Amúgy valahol láttam annak idején egy képet, ami - ha jól emlékszem - egy tordai 266-ost ábrázolt, na ott látható volt egy az egyben az összes ablak, NDK-s múltját pedig egyértelműen igazolta a 2. ajtóval szembeni állórész fehér színű kapaszkodója. A jármű amúgy sötétvörös-fehér csíkosra volt festve.
A fórumos linken levőnél igen, pl. a második ajtó utáni első ablakon egyértelműen látszik, hogy utólagos gány, a nagy ablakköz miatt, ha jól látom, a jobb első ablak még az eredeti, emellett a bal oldalon megvan a teljes eredeti sor.
A német példányon is látszik, hogy 255-ös teleablakokat építettek bele, ott is szélesebb a köz a 2. ajtó körül.
A plovdivi példányt pedig nem látom rendesen, de szerintem abból már jó sok ablak hiányzik.
A 266-osok (és valamennyi később is kisablakosnak maradt NDK típus) ablakkiosztása megegyezik a magyar kivitellel. Bár a 255-ösök asszem végig felváltva nyitható-nem nyitható kivitelben készültek, de magyar példány is van/volt bőven ilyen.
Fél-OFF: le lett már írva párszor, hogy a trilex az nem híd, hanem felni. Abból is csak az, ami három részre van osztva (illusztráció). Tehát ez például NEM trilex...
Tudtommal valamennyi NDK-s 260-ason, 280-ason 1/2 részben nyitható a GKV ablakán kívül a baloldali 3. és utolsó ablak. Amíg 1/3-os ablakok voltak, addig a bal 5. és 280-asoknál a pót bal 3. volt nyitható. 263-asokon a nagyablakok közül a bal 1-3-5-6 és a jobb 2-4 volt nyitható. A 250-255-256 típusok a hirtelenjében összeguglizott fotók tanulságai alapján többnyire a belföldiekkel megegyező ablakokkal készültek. A 266-osokról fogalmam sincs.
Viszont ebből adódóan a következőt kérdezném: Mi a különbség a '43 és a '47 között? (Tipp: A '43-ban az ablakok fele(?) teliablak, míg a '47-ben az összes 1/2-es elhúzható...)