A régebbi NDK-sokon pedig a 260-as esetén a baloldali, utolsó előtti ablak, a 280-asoknál pedig a gépes rész utolsó ablaka, illetve az utánfutó utolsó előtti ablaka volt elhúzható, valahogy így:
280.02 és 280.03 esetében a nyitható ablak az utánfutó utolsó ablaka és a 02-esnél a második ajtóval szembeni, a 03-asnál az ugyanott elhelyezkedő ablak volt. Összesen 2 db.
Az orosz A5 mellső futómű a már kivesézett kerékrögzítést használja, de ettől valóban nem Trilex-tengely.
A "Trilex tengely" alatt most azt érted ami nem simán csak a liszenszre épül, hanem eredeti SAF az egész? A "SZU tengely" elnevezés konkrétan a LiAZ EV-3..../A3, A4, A5 mellső hidakat takarja, nem? Az A5-ös nem az A4-es utánfutó változata?
....."kerekrogzitesi rendszerei nem egyenloek magaval a trilexpanttal, azaz a harom reszbol osszeillesztett felnivel"
akkor még egyszer:
Ez egy kerékrögzítési rendszer, melynek elemei: Trilex kerékagy, Trilex kerékcsavar, Trilex kerrékköröm, és Trilex kerékpánt, ikerkeréknél még a Trilex távtartó is.
Azaz mindegyik ugyanannak a rendszernek a része, nem csak magában a kerékpánt az.
Az orosz A5 mellső futómű a már kivesézett kerékrögzítést használja, de ettől valóban nem Trilex-tengely.
Ugyanúgy, mint ahogy nem az az MVG 005 sem, sem az MVG023, sem az MVG123, mégis, mindegyik ezt a kerékrögzítési rendszert használta.
De nekem volt olyan, a fenti képen látható elemmel szerelt eredeti Rába kerékagyam is, ami pedig a Rába 831-es tehergépkocsikba épült be. Valahol még a képe is megvan.
"Az Ikarusokon alkalmazott kerékagyak és a Kamaz kerékagyak (továbbá: SAF, BPW, Volvo, Mack, Internatiolnal, Navistar, hogy csak az ismertebbeket említsem) ugyanabból a tőből fakadnak, attól, hogy egyik hatágú, a másik öt, még ugyanaz a rendszer."
Lehet én értem félre, de a SZU tengely is trilex, és az Ikarus is. A lényege a dolognak, hogy x db körömmel van rögzítve a kerületén három részre osztott felni a kerékagyhoz.
Rendben, koszi.
Azon felreertesre probalok reagalni, hogy az iment sorolt gyartok kerekrogzitesi rendszerei nem egyenloek magaval a trilexpanttal, azaz a harom reszbol osszeillesztett felnivel. Lehet, h helytelenul, de szinte mindenki ugy van a dologgal, h a trilex szo alatt nem a rendszert erti, hanem magat a felnit (magam is igy vagyok vele, mivel kormokkel 10 lyukas felnit nyilvan nem lehet rogziteni erre a rendszerre), sot sokan a SZU-tengelyt azonositjak magaval a trilex fogalmaval.
"amit rengetegen osszekevernek a trilexszel, azaz ha "csillag" formaju agyat latnak, azt hivjak trilexes kocsinak"
Először is, a Trilex egy márkanév, eredetileg a Georg Fischer svájci cég licence, most a német SAF Holland tulajdona.
Másodszor, ez egy kerékrögzítési rendszer. A küllős kerékagy, a három részes kerékpánt (felni), a kerékköröm és a kalapácsfejű kerékcsavar mindegyik, ilyen rendszerű kerékrögzítésben megtalálható, azonos elem.
Az Ikarusokon alkalmazott kerékagyak és a Kamaz kerékagyak (továbbá: SAF, BPW, Volvo, Mack, Internatiolnal, Navistar, hogy csak az ismertebbeket említsem) ugyanabból a tőből fakadnak, attól, hogy egyik hatágú, a másik öt, még ugyanaz a rendszer.