Belebotlottam egy Ikarushoz épített kuplung robot néhány alkatrészébe, és egy rövid leírásba róla. Ilyet látott valaki működésben? Vagy megrekedt prototípus szinten?
Valóban , MAN CR 160 néven került nyugati érékesítésre a típus, de Jugoszláviába újat nem adtak el, használtan került oda ez , s lett átfaragva az eleje.
Ez nem NDK-s, hanem az alapmodell ennyire nincs kidolgozva. Ha megnézed, bal oldalon az utolsó előtti ablak van kialakítva oly módon, ami az 1975-ig volt jellemző. Ehhez jön mellső kerék, aminek végképp semmi köze ehhez a szériához, és az első ajtóra sem volt energia az alsó üvegeket kialakítani. De nincs kidolgozva sok egyéb részlet, pl. ajtógumik színe, ami az eredeti modellen nem olyan zavaró, de ezzel az átfestéssel kimondottan gagyi.
Ez egy ilyen makett, arra jó, mindig a döglött ló: ha megkérdezik, hogy nincs-e otthon, ne kelljen azt mondani, hogy nincs.
Aki csak felszínesen érdeklődék a téma iránt, annak megfelel. És kereslete is lehet bőven, mert RedApple topiktárs nem adja fel, nyomja keményen az átfestéseket, ergo ezek szerint piaca is van.
Bár egyszer más ügyben keresgéltem és rájöttem, hogy az iratok selejtezésének akkori rendje szerint, amennyiben a irat selejtező bizottság nem minősítette fontosnak, öt év után megsemmisíthető kategóriába sorolták az iratok többségét.
Ez volt a Budapest - Lourdes - Budapest menetrendszerinti járat busza.........:-)))
Persze nem Budapestről indult hanem leginkább Nógrád megyéből de valóban több tucatszor megtette ez az Ikarus-280-as az említett távot oda vissza, pedig csak oda 2100 km.
(zarándok járat. A hátsó tratusban hálóhelyekkel. a naógrád megyei öregasszonyok közül hej de sokan ülték/feküdték végig az utat ebben a buszban a '90-es években)
Nem érted a célzást. Az esztergomi, drapp-fehér helyijárati fényezés teljesen független volt a '70-es évek jellemző volán-arculatától, ugyanis az egy későbbi találmány. A képen látható 280-as akkor kapta meg, amikor hazahozták az NDK-ból, tehát már bőven a '90-es évek közepén. (Aztán jó 10 éve ez a fajta arculat meg is szűnt ott.)
A 260-ast pedig aligha lehetne NDK-s nevezni, ugyanis az a 260.06, a magyar verzió. Örülök persze, hogy helyre lett állítva, de attól még meg lehet jegyezni, hogy nem korhű, és az egész busz úgy mókusvakítás, ahogy van. Ez nem ócsárlás, ez egy megjegyzés.
Engem nem zavar! A színről lett kijelentve, hogy 1982 után nem volt drapp-fehér, csak sárga. A nem korhű buszról, meg csak annyit, hogy lehetne több ilyen. Örülni kell ennek is. (Ennyi erővel, az a 260-ast "ex-NDK- nak is lehetne nevezni.) Megközelítés kérdése...