Az a baj, hogy nem gondol bele, hogy a '70-es évek elején egy középkorú melós milyen végzettséggel rendelkezhetett pl.... igaz az az idő még nekem is korai, de a portásbácsink sofőr volt ekkoriban és sokat mesélt az akkori körülményekről... Valamikor a vége felé kapott 280-ast és nem győzött áradozni róla. Egy ilyen fotót nem a mai viszonyokkal kellene összevetni.
Te miről beszélsz , te jóisten? Bírom az ilyen ostoba hozzászólásokat. Több most a tanulatlan büdös bunkó, főleg az egyetemeken, főiskolákon mint akkoriban, jobb, ha ezzel tisztában vagy. Gondolom a te őseid mind grófok és hercegek voltak, kétkezi munkás egy sem volt köztük.
Ezek a sáfőrök a jó kis 620-asokon gyúrtak nem szteroid droidok voltak. Volt ott a fülkében nyáron vagy 60fok meleg, szervo semmi, a kuplung is olyan volt, hogy műszak végére bedurrant a lába az embernek. Sőt az 556-180-asok is kemények voltak. A FAÜ csuklósokról és a 60-asokról nem is beszélve. Gondolom nagy "flash" volt, mikor megjöttek a 260-asok.
Nyílván az ikarusok miatt nem unja. Mondjuk Ikarus-Ikarus, ugyanakkor ez valóban nem egy GTA topik, ráadásul a ,,butított" 280-as modell szerepel a képen.
most hirtelen ezt találtam ez ugyan pont az. Ha a BSK-790 ami most alul szürke, díszléc alatt sárga csík, felette fehér azt most is szoktam néha látni Győrben. Másik nem rémlik de akkor gondolom olyan lehet mint a BSK azon a régi képen.
Azt sem mindig sikerül nekik felvenni. De legalább nem atlétában és egyéb igénytelen cuccokba jelennek meg.... van olyan cég ahol ezt nagyon komolyan veszik, már a nyakkendő hiánya miatt is megreguláznak (persze nem mindenkit...), van ahol pedig a formaruha teljes hiányát is elnézik. Utóbbi többnyire azon cégeknél akik nem is adnak, vagy adtak de nagyon régen s mára elhasználódott (ill. nincs ruha/cipő pénz, amin a sofőrnek kell magára csináltatnia, vennie előírt színben, formában).
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Keresek egy képet, amit vagy ide vagy a Kisalföldes topicba töltött fel egy illető 1-2 éve. Egy Győr környéki illetőségű, egészségügyben érdekelt 280-as volt a képen, alul, a díszcsíkig sárga, felette fehér fényezéssel és egy ajtótlan, napos kép van róla feltöltve. Nem a BSK-790-re gondolok, bár szerintem hasonló lehet ez is. Se a rendszámra se a helyszínre nem emlékszem.
A MÁV-nak nem igazán volt kapacitása a nem villamosított mellékvonalak ellátására. Ezért az Ikarus-szal kooperálva megalkották az Ikarus 260 sínautóbuszt. Egyetlen kisérleti példányban. A kis fogyasztás miatt esett a választás főleg erre a buszra, ill. a hazai mivolta szerint, ill., beválása esetén a gyorsabb legyártás miatt (ne feledjük, ekkor még az Ikarus nagyüzemben ontotta a gyárkapun az ilyen típusokat, így a tervezett 10-15 átalakításra szánt busz legyártása megtörténhetett volna akár egy nap alatt is). Nem nagy általakítást alkalmaztak, ha jól emléksztem ezt Pusztaszabolcson csinálták. Később az Ikarus eleve így gyártotta volna, nagyobb számú megrendelés esetén.
Pusztaszabolcs - Szfehérvár vonalon tesztelték. A vonatokhoz képest könnyű tömegével indokolták a kísérlet eredménytelenségét. Gondolk voltak a fékkel és a kanyarodással is...
Az ilyen és ehhez hasonló pacákok miatt (volt) évtizedek óta, hogy a buszvezető egy tróger alak, tanulatlan paraszt, stb. Persze mára már nyögdíjba mentek azok akiket 6 általánossal a volán mögé engedtek...