Segítséget kérek. Egy nem épp buszos fórumon vitába keveredtem a melékelt kép valódiságával kapcsolatban.
Az én véleményem szerint ez a Farocsuklós csak egy ügyes képszerkesztő eredménye. Maga a jármű sosem létezett. Korát megelőző fejlesztés lett volna a tolócsuklós megoldás. de nem hinném, hogy 1960 körül görcsöltek volna vele.
Azért egy színhelytelen fotó, és egy utólag színezett kép nagyságrendekkel különbözik.. nem mondom hogy falfestmény vs. kifestőköyv.. de valami ilyesmi jelleg kicsit..
Én is néha el szoktam tologatni a digitális fotóimat ilyen analóghatású irányba, de sohasem lesz olyan mintha tényleg filmre lövi meg az ember..
Nem mindig rosszak az utólag színezettek, de érződik a mesterkéltség rajtuk.. kiveszik belőlük az az igazi régies hangulat..
főleg ha a Stuka vagy UV nem sárga lesz hanem zöld..
Lehet segítene ha korabeli színes fotókat nézegetnél sokat.. a színvilágot, hogy mi milyen színbe tolódott el, ilyenek..
Az első fényképpel kapcsolatban lenne egy olyan kérdésem,hogy az azon szereplő számok pontosan mire utalnak?Gondolok itt például az alsó számsorban lévő számokra.Esetleg ez valamilyen évszámot akar jelenteni,esetleg műszaki vizsga ideje?
Csak annyi lenne a kérdésem, hogy már a korszakban is pirossal írhatták a 109-es gyorsjáratot? A BKV megalakulása előtti években kiadott dokumentumokban sehol nem láttam piros megkülönböztetést.
Nyílván, azt gondolják, mivel színezettnek tűnik, és hogy mivel te töltöd fel, te is színezed, és mivel a színezés nem igazán valósághű, bárki által is színezett, nem tetszik nekik.