Keresés

Részletes keresés

FAV 20 Creative Commons License 2012.12.17 0 0 82185

Köszi, ez fantasztikus volt!

Előzmény: MCA-001 (82177)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.17 0 0 82184

Örülj neki, hogy legalább saját. :D

Előzmény: GRY-569 (82182)
Irizar ranger Creative Commons License 2012.12.17 0 0 82183

:D:DD

 

Szegény ember vízzel főz.

Előzmény: GRY-569 (82182)
GRY-569 Creative Commons License 2012.12.17 0 0 82182

Nem rosszból írom,de nincs más fotód? Mindenhol csak ezeket a képeidet látom..

Előzmény: KPK-299 (82180)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.17 0 0 82181

Aranyos volt ez a coccializmus! :))) 

Előzmény: MCA-001 (82177)
KPK-299 Creative Commons License 2012.12.17 0 0 82180
FKU-911 Creative Commons License 2012.12.17 0 0 82179

Ilyen volt még tavaly a 17-57-ben is.

Előzmény: Aron_son (82127)
MCA-001 Creative Commons License 2012.12.17 0 0 82177

Nem tudom volt e már itt ez a videó:



CLY-802 Creative Commons License 2012.12.16 0 0 82176

Köszi

Előzmény: trlpx (82175)
trlpx Creative Commons License 2012.12.16 0 0 82175

1980-as.

Előzmény: CLY-802 (82170)
trlpx Creative Commons License 2012.12.16 0 0 82174

Értem, köszi!

Előzmény: Mwin (82171)
RIKA424 Creative Commons License 2012.12.16 0 0 82173

kb. 1977-78.

Előzmény: CLY-802 (82170)
Mwin Creative Commons License 2012.12.16 0 0 82172

Ok, rendben, már azt hittem, hogy mesélnem kella  futómű részeiről is:-)

Előzmény: trlpx (82166)
Mwin Creative Commons License 2012.12.16 0 0 82171

Az A-5 -öt csak kiragadtam, de persze igazad van, ez az "oroszhíd".

 

 

Előzmény: trlpx (82165)
CLY-802 Creative Commons License 2012.12.16 -1 0 82170
D 20 Creative Commons License 2012.12.16 0 0 82169

Régen volt cucc ezekről is:

 

Tunéziai fenékvázak:  367-es háziszámú és a 337-es kocsi. 2006.09.06.

torqmatic Creative Commons License 2012.12.16 0 1 82168

A régebbi NDK-sokon pedig a 260-as esetén a baloldali, utolsó előtti ablak, a 280-asoknál pedig a gépes rész utolsó ablaka, illetve az utánfutó utolsó előtti ablaka volt elhúzható, valahogy így:

 

Előzmény: BPO-105 (82167)
BPO-105 Creative Commons License 2012.12.16 0 0 82167

Ez nem teljesen így van.

280.02 és 280.03 esetében a nyitható ablak az utánfutó utolsó ablaka és a 02-esnél a második ajtóval szembeni, a 03-asnál az ugyanott elhelyezkedő ablak volt. Összesen 2 db.

Előzmény: siófoki35 (82164)
trlpx Creative Commons License 2012.12.16 0 0 82166

Az első közben világossá vált, csak megzavarodtam a nevezéktanban :-)

Előzmény: trlpx (82165)
trlpx Creative Commons License 2012.12.16 0 0 82165

Az orosz A5 mellső futómű a már kivesézett kerékrögzítést használja, de ettől valóban nem Trilex-tengely.

A "Trilex tengely" alatt most azt érted ami nem simán csak a liszenszre épül, hanem eredeti SAF az egész?
A "SZU tengely" elnevezés konkrétan a LiAZ EV-3..../A3, A4, A5 mellső hidakat takarja, nem? Az A5-ös nem az A4-es utánfutó változata?

Előzmény: Mwin (82159)
siófoki35 Creative Commons License 2012.12.16 0 0 82164

Én úgy tudom, hogy az ajtókkal szemben eredetileg is volt 1-1 nyitható ablak.

Előzmény: norbee601 (82161)
DUB-094 Creative Commons License 2012.12.16 0 0 82163

Olvasni+olvasni+olvasni+figyelni,ahogy RIKA szokta mondani.

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=122860673&t=9043237

Előzmény: Scatty29 (82162)
Scatty29 Creative Commons License 2012.12.16 0 0 82162

Köszi, akkor nyitható ablak nélkül mentek a az ikarusok az NDK-ba, és miért nem kértek nyitható ablakot?

Előzmény: norbee601 (82161)
norbee601 Creative Commons License 2012.12.16 0 0 82161
Itthon raktak beléjük pár nyitható ablakot, mindenhol amelyik ablak épp volt raktáron.
Előzmény: Scatty29 (82160)
Scatty29 Creative Commons License 2012.12.16 0 0 82160

Az ex NDK-s buszokon a nyitható és nem nyitható ablakok miért vannak randomszerűen elhelyezve?

Példának itt ezek, teljesen random vannak elhelyezve a nyitható és nem nyitható ablakok:

Mwin Creative Commons License 2012.12.16 0 0 82159

Miért gondoltam, hogy esetleg el is merülsz a linkelt oldalban??

 

"mivel kormokkel 10 lyukas felnit nyilvan nem lehet rogziteni erre a rendszerre"

 

De lehet.

Ott van a képe, a magyarázata is az oldalon, de a kedvedért belinkelem:

 

http://ww1.safholland.de/sites/germany/en/products/trilex/Pages/TRILEX%20Adaptors.aspx

 

 

Másik: 

....."kerekrogzitesi rendszerei nem egyenloek magaval a trilexpanttal, azaz a harom reszbol osszeillesztett felnivel"

 

akkor még egyszer:

Ez egy kerékrögzítési rendszer, melynek elemei: Trilex kerékagy, Trilex kerékcsavar, Trilex kerrékköröm, és Trilex kerékpánt, ikerkeréknél még a Trilex távtartó is.

Azaz mindegyik  ugyanannak a rendszernek a része, nem csak magában a kerékpánt az.

 

Az orosz A5 mellső futómű a már kivesézett kerékrögzítést használja, de ettől valóban nem Trilex-tengely.

Ugyanúgy, mint ahogy nem az az MVG 005 sem, sem az MVG023, sem az MVG123, mégis, mindegyik ezt a kerékrögzítési rendszert használta.

De nekem volt olyan, a fenti képen látható elemmel szerelt eredeti Rába kerékagyam is, ami pedig a Rába 831-es tehergépkocsikba épült be. Valahol még a képe is megvan.

Remélem, segíthettem...

Előzmény: bandikaikarus (82157)
2156 Creative Commons License 2012.12.16 0 0 82158

"Az Ikarusokon alkalmazott kerékagyak és a Kamaz kerékagyak (továbbá: SAF, BPW, Volvo, Mack, Internatiolnal, Navistar, hogy csak az ismertebbeket említsem) ugyanabból a tőből fakadnak, attól, hogy egyik hatágú, a másik öt, még ugyanaz a rendszer."

 

Lehet én értem félre, de a SZU tengely is trilex, és az Ikarus is. A lényege a dolognak, hogy x db körömmel van rögzítve a kerületén három részre osztott felni a kerékagyhoz.

 

 

Előzmény: bandikaikarus (82157)
bandikaikarus Creative Commons License 2012.12.16 0 0 82157
Rendben, koszi.
Azon felreertesre probalok reagalni, hogy az iment sorolt gyartok kerekrogzitesi rendszerei nem egyenloek magaval a trilexpanttal, azaz a harom reszbol osszeillesztett felnivel. Lehet, h helytelenul, de szinte mindenki ugy van a dologgal, h a trilex szo alatt nem a rendszert erti, hanem magat a felnit (magam is igy vagyok vele, mivel kormokkel 10 lyukas felnit nyilvan nem lehet rogziteni erre a rendszerre), sot sokan a SZU-tengelyt azonositjak magaval a trilex fogalmaval.
Előzmény: Mwin (82156)
Mwin Creative Commons License 2012.12.16 0 0 82156

Na akkor ezt tegyük tisztába.

 

"amit rengetegen osszekevernek a trilexszel, azaz ha "csillag" formaju agyat latnak, azt hivjak trilexes kocsinak"

 

Először is, a Trilex egy márkanév, eredetileg a Georg Fischer svájci cég licence, most a német SAF Holland tulajdona.

Másodszor, ez egy kerékrögzítési rendszer. A küllős kerékagy, a három részes kerékpánt (felni), a kerékköröm és a kalapácsfejű kerékcsavar mindegyik, ilyen rendszerű kerékrögzítésben megtalálható, azonos elem.

Az Ikarusokon alkalmazott kerékagyak és a Kamaz kerékagyak (továbbá: SAF, BPW, Volvo, Mack, Internatiolnal, Navistar, hogy csak az ismertebbeket említsem) ugyanabból a tőből fakadnak, attól, hogy egyik hatágú, a másik öt, még ugyanaz a rendszer.

 

Emlékeztetőül:

 

http://ww1.safholland.de/sites/germany/en/products/trilex/Pages/TRILEX%20Wheelspiders.aspx

Előzmény: bandikaikarus (82154)
bandikaikarus Creative Commons License 2012.12.16 0 0 82155
Ez valszeg Kamaz elso hid.
Előzmény: Scatty29 (82151)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!