Nagyobb eltérés a gépészeti részeknél volt.A 311-es erősebb 112-es furatú motort kapott.A váltó külön lett választva a motortól egy rövid kardántengely beépítésével.A kombinált olajos levegő rásegítéses fékrendszert levegősre cserélték.Külsőben talán csak a homlokfali irányjelzők,illetve a hátsó lámpáknál volt a fő eltérés.
A felső fényszórót becslésem szerint 57 közepétől alkalmazták, ekkor készült egy Ik-66 is (GO 318) melyen már az új (nem lefűrészelt) csillag látható a fényszórók között. Ekkoriban alakították át a régebbi gyártású és még meglévő kocsik homlokfalát is felső fényszórósra (lefűrészelt csillaggal).
A felső részen eltolható ablakok becslésem szerint 56 közepén jelentek meg. Kb ugyanakkor - de lehet, hogy még előbb - az eredeti dupla ajtó helyett szimpla ajtót, mellette kisablakkal, kezdtek alkalmazni, egészen 61-ig.
A hátsó rendszámtábla eredetileg az ablak alatt körbefutó díszléc megszakításában volt hátul középen, előrefelé ferdülően elhelyezve, világítása a díszléc kétoldalt kissé megemelt részei alá volt rejtve, 1957-ig. 58-tól 59-ig, még ugyanezen a helyen, a rendszámot 3 oldalról fémidommal vették körül, mint az ugyanekkor gyártott 602-esnél, mely helyet adott a rsz-világításnak is.
Tudom, hogy nem csuklóst hanem utánfutóst írtál. Több gyártó is készitett utánfutós és csuklós buszt, de nem lesz a sorozatban egy sem és eszt nagyon sajnálóm.
A BKV jól gazdálkodott és 1980-1981 környékén eladta a régebbi, de üzemképes buszait. Volt ami kék fehér, de piros fehér szint is kaptak. Volt ami telibe sárgára volt festve. A hátsó ajtót megszüntették, és érdekes módon a rendszámuk az megmaradt.
Igaz, hogy nekem csak négy darabos a flottám, de azért néhány tipusnál hiányzik a utánfutó vagy a potkocsi. Eggyes gyártó csinált nagy sikerű csuklóst is ami hiányzik a kollekcióbol szerintem.
Ja évi 13 akkor oké. Papíron 55 de modelben 66 nem tudom miért. A Mercedes 321 se utánfutóval fog jönni (sajnos)! Sokkal jobb összeállitást lehetett volna csinálni!