A tt. arra celoz, hogy a 211-esen nem az IFA altal gyartott elso hid es felni van, hanem SZU-tengelyt tettek a busz ala (amit rengetegen osszekevernek a trilexszel, azaz ha "csillag" formaju agyat latnak, azt hivjak trilexes kocsinak), ez esetben azonban meg csak a hidtest sem stimmel, mivel a kepen ötágú az agy, az A4-es hid (SZU-tengely) pedig hat bizbaszbol all.
Ettol fuggetlenul valoban elegge kurrens megoldast latunk a kepen. Jol tetted, h felraktad ide!
A másik... Olvasgatom, hogy 260.1085248 meg 260.1085247 közt ez és ez a különbség, hát leesik az állam, ennyire tudni ezeket, ennyire aprólékosan... Gratulálok! Hány év alatt sikerült ennyire kisujjból nyomni a dolgot?
Szeretném én is ennyire "átvenni" a dolgot.... :) Szóval én így szépen, csendesen olvasgatok majd, hátha előbb utóbb ragad rám valami.. :)
És pontos képet kap az ember arról is, milyen színű burkolóanyagokat, ülés varratokat,
és üléselrendezéseket alkalmazzon egy ilyen korai szériás 260 as felújításához.
Aki belevág, és van hozzá pénze, tehetsége, annak sok sikert, és egészséget !
De akármilyen magánszemély felújít régi Magyar műszaki emlékeket, az előtt le a kalappal, mert az állami szektor ( ipartörténeti, kúltúrális stb. pénznyelő) nem foglalkozik ezekkel a járművekkel. Persze vannak kivételek. Pl.: a nehéz sorsú BKV.
Tudom, persze, részben jogos is amit írsz. Másrészről viszont a 260.00 és 01 között csupán egy sebességváltó-típus a különbség, semmi más, minden másban maximálisan megegyeznek. A sebességváltó, meg mint könnyen cserélhető fődarab, nem hiszem, hogy ilyen éles határvonalat kell, hogy képezzen, mint amit sugallsz. (Gondolom nem kell írni, hogy itthon hány volán-vállalatnál cserélgették át a mechanikust automatára, hogy ezzel most kivitelszámot változtattak, vagy sem, és hogy ez lényeges-e vagy sem, azon lehet vitatkozni, szerintem nem az). Abban, meg, hogy mit mentsünk meg, nem kell nézni az országhatárt: az Ikarus gyár termékeiről van szó, és az egykori fényességes magyar buszgyártás produktumairól. A megmentéssel meg az egykori széles palettából tudunk mind többet megmutatni a nagyközönségnek, így az ilyen törekvések támogatandók mindenképp, nem elvetendőek. Egy korhűen helyreállított 1974-es 260.00-ás bemutatásához például az általam belinkelt példány maximálisan alkalmas volna (igen, kis csalás: a machanikus váltó ki lenne cserélve Praga 2M70-re, ez talán még belefér az OT vizsgába). Tudom azt is, hogy eszetlen sok pénz lenne hazahozni, meg azt is, hogy 3 éve készültek róla képek utoljára. Viszont kérdem én, tudsz mondjuk itthon hasonló, korai 70-es évek arculatában megmaradt 260.00-ásról, ami szóba jöhet? (mert szerintem ebből a korból egy példány helyreállítása és megőrzése indokolt, busztörténetileg lényeges) És itt nem a hajdúszoboszlón 27 éve korhadó GC-66-2akárhányra meg társaira gondolok.
Saját véleményem. Nekem ezek is magyar buszok, mindegy ki használta. Van jó pár olyan darab, ami soha nem volt itthon, de ha szereznél belőlük, mindenki a csodájára járna. 216,222 igaz ez albás is volt ha igaz, de ritka,261,548,247 csak így találomra. Lehetne sorolni a csodákat.
Ezek 3 évvel ezelőtti képek. Lehet, hogy már nincs is meg. De nem értem: ezt miért magyar buszbarátoknak kellene megmenteniük? Ez nem magyar kivitel, ráadásul nálunk nem is voltak ilyenek (legfeljebb exportból visszamaradt példányok a '70-es években, de az se sok). Az itthonmaradt, szovjet kivitelű Ikarusok közül akkor már sokkal inkább a 256.54 a releváns, és olyanból ott a Béke Tóni busza. (Ami lehet, hogy 256.50 - most nem tudom fejből -, de szinte ugyanaz.)
Nos, ha megmentésre érdemes 200-asokról van szó, akkor ezt hadd ajánljam szíves figyelmedbe: http://fotobus.msk.ru/vehicle/87338/#n94846 Feltéve, ha még egyben van... Nincs közel, az biztos, de ha megnézed egy gyönyörűen eredeti állapotban megmaradt 260.01-es 1974-ből. Képről egyáltalán nem tűnik menthetetlennek, más kérdés, hogy a kép sem tegnap készült...
Értem amit mondasz, de ezt mondták régen a 180, 556, 260.01, 280.01 is, és most mennyi van?
Személy szerint, én egy 260.01 tudnék elképzelni. Vagy hasonló fehérkapaszkodós budiajtó fülkés járgányt. De a ráncajtóból, trilexből nem engedek. :-) Keresgélek is. Nem vagyok benne a számozásban. 266-os szintén favorit, még elérhető lehet, de mivel az idő telik, azok is eltünnek. Ha már a lomozásról van szó, Balatonfőkajáron egy udvarban áll egy régi Volános 280-as.
Jók az emlékeid, egyébként Kecskeméten pl. az ACH-445-ben (BU-21-02) is megmaradtak ezek a hirdetők. Mondjuk a buszt 2006-ban (?) selejtezték ott, egész addig az eredeti BKV-s tartalommal futott, még a vezetőfülke hátán is ott volt az azonosító fölfestve (csak kívülről volt Kunság Volános flottaszínű).
Köszi! Azt hittem már csak én hiszek benne, hogy volt. Gondolkodtam rajta, hogy nem villamoson láttam? Ott is volt de nem ilyen. Olyan volt amit leírtál, teljesen. Azt hittem gyári volt..., de meglévő fotón sehol sem láttam.
Én emlészek ilyen hírdetőfelületre. A 260, és néhány 280 as BKV busz belsejében volt.
A mennyezet, és az ablakok talákozásához szerelték föl.
Alumínium lemezből hajtogatták. Elég szűkös ott a hely, ezért már-már szinte lefelé nézett a felülete. Szerintem ipari tanulókkal csináltathatták a főműhelyben ezeket.
A nyolcvanas évek közepén volt " divat".
Nem volt annyira tele plakáttal, mint a 180-as, 556-os, vagy a régebbi típusokon.
Sőt volt olyan is, hogy tök üresen maradt, és így ment el selejtezésig a busz.