
cdjbatyo Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86060


Mi saját pénzből csináljuk a buszt,nem támogatásokból.Ezért olyan buszt csinálunk,ami NEKÜNK tetszik.
Ha annyira 60-as Ikarust akartok,miért nem csináltok Ti??A lehetőség mindenki számára nyitott...

Ha pedig Ti nem álltok neki,akkor miért várnátok el a másiktól??
Mert annyia sok 31/311/55 van már?...lehet.
De kérdeznék valamit: Hány darab IGAZI 31-es van forgalomban kis hazánkban??

Más:Miért reptéri,miért nem 60-as?-Egyik sem egyedibb a másiknál... Egyik idősebb,másik fiatalabb. :D

Üdv

RIKA424 Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86059

Működőképes Ikarus 60-as külföldön sincs?

Ennyire kevés roncs maradt fenn a típusból?

 

------------------

 

Tudtommal nincs.

 

Az NDK-ban (DDR) állítólag megmaradt egy jó állapotú (nem kíváló de jó állaptú) 601-es.

 

Mo.-n pedig ugye volt vagy talán van is még a dugdosott ex peresztegi világoskék 601-es.

 

 

Előzmény: saxi1982 (86037)
RIKA424 Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86058

Elő kellene írni a retusátoroknak, hogy  milyen típusokat  csináljanak.

 

------------------

 

Milyen alapon ?

 

Ha Te előírhatod nekik, akkor Ők meg előírhatják neked milyen lekvárt egyél, milyen színű ingben járj, milyen filmeket nézhetsz meg.

 

1:1

 

 

Előzmény: Törölt nick (86043)
Magyari Hunor Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86057

Köszönöm a gyors választ, kíváncsian várom a két számsorhoz tartozó gépek adatait is. Egyikhez, tán az alábbi képek tartoznak ha igaz...

Tisztelettel, Hunor

Előzmény: boz-021 (86056)
boz-021 Creative Commons License 2013.08.23 0 0 86056

Utolsó magyar rsz./cég : FIS-804/Gór Busz - Mályinka.
Tudtommal Nagykároly környékére adták el, és nem ez az első román rendszáma.

Előzmény: Magyari Hunor (86034)
norbee601 Creative Commons License 2013.08.22 0 0 86055

Pont ugyanannyi példány maradt az emeletes reptéri csuklósból is mint az 556-osból.

 

Szerintem nem kevésbé érdemes a megmentésre. (Egyébként meg jobb állapotban is van mint az 556, sajnos az már csak mintának jó:( )

Előzmény: Törölt nick (86049)
ckg471 Creative Commons License 2013.08.22 0 0 86054

Na, azt én nem tudhatom. De tényleg elég nagy megterhelés egy csuklós kocsi ferlújítása, kb. másfél-két busznyi munka, anyag és pénz kell hozzá (most a hasamra csaptam). A pótkocsis 620-asról se hallani semmit, pedig azt is mióta elkezdték már...

Előzmény: Blindmouse (86047)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.22 0 0 86053

Na, az erre  szakosodott  cég munkájáról inkább semmit, mert  sok  jót nem lehet.

Előzmény: toto92 (86052)
toto92 Creative Commons License 2013.08.22 0 0 86052

Huhú, látom kezd beindulni a más faszával csaláncsapkodás. Hozom a popcorn-t :)

 

Egyvalamit azért szögezzünk le. A RESTAURÁLÁS nem nyereséges*, és amíg Gipsz Jakab magánember csinálja, addig abba öli a pénzét, amibe ő akarja. Ha pedálos moszkivcsba, akkor abba, a Vityazba, akkor abba.

 

*Kivéve, ha erre szakosodott cég csinálja, de kötve hiszem, hogy sokan akadnak itt, akik képesek lennének kifizetni annyi pénzt a végtermékért, amennyit elkérnek érte.

Törölt nick Creative Commons License 2013.08.22 0 0 86051

Én azt nem értem, Öregvas-ék, miért emeletes reptér buszt akarnak felújítani,  "

 

ezt  a kérdést hadd döntsék el   ők maguk, mire  ba...ák el a pénzüket, energiájukat.

 

 

akár üzleti szempontból is!  "  - a buszretusálásnál még a vásári vattacukor-árusítás is nagyságrendekkel jövedelmezőbb  tevékenység.

Előzmény: Törölt nick (86049)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.22 0 0 86050

A retusátorok viszont nyugodtan csinálhatnak 620-as csuklóst ahelyett, hogy 31/311/55 retusálnak. A restaurátor meg azt kezd a pénzével, amit akar, olyan buszt újít fel, amilyet akar.

Előzmény: ckg471 (86045)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!