Keresés

Részletes keresés

bandikaikarus Creative Commons License 2012.12.16 0 0 82154
A tt. arra celoz, hogy a 211-esen nem az IFA altal gyartott elso hid es felni van, hanem SZU-tengelyt tettek a busz ala (amit rengetegen osszekevernek a trilexszel, azaz ha "csillag" formaju agyat latnak, azt hivjak trilexes kocsinak), ez esetben azonban meg csak a hidtest sem stimmel, mivel a kepen ötágú az agy, az A4-es hid (SZU-tengely) pedig hat bizbaszbol all.
Ettol fuggetlenul valoban elegge kurrens megoldast latunk a kepen. Jol tetted, h felraktad ide!
Előzmény: Törölt nick (82152)
Mádi Gerg Creative Commons License 2012.12.16 0 0 82153

Hmm.....Hol is kezdjem... 

 

A másik... Olvasgatom, hogy 260.1085248 meg 260.1085247 közt ez és ez a különbség, hát leesik az állam, ennyire tudni ezeket, ennyire aprólékosan... Gratulálok! Hány év alatt sikerült ennyire kisujjból nyomni a dolgot?  

 

Szeretném én is ennyire "átvenni" a dolgot.... :) Szóval én így szépen, csendesen olvasgatok majd, hátha előbb utóbb ragad rám valami.. :)

 

Törölt nick Creative Commons License 2012.12.16 0 0 82152

Ez nem trilexes, csőfelni  van  rajt.

Előzmény: Scatty29 (82151)
Scatty29 Creative Commons License 2012.12.16 0 0 82151

Kyev-i Trilex tárcsás 211-es :D

 

(kreatív keresgélés közben találtam, rem nem baj a megosztás.)

BPO-105 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 82150

Köszönöm!

Előzmény: BENczúr utca (82149)
BENczúr utca Creative Commons License 2012.12.15 0 0 82149

Úgy van.

Előzmény: BPO-105 (82148)
BPO-105 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 82148

Más téma: lehetséges, hogy az egykoron JOY-965-ként regisztrált 250-es és a jelenleg FIZ-443 rendszámon kószáló gép egy és ugyanaz?

BPO-105 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 82147

Ha igazak egyes hírek, akkor az egy szovjet területről még régen visszavásárolt 256.54-es...

Előzmény: LMB-706 (82141)
daf69 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 82146

Szia !

Ez a busz nagyon eredeti állapotában öregedett meg.

Úgylátszik, ott nem nagyon újítanak fel. Fut ameddíg bírja.

Vagy, ha felújítanak, akkor az eredeti állapotot restaurálják, nem pedig egységesítenek.

Itt szépen megmaradt a padlólemez, sőt annak szélei világos barna színűek,ahogy az volt.

Az ajtó szerkezet takaródobozai is eredeti szinben vannak. A vezető fülke sincs

átalakítva, összebarmolva, és az oldalkárpít is eredeti, vagy ahoz nagyon hasonló.

Mondjuk ezt felújítani elég "húzós volna, de a belső részek egyes darabjai- műszerfal,

vezetőfülke elválasztófal, kisméretű ablakszellőzők, donornak kíválóak lennének.

És pontos képet kap az ember arról is, milyen színű burkolóanyagokat, ülés varratokat,

és üléselrendezéseket alkalmazzon egy ilyen korai szériás 260 as felújításához.

Aki belevág, és van hozzá pénze, tehetsége, annak sok sikert, és egészséget !

De akármilyen magánszemély felújít régi Magyar műszaki emlékeket, az előtt le a kalappal, mert az állami szektor ( ipartörténeti, kúltúrális stb. pénznyelő) nem foglalkozik ezekkel a járművekkel. Persze vannak kivételek. Pl.: a nehéz sorsú BKV.

Üdv ! KZ

 

Előzmény: BX-60-72 (82136)
BX-60-72 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 82145

Tudom, persze, részben jogos is amit írsz. Másrészről viszont a 260.00 és 01 között csupán egy sebességváltó-típus a különbség, semmi más, minden másban maximálisan megegyeznek. A sebességváltó, meg mint könnyen cserélhető fődarab, nem hiszem, hogy ilyen éles határvonalat kell, hogy képezzen, mint amit sugallsz. (Gondolom nem kell írni, hogy itthon hány volán-vállalatnál cserélgették át a mechanikust automatára, hogy ezzel most kivitelszámot változtattak, vagy sem, és hogy ez lényeges-e vagy sem, azon lehet vitatkozni, szerintem nem az). Abban, meg, hogy mit mentsünk meg, nem kell nézni az országhatárt: az Ikarus gyár termékeiről van szó, és az egykori fényességes magyar buszgyártás produktumairól. A megmentéssel meg az egykori széles palettából tudunk mind többet megmutatni a nagyközönségnek, így az ilyen törekvések támogatandók mindenképp, nem elvetendőek. Egy korhűen helyreállított 1974-es 260.00-ás bemutatásához például az általam belinkelt példány maximálisan alkalmas volna (igen, kis csalás: a machanikus váltó ki lenne cserélve Praga 2M70-re, ez talán még belefér az OT vizsgába). Tudom azt is, hogy eszetlen sok pénz lenne hazahozni, meg azt is, hogy 3 éve készültek róla képek utoljára. Viszont kérdem én, tudsz mondjuk itthon hasonló, korai 70-es évek arculatában megmaradt 260.00-ásról, ami szóba jöhet? (mert szerintem ebből a korból egy példány helyreállítása és megőrzése indokolt, busztörténetileg lényeges) És itt nem a hajdúszoboszlón 27 éve korhadó GC-66-2akárhányra meg társaira gondolok.

Előzmény: LMB-706 (82141)
tga18.430 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 82144

Köszi

Előzmény: BX-60-72 (82136)
tga18.430 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 82143

Saját véleményem. Nekem ezek is magyar buszok, mindegy ki használta. Van jó pár olyan darab, ami soha nem volt itthon, de ha szereznél belőlük, mindenki a csodájára járna. 216,222 igaz ez albás is volt ha igaz, de ritka,261,548,247 csak így találomra. Lehetne sorolni a csodákat.

 

Előzmény: LMB-706 (82141)
LMB-706 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 82142

Ezt kérték, ezt kapták. Ennyi. Aztán biztos meg is felelt nekik, mert nem nagyon variáltak. 

Előzmény: tga18.430 (82140)
LMB-706 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 82141

Ezek 3 évvel ezelőtti képek. Lehet, hogy már nincs is meg. De nem értem: ezt miért magyar buszbarátoknak kellene megmenteniük? Ez nem magyar kivitel, ráadásul nálunk nem is voltak ilyenek (legfeljebb exportból visszamaradt példányok a '70-es években, de az se sok). Az itthonmaradt, szovjet kivitelű Ikarusok közül akkor már sokkal inkább a 256.54 a releváns, és olyanból ott a Béke Tóni busza. (Ami lehet, hogy 256.50 - most nem tudom fejből -, de szinte ugyanaz.) 

Előzmény: BX-60-72 (82136)
tga18.430 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 82140

Ne vedd okoskodásnak, de mi sem vagyunk mediterán ország, mégis volt nyitható ablak a buszainkon. 

Ez olyan extra a hűvös NDK-ban? Ha fázom behúzom. Van rá lehetőség. 

Előzmény: LMB-706 (82139)
LMB-706 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 82139

Az éghajlat miatt. Ennyire nehéz elképzelni? 

Előzmény: tga18.430 (82137)
LMB-706 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 82138

Értem amit mondasz, de ezt mondták régen a 180, 556, 260.01, 280.01 is, és most mennyi van?

 

Oké, de hogy jönnek ide a szovjet példányok? 

 

Személy szerint, én egy 260.01 tudnék elképzelni.

 

Az legyen az oroszok dolga. A magyar busztörténethez ahhoz az altípusnak nemigen van köze. 

 

Vagy hasonló fehérkapaszkodós budiajtó fülkés járgányt. De a ráncajtóból, trilexből nem engedek. :-)

 

Pedig ezek nem olyan fontos ismérvek, mint sokan hiszik. 

 

266-os szintén favorit, még elérhető lehet, de mivel az idő telik, azok is eltünnek.

 

Ami váztörött, azért nem is kár. A nagy részük pedig az. 

 

Ha már a lomozásról van szó, Balatonfőkajáron egy udvarban áll egy régi Volános 280-as. 

 

Nem is véletlenül van ott. 

Előzmény: tga18.430 (82134)
tga18.430 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 82137

Igen ezen az ablak dolgon már én is gondolkoztam... :-)

NDK, szovjet miért kérte így...

Előzmény: siófoki35 (82135)
BX-60-72 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 82136

Nos, ha megmentésre érdemes 200-asokról van szó, akkor ezt hadd ajánljam szíves figyelmedbe: http://fotobus.msk.ru/vehicle/87338/#n94846 Feltéve, ha még egyben van... Nincs közel, az biztos,  de ha megnézed egy gyönyörűen eredeti állapotban megmaradt 260.01-es 1974-ből. Képről egyáltalán nem tűnik menthetetlennek, más kérdés, hogy a kép sem tegnap készült...

Előzmény: tga18.430 (82134)
siófoki35 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 82135

Komolyan nem értem: ennyire szerettek szaunázni?! Ezen konkrétan 1 db nyitható ablak sincs...

Előzmény: tga18.430 (82125)
tga18.430 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 82134

Értem amit mondasz, de ezt mondták régen a 180, 556, 260.01, 280.01 is, és most mennyi van? 

Személy szerint, én egy 260.01 tudnék elképzelni. Vagy hasonló fehérkapaszkodós budiajtó fülkés járgányt. De a ráncajtóból, trilexből nem engedek. :-) Keresgélek is. Nem vagyok benne a számozásban.  266-os szintén favorit, még elérhető lehet, de mivel az idő telik, azok is eltünnek. Ha már a lomozásról van szó, Balatonfőkajáron egy udvarban áll egy régi Volános 280-as. 

Előzmény: LMB-706 (82132)
tga18.430 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 82133

:-)

Előzmény: LMB-706 (82132)
LMB-706 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 82132

Mintha nem lenne tele az ország 260.43-asokkal... Ebben semmi különleges nincs. Jó helyen van az ott, ahol van. 

Előzmény: tga18.430 (82124)
Aron_son Creative Commons License 2012.12.15 0 0 82131

Arra gondoltam, igen. Akkor én már nem találkoztam ilyennel.

Előzmény: tga18.430 (82129)
BX-60-72 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 82130

Jók az emlékeid, egyébként Kecskeméten pl. az ACH-445-ben (BU-21-02) is megmaradtak ezek a hirdetők. Mondjuk a buszt 2006-ban (?) selejtezték ott, egész addig az eredeti BKV-s tartalommal futott, még a vezetőfülke hátán is ott volt az azonosító fölfestve (csak kívülről volt Kunság Volános flottaszínű).

Előzmény: daf69 (82126)
tga18.430 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 82129

Ezen nincs, ha csak nem 2.50 nél, a jobb oldalon lévő valamire gondolsz az nem az. Ez a régi végig volt.  De azért köszönöm szépen.

 

http://www.youtube.com/watch?v=VQ9PRTOZfg4

Előzmény: Aron_son (82127)
tga18.430 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 82128

Köszi! Azt hittem már csak én hiszek benne, hogy volt. Gondolkodtam rajta, hogy nem villamoson láttam? Ott is volt de nem ilyen. Olyan volt amit leírtál, teljesen. Azt hittem gyári volt..., de meglévő fotón sehol sem láttam. 

Előzmény: daf69 (82126)
Aron_son Creative Commons License 2012.12.15 0 0 82127

BPI-817-esen a mai napig megtalálható.

Előzmény: tga18.430 (82121)
daf69 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 82126

Szia !

 

Én emlészek ilyen hírdetőfelületre. A 260, és néhány 280 as BKV busz belsejében volt.

A mennyezet, és az ablakok talákozásához szerelték föl.

Alumínium lemezből hajtogatták. Elég szűkös ott a hely, ezért már-már szinte lefelé nézett a felülete. Szerintem ipari tanulókkal csináltathatták a főműhelyben ezeket.

A nyolcvanas évek közepén volt " divat".

Nem volt annyira tele plakáttal, mint a 180-as, 556-os, vagy a régebbi típusokon.

Sőt volt olyan is, hogy tök üresen maradt, és így ment el selejtezésig a busz.

Hamar le is szoktak róla. 

 

Üdv !  KZ

Előzmény: tga18.430 (82110)
tga18.430 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 82125
Előzmény: tga18.430 (82124)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!