Keresés

Részletes keresés

BV-78-14 Creative Commons License 2012.08.27 0 0 80531

Élmény volt elolvasni ezt a precíz beszámolót ! ; )

...A Gyilkos 95-00...

Előzmény: RIKA424 (80529)
t04cdb Creative Commons License 2012.08.27 0 0 80530

Köszönöm!

Előzmény: BPO-105 (80446)
RIKA424 Creative Commons License 2012.08.27 0 2 80529

A GA-95-00 -nál mit jelent a tragikus?

Balesetben lett vége..?

 

--------------

 

Igen.

De sajnos nem egy balesetben.

 

A busz 1960 novemberében épült a MÁVAUT részére és GA 55-64 frsz-on állt forgalomba nem tudom hol.

 

1962-ben a FAÜ (BKV eghyik elődje) a Budapesten nem bevált Ik-66-os és IK-311-es buszokat elcserélte a MÁVAUT-tal vidéki helyijáratos 620-ra.

Jó döntés volt.

 

Így ez a busz is a FAÜ-höz került és ott a sorozatban következő, azaz GA 58-86-os rendszámot kapta.

Budapesti kékre fényezték és járta a budai vonalakat.

1966 végén vagy 1967 elején éjjel a műszak után ment garázsba. (Fürts garázs)

A kalauznő előrement és a vezetőfülke mögötti hosszú ülésre térdelve beszélgetett menet közben az elhúzott üvegfalon át a gépkocsivezetővel.

Így értek el a Karolina út-Nagyszőllősi utca kereszteződésébe ahol a korábbi balesetek miatt egyedi engedéllyel kétszer akkora STOP Kresz tábla volt elhelyezve mint a szabványos.

Sajnos nem álltak meg.

Behaladtak.

Kintről befelé pedig jött egy bolgár kamion.

Telibe találta őket.

Mindketten meghaltak.

 

A busz totálkáros lett, leselejtezték.

Állt a Sallaiban majd egy évet.

Valaki úgy döntött mégse legyen selejt levitték Mezőtúrra.

Ott is állt egy évet.

Átkerült Kabára.

Ott megcsinálták.

Igen drága mulatság lehetett, biztosan nem érte meg, de megcsinálták.

1970 elején jött vissza és az újboli vizsgáztatáson a GA 95-00 frsz-t kapta.

Beosztották fix kocsinak a 11-re.

 

Ott már kalauz nélküli közlekedés volt, de a Nagybányai útnál még nem volt meg a buszforduló ezért ott Y tolatással fordultunk.

Oda ki volt telepítve egy ex kalauz néni, volt vagy 110 kiló,  aki egy tárcsával mint jelzőőr biztosította a tolatást............(más végállomásokon is volt ilyen)

A súlya miatt a néni nagyon nehezen mozgott.

Egyszer a néni elbotlott és a kolléga áttolatott rajta.

A néni meghalt.

 

A busz a garázsban megkapta a "gyilkos" becenevet és senki se akart vele járni.

Tartalék lett.

A tartalékok közül vki megfőzte a motorját, úgy-hogy azért is állt megint két hónapot.

1971-ben mint kezdő semmilyen új kocsira nem számíthattam.

A kezdőknek 8-10 éves kocsikat adtak.

 

Bito úr üe.vezetőnek azt mondtam elvállalom a "gyilkos"-t, hisz kíváló állapotban volt.

Megkaptam.

Az 56-on állandó délután jártam vele az Apáczai Csere János utca - Hűvösvölgy vonalon.

Semmi bajom nem volt vele kíváló busz volt.

 

1972-ben bevittek katonának nyáron.

A GA 95-00 mindenkié lett senki nem akart járni vele.

Talán augusztusban vagy szeptember elején a buszt egy "idegen" kolléga hozta be igen huszáros tempóban az akkori 140-es viszonylaton, ez a gyors 40-es volt, Budaörsről telis-tele utasokkal.

A Budaörsi úton a Nagyszőllősi út (alákanyarodő) felüljárójának belső sávjában bal első durrdefektet kapott és a rézsűn leszálguldva a Budaörsi útnak a Petőfi laktanya előtti szakaszán állt meg oldalára borulva.

Nagy szerencséjére csak 1 vagy 2 utas halt meg.

 

a buszt 1972 októberében selejtezték.

 

Kb. ennyi a busz története.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: BV-78-14 (80527)
BV-78-14 Creative Commons License 2012.08.27 0 0 80528

Érdekes ,racionális és logikus gondolatok...egyetértek Veled.

...De nekem akkor is csak az Ikarus 200-asok maradnak az Istenek amíg élek,náluk SZEBB buszt a Föld nem hordott a hátán,ez a szerény véleményem.Én grafikus vagyok,így nem a műszaki oldaláról,hanem mindig a látvány felől közelítem meg a dolgokat,és zsenge gyerekkoromtól fogva el vagyok ájulva a 200-asok formavilágától.Nemhogy megunnám őket,hanem egyre nagyobb a szerelem.Bennem élnek,nincs mese.

Igazad van,lejárt az idejük...de mégis minden vágyam,hogy amíg élek,ők is éljenek még egy jópáran a túlélő kohószökevények közül.

Előzmény: RIKA424 (80526)
BV-78-14 Creative Commons License 2012.08.27 0 0 80527

Órákig el bírnék olvasgatni ilyen élménybeszámolókat,köszönöm !

A GC-97-00-ról tudtam,hogy egyedi kocsi volt,de akkor ezek szerint nem csak egyedi,hanem fain is.A GA-95-00 -nál mit jelent a tragikus? Balesetben lett vége..?

Nem semmi amit a GC-73-81-ről írtál...Svédországba Tatabányáról,egyedül...nem semmi kaland lehetett ! : )))))

 

Előzmény: RIKA424 (80525)
RIKA424 Creative Commons License 2012.08.27 0 0 80526

Sok magánbuszostól hallottam már,hogy csak az Ikarus volt a legjobb,legkényelmesebb,és hiába van újabb,külföldi "csodabusza",visszasírja az Ikarust.

Osztod ezt a véleményt?

 

-----------------

 

Nem.

Nem osztom.

 

Szerintem NINCS legjobb.

Attól függ mire keresem a legjob buszt?

 

Például bármennyire el vagyok ájulva az Ikarustól, állítom, hogy a mi Ik-620/630-as buszainkkal egyidőben gyártott Karosa RTO sorozat jobb konstrukció volt.

 

Vagy a nálunk méltatlanul túlsztárolt farosnál jobb autóbuszok voltak a SKODA/Karosa SL-SM-11-es sorozatai.

 

Ugyanakkor a mi Ikarus 200-as szériáink messze verték nem csak az Ő Karosa-700-as szériáját, de sok-sok nyugati típust is.

Az adott korban.

 

Ez nagyon fontos.

Sokan soxor kifelejtik.

 

Az Ikarus-250-es 1969-ben vagy 1970-ben világszenzáció voolt.

Valóban az volt.

Nem is vitatta senki és nem csak a nagyhercegi díj miatt.

 

De ugyanaz az Ikarus-250-es már 1995-ben nem volt még európában sem mérvadó.

Tehát nincs olyan, hogy egy 250-es vagy 255-ös jó volt vagy rossz volt.

Jó is volt és rossz is volt.

 

Attól füg mikor és mire használtuk.

Sajnálom, nagyon sajnálom, hogy például az Ik-250-es nem terjedt el (ár okok miatt) a hazai közforgalmú autóbusz közlekedésben.

Civilül a Volánoknál.

 

Helyette a 255 terjedt el, ár okokból.

Ezért tejüveges 255-el jártunk 28 napos spanyol körutat 45 utassal + idegenvezető + 2 gkv.

Borzalmas volt.................:-(((

 

Ugyanakkor egy-egy jobb Ikarusszal élmény volt dolgozni.

Ugyanaz a 255-ös egy belföldi távolsági járaton mindent vitt, mint a győztes.

szerettem.

 

De egy 211-el egy osztálykirándulással felkínlódni magad Tátralomnicra maga volt a pokol.

Ugyanezek a 211-ek a hazai nem közforgalmú forgalomban TSZ fuvarosként egyik majorból a másik tanyára maguk voltak az elnyűhetelen Istenek.

 

Az egész 200-as sorozat (szakmai) csúcsának az Ikarus-260-at tartom.

Ilyen igénytelen, egyszerű, mindenhol elmenő, sokat bíró buszt nem sokat építettek a világban.

Láttam, hogy rugdalja az Ik-260 pedéljait Andullah Ankarában mesztélláb és hogyan nem tartják karban Tanzániában mégis megy.

Borzalmas volt, de ment.

 

Az Ikarus-200-as sorozat ideje 2000-el eljövetélével végleg leáldozott.

A sorozat dicsőséget és sok hasznot hozott, megtette amit elvártak tóle, ideje lejárt.

 

 

 

 

Előzmény: BV-78-14 (80524)
RIKA424 Creative Commons License 2012.08.27 0 0 80525

Bevallottan IKARUS fan vagyok.

 

Ugyanakkor nem elvakult.

 

Az első szerelem a GA 95-00 = Ik-620.

Ez egy rendkívül kalandos és tragikus busz, melyet imádtam.

 

A GC 97-00 egy speciális igen-igen jó Ik-250 volt.

Magyarországon egyedi.

Vaj-bordó-vaj színű volt.

 

---------------

 

Legjobb ?

 

Nem tudom.

 

Életem nagy élménye kettő út München- Umag - München útvonalon gépkocsivezetőként Neoplán 118-al.

Ez talán a legnagyobb ha az útvonalat nem, csak a buszt nézzük.

 

Másik egy teljes nap Nápoly-Sorrentó körül Neoplán Megaspeca-cal.

 

Harmadik két folyamatos hónap munka Neoplán Megalinerrel a Graz - L'lorett de Mar útvonalon.

 

Ezek a különlegességek.

 

De millió élmény kötödik a GC 65-43-hoz (Ik-255)  Budapest és Mezőhegyes között.

 

Vagy egy különlegesség : Egy nem túl jó kocsival, egyedül !! (ez benne a szám) egy önálló út Tatabányáról Luleába és vissza. GC 73-81 = Ik-255

Nézd meg hol van.

 

S így tovább.

 

Majd minden 30-40 évet balegyesben lehúzott kollégának n+1 története van.

 

 

Előzmény: BV-78-14 (80524)
BV-78-14 Creative Commons License 2012.08.27 0 0 80524

Köszönöm a gyors választ és az infókat !

A GC-97-00 milyen színezésű volt?

Ennyi év és tapasztalat alapján elárulod,melyik volt a kedvenc típusod? Mit volt a legjobb és a legrosszabb vezetni? Sok magánbuszostól hallottam már,hogy csak az Ikarus volt a legjobb,legkényelmesebb,és hiába van újabb,külföldi "csodabusza",visszasírja az Ikarust.Osztod ezt a véleményt?

Előzmény: RIKA424 (80523)
RIKA424 Creative Commons License 2012.08.27 0 0 80523

ki van csukva, hogy 40 évre visszamenőleg tudnám a rendszámokat amiket vezettem.

 

A saját (nevemre írt) buszok rendszámait persze tudom fejből, de összeset nem.

 

 - Ik-620 = GA 95-00

 - Ik-255 = GC 65-43, + GC 93-81,

 - Ik-250 = GC 97-00,

 - Ik-256 = BU 36-83,

 - Ik-260 = BU 22-28 + BU 22-22,

 - Ik-280 = BU 71-13

 - ???

 

Úgy 1990-ig még csak-csak tudtam.

 

De 1990-től volt olyan nyáár, hogy 10-15 kocsival felváltva dolgoztunk.

 

40 év alatt biztosan sok-sok busz volt, nyilván több mint száz db.

 

------------------

 

Nem tudom mennyire ismered a BKV rendszerét, de az, hogy "saját" buszod van csak annyit jelent, hogy szerszámkönyvileg van/volt a neveden egy busz.

Például a 158-son a Récseis korszakban a BU 22-22 + BU 22-28 és egy harmadik (már nem emlékszem) Ik-260-as volt beosztva.

Ha most valakinél meglenne (nyilván nincs meg) mondjuk az 1979-es év 158-as vonalának telkesítmény kimutatása akkor rájönnénk, hogy a vonal forgalmának talán negyedét végezték az oda beosztott kocsik.

 

Ilyen az élet.

 

a VolánBusznál már más a helyzet.

Ott távolságiban (mely a társaság kisebb része) inkább voltak állandóak a kocsik.

 

----------------

 

1990 után a nemzetköziben meg össze-vissza jártunk.

Mindennel.

De ott már off topic járművekkel.

Leginkább Neoplánokkal.

 

 

Előzmény: BV-78-14 (80522)
BV-78-14 Creative Commons License 2012.08.27 0 0 80522

Fú...Mester! Még a lélegzetem is elállt,de komolyan ! Parádés lista ! : )

Nem akarlak nagyon zaklatni,de megtennéd,hogy(akár privátban is) rendszámokat is írnál..?

 

...Azt meg szinte már meg sem merem kérdezni,hogy vannak-e fotóid ezekről a kocsikról?

Előzmény: RIKA424 (80521)
RIKA424 Creative Commons License 2012.08.27 0 0 80521

Ik 601+ AMG pót...............ezt feketén.

 

---------------

 

Már jogsival:

 - Ik-620,

 - FAÜ csuklós,

 - Ik-311,

 - Ik-556,

 - Ik-180,

 - Ik-255,

 - Ik-256,

 - Ik-250,

 - Ik-659 (Steyer)

 - Ik-211,

 - Ik-212,

 - Ik-190,

 - Ik-216,

 - Ik-254,

 - Ik-260,

 - Ik-280,

 - Ik-293,

 - Ik-290............qva szar,

 - Ik-543,

 - Ik-415 ...........protó, (évekig)

 - Ik-416............egy út,

  -Ik-412,

 - Ik-435,

 - Ik-405,

 - Ik-386,

 - Ik-365,

 - Ik-350,

 - Ik-396,

 - Ik-398,

 - Ik-397,

 - Ik-521

Ikarusból még amit kifelejtettem.

 

Nem Ikarusból, Mercedesek, Neoplánok, MAN-ek, meg mások............:-))

 

Előzmény: BV-78-14 (80520)
BV-78-14 Creative Commons License 2012.08.27 0 0 80520

..Hehe : )

Hát nekem,mint külső szemlélő egy szép és különleges emlék,de ha Neked ilyen mocsok élményeid vannak róla,hát elhiszem,hogy utáltad.

Mi(ke)t vezettél még akkoriban,szabad tudni?

 

Előzmény: RIKA424 (80519)
RIKA424 Creative Commons License 2012.08.27 0 0 80519

De útáltuk azt a 58-00 -as kocsit................:-(((......... (meg a gazdáját is)

 

A garázs második legnehezebb kormánya volt benne.

Estére úgy fájt tőle az ember válla, hogy na.

A hátsó tengely meg fogott, rángatott.

 

Hála Istennek csak két teljes szolgálatot dolgoztam vele, meg kétszer kaptam volna meg de folyékony okmánybélyeggel elintéztem, hogy benn maradjon.

 

 

Előzmény: BV-78-14 (80518)
BV-78-14 Creative Commons License 2012.08.27 0 0 80518

Nekem is volt szerencsém találkozni az 58-00-val anno az 1-es vonalán...

Budáról jártam be nap mint nap a belvárosba suliba,így aztán 1989-91 közt bennem élnek a mai napig azok a buszok,amelyek akkor 2 évig hozzám nőttek.Bár lett volna fényképezőgépem...

Előzmény: boz-021 (80513)
Pilács011 Creative Commons License 2012.08.26 0 0 80517

Valaki tudna nekem az ex BKV-s BPI-752 / BPO-828-ról képet küldeni? Még eredeti színeiben pomáva valamint mostnai FKB-520-ról. Megköszönném :)

Előzmény: bandikaikarus (80511)
BPI-145 Creative Commons License 2012.08.26 0 0 80516

Ezt tegnap kaptam egy ismerősömtől, aki egy iroda kiürítése közben bukkant rá. :)

BPI-145 Creative Commons License 2012.08.26 0 0 80515
CLY-802 Creative Commons License 2012.08.26 0 0 80514
boz-021 Creative Commons License 2012.08.26 0 0 80513

Tényleg, a 10-68...  :)

Így már emlékszem rá. Elég sokat járt az 1-esen, anno.

Előzmény: bandikaikarus (80511)
bandikaikarus Creative Commons License 2012.08.26 0 0 80512
Egyébként számomra teljesen ambivalens egy trilexes 280-ason 58-as rendszámfelfestést látni... :) Főként, h a BX-58-xx között is mennyire sok harmónika-ajtós vas volt...
Előzmény: BV-78-14 (80509)
bandikaikarus Creative Commons License 2012.08.26 0 0 80511
:)))

BOZ Úrnak: néztem, de nem találtam eredményre. Időközben egy kedves barátom informált. És tessék:

"A fényképen az E-58-00 forgalmi rendszámú autóbusz látható .  Eredetileg GE-11-33 ;  1982. év áprilistól BU-10-68 ; selejtezve 1992. év nyarán .  Ha jól tudom, teljes munkásságát a Récseiben töltötte .  Bár ez az ideiglenes rendszám elvileg hat hónapra volt kiadható, ez az autóbusz közel két esztendőn át közlekedett ezzel, az  1990.-es esztendő környékén .
 
Valóban volt még egy ilyen ideiglenes rendszámú autóbusz a BKV-nál .  GE-06-06 / BU-06-06 .  1979. év végén lett állományba véve - 1991. év nyarán selejt .  Szintén Récseis busz volt .  Ő is az  1990.-es esztendő környékén kapott ideiglenest : E-62-35 . "

Köszönöm a segítséget!
Előzmény: BV-78-14 (80509)
BV-78-14 Creative Commons License 2012.08.26 0 0 80510

Mi a tkmet írtam...

helyesen:"képeket nézve"

Előzmény: BV-78-14 (80509)
BV-78-14 Creative Commons License 2012.08.26 0 0 80509

Fúúú...de jó !!!! Újraélem a keket nézve azt a korszakot,amikor Budapesten jártam suliba...és csak feleannyi idős voltam,mint most.

 

Előzmény: bandikaikarus (80503)
boz-021 Creative Commons License 2012.08.26 0 0 80508

A Mihál féle listában nézted ?

Előzmény: bandikaikarus (80507)
bandikaikarus Creative Commons License 2012.08.26 0 0 80507
Snake-Mojzi tt. belinkelte a megoldast. :)

Volt a BKV-nal meg ilyen kocsi, amely E-frsz-t kapott. Hanem arra kellene rajonni, h ez az E-58-00 mi lehetett elotte. Biztosan '83-as (esetleg talan '82-es) Pragas kocsi, amely ezek szerint '90-ben még nem volt selejtezve.
Előzmény: torqmatic (80505)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2012.08.25 0 0 80506

"Fehér alapon feketével írt rendszám, de vörössel írt E: 30 napos ideiglenes rendszám, általában elveszett rendszám pótlásáig használták"

http://plates.gaja.hu/h/old.html

Előzmény: torqmatic (80505)
torqmatic Creative Commons License 2012.08.25 0 0 80505

http://users.atw.hu/remai/regi%20kepek/kep/E-58-00%20%201%20%281990-04-20%29.jpg

 

Ez ugyanolyan ideiglenes rendszám mint napjainkban? (Most látok ilyet először.)

Előzmény: bandikaikarus (80503)
KPK-299 Creative Commons License 2012.08.25 0 0 80504

Azok a szép 284-esek, kár értük. :-(

Előzmény: bandikaikarus (80503)
bandikaikarus Creative Commons License 2012.08.25 0 0 80503
Pótolhatatlan értékű képekkel bővült BPI-968 topiktárs oldala! Érdemes megnézni!

http://users.atw.hu/remai/regi%20kepek-busz.html

Köszönjük!
BV-78-14 Creative Commons License 2012.08.25 0 0 80502

Kösz' a helyesbítést : )

 

Előzmény: Törölt nick (80500)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!